Meer mensen die een taal / talen (willen) leren?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 11:02

ThasjaJarig

Re: Meer mensen die een taal / talen (willen) leren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 11:04

Op de een of andere manier voelt dat dan zo knullig altijd eay :')

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 11:08

Het ergste vind ik dat ik het dan op moet zoeken op google translate. _O- Want ik kan het niet uitstaan dat ik er niet op kan komen.

xxxJulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 11:13

Cookies schreef:
Er zijn toch wel gratis online cursussen in het Nederlands/Zweeds?
http://www.lesexpres.nl/index.php?menuk ... alkeuze=SE Misschien is dit wat voor je?

Ja dat heb ik ook, dat ik af en toe het Nederlandse woord niet meer weet. :+

Bedankt voor de link, ga er dit weekend even naar kijken!

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 16:18

Thasja schreef:
Tammy: Haha, wat grappig! Zoveel talen beheersen lijkt me zooo leuk! En een ongeluk? Gaat het nu wel gewoon goed met haar?

Voor de mensen die een bepaalde taal heel goed spreken, of zoals in miijn geval dit hebben met Engels; kennen jullie dat, dat je dan bijv. iets wil uitleggen en je dan wel een aantal Engelse woorden er voor weet, maar niet meer op de Nederlandse komt? Iets met Engels denken ofzo? :')

Heel veel succes Julia! Zweeds lijkt me een moeilijke, maar wel echt prachtige taal! Ik zou idd ook zeggen eerst proberen je Engels te verbeteren. Als je daar hulp bij nodig hebt wil ik altijd wel proberen te helpen!

all. the. time.
Het begint onderhand ook gewoon een beetje ergerlijk te worden. Dan sta ik in de winkel een klant te helpen en dan sta ik daar te klungelen want ik haal gewoon woorden door elkaar en ik krijg d'r soms gewoon niet uit wat ik wil zeggen. Gewoonweg beschamend en de klanten zullen wel denken 'wat voor idioot is dat nou weer' :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 16:38

Haha, herkenbaar! Na 2 maanden enkel Engels gehoord en gesproken te hebben belde ik mijn vriend. Die ook al 2 maanden enkel Engels gesproken en gehoord had :') Dat was een lastig gesprek, Nederlands verleer je dan best snel!

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 16:43

Ik ga in februari voor 6 maand naar Engeland en ik vrees voor 't ergste :x

ThasjaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 17:04

Piekosjj schreef:

Goodluck :))

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 17:12

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-15 18:28

Met Engels heb ik dat ook te vaak :)) . Maar sommige woorden dekken in het Engels ook veel beter de lading dan de vertaling in het Nederlands. Kan zo even geen voorbeeld bedenken, maar vaak klinkt het engelse woord dan gewoon net even wat beter :') .

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 18:50

xxxJulia schreef:
Haha ja dat is ook een optie inderdaad. Ik spreek opzicht wel prima engels en ik versta alles. Totdat het over grammatica, zinsopbouw etc. gaat. Maar ik ga het proberen inderdaad.

Dan is dit een mooie gelegenheid om hieraan te werken :D!
Ik doe het soms ook nog fout in het Engels hoor, en dan krijg ik gelijk te horen dat mijn antwoord fout is, terwijl ik wel weet wat er in het Spaans staat :').

Thasja schreef:
Voor de mensen die een bepaalde taal heel goed spreken, of zoals in miijn geval dit hebben met Engels; kennen jullie dat, dat je dan bijv. iets wil uitleggen en je dan wel een aantal Engelse woorden er voor weet, maar niet meer op de Nederlandse komt? Iets met Engels denken ofzo? :')

Dit heb ik echt heel vaak! Vooral nu ik een Engelstalige studie volg, heb internationale klasgenoten dus wij spreken ook elke dag Engels. Super vreemd :').

Toen ik in Barcelona woonde herkende ik op een gegeven moment Nederlands helemaal niet meer. DAT was pas raar. Moest toen echt enorm omschakelen, en eenmaal terug in Nederland kon ik telkens niet op het woordje 'rij' komen. Dan zei ik: "Oh ik wil niet in die line staan, die is echt veel te lang." >;) >;)

Piekosjj schreef:

Tofff! Wat ga je doen? :D

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 19:11

Ik heb een jaar in Zweden gewoond. Toen ik terugkwam en boodschappen ging doen riep tegen de cassieres:Tack, hej då. :D Ik had het in het begin niet zo in de gaten, maar vond wel dat ze me vreemd aankeken.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 20:44

Ha Tammy dat heb ik ook ja! Dan zie ik een woord staan en dan denk ik.... huh? wat staat HIER nou weer?! Of inderdaad niet op het Nederlandse woord kunnen komen. Laatst konden ik én een klasgenoot nou niet er op komen wat het nederlandse woord voor 'current' is :+ Ik ga stage lopen in Engeland!

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 20:57

Ik heb vandaag voor t eerst sinds meer dan een maand weer eens met iemand in het Nederlands gepraat, de Engelse en Spaanse woorden vlogen er iets te makkelijk uit _O-

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 21:08

Ik heb dat danweer niet, maar we hebben op school zegmaar Duits Frans Engels en Nederlands. Dan maak ik een SO Duits zit ik Engels op te schrijven bij Engels Frans en bij frans Duits of alles door elkaar. Om dan er niet achter te komen dat het fout is of pas als ik alles ingevuld heb en dat dus weer alles moet verbeteren :')

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 02:19

Thasja schreef:

Ik spreek vier talen op ongeveer hetzelfde niveau, maar ik ken al mijn vakjargon in alle talen behalve Nederlands :)) Dan moet ik steeds opzoeken hoe je het in het Nederlands zegt terwijl ik in de andere drie talen de term ken en prima weet wat het inhoudt.

Oh, en ik heb soms problemen met woorden die in alle talen die ik spreek voorkomen maar net iets anders worden geschreven en/of uitgesproken. Dan weet ik het gewoon echt even niet meer.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 21:06

Leuk momentje vandaag :+ Was zweeds aan het praten met de buurvrouw, of we een klein stukje over de grote weg zouden rijden of omdraaien en terug rijden.
Ze gebruikte het woord 'halt' wat in het Zweeds betekend 'glad'. Toevallig betekend dat ook 'kreupel'! Ik snapte maar niet waarom ze niet op de grote weg wilde rijden, omdat een paard kreupel was? Ik wist helemaal niet dat we een kreupel paard op stal hadden staan en het leek me geen goed idee daar mee te gaan rijden, of we nou de weg zouden nemen of niet. Ik vroeg maar 'vem då? vem?' wie?? welk paard?

Nu bleek ze ze bedoelen dat de grote weg glad was en het dus gevaarlijk was vanwege de auto's die dan niet konden stoppen. :')

Het is leuk om op het punt in een taal te komen waarbij je genoeg vocabulary heb om met 1 woord de meerdere begrippen van te weten :) Kennen jullie dit?

emilyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 09:00

Ik zat dat er veel mensen met Italiaans bezig zijn! :D
Zou een aantal van jullie het misschien leuk vinden om een groep te starten? :o
Praten, elkaar tips geven etc.

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 20:21

emilyxx schreef:
Ik zat dat er veel mensen met Italiaans bezig zijn! :D
Zou een aantal van jullie het misschien leuk vinden om een groep te starten? :o
Praten, elkaar tips geven etc.

Ik ben pas begonnen met Italiaans, en ik kan het ook nog niet zo goed, maar dat lijkt me wel leuk. :)

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 22:00

Ik heb zondag besloten dat ik wat ga doen met mijn wens om gebarentaal te leren. Het laatsta halfjaar elke dag een nieuw gebaar kunnen leren, maar ik merk dat ik veel weer vergeet. Dus ik ga nu een echte cursus doen. Nederlands met Gebaren met elke week 2 uur klassikaal lessen voor ongeveer 3 maanden.Ik ben benieuwd!