De ik-koop-geen-prullaria-challenge!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

KimL86

Re: De ik-koop-geen-prullaria-challenge!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 15:41

Helaas niet geslaagd bij de action.
Was door de rij met kerst spullen gegaan en dat ging goed. Maar toen bedacht ik me dat ik nog kwasten nodig had en toen ik daar ging kijken lag er glitter acryl verf. En die heb ik dus mee genomen helaas. Voor de rest wel alleen dingen die ik nodig had dus de schade is 2,50.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 15:54

Vandaag in de Action geweest en niets meegenomen, al heb ik wel wat leuke dingetjes gezien.

Wel verwend door m'n opa en oma met een paar Uggs. <3 Niet nodig, maar m'n opa en oma wilde ze me heel graag geven. Helemaal happy d'r mee.

Trouwens wel de tas tegengekomen die ik in eerste instantie wilde kopen, hij viel erg tegen qua grootte dus maar goed dat ik geen overhaaste beslissing heb genomen.

Sparkles

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 16:09

Ik heb net weer een trui gekocht onder het mom van ''lekker warme chilltrui want het is super koud'' :o

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 16:21

Goed bezig dames! Zie hier zeer hoopgevende reacties voorbij komen! En vergeet nooit: elke besparing is er 1. Je kan nooit in een dag zoiets veranderen dus wees niet te boos op jezelf als het 'mis' gaat. Wees juist heel blij met elke stap die de goede richting op gaat. Positieve bekrachtiging werkt heel goed.
Sparkles schreef:
Ik heb net weer een trui gekocht onder het mom van ''lekker warme chilltrui want het is super koud'' :o

Mooi voorbeeld van hoe je jezelf wijs maakt dat je iets nodig hebt! Want laat me raden, die chilltrui ligt vast al wel in de kast...of meerdere... Als je er werkelijk nog geen een had, dan was de gedachte heel terecht. Heb je er al wel 1 of meer? Volgende keer jezelf de vraag stellen of je er werkelijk nog eentje nodig hebt. En nog een truukje erbij: Geef je geld uit aan iets wat al in de kast ligt? Of trek je die trui bij thuiskomst uit de kast om heerlijk in weg te kruipen? Want je voelt op zo'n moment al bijna hoe lekker zo'n trui zit als het koud is. Gewoon laten liggen neemt dat gevoel niet weg. Je kan dit gevoel dan verplaatsen naar de spullen die je al hebt en dus jezelf verheugen op thuis je lekkere warme trui aantrekken.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 16:23

Ik hoop telkens dat mijn nieuwe chilltrui WEL warm genoeg zal zijn :')

Ik heb gisteren een balletrokje gekocht. Ik voel me toch altijd zo bloot in alleen panty en balletpak.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 16:25

Nou die glitterverf van de action is dus bagger, ginger, het dekt voor geen meter. Het is puur glitters...

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 18:08

Ik zit weer in de trein na een dagje Nijmegen. In de primark alleen een vest en een harry potter pyjama gekocht waarvan ik achteraf zag dat ze het bovenstuk niet heeft afgerekend want ze waren los geprijsd (Ik had ook spulletjes van vriendinnetje afgerekend dus had t ook niet door)
En bij de big bazaar heb ik alleen een glazen waxinelichtjes houder gekocht. Een geluncht, maar ik zie haar niet zo vaak en we lunchen altijd als we elkaar zien haha.
Al met al incl treinkaartje 65,- uitgeven dus t viel me enorm mee :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 18:12

en... gefaald. Action bleek te aantrekkelijk :') Luchtverfrisser in leuk houdertje, voor op de wc. ik maak mijzelf wijs dat het echt nodig was, maar tja... in principe kan ik ook prima plassen in een geurloze omgeving :+ Overbodig is...

en theedoeken. De kleur vond ik zo leuk :o

Ik hoefde alleen maar wasverzachter en shampoos en conditioners te halen, toch was ik 20 euro kwijt :=
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 23-10-14 18:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 18:12

Ik moet naar de Ikea omdat onze pannen aan vervanging toe zijn, hou me tegen :')

Somebody85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 18:25

Ga niet!!.... Mijn vriend en ik gaan binnenkort verhuizen en ja, nieuwe woning..... Moeten veel kopen en zou wel verliefd worden op 100 en 1 dingen..

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 19:35

Ik heb vandaag alleen avondeten gekocht :) Heb zelfs bespaard op koffie (had een workshop en kreeg daar koffie, dus niet zelf hoeven kopen!) en lunch (eigen meegenomen, maar had trek omdat ik tot 18:30 door ben gegaan en geen tussendoortje mee had, maar heb mezelf in kunnen houden *\o/* )

Aii, ikea en action zijn altidj moeilijk ja. Gelukkig zit ikea bij mij om de hoek, waardoor ik zelfs bij dingen die ik nodig heb weleens denk "nah, geen zin om mee te sjouwen, haal ik volgende week wel" :))

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 20:15

voor het eerst :

weer eens in de efteling geweest en ik ben dol op al die elfjes armbandjes en sleutelhangers maar helemaal niets mee genomen !! super trots

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 20:32

Ikea en Action zijn altijd drama bij mij :')
Vandaag dagje naar de stad geweest en zag ook zoveel leuks. Maar mocht van mezelf echt niks kopen, hooguit een nieuwe trui. Ik heb er maar 1 en dat is toch wel wat weinig. Maar toch niet gekocht, omdat ik immers wel een stuk of 15 vesten heb, dus dan doe ik het daar maar mee :))
Had ook nog een erg leuk rokje aan, maar draag toch nooit rokjes, dus ook weer netjes terug gehangen.
Trots op mezelf :D

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 20:36

Ik twijfel heel erg met truien enzo :') Ik had een aantal jaar geleden flinke investeringen gedaan, maar die truien raken nu ook af := Maar ik draag nu 4 vesten en truien en een daarvan is op het randje. Is dit genoeg? :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 20:47

Ik heb weer een nieuwe trui gekocht gisteren, maar hij is zo fijn en mooi en zacht <3 <3 <3 <3 (en er hing er NOG eentje die ik ook wilde, maar ik heb me ingehouden. :o )

Ik vind 4 vesten/truien wel weinig overigens. Ikzelf draag zelden truien (ik ben van de laagjes, jasjes en bloesjes en zo), maar ik zou er aan 4 niet genoeg hebben. Nu heb ik wel maar een paar echt dikke truien, meestal vind ik die truien binnen toch te warm. (en ik heb ook nog een stapel truien die ik alleen thuis aan heb.)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 22:51

Dan heb ik een goede reden tot shoppen :p
Paardenspul heb ik wel in overvloed :p

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 22:53

Haha ook ik ben vanavond kleding wezen shoppen. Lekker dik vest gekocht wat ik als jas draag (ik had er namelijk al 2 van) maar nu in een ander kleurtje en hij was nu met 50% korting dus die moest mee, daar ga ik veel plezier van hebben. En verder een leuke blouse met korte mouwen, die was nu maar 7,50 en eerst dacht ik van voor van de zomer, maar bedacht me daarna dat ik hem met een shirtje lange mouwen van de winter ook best kon dragen. Alleen die had ik niet, dus ook nog 2 shirtjes lange mouwen erbij gekocht, maar die waren basic en nu zelfs met 50% korting dus maar 3,40 per stuk. Bij elkaar was ik 26,80 kwijt dus dat vond ik best netjes en ook geen prullaria of onnodig want kan nog best wat kleding voor de winter gebruiken.

Wel heb ik op de terugweg nee gezegd tegen het idee om een ijsje te kopen, want dat vond ik wél onnodig haha, dus dat is weer goed voor de challenge.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 23:16

Alwiene schreef:
Haha ook ik ben vanavond kleding wezen shoppen. Lekker dik vest gekocht wat ik als jas draag (ik had er namelijk al 2 van) maar nu in een ander kleurtje en hij was nu met 50% korting dus die moest mee, daar ga ik veel plezier van hebben. En verder een leuke blouse met korte mouwen, die was nu maar 7,50 en eerst dacht ik van voor van de zomer, maar bedacht me daarna dat ik hem met een shirtje lange mouwen van de winter ook best kon dragen. Alleen die had ik niet, dus ook nog 2 shirtjes lange mouwen erbij gekocht, maar die waren basic en nu zelfs met 50% korting dus maar 3,40 per stuk. Bij elkaar was ik 26,80 kwijt dus dat vond ik best netjes en ook geen prullaria of onnodig want kan nog best wat kleding voor de winter gebruiken.

Wel heb ik op de terugweg nee gezegd tegen het idee om een ijsje te kopen, want dat vond ik wél onnodig haha, dus dat is weer goed voor de challenge.

Goede kleding moet je kopen als het beschikbaar is :j zeker als je weet dat het spul is wat je graag aan hebt.

En goed bezig om dat ijsje te laten staan! +:)+

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-14 17:38

Vandaag door het centrum gelopen en niks gekocht! :D Alleen de boodschappen gehaald die op het lijstje stonden

Somebody85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 18:14

Ik ook :) .

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 18:44

Wij zijn vanmorgen zwaar de fout ingegaan bij de Action... :o
We gingen voor euh, wat ook weer? Enveloppen! En dagcreme!
Die hebben we...

En toen zagen we kerstspullen.
Aangezien we geen kerstboom nemen dit jaar, zag ik toch een schattige houten exemplaar!
En matchende sterren erbij, past mooi in de vensterbank.
En die krans was ook erg leuk, een schattige kerstman en nog wat spulletjes om die houten kerstboom wat aan te kleden.
Voor bij ons kerstdorp nog wat boompjes en losse sneeuw en wat is het eigenlijk? Muziekdoos?
Iets wat bij het kerstdorp past met lichtjes en een hysterisch kerstliedje waar je de slappe lach van krijgt.

Toch ook maar dat leuke ventje met lantaarn meegenomen.
Afbeelding
Issie niet leuk?

En nog wat spulletjes voor ons verrassingspakket naar iemand op Corfu, maar dat zijn 'necessoires'.
Verzorgingsproducten zijn daar echt heel erg duur, dus helpen we een handje. ;)

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 23:52

Ik heb me goed ingehouden :D ik ging naar de action om van die (hoe noem je dat? >;) ) papieren in een ringband die je er dan zo uit kan scheuren (ik kan echt even niet op dat woord komen _O- ) te halen, en dat is het enige wat ik gekocht heb :D

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 01:09

maaikman schreef:
Ik heb me goed ingehouden :D ik ging naar de action om van die (hoe noem je dat? >;) ) papieren in een ringband die je er dan zo uit kan scheuren (ik kan echt even niet op dat woord komen _O- ) te halen, en dat is het enige wat ik gekocht heb :D

Collegeblok?

Voor de mensen die zich hebben kunnen beheersen, goed bezig!
Ik vind ook dat als je jezelf ervan bewust bent en goed nadenkt of je iets écht wel nodig hebt, dat je dan sowieso minder koopt. Tenminste, dat is bij mij wel zo. :)

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 09:34

Vind mensen hier goed bezig die zich kunnen beheersen!
Ik ook wel, alleen de nodige dingetjes gehaald.
Alleen van mama een nieuw geurtje gehad! :oo
En tja, niet voor me zelf maar voor paardlief, een nieuw zadel gekocht!
Dus nu hopen dat de mijne redelijk snel verkocht gaat worden! ;)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 09:51

Ja ik moet me zeggen dat het me verbazingwekkend goed af gaat om geen geld meer uit te geven haha.

Typisch dat wanneer eenmaal de knop om is het ook echt niet meer moeilijk is haha