http://www.lesexpres.nl/index.php?menuk ... alkeuze=SE Misschien is dit wat voor je?
Ja dat heb ik ook, dat ik af en toe het Nederlandse woord niet meer weet.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Want ik kan het niet uitstaan dat ik er niet op kan komen. Cookies schreef:Er zijn toch wel gratis online cursussen in het Nederlands/Zweeds?
http://www.lesexpres.nl/index.php?menuk ... alkeuze=SE Misschien is dit wat voor je?
Ja dat heb ik ook, dat ik af en toe het Nederlandse woord niet meer weet.
Thasja schreef:Tammy: Haha, wat grappig! Zoveel talen beheersen lijkt me zooo leuk! En een ongeluk? Gaat het nu wel gewoon goed met haar?
Voor de mensen die een bepaalde taal heel goed spreken, of zoals in miijn geval dit hebben met Engels; kennen jullie dat, dat je dan bijv. iets wil uitleggen en je dan wel een aantal Engelse woorden er voor weet, maar niet meer op de Nederlandse komt? Iets met Engels denken ofzo?
Heel veel succes Julia! Zweeds lijkt me een moeilijke, maar wel echt prachtige taal! Ik zou idd ook zeggen eerst proberen je Engels te verbeteren. Als je daar hulp bij nodig hebt wil ik altijd wel proberen te helpen!
Dat was een lastig gesprek, Nederlands verleer je dan best snel!
. Maar sommige woorden dekken in het Engels ook veel beter de lading dan de vertaling in het Nederlands. Kan zo even geen voorbeeld bedenken, maar vaak klinkt het engelse woord dan gewoon net even wat beter
. xxxJulia schreef:Haha ja dat is ook een optie inderdaad. Ik spreek opzicht wel prima engels en ik versta alles. Totdat het over grammatica, zinsopbouw etc. gaat. Maar ik ga het proberen inderdaad.
!
.Thasja schreef:Voor de mensen die een bepaalde taal heel goed spreken, of zoals in miijn geval dit hebben met Engels; kennen jullie dat, dat je dan bijv. iets wil uitleggen en je dan wel een aantal Engelse woorden er voor weet, maar niet meer op de Nederlandse komt? Iets met Engels denken ofzo?
.
Piekosjj schreef:Ik ga in februari voor 6 maand naar Engeland en ik vrees voor 't ergste
Ik had het in het begin niet zo in de gaten, maar vond wel dat ze me vreemd aankeken.
Ik ga stage lopen in Engeland!
Thasja schreef:Voor de mensen die een bepaalde taal heel goed spreken, of zoals in miijn geval dit hebben met Engels; kennen jullie dat, dat je dan bijv. iets wil uitleggen en je dan wel een aantal Engelse woorden er voor weet, maar niet meer op de Nederlandse komt? Iets met Engels denken ofzo?
Dan moet ik steeds opzoeken hoe je het in het Nederlands zegt terwijl ik in de andere drie talen de term ken en prima weet wat het inhoudt.
Was zweeds aan het praten met de buurvrouw, of we een klein stukje over de grote weg zouden rijden of omdraaien en terug rijden.
Kennen jullie dit?