Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

ik merk zo meteen als ik een fout maak.
.
Benfan schreef:Mensen die met 50 euro betalen bij kleine bedragen, man wat kan ik me daar aan ergeren. Ze doen dit bij ons vrij vaak omdat om de hoek een pinautomaat zit.
Petrichor schreef:Terug tellen doe ik eigenlijk meer voor mij zelf dan voor de klant. Op deze manier is het voor mij heel duidelijk dat ik het juiste geld terug geef en ik dus nooit een kasverschil heb. Daarnaast is het voor de klant natuurlijk ook heel overzichtelijk.
Ook kan ik heel erg balen van mensen die een klein bedrag moeten betalen en met groot geld betalen. Voor al als het nog vroeg is en ik dus nog niets heb gespaard. Ik vraag dan ook heeft u niet kleiner? Waarop ze nee zeggen terwijl ik duidelijk kleiner geld heb zien zitten. En dan ook nog brutaal doen dat ze heel klein terug krijgen omdat mijn 5 en 10 euro's inmiddels op zijn.
manie schreef:De hoeveelheid wisselgeld vind ik toch echt een probleem van de winkel hoor.
50,- is echt geen belachelijk hoog gedrag en de meeste pinautomaten spugen die briefjes nou eenmaal uit.
) manie schreef:De hoeveelheid wisselgeld vind ik toch echt een probleem van de winkel hoor.
50,- is echt geen belachelijk hoog gedrag en de meeste pinautomaten spugen die briefjes nou eenmaal uit.
Kleingeld heb je nou eenmaal niet altijd op zak...
Ik niet omdat ik mijn achterhoedegevecht wil blijven voeren tegen te verregaande controle. Veel andere mensen omdat het veel moeilijker is om zicht te houden op je financien. 1 keer per week een vast bedrag pinnen en verder zien wat er nog in je portemonnee is, is voor veel mensen veel overzichtelijker.
Hier in België hebben we nog de 2 en 1 centjes. Dan is het een bedrag van €1.59 ofzo en dan gaan ze echt gaan betalen in stukjes van 5, 2 en 1! Zo hatelijk. Dat de klant achter hun dan 5 minuten moet wachten is hun probleem. Soms roep ik speciaal een collega voor een nieuwe kassa want dan gaat het echt van: 1... 2.... 3... 13... 15... Wacht, aan hoeveel zat ik al? 1... Pffff -.- Shadow0 schreef:Ik wil niet pinnenIk niet omdat ik mijn achterhoedegevecht wil blijven voeren tegen te verregaande controle. Veel andere mensen omdat het veel moeilijker is om zicht te houden op je financien. 1 keer per week een vast bedrag pinnen en verder zien wat er nog in je portemonnee is, is voor veel mensen veel overzichtelijker.
En ik vind dit toch echt het probleem van de winkel. Sorry, maar als het vaak voorkomt kan de winkel daar best wel oplossingen voor verzinnen. Met meer wisselgeld beginnen en dan sneller afromen bv.