Ergernissen aan de kassa

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

AmyII

Re: Ergernissen aan de kassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 08:44

Mensen die bellend aan de kassa staan zouden niet geholpen moeten worden. Als ik gebeld wordt wanneer ik in de supermarkt sta zeg ik altijd dat ik later even terugbel omdat ik zo moet afrekenen.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 14:36

Dat is ook wel zo netjes om te doen.. Sommigen denken daar helaas anders over :n
Heb regelmatig gehad dat ze me niet eens aankeken, geld in mijn handen duwde en verder geen boe of bah zeiden..

Dan laat ik het terugtellen ook maar achterwege :+

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 21:44

ik hielp die mensen gewoon niet hahaha ook irritant marokkaanse mannen die jou minachtend aankijken en niks zeggen met een blik van jij bent niet goed genoeg

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 22:30

Xip schreef:
Oh, zo ben ik ook achter de kassa :')
Mijn persoonlijke favoriet:
Klant: "kan ik pinnen?"
Ik (bij voorkeur met een uitgestreken gezicht en op serieuze toon): "Dat weet ik niet, heeft u het wel eens eerder gedaan?"

:+

_O- :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 22:42

Als ze bellen in de winkel hang ik op , buiten de winkel bel ik wel terug..

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 20:16

net nog een chagrijnige kassiere gehad bij de jumbo. zij geen goede dag en de wisselgeld werdt in mijn hand gegooid. ze was al met de volgende klant bezig voor ik kon vragen of ik de bon kreeg.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 23:50

Mensen die met 50 euro betalen bij kleine bedragen, man wat kan ik me daar aan ergeren. Ze doen dit bij ons vrij vaak omdat om de hoek een pinautomaat zit. Dan komen ze wat kleins halen om het geld te breken zodat ze verder kunnen winkelen. Ik vraag ze elke keer steenvast of ze willen pinnen, ivm tekort aan kleingeld in de kassa. Heb al meerdere winkeliers horen klagen hierover, zeker s morgens heb je niet genoeg kleingeld voor zulke grappen. En helemaal als mensen daarna het maar gepast uit hun portemonnee halen.. nou!! NNOOUUU!!!

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 00:20

Kan geen reden bedenken waarom winkels/supermarkten niet zouden mogen terugtellen.
Zelf doe ik het echt altijd en wordt erg gewaardeerd door klanten en ook door mezelf :+ ik merk zo meteen als ik een fout maak.
Als ik van 2,35 naar 10 ofzo terugtel dan doe ik eerst de 65 cent (3,-), dan de 2 euro (5,-) en dan de 5 euro (10,-)
:)

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 00:35

Benfan, ik kan me de irritatie voorstellen. Ik schaam me ook altijd diep als ik in een dergelijke situatie kom (9-10 keer pin ik het bedrag dan gewoon). Er zit hier overigens een pinautomaat op de hoek met biljetkeuze. Is een handelingetje meer, maar je zit niet meteen met idioot groot geld :).
En in de kantine op mijn werk kan ik vaak met €50 betalen, daar zijn ze er juist blij mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 00:35

Oh met het voorbeeld van de 2.35 doe ik dan ,65 maakt 3 en met 7 maakt 10. Die 2 euro munt is vrij duidelijk.

Ik probeer wel zo vaak mogelijk terug te tellen, maar alleen bij een specifieke doelgroep van klanten. Ik werk in een hele grote supermarkt waar ook veel allochtonen komen (helemaal niks naars mee bedoeld) maar ik merk dat eigenlijk alleen de specifieke doelgroep van 65+ Nederlanders graag ziet dat er teruggeteld wordt aan de kassa. Vind het verder geen moeite, maar als mensen niet eens kijken als ik even uitgebreid zit terug te tellen houdt het voor mij ook snel op :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 00:37

Als ik genoeg in mijn la heb om een 50'je te breken doe ik daar totaal niet moeilijk over en wissel ik hem met alle liefde.. Maar ik mag van de bedrijfsleiding maar 5 20'jes en 5 10'tjes in mijn la hebben. Dan kan ik bij 2 klanten een 50'je wisselen, maar daarna houdt het op. Dat zeg ik dan ook gewoon, dat ik hem niet in 5'jes kan teruggeven omdat die dan op zijn, en dat ik niet genoeg wisselgeld in mijn la heb zitten. Soms pinnen ze, soms vraag ik even aan een college of mijn teamleider of die het desbetreffende 50'je (van de klant dus) alvast even voor me wilt wisselen zodat ik het gelijk terug kan geven.

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 08:23

Ik had laatst iemand voor 2 euro die betaalde met 100. Dus ik vroeg of hij het niet kleiner had, had hij zogenaamd niet (ook zo'n frustratie. Zien of horen dat mensen kleiner hebben maar het niet geven) en dus de teamleidster gebeld. Die kwam en meneer deed dit dus elke keer als hij kwam dus heeft ze hem duidelijk gemaakt dat wij geen bank zijn en betaalde hij alsnog met een 2 euro muntstuk...

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 09:51

Ik heb een poos steeds 60 euro gepind, het apparaat gaf dan 3 twintigjes. Later hebben ze schijnbaar het apparaat anders ingesteld, kreeg je een biljet van 50 en een van 10. Maar dat is inderdaad ook een frustratie, de kassa's moeten zo weinig mogelijk kleingeld bevatten. Op een gegeven moment ben je er toch echt door, zowel de cassiere als de klant.

Het is ook niet alleen met kleingeld betalen voor kleine dingen, veel cassieres vragen ook kleingeld bij, ben je het alsnog snel kwijt.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 09:59

Ik had gisterochtend ook iemand, allereerste klant van dag, dus bijna niks nog in la zitten. Die wilde zijn boodschappen van 6 euro betalen met een briefje van 100. Toch maar gezegd dat dan toch echt moest pinnen.

Over algemeen is het geen enkel probleem om te wisselen bij een van onze kassa's. Maar smorgens vroeg kan dat nog echt niet.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 10:00

Benfan schreef:
Mensen die met 50 euro betalen bij kleine bedragen, man wat kan ik me daar aan ergeren. Ze doen dit bij ons vrij vaak omdat om de hoek een pinautomaat zit.

Kun je daar biljetten kiezen? (Bij postbank-automaten kan dat vziw uberhaupt niet.) En zijn er genoeg kleine biljetten? Ik ben laatst langs 3 pinautomaten gegaan en nergens kon ik het klein krijgen, alleen maar briefjes van 50.
Toen ben ik naar de gwk gegaan, die mochten niet wisselen, in elk geval niet gratis... En die vertelden ook dat het heel vaak voorkwam dat alle kleine briefjes al op waren. Het zijn dan dus gewoon de banken die daar niet bijvullen wat nodig is.
Ook bij onze eigen pinautomaat geeft niet echt handig terug... (Ik kies braaf voor 8x10 maar da's wel meteen en heel pak briefjes.)

En omdat ik dus soms dus hoe dan ook iemand opzadel met 50 euro voor een klein bedrag, dan maar liever de grootste winkel. Die kunnen het het best opvangen.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 10:09

Terug tellen doe ik eigenlijk meer voor mij zelf dan voor de klant. Op deze manier is het voor mij heel duidelijk dat ik het juiste geld terug geef en ik dus nooit een kasverschil heb. Daarnaast is het voor de klant natuurlijk ook heel overzichtelijk.

Ook kan ik heel erg balen van mensen die een klein bedrag moeten betalen en met groot geld betalen. Voor al als het nog vroeg is en ik dus nog niets heb gespaard. Ik vraag dan ook heeft u niet kleiner? Waarop ze nee zeggen terwijl ik duidelijk kleiner geld heb zien zitten. En dan ook nog brutaal doen dat ze heel klein terug krijgen omdat mijn 5 en 10 euro's inmiddels op zijn.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 10:12

De hoeveelheid wisselgeld vind ik toch echt een probleem van de winkel hoor.
50,- is echt geen belachelijk hoog gedrag en de meeste pinautomaten spugen die briefjes nou eenmaal uit.
Kleingeld heb je nou eenmaal niet altijd op zak...

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 10:13

Petrichor schreef:
Terug tellen doe ik eigenlijk meer voor mij zelf dan voor de klant. Op deze manier is het voor mij heel duidelijk dat ik het juiste geld terug geef en ik dus nooit een kasverschil heb. Daarnaast is het voor de klant natuurlijk ook heel overzichtelijk.

Ook kan ik heel erg balen van mensen die een klein bedrag moeten betalen en met groot geld betalen. Voor al als het nog vroeg is en ik dus nog niets heb gespaard. Ik vraag dan ook heeft u niet kleiner? Waarop ze nee zeggen terwijl ik duidelijk kleiner geld heb zien zitten. En dan ook nog brutaal doen dat ze heel klein terug krijgen omdat mijn 5 en 10 euro's inmiddels op zijn.

Ik zeg dan altijd, u kunt pinnen en anders krijgt u 50 centjes. Ik heb helaas geen groot geld meer in mijn la. Meestal zeggen ze dan: oh volgens mij heb ik nog ergens een briefje van 5 *\o/*

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 10:15

manie schreef:
50,- is echt geen belachelijk hoog gedrag en de meeste pinautomaten spugen die briefjes nou eenmaal uit.

De supermarkten en de banken zouden wellicht samen eens kunnen overleggen. Als ik een brief stuur naar de bank maakt niemand zich er druk om... maar je zou zeggen dat als de baas van Ahold eens naar de banken stapt, dat wel een beetje gewicht in de schaal moet leggen, toch?

(Maar goed, misschien hebben ze allang om de tafel gezeten en is dit hun manier om het pinnen aan te moedigen. In dat geval blijf ik verzet bieden :) )

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 10:15

Ja maar ik zou dan vragen of probleem is. En anders pin ik het bedrag. Zijn er ook genoeg die het net zo doen trouwens.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 10:18

manie schreef:
Kleingeld heb je nou eenmaal niet altijd op zak...

Klopt. Maar ook supermarkten zijn gebonden aan een maximum bedrag geld dat op een dag buiten de kluis is, dit ivm veiligheid. Wij kunnen dus zeker niet zomaar extra briefjes tevoorschijn toveren. Vaak hebben we wel veel briefjes van 5, maar alles hoger dan 20 moet worden afgeroomd, dus dat is al uit je kassa. Ik snap dat wanneer je pint dat er soms alleen briefjes van 50 zijn, maar zo veel mensen gaan heeeeel toevallig pinnen voor het boodschappen doen en kopen dan iets van 1 euro.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 10:18

Ik wil niet pinnen :) Ik niet omdat ik mijn achterhoedegevecht wil blijven voeren tegen te verregaande controle. Veel andere mensen omdat het veel moeilijker is om zicht te houden op je financien. 1 keer per week een vast bedrag pinnen en verder zien wat er nog in je portemonnee is, is voor veel mensen veel overzichtelijker.

En ik vind dit toch echt het probleem van de winkel. Sorry, maar als het vaak voorkomt kan de winkel daar best wel oplossingen voor verzinnen. Met meer wisselgeld beginnen en dan sneller afromen bv.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 10:29

Nou, ben ik blij dat ik op mijn werk zoveel wisselgeld mag halen als ik wil :) Hier in België hebben we nog de 2 en 1 centjes. Dan is het een bedrag van €1.59 ofzo en dan gaan ze echt gaan betalen in stukjes van 5, 2 en 1! Zo hatelijk. Dat de klant achter hun dan 5 minuten moet wachten is hun probleem. Soms roep ik speciaal een collega voor een nieuwe kassa want dan gaat het echt van: 1... 2.... 3... 13... 15... Wacht, aan hoeveel zat ik al? 1... Pffff -.-

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 11:08

Shadow0 schreef:
Ik wil niet pinnen :) Ik niet omdat ik mijn achterhoedegevecht wil blijven voeren tegen te verregaande controle. Veel andere mensen omdat het veel moeilijker is om zicht te houden op je financien. 1 keer per week een vast bedrag pinnen en verder zien wat er nog in je portemonnee is, is voor veel mensen veel overzichtelijker.

En ik vind dit toch echt het probleem van de winkel. Sorry, maar als het vaak voorkomt kan de winkel daar best wel oplossingen voor verzinnen. Met meer wisselgeld beginnen en dan sneller afromen bv.

Dat mensen willen pinnen begrijp ik, maar als ze dan een klein bedrag met 50 of 100 euro betalen moeten ze ook niet zeuren als ze een hele hand klein geld terug krijgen. Want dat is dan het probleem van de klant. Ik wissel later dan dat grote geld wel weer.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 12:01

Als je weet wat kleingeld bij banken als winkel bijvragen kost? Snap je wel waarom het vervelend is. Ik wil best 50 euro breken. Maar niet voor 2 euro.