Mijn voorgerecht, ook geen vlees, maar zoooo jammie!

Edit: en ik ben zelf ook een echte vleeseter, maar dat betekent niet dat elke gang vol vlees hoeft te zitten toch?
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Sabine schreef:Ik zou hier het recept van ons Noorse nagerecht nog plaatsen voor Michelle!
Elk recept is een beetje anders en wij gebruiken een oud familierecept. Deze heeft mijn moeder in een map en heb ik dus niet bij de hand, ik heb een recept opgezocht wat er het dichtst bij in de buurt komt
http://www.tine.no/oppskrifter/desserte ... bondepiker
Hij is wellicht met Google translate wel te begrijpen? Ik zal in ieder geval de ingrediënten voor 4 personen vertalen naar het Nederlands.
Voor de appelmoes:
7 appels (evt. kant en klare appelmoes ca. 2 dl)
1 dl suiker
0,5 dl water
Voor het broodkruim:
3 eetlepels roomboter
3-4 dl beschuitkruim (evt. biscuitjes of oud brood)
3 eetlepels suiker
0,5 theelepel kaneel
1 theelepel vanillesuiker
3 dl room
Voor de garnering:
4 citroenmelisseblaadjes
) en gegrilde groente in onze zelfgemaakte olie.

Yonker schreef:Ik ben ook een vleeseter, maar dat wil niet zeggen dat je maar rekening met alles moet houden
Tis maar een voorgerecht... proberen kunnen ze altijd, vind ik dan. Als het nou het hoofdgerecht was dan is vis en vlees miss wel gewenst maar bij dit gerecht.
Maar anders maak je, een kipcocktail, lekker afgezaagd maar wel lekker. Of carpaccio.

Depende schreef:Nel hoe maak jij kipcocktail, ik zoek nog een lekker recept?
Meliaforever schreef:Weet iemand welke chocola je moet gebruiken voor chocoladefontein? Gaan we als nagerecht doen. Maar heb geen idee welke chocola ik nodig heb.
KletsKoekje schreef:Ik heb nog een vraagje, ik heb uiteraard aardbeien nodig voor het dessert. Maar heb best wat nodig, kom bij de supermarkt uit op 3.56 per 250 gram. Zou dit bij de groenteboer of op de markt goedkoper zijn? En is het daar überhaupt nog te krijgen?
!