Op kamers, wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Re: Op kamers, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 17:08

studie is al gekozen maar der is een selectie op beide scholen vandaar dat ik nog niet weet welke stad

Frieskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 16:59

Hoi!
Ik zit nu in 4 havo , ik weet nu al dat ik hierna Life science ( Biologie en medische labratorium onderzoek) wil gaan studeren. Alleen zit ik nu op een knellingspuntje. Ik ben al in Utrecht weesten kijken en die school sprak mij aan , alleen een minpuntje was dat er loting op zat dus de kans is niet 100% zeker dat ik hierna in Utrecht aangenomen word. Maar als ik niet wordt aangenomen in Utrecht kan ik altijd nog in Leeuwarden gaan studeren wat ik wil studeren. Maar dat is wel helemaal de andere kant van het land.. ;( Iemand hier ervaring mee? En tips en als ik niet word aangenomen word in Utrecht zal ik dan gewoon nog een jaar wachten en me dan weer in Utrecht inschrijven of gewoon in Leeuwarden gaan studeren?
Mvg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:00

Je kan je sowieso niet voor twee lotingsstudies tegelijkertijd inschrijven, dus als er op allebei de scholen een loting is moet je er eentje kiezen :)

Frieskee

In Leeuwaarden is geen loting. :)

Ceasar2015

Ik meld mij ook. Aankomend schooljaar ga ik starten een de vavo en is het de bedoeling zowel mijn havo als mijn vwo te gaan halen de komende jaren.
Ik ga studeren in Groningen en ben dus ook op zoek naar woonruimte in die omgeving.

Ben nu bezig met verzamelen van glaswerk/servies/pannen ed. Kasten/bureau heb ik hier allemaal staan, net als een bank.
Er moet nog een nieuw bed komen, maar daarmee wil ik wachten tot ik daadwerkelijk een kamer heb. Ik kan hier namelijk geen 2e bed opslaan ;) .

Het topic nog niet echt gelezen verder, zodra ik wat meer tijd heb zal ik daar eens rustig voor gaan zitten.

Frieskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:01

Maar dat is wel de andere kant van het land..

Frieskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:02

ijssnuiver schreef:
Ik meld mij ook. Aankomend schooljaar ga ik starten een de vavo en is het de bedoeling zowel mijn havo als mijn vwo te gaan halen de komende jaren.
Ik ga studeren in Groningen en ben dus ook op zoek naar woonruimte in die omgeving.

Ben nu bezig met verzamelen van glaswerk/servies/pannen ed. Kasten/bureau heb ik hier allemaal staan, net als een bank.
Er moet nog een nieuw bed komen, maar daarmee wil ik wachten tot ik daadwerkelijk een kamer heb. Ik kan hier namelijk geen 2e bed opslaan ;) .

Het topic nog niet echt gelezen verder, zodra ik wat meer tijd heb zal ik daar eens rustig voor gaan zitten.

Nu al bezig met alles verzamelen :O , succes maar dat duurt nog echt n dik halfjaar ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:03

Geloof mij, als je voor je uitzet aan het sparen bent kan je niet vroeg genoeg beginnen := Ik moest alles op het laatste moment gaan kopen en behalve dat je dan erg veel geld in 1 keer kwijt bent is het behoorlijk stressen en vergeet je standaard een hele hoop.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:03

Bijna alle studenten wonen aan de andere kant van,het land...

ik moet nu 3.5 uur naar huis reizen. Geen probleem!

ik ben ook op tijd begonnen met alles verzamelen. Dat vond ik gewoon leuk en dan kom ik ook mooie spullen kopen ipv alles van de Ikea in 1x

Frieskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:05

kim345 schreef:
Bijna alle studenten wonen aan de andere kant van,het land...

ik moet nu 3.5 uur naar huis reizen. Geen probleem!

ik ben ook op tijd begonnen met alles verzamelen. Dat vond ik gewoon leuk en dan kom ik ook mooie spullen kopen ipv alles van de Ikea in 1x

Okey :) , want waar studeer jij nu en waar kom jij eigenlijk vandaan? Als ik mag vragen. Slimme tip

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:05

+, je kan nu kijken naar gunstige aanbiedingen. Als je op het laatste moment nog spoed-aankopen moet doen, dan ben je vaak een hoop meer geld kwijt omdat je dan niet meer naar de prijzen/aanbiedingen kijkt :+ Tenzij je geluk hebt en er net dan allemaal aanbiedingen zijn.

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:17

zillionke schreef:
Hoi!
Ik zit nu in 4 havo , ik weet nu al dat ik hierna Life science ( Biologie en medische labratorium onderzoek) wil gaan studeren. Alleen zit ik nu op een knellingspuntje. Ik ben al in Utrecht weesten kijken en die school sprak mij aan , alleen een minpuntje was dat er loting op zat dus de kans is niet 100% zeker dat ik hierna in Utrecht aangenomen word. Maar als ik niet wordt aangenomen in Utrecht kan ik altijd nog in Leeuwarden gaan studeren wat ik wil studeren. Maar dat is wel helemaal de andere kant van het land.. ;( Iemand hier ervaring mee? En tips en als ik niet word aangenomen word in Utrecht zal ik dan gewoon nog een jaar wachten en me dan weer in Utrecht inschrijven of gewoon in Leeuwarden gaan studeren?
Mvg

Zou het nog even gaan nakijken als ik jou was. Ik doe deze opleiding ook alleen dan in Breda en volgens mijn school is deze opleiding volgend jaar op ALLE scholen (behalve nijmegen geloof ik) loting. Dus daar zou je dan nog even heel goed naar moeten kijken.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:17

zillionke schreef:
ijssnuiver schreef:

Nu al bezig met alles verzamelen :O , succes maar dat duurt nog echt n dik halfjaar ..

Het lijkt mij alleen maar makkelijk. Ik wil niet in 1x een grote uitgave hebben en als ik nu via aanbiedingen/2e hands wat dingetjes kan aanschaffen dan doe ik dat...

Emmaa_ schreef:
Geloof mij, als je voor je uitzet aan het sparen bent kan je niet vroeg genoeg beginnen := Ik moest alles op het laatste moment gaan kopen en behalve dat je dan erg veel geld in 1 keer kwijt bent is het behoorlijk stressen en vergeet je standaard een hele hoop.

1234 schreef:
+, je kan nu kijken naar gunstige aanbiedingen. Als je op het laatste moment nog spoed-aankopen moet doen, dan ben je vaak een hoop meer geld kwijt omdat je dan niet meer naar de prijzen/aanbiedingen kijkt :+ Tenzij je geluk hebt en er net dan allemaal aanbiedingen zijn.

Dit dus... Liever ruim op tijd dan gehaast.

Frieskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:31

Inderdaad , hele handige tip dankje :)
En nog iets de kamers kosten in Leeuwarden wel stukken goedkoper en veel makkelijker aan te komen dan in Utrecht.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:45

Zillionke,

ik kom uit Friesland en ik woon nu in Wageningen. Hemelsbreed niet helemaal zand e andere kant van het land maar de verbinding is gewoon prut.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:54

Ik ga over 3 weken verhuizen naar Amsterdam :) Heb gelukkig al heel veel spullen kunnen verzamelen, alleen nog bed en koelkast en bureau eigenlijk. Overigens kom ik uit Tiel, dus niet enorm ver weg maar toch 1.5 uur enkele reis minimaal.

Frieskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 18:09

Ghostattack schreef:
Ik ga over 3 weken verhuizen naar Amsterdam :) Heb gelukkig al heel veel spullen kunnen verzamelen, alleen nog bed en koelkast en bureau eigenlijk. Overigens kom ik uit Tiel, dus niet enorm ver weg maar toch 1.5 uur enkele reis minimaal.

Maarja om elke dag minimaal 3 uur te reizen is ook niet te doen nee , heb je een leuke kamer kunnen vinden? :) Owja ik ben niet van plan om de verpleegkunde in te gaan maar om life science te gaan doen :P

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 18:16

Ik heb een super deluxe kamer, 21m2 met eigen badkamer en keuken dus ik ben helemaal blij! Ben die reistijd ook echt zat ja.. altijd maar vertraging :=

Frieskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 18:19

Ghostattack schreef:
Ik heb een super deluxe kamer, 21m2 met eigen badkamer en keuken dus ik ben helemaal blij! Ben die reistijd ook echt zat ja.. altijd maar vertraging :=

Super om te horen! maar de huren zijn duur in Amsterdam |( .

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 18:27

Dat klopt zeker. Ik zou willen dat ik eerder ingeschreven stond bij studentenwoningweb.. Dan kun je mooie kamers krijgen voor een stuk goedkoper. Nu zit ik bijna onbetaalbaar.. Maar voor sww heb je ook een enorm lange wachttijd nodig.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 18:57

kim345 schreef:
Zillionke,

ik kom uit Friesland en ik woon nu in Wageningen. Hemelsbreed niet helemaal zand e andere kant van het land maar de verbinding is gewoon prut.

hoe toevallig! ik woon in Bennekom ( wil naar wageningen denk ik.. afhankelijk waar ik paardje heen verhuis. ) en moet ook naar friesland :D

Frieskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 18:59

unihorses schreef:
kim345 schreef:
Zillionke,

hoe toevallig! ik woon in Bennekom ( wil naar wageningen denk ik.. afhankelijk waar ik paardje heen verhuis. ) en moet ook naar friesland :D

Oke leuk! Wat ga je precies studeren? :)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 19:12

zillionke schreef:
unihorses schreef:

Oke leuk! Wat ga je precies studeren? :)[/quote]

ik studeer nu aan de vhl ;) maar daar ga ik mee stoppne. ga dierengeneeskunde studeren maar wil denk ik in wageningen blijven.

Frieskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 19:16

Oke leuk! Wat ga je precies studeren? :)[/quote]

ik studeer nu aan de vhl ;) maar daar ga ik mee stoppne. ga dierengeneeskunde studeren maar wil denk ik in wageningen blijven.[/quote]
Oke diergeneeskunde klinkt leuk , maar welke hbo opleiding heb je dan precies gedaan? :)

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 19:50

Toevallig!

ik studeer biotechnologie aan de wur