Binnenkort (2014/2015) samenwonen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cinderella

Re: Binnenkort (2014/2015) samenwonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 18:05

Maandag hebben mijn vriend en ik eindelijk de sleutel gekregen van ons appartement!
Helaas liggen we allemaal in de ziekenmand dus het klussen laat nog even op zich wachten :').
We hopen er over een maandje ongeveer in te kunnen!
Ik zal af en toe wel wat leuke foto's proberen te plaatsen van de grote verbouwing haha.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 14:33

Ik ga voor de derde keer samenwonen. Drie maal is scheepsrecht toch. Dit keer wordt wel spannend. Drie jaar geleden ben ik gescheiden en daar ben ik uitgekomen met flinke schulden en weinig spullen. Ik heb dus weinig om in te brengen in zijn huis maar hecht eigenlijk best waarde aan wat ik heb. Helaas moet ik keuzes maken. Er is gewoon niet veel ruimte in zijn huis. Daarnaast zal ik ook verhuizen naar de andere kant van het land. Dat maakt me wel bang dat ik eerst veel afhankelijk zal zijn van hem, ook in financieel opzicht. Begin januari heb ik een sollicitatiegesprek. Wanneer deze positief uitpakt dan ga ik maart of april verhuizen

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 16:31

Napie, 3 maal is scheepsrecht inderdaad ;) Hopelijk werkt dit voor je!

De meubels gaan we bestellen! :):)
Alleen komt er een andere bank, die we nog moeten uitzoeken en dan nog een mooi tapijt voor onder de salontafel/bank.
Helemaal zin in!

Straks mijn oom bellen, want die krijgt 20% korting op die meubels (en dat scheelt toch wel 800 euro ofzo, dus wel de moeite waard).

Ben vandaag met mijn zus langs de Pronto en Leenbakker geweest, wat een leuke spulletjes hebben ze daar zeg!! <3 <3
Echt inhouden daar,, niks gekocht, al wilde ik het wel!
Vooral voor bank gekeken en heb een paar mooie gezien, straks aan vriendlief laten zien.

Kirstennn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 19:20

Gaaf Nancy! Leuk he al die spulletjes, word je zo hebberig van he?
Wij zijn gisteren geslaagd bij de ikea. We hebben een spiegel, een PAX kledingkast. ( superhandig alles samen stellen.) en de keuken is besteld. Helemaal happy!

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 22:03

Super gaaf zeg Nancy! De meubels zijn erg mooi! Wat voor soort vloer hebben jullie?

Napie, het gaat vast goedkomen, hopelijk wordt je aangenomen, succes alvast met de voorbereiding op de sollicitatie. Gelukkig is tegen die tijd alle december drukte voorbij :)

Een kameraad van m'n vriend wilt onze meubels maken, super gaaf en leuk dat hij dat wilt doen. Helaas duurt het nog een paar maandjes tot dat we zover zijn. Hoewel, het malen kost natuurlijk ook tijd.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 14:58

Kirsten,, nou hebberig zeker ja :') Gister met vriendlief naar de winkel geweest en de bank laten zien die ik zo mooi vind en waarschijnlijk wordt dat m :D Moet wel wat aangepast worden, maar dat kan, hadden we al gevraagd.

Wat voor keuken heb je gevonden? :)
PAX kleding kast?? Wat is dat?? :+ Een eigen samengestelde kast of wat anders?

Yesterday, een donkere, houten vloer.

En dat is ook gaaf, eigen gemaakte meubels! Dan kun je het echt precies doen zoals jullie willen, handig!

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 15:02

PAX kledingkast is geloof ik van de ikea die je zelf kan indelen enzo?

Hier een hele gave glazen-set gevonden, we gaan verhuizen naar Leerdam als het huis af is, daar zit natuurlijk de glasfabriek. Dus nu wilde glazen van Royal Leerdam, hebben ze een reeks die heet Feeling at home, hoe toepasselijk! Vind het erg leuke glazen en de betekenis erachter nog leuker.
Krijgen voor kerst die set! :D"

Helaas loopt het huis nog niet als gepland, tenminste de bouw gaat geloof ik nog gewoon door zoals de bedoeling is. Alleen zou afgelopen vrijdag de feestelijke eerste paal geslagen worden maar vanwege de storm is het afgeblazen :( dus nu wachten tot we wat nieuws horen.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 15:10

Klopt Seni, de PAX kledingkast kun je helemaal zelf samenstellen. Ik wil die ook, echter is de PAX 236 cm hoog en dat past niet in ons appartement ;(

Ik ga denk ik voor deze kledingkast.

Nachtlampje schreef:
Ik raad je nu alvast de Finnegansburger aan bij de finnegans. Yummie :9
Dankjewel :) Deze ga ik onthouden!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 16:18

Seni, ja het was afgelopen week echt dramatisch met het weer.. Niet goed voor de bouw :n
Ik heb ook glazen van Royal Leerdam volgens mij, van de Blokker.. Alleen de wijnglazen :)

Oh kledingkasten drama.. Heb ik gelukkig geen last van met een ingebouwde kast die de hele muur beslaat :+

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 16:30

ja klopt, bij de blokker hebben ze inderdaad ook! Die met die tekst erop? Wij hebben nu water, juice, wijn en champagne glazen, en op al die glazen staat dan ook die tekst.
Vind het wel leuk, zo'n stukje van Leerdam/Nederland in huis :) ons huis krijgt straks ook enkele glazen bakstenen om te verwijzen naar de glasfabriek.

Hier ook totaal nog geen idee wat te doen met de kledingkast..

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 16:48

Nee zonder tekst :)

Omdat alle andere glazen ook zonder tekst zijn en we toch in dezelfde stijl willen blijven.

Ik had echt zooooo'n mooie kast gezien bij Beter Bed.. Die wilde ik eerst kopen, een hele grote zwarte.
1 zwarte houten deur en 1 zwarte glazen deur, echt prachtig.

Gelukkig niet gekocht, want we kunnen er nu toch niks mee..

Bij de Pronto hebben ze ook wel leuke kledingkasten :j

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 16:52

Lastig he kledingkasten. Ben er ook langzaam bij aan het kijken. Wou eerst een open kast maar denk dat dat al gauw stoffig word.

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 18:45

Mijn kledingkast komt straks ook van de Ikea, hij ligt nu nog in dozen omdat eerst het plafond op die kamer vernieuwd wordt in deze week. Eind deze week komen mijn droger, wasmachine en vriezer ook en de tegelzetter komt de wc en douche afmaken en dan in die week erop in mijn vakantie overhuizen :)

Mijn eettafel komt deze week ook binnen als het goed is, dus het inrichten en schoonmaken is hier begonnen! Nu heb ik er nog meer zin in.

Nancy; je hebt zoveel verschillende en mooie kledingkasten vond het ook erg lastig om er een te kiezen, enige wat ik wilde was een spiegel en veel hangmogelijkheid.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 20:55

Hoi! Mag ik me hier ook melden? Ik lees al even mee en vind het een leuk topic om te volgen en misschien een beetje mee te praten.

Mijn vriend en ik gaan volgend jaar ook samenwonen, maar dat is toch wel een andere situatie dan van de meeste hier:
Ik ga namelijk voor een half jaar in het buitenland studeren en mijn vriend gaat met me mee (hij is bezig met zijn masterscriptie schrijven en dat kan natuurlijk overal O:) )
We hebben net positief nieuws terug gekregen over een appartementje in onderhuur daar :) Dus als dat allemaal goed gaat kunnen we daar eind januari/begin februari in. Het is geheel gemeubileerd, daar hebben we dus verder weinig omkijk naar.
De vragen van kopen/huren, wat voor uitzet heb je, klussen etc. zijn op ons dus ook niet echt van toepassing, maar ik hoop dat ik hier toch een beetje mee mag kletsen :)

@Sabini: Ik heb diezelfde kledingkast hier op mijn studentenkamer, en ik ben er heel blij mee! Niet heel groot (ik heb er ook nog een ladekast bij om alles kwijt te kunnen), maar wel heel fijn.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 01:52

Er zijn heel veel kledingkasten met veel hangruimte. Ik kan maar een smalle kast kwijt en wil juist veel legplanken. Dan neem ik wel een los kledingrek voor mijn hanggoed. Helaas past mijn huidige kast niet in het huis van mijn vriend

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 02:19

Die vakjeskasten van de Ikea zijn dan ideaal voor je Napie.. Zet hem tegen een muur en maak er een deurtje voor of ga werken met verschillende deurtjes / systemen wat Ikea heeft. Bij mijn ex hadden we zo'n grote (5 X 5 vakken ofzo) tegen een hele wand gezet en daar hadden we echt heel erg veel kleding, beddengoed, handdoeken, schoenen e.d. in opgeborgen. Super handig en zo groot en klein te krijgen als je zelf wil en zeker als je veel planken of vakken wilt ideaal. Past ook verbazingwekkend veel in. :P

_Joyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 11:29

Ikea kasten zijn inderdaad ideaal! Pak je heel veel in.

Hier is alles snel gegaan, vanavond tekenen en krijgen direct de sleutel.
Meubels zijn besteld dus daar is het wachten nu op. :)

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 11:35

Tegen de tijd dat wij een huis hebben gaat iig de slaapkamer inrichting van mijn vriend mee, en ik gok ook mijn kledingkast etc. Woonkamer inrichting gaat er helemaal nieuw komen. :)
Eerste huis waar we zijn wezen kijken zag er erg goed uit, alleen problemen onderling met de huidige verkopers heeft ons doen besluiten er vanaf te zien. Volgende week dinsdag gaan we naar een ander huis kijken. :):)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 11:03

Jetske, dat is nog eens gaaf! Dat je vriend gewoon met je mee kan en ook mee wil.

Joy, wow dat is snel :P Kun je vandaag meteen beginnen met klussen :')

Boemklatsch, problemen met de verkopers is in mijn ogen ook meteen niet-doen. Je wilt geen gezeik aan je broek als je een huis koopt, en zeker niet gezien de kosten enzo..

Net kerstpakketje ontvangen, een VVV-bon. Echt heel blij mee! :D
We hebben nog steeds spullen nodig en daar kan ik mooi wat halen, scheelt toch weer.
Duss.... Straks naar de blokker en die waterkoker en friteuse kopen :P

_Joyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 11:07

_Nancy: dat is een handig cadeautje zeg! Toevallig ook de waterkoker van tefal? Heb ik vorige week daar gekocht.

Boemklatsch: jammer van het huis, maar hopen dat die van dinsdag het is! Spannend hoor :D

Ja we hebben de sleutel en ontzettend veel geluk met de verhuurders.
Zij hebben alles laten schilderen(lekker fris wit) en overal nieuwe vloeren gelegd die ik zelfs nog mocht uitkiezen en hoefde er niks voor te betalen.

Zaterdag is het klaar dus dan zouden we er al in kunnen, maar de bank heeft 8 weken levertijd dus daar is het wachten een beetje op, maar denk dat we dan wel op de stoelen gaan zitten voor een paar weken haha :P

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 11:28

Nee, volgens mij van Tomado. Heb daar meerdere spullen van, ben eigenlijk wel heel tevreden over het merk.
Hij stond deze week in de reclame en meer dan 20 euro voor een waterkoker wil ik niet besteden :+

Huur je particulier?? Doet mijn zus en haar vriend ook en bevallen ze eigenlijk wel goed. Ze zouden wel het huis willen kopen van hun, wanneer dat mogelijk is.

Jammer van de levertijd.. Wij bestellen volgende week de meubels en die hebben 10 weken levertijd, gelukkig hebben wij nog tijd genoeg wat dat betreft want we weten niet wanneer we erin kunnen..

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 12:20

Mag ik me hier ook melden? :)
Mijn vriend en ik hopen zondag te kunnen verhuizen naar het nieuwe appartement, dus we zijn op dit moment nog heeeeel druk aan het klussen en we leven zo ongeveer in de Ikea haha. Ik slaap wel al zo ongeveer sinds het begin van de zomervakantie iedere dag bij hem dus we wonen 'onofficieel' wel samen, maar over een paar dagen dus echt. Hij vond het in ieder geval helemaal geweldig dat hij me nu kon vragen "wil je bij me intrekken?". :')

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 21:02

Gaaf en welkom gekkesies! Zo ging het bij ons ook, ik woonde al een tijdje officeus bij hem, en sinds september officieel.

Een tip voor jullie; op ticketveiling zijn nu sets koekenpannen en wokpannen! 3 koekenpannen of 2 wokpannen, allemaal met keramische bodem.

Ik heb net de koekenpannen voor in totaal 43,50 gewonnen (incl verzenden en de administratie van Ticketveiling.nl) :D

In totaal 110 euro waard, vond ik toch wel een mooie afprijzing. Wij hebben ook alleen de oude pannen van mijn vriend, met dik gekraste antiaanbaklaag dus lekker giftig.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 21:13

Boemklatsch: Succces volgende week bij de bezichtiging!

Nancy; mijn vriend komt uit Schotland en woont nu in Nederland vanwege mij, dus voor ons voelt het best logisch eigenlijk dat hij mee gaat :P Scheelt ook dat het een door ons beide zeer geliefde stad is waar we heen gaan.
Wat een praktisch kerstpakketkadootje heb je gehad! :D

Joy: Dat is fijn zeg, scheelt jullie veel werk zo te horen! Jammer van de levertijd, hopelijk valt het uit te zitten op de stoelen voor die tijd :+

Gekkesies: Wat leuk zeg! Valt er veel te klussen?

Klinkt als een goede deal Nachtlampje. Oeh, klinkt dan ook wel of jullie oude pannen aan vervanging toe waren :P

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 21:57

Nachtlampje: Lekker zulke actie's! :j