Liefdesverdriet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MissDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 11:02

Gewoon laten komen hoor die tranen! Het hoort bij het verwerkingsproces.
Hebben jullie ook echt fysiek pijn gehad, zoals steken in je hartstreek, pijn in je buik etc.?
Ik namelijk wel.

Sterkte hoor!

xPabloBokt
Fotograaf

Re: Liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 12:24

Ik at bijna niet en was misselijk em duizelig ja.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 12:46

Ik voelde een heel groot gapend gat.. maar ook een hoop walging door alle leugens

Guess_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 12:55

Ik zit echt in een vreselijke grote diepe dip. Wil huilen huilen huilen.

Ben misselijk heb hoofdpijn en kan niet meer eten.
Ik snap niet dat hij van het een op andere moment niet met me verder wil en niet eens face to face wil praten.

Ik wil hem niet kwijt we hebben zo'n fijne relatie gehad en een dag eerder leek er niks aan de hand.

Zit ik ook nog is sinds vorig jaar thuis in de ziektewet wat inhoud dat ik de hele dag alleen ben en geen afleiding heb. Op dit soort momenten heb ik het gevoel dat ik een gebaar voor mezelf ben. Hoe kom ik hier ooit nog overheen :'( :'( :'(

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 13:09

Ik voel niks lichamelijks gelukkig..

Ooh Guess, hele dikke knuffel meid :(:) Heb je geen vrienden of vriendinnen die je kan bellen om wat met je te doen, je bezig te houden?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 13:17

Sterkte Guess! Dat kan echt zo naar zijn... Heb je misschien hobbies die je vroeger (zonder hem) leuk vond, maar waar je de laatste tijd niet zoveel aandacht aan hebt besteed? En ga even naar buiten, boodschappen doen. Of kijk plaatjes van egeltjes <3

Ik voelde juist wel erg veel lichamelijke dingen, gewoon echt pijn.

Guess_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 13:43

Ik heb voor deze relatie enorme veel vrienden aan de kant gezet. Echt vriendinnen heb ik niet. 1 goede vriendin maar die is heel druk met haar school verder kan ik bijna bij niemand terecht. Alle vrienden die ik had waren jongens en mijn ex vond dat niet heel erg fijn dus heb dat allemaal opgegeven en was elke dag met mijn ex samen.

De eenzaamheid leegte en onzekerheid vind ik het meest vreselijke. Praten lucht me zo op alleen iedereen weet ondertussen al hoe ik me voel en ik kan niet steeds mijn verhaal aan dezelfde doen. .

moest net de stad in waar hij woont nou mijn maag draaide de hele tijd om. Zo moeilijk om zo dichtbij te komen.

Ik heb zijn naam op mijn pols staan en twijfel om te wachten of om er iets overheen te laten zetten deze week. Net onder de douche kon ik alleen maar huilen als ik er naar kijk. Zo onwerkelijk en snel gegaan allemaal..

singa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 13:47

Dikke knuffel aan iedereen! Wat een nare verhalen lees ik hier :(:)

Ik lees hier een beetje mee omdat ik zelf in een moeilijke situatie zit. Ik ben mijn hart aan iemand verloren die ik aan het begin van de zomer heb leren kennen op een festival. Het gevoel is volledig wederzijds, maar de situatie waarin hij zit zit (nog?) niet mee. Het begint erg te wegen op ons allebei. Ach ja, voorlopig wacht ik het nog even af. Jullie verhalen doen me inzien dat ik tenminste nog hoop heb, dat dat eigenlijk al veel waard is.

Suuskipje: toen ik mijn vorige relatie stopzette ben ik ook weer bij mijn ouders ingetrokken. Ik was 28 of 29 jaar, dus helemaal geen fijn idee om dan weer in je oude kamer te belanden. Hoewel ik mijn ouders écht fantastische mensen vind, is in het verleden al vaker gebleken dat wij moeilijk samen onder 1 dak kunnen wonen. Vooral m'n moeder is nogal aanwezig en bemoederend, zeker in zo'n situatie. Ik ben eerder zelfstandig van aard, ik wil m'n problemen liever zelf oplossen.

Toen ik weer bij hen introk heb ik de knop helemaal omgedraaid. Ik nam me voor om het gewoon allemaal op me af te laten komen en gewoon te genieten van de goede zorgen van mama- en papalief. Ze deden overdreven hard hun best om het me zo goed mogelijk naar m'n zin te maken, het enige wat ik moest doen was het accepteren. Toen ik 3 maanden later terug een eigen stekje gevonden had, had ik de muur die er altijd tussen mij en vooral m'n moeder geweest is helemaal afgebroken. Sindsdien is mijn relatie met mijn ouders zoveel beter geworden. Het is natuurlijk niet altijd van een leien dakje gegaan, maar ik heb er wel veel uit geleerd, over mezelf.

Dus mijn advies: stel je voor zoveel mogelijk dingen open (indien je dat nog niet zou doen) en probeer gewoon te genieten van de kleine dingetjes. De rest wijst zichzelf wel uit. Ik wens je heel veel succes!!

Hopelijk werkt je werk dra ook een beetje mee. Als dat toch niet gebeurt, probeer ook dit dan gewoon te accepteren. Er zijn al genoeg dingen waar je je druk om moet maken, dus doe dat niet om de dingen waar je amper vat op hebt. Duurt het dan wat langer om alles af te handelen, so be it.

Fysieke pijn is inderdaad heel herkenbaar. Ik heb altijd last van een constante druk in m'n borstkas waar regelmatig eens een steek uit voortkomt. Daarnaast nog de hoofdpijn van het vele geween.

Guess, dikke knuffel meid! Probeer misschien toch een oude vriend te bereiken en speel meteen open kaart? Misschien zijn ze blij je te horen, het is in ieder geval het proberen waard!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 14:02

Trek uit je afwezigheid van vrienden een les voor de volgende relatie, Guess, maar wees niet te afhankelijk van vrienden in het algmeen. Ze blijken toch vaak onbetrouwbaar te zijn en het is het beste om je geluk niet te laten afhangen van anderen. Op jezelf heb je namelijk invloed, op de rest niet. Hoe vervelend dat ook is.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 14:05

Over lichamelijke problemen gesproken... Ik ben 10 kg afgevallen in 1,5 maand, maar het rare was dat het toen al 3 maanden uit was :')

Inmiddels trek ik lekker mijn eigen plannen weer en voel ik me ontzettend goed! Natuurlijk heb ik wel eens moeilijke momenten, maar dan zoek ik mijn leuke rebounder op, spreek ik af met vriendinnen of ga ik lekker een potje huilen :')

En luister voor de grap eens Zonder Jou van Marco Borsato, zo voel ik me nu :D

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 15:32

Even een dikke knuffel voor iedereen! :(:)

Dacht ik dat ik een knappe jongen via mijn fysio aan de haak te hebben geslagen, bleek dus dat hij daar ook therapeut is en niet date met 'cliënten' tot 3 maanden nadat zij uitbehandeld zijn. Zeer begrijpelijk en mag ook niet van de wet. Wel beetje balen.

We hadden al afgesproken voor donderdagavond samen wat te gaan drinken, ik natuurlijk met een klein beetje hoop, maar dan toch maar vriendschappelijk.

Wat een bummer die friendzone zeg :n

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 17:54

Weer een hoop heftige verhalen. Afleiding helpt echt, leuke dingen doen met mensen. Als je je vrienden aan de kant hebt gezet voor je relatie moet je misschien toch maar even door die appel heen bijten en die telefoon oppakken. Van alleen zijn ga je je nog ellendiger voelen.

En onthoud ook, het verdriet gaat voorbij.

Ik zit eigenlijk zo onwijs fijn in mijn vel terwijl ik voorheen dacht dat ik het niet zou trekken zonder hem. Maar het gaat prima. Ik had vrijdag een rebounder, een jongen die ik al de hele zomer zag lopen. Helaas superonervaren in bed, voor mij een dikke afknapper :')

Ik ben nog niemand tegen gekomen die zo fijn tussen de lakens was als mijn ex. Meh.

Sheran schreef:
Trek uit je afwezigheid van vrienden een les voor de volgende relatie, Guess, maar wees niet te afhankelijk van vrienden in het algmeen. Ze blijken toch vaak onbetrouwbaar te zijn en het is het beste om je geluk niet te laten afhangen van anderen. Op jezelf heb je namelijk invloed, op de rest niet. Hoe vervelend dat ook is.

Ik wil niet vervelend zijn maar zij heeft haar vrienden toch aan de kant gezet? Daarom zijn ze ook afwezig?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 18:03

Ja klopt, dat bedoel ik er ook juist mee, van vrienden kun je slecht op aan. Zij zet haar vrienden aan de kant, andersom kan dat net zo snel gebeuren.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 18:09

Ik ben het daar niet mee eens, ik heb 2 hele fijne vriendengroepen, kan daar prima van op aan. Ik denk dat ik mijn break up niet had overleefd zonder mijn sociale vangnet.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 18:13

Guess_NH schreef:
Ik heb voor deze relatie enorme veel vrienden aan de kant gezet. Echt vriendinnen heb ik niet. 1 goede vriendin maar die is heel druk met haar school verder kan ik bijna bij niemand terecht. Alle vrienden die ik had waren jongens en mijn ex vond dat niet heel erg fijn dus heb dat allemaal opgegeven en was elke dag met mijn ex samen.

De eenzaamheid leegte en onzekerheid vind ik het meest vreselijke. Praten lucht me zo op alleen iedereen weet ondertussen al hoe ik me voel en ik kan niet steeds mijn verhaal aan dezelfde doen. .

moest net de stad in waar hij woont nou mijn maag draaide de hele tijd om. Zo moeilijk om zo dichtbij te komen.

Ik heb zijn naam op mijn pols staan en twijfel om te wachten of om er iets overheen te laten zetten deze week. Net onder de douche kon ik alleen maar huilen als ik er naar kijk. Zo onwerkelijk en snel gegaan allemaal..

Zet je zelf over de angst heen en bel je vrienden op met een dikke vette excuses. misschien vergeven ze je wel?

Guess_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 18:14

Mijn vriend was zwaar geobsedeerd in het begin van de relatie en liefde maakt blind toch?

Ik heb Door deze relatie in ieder geval van een hoop fouten geleerd.
Heb weer Facebook aangemaakt en weer contact met oude vrienden. Wat ik zo jammer vind is dat die jongens vrijwel allemaal bij bedoelingen hebben. 'Ik heb je altijd al een leuk meisje gevonden', 'wil je meer van mijn innerlijke kant laten zien' enzovoort. Als ik ergens geen behoefte aan heb is dat het wel en ik ga me heel ongemakkelijk voelen als ik daarmee moet afspreken.

Bij wie heeft de ex eigenlijk nog contact gezocht en hoelang heeft dat geduurd?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 18:19

Guess, hoe oud ben je eigenlijk? En als die jongens allemaal bijbedoelingen hebben dan heeft je ex het misschien wel juist aangevoeld en zijn het wellicht ook geen vrienden van je? Ik maak altijd korte metten met gasten die mij meer zien zitten terwijl ik ze friendzone.

Zoekt je ex nu nog contact?

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 18:24

Wat Lieveli zegt inderdaad.

Je zit in de ziektewet maar heb je de mogelijkheid iets te gaan zodat je mensen ontmoet? Vrienden kunt maken? Afleiding? Misschien een sportschool oid.

Alleen thuis zitten en verdriet hebben is naar, misschien moet je kijken naar mogelijkheden?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 18:28

lieveli schreef:
Ik ben het daar niet mee eens, ik heb 2 hele fijne vriendengroepen, kan daar prima van op aan. Ik denk dat ik mijn break up niet had overleefd zonder mijn sociale vangnet.

Wat fijn voor je, dat je die hebt :)

Guess_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 18:45

Ik ben 21.
Ik had voor deze relatie een heel ander leven. Ging stappen, veel avonden bij vrienden thuis of hen hier. Was actief met mijn toenmalige pony en was erg 'gelukkig' met mezelf en mijn familie.

Er is het afgelopen jaar ontzettend veel gebeurd. Ik heb een ongeluk gehad waarbij ik mijn rug brak. Kon niet werken en niets meer met vrienden afspreken waardoor ik dus echt aan huis geketend heb gezeten. Mijn vriend was elke dag bij me en daar heb ik genoeg steun aan gehad.
Mijn vriend heeft met zijn gevoel vaak goed gezeten maar in sommige situaties ook erg overdreven. Hoe dan ook, die vrienden van toen heb ik laten varen en ben verder gegaan met alleen hem. Ik heb begin van dit jaar een miskraam gehad en in April mijn tweede miskraam toen ik over de 3 maanden zwanger was. Ik ben hierna in een depressie geraakt waar ik nu nog steeds in zit. Ik ben moe, heb weinig levenslust en heb veel behoefte gehad om op mezelf te zijn. Ik had genoeg aan mijn vriend en volg vanaf dat moment therapie. Ik voel me anders en ben heel erg veel gepest waardoor ik ook niet snel contact maak met voornamelijk meiden. Ik zou zo graag gewoon een paar leuke vriendinnen hebben waar ik alles mee kan delen, een vriendschap met een andere vrouw is toch anders dan met een man..
Ik weet eigenlijk niet waar ik moet beginnen, ja mezelf een dikke vette schop onder de kont geven en misschien gaan sporten, het huis uit oid. Maar die stap maken vind ik heel moeilijk. En dan straks vind niemand me aardig of val ik mensen lastig. Ik ben altijd in contact gekomen met nieuwe mensen Door met vrienden mee te gaan enzovoort.

Eerlijk is eerlijk.
Ik ben bang om alleen te zijn maar heb ook veel behoefte om alleen ergens in een hoekje te huilen.

Mijn leven is een een klap zo op zijn kop gezet dat ik niet weet hoe ik mezelf uit deze depressie zone ga krijgen.

Nee mijn ex heeft geen contact gezocht en ik heb zijn nummer niet meer dus ik kan hem ook niet .eer berichten. Ik ben gewoon erg benieuwd of ik ooit nog iets van hem hoor en op welke manier. We hebben het zo fijn gehad en nu wil hij op geen enkele manier contact meer en niet praten. Dat vind ik zo zo moeilijk en ik hoop gewoon elke keer op een bericht van hem.. en dan ook nog is een positieve ;(

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 18:54

Mijn ex wil ook geen contact meer, hij vindt het te pijnlijk en dat vond ik heel lang echt heel poedersuiker. Ik miste mijn beste vriend! Maar dat gevoel is verdwenen, ik heb het losgelaten. Met mijn eerste vriendje heb ik na een jaar weer contact gekregen, is een fijne vriendschap uit ontstaan.

Je hebt een heel heftig jaar achter de rug dus focus je niet op grote stappen. Sporten en het huis uitgaan dat komt wel. Focus je op kleine dingetjes die je vooruithelpen. Kijk eens op bokt of er geen meiden zijn die dingen met je willen ondernemen, gezellige dingen als meiden onder elkaar. Als vrijwilliger bij poppodia of buurthuizen kom je ook altijd nieuwe mensen tegen.

En je bent pas 21. Er komen nog zoveel mooie dingen aan, misschien niet zoals je dat ooit gepland had maar mijn ervaring is dat onverwachte avonturen veel spannender zijn dan de avonturen die je eigenlijk al had gepland.

Ga nu vooral dingen doen die jou leuk lijken. Bokt zit vol met meiden die in dezelfde situatie als jij zitten, zoek ze op of open een topic. Grijp het leven bij zijn ballen ;)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 19:21

Ach na mijn relatie was ik enerzijds opgelucht, anderzijds miste ik iets. Maar ik kwam er achter dat ik niet hem als persoon mistte, maar ik mistte zijn aandacht. Ik heb toen weer een hele grote dip gehad met het verlies van mijn vader en beetje bij beetje kwam ik er over heen. Mede ook doordat ik achter een hoop leugens van de relatie kwam. Ik was mijn ex goed zat iig.

Na drie maanden klopte hij ineens weer aan, en toen ik er achter kwam dat ie gewoon terug bij
zijn ex (voor mij) was .. maar toch aandacht bij mij kwam vragen heb ik het helemaal afgesloten.
Ik heb me zelf toen ook open gesteld om te gaan daten, en ook daar weer flink wat klappen opgelopen.

Maar nu ben ik héél gelukkig met een héle lieve jongen, en daar ga ik nu gewoon helemaal voor :)
Dus met vallen en op staan, óók in de liefde, kom je er uiteindelijk toch wel.

Ik had ook geen hoop meer, en zie nu waar ik ben :)

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 21:07

Hij heeft bij mij contact gezocht toen hij terug kwam van vakantie. Heb toen meteen eerlijk gezegd dat ik dat lief vond maar het nog niet aan kon. Ik heb gezegd dat ik het zelf wel aan zou geven als ik weer contact wilde. Sindsdien is hij dus woest op me. Blijkbaar in het verkeerde keelgat geschoten ofzo..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 21:25

Guess als je wilt, mn inbox staat altijd open en je mag gerust je hart luchten. (Geld voor iedereen!!)

Mijn exen hebben nooit het contact permanent verbroken, meer tijdelijk wat ik op dat moment heel rot vond toen t net uit was want ik wilde met ze blijven praten. Achteraf heeft t wel geholpen om over ze heen te komen.

Momenteel volop aan het daten met een jongen waar ik een tijdje bevriend mee was, met voordelen :)) :))
Dat is toen stuk gelopen en sinds een aantal weken weer bij elkaar maar nu met gevoelens, die ik stiekem daarvoor ook had maar niet wilde hebben.
Wil er helemaal voor gaan terwijl ik tot 2 maanden terug echt geeeen relatie of iets wilde omdat ik bang was om gekwetst te worden.
Hij heeft de knop helemaal omgezet en eb er echt vertrouwen in.
Hij woont en studeert doordeweeks in Leeuwarden en in het weekend is ie meestal hierzo.
A.s. Weekend kom ik naar hem toe in friesland := van vrijdag tot maandag (lang leve studenten OV)
Elkaars ouders al ontmoet en ga inmiddels steeds meer en beter met zn zusje van 18 om, hij is 20.
Zij en ik zitten op dezelfde school.
Ben echt gelukkig, al is t wel een jongen die heel goed bij de meiden ligt en van aandacht houdt. Maar vertrouw m volledig en heb 'm gezegd dat hij 1 kans zal krijgen en die dus niet moet misbruiken.

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 23:24

Ik hoor mijn ex nog iedere dag.. Heb hem vanmiddag ook gezien. Als we bij elkaar zijn is het fijn en lachen we om vanalles. Hij heeft me zelfs opnieuw gekust.. Van zodra we contact hebben per sms maken we gauw ruzie en is het echt niet leuk meer := Hij heeft gevraagd of ik uit wilde gaan vrijdag. Ik weet niet of het op een vriendschappelijke manier bedoeld is, als hij me nu nog steeds kust...

De stap richting fitness heb ik toevallig vandaag gezet. Eens een gezonde manier om je gedachten te verzetten! :j

Een hele dikke knuf Guess! Wat een diep respect voor jou na alles :(:)