Grease schreef:Ik sta altijd op, en als niemand opstaat als ik zelf ook al sta dan vraag ik(vaak met iets dwingende toon) "misschien kan je even opstaan??!"
Nog zo eentje, jij zou bij mij dus rustig een "nee dat kan niet" krijgen.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ayasha schreef:Grease schreef:Ik sta altijd op, en als niemand opstaat als ik zelf ook al sta dan vraag ik(vaak met iets dwingende toon) "misschien kan je even opstaan??!"
Ayasha schreef:Grease schreef:Ik sta altijd op, en als niemand opstaat als ik zelf ook al sta dan vraag ik(vaak met iets dwingende toon) "misschien kan je even opstaan??!"
als er een oud vrouwtje voor je neus staat en iemand spreekt je op die manier aan, dan nog steeds niet opstaan? volgens mij krijg je dan een boze bus over je heen hoor
dat vind ik echt niet kunnen. Grease schreef:Ayasha schreef:Nog zo eentje, jij zou bij mij dus rustig een "nee dat kan niet" krijgen.
Oh dat zou ik echt heel asociaal vindenals er een oud vrouwtje voor je neus staat en iemand spreekt je op die manier aan, dan nog steeds niet opstaan? volgens mij krijg je dan een boze bus over je heen hoor
dat vind ik echt niet kunnen.

Grease schreef:Oh sorry dat wist ik niet, ik heb niet het hele topic doorgelezen!
je kan mensen niet verwijten een gezond ogend persoon vragen op te staan als er iemand zichtbaar moeite heeft met staan.
Silvia schreef:Zojuist op het nieuws:
De Nederlandse Spoorwegen zijn bereid plaatsen in treinen te reserveren voor mensen die slecht ter been zijn. Staatssecretaris Mansveld zei dat in de Tweede Kamer. Ze gaat de andere vervoerders op het spoor vragen of ze dit ook kunnen doen.
D66 had aan de staatssecretaris gevraagd zich hiervoor in te zetten. "Ik vind het gewoon een heel erg goed idee", antwoordde Mansveld. Ze vraagt zich af waarom dit niet al eerder is geregeld. Op verzoek van de PvdA zal ze de vervoerders ook vragen om te kijken naar de positie van zwangere vrouwen.
Mansveld hoopt wel dat de vervoerders niet met allerlei verschillende logo's gaan werken. Ze ziet niets in "tien verschillende stickertjes".
Bron: NOS
Ash_ schreef:Ja ik sta altijd op als ik zelf in staat ben om te staan. Lichamelijk heb ik diverse klachten waardoor ik op de slechte dagen niet lang kan staan. Vind het ook altijd heel moeilijk als mensen hierover oordelen zonder te weten wat diegene heeft. Heb hier dan ook diverse malen discussies over gehad. En dan durven mensen ook nog te zeggen joh je bent een jonge meid, stel je niet zo aan. Heel hinderlijk vind ik dat.
Ayasha schreef:Electra63 schreef:Laten we vooral nu niet doen of iedereen die zit in de bus, ziek of beperkt is. Het gros is gewoon te lui om op te staan of te egoistisch.
En toch heb je imo het recht niet om uitleg te eisen indien iemand Nee zegt.
Electra63 schreef:Ash_ schreef:Ja ik sta altijd op als ik zelf in staat ben om te staan. Lichamelijk heb ik diverse klachten waardoor ik op de slechte dagen niet lang kan staan. Vind het ook altijd heel moeilijk als mensen hierover oordelen zonder te weten wat diegene heeft. Heb hier dan ook diverse malen discussies over gehad. En dan durven mensen ook nog te zeggen joh je bent een jonge meid, stel je niet zo aan. Heel hinderlijk vind ik dat.
Dat weet ik, ik heb zelf ook (ernstige) gezondheidsproblemen, die niet zichtbaar zijn. Maar toch zal ik nooit blijven zitten als ik zie dat iemand zichtbare problemen heeft om te blijven staan.
Ayasha schreef:Ik vind het altijd grappig als mensen er vanuit gaan dat bokt een representatief is voor de werkelijkheid.
Electra63 schreef:Ayasha schreef:Ik vind het altijd grappig als mensen er vanuit gaan dat bokt een representatief is voor de werkelijkheid.
Wat een domme opmerking, slaat nergens op.
Als je regelmatig met het OV reist of je hoort de mening van andere reizigers en/of chauffeurs, dan blijft het gros gewoon zitten.
Maar jij gaf eerder aan, dat je het ook niet nodig vindt om op te staan voor een zwangere dame, het was immers haar 'eigen schuld"? Los van het feit, dat je zelf beperkt bent. In feite, is dat een bevestiging van mijn ervaring/mening.
Begrijp je mening nu een stuk beter!
Mij kom je nl. niet tegen op de bus.
Electra63 schreef:Volgens mij zeg of eis ik dat niet? Als iedereen blijft zitten, dan sta ik gewoon op, ondanks mijn beperkingen.
Als je dit topic leest, dan lijkt het wel of iedereen ziek is of beperkingen heeft. Daar zet ik mijn vraagtekens bij. Ik geloof dat de meesten prima in staat zijn om op te staan, voor een oud mensje, iemand met krukken of een zwangere vrouw, alleen interesseert de meesten het geen biet, ze zijn moe, hebben geen zin of zijn gewoon te lui om op te staan.