stoptober wie gaat er stoppen met roken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 00:14

anneliesdj schreef:
Ik ben al een tijdje aan het stoppen, maarja, dan is er weer een feestje :P
Wij roken ook niet zoveel, 3 of 4 per dag.

"Een tijdje aan het stoppen" is dat net zo iets als "een beetje zwanger"...?

Wat betreft die feestjes, als je serieus bent over écht stoppen is het aan te raden het sociale drinken even óók te stoppen, een paar glaasjes zijn dodelijk voor je wilskracht (ik spreek uit ervaring ;) ).

Dit zou dus wellicht kunnen betekenen dat het beter is de feestjes een periode te mijden....

Isaboy

Re: stoptober wie gaat er stoppen met roken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 05:50

Alweer een jaar gestopt en ben er blij mee.
Mis het absoluut niet sterker nog vind het stinken als andere naast me roken :')
Of als ik op bezoek ben geweest waar mensen roken en mijn kleding naar sigaretten ruiken bah. Nee ik ben trots op mezelf dat ik heb doorgezet :o

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 08:30

Ik ben nu een dag gestopt. Het gaat prima. Nog nergens last van.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 08:36

Jiskaa schreef:
Na 9 maanden weer begonnen? Ahh wat zonde gohya! Waarom weer begonnen?

Ik ben morgen 6 weken gestopt en heb het eigenlijk nauwelijks meer moeilijk.

Ja stom he dat ik weer begonnen ben.Maar ik werd ziek,zwak en misselijk.Kreeg de ene na de andere klacht,voelde me helemaal niet lekker in me vel zitten.Sinds ik weer rook voel ik me stukken beter.
Mijn H.A. zei toen:sommige mensen moeten gewoon niet stoppen,al zou het wel gezonder zijn.

Ik heb echt heel veel respect voor degene die gestopt zijn en in ieder geval een poging doen om te stoppen.Ik weet hoe moeilijk het kan zijn.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 09:13

Ik wil iedereen succes wensen met het stoppen met roken en echt.........het wordt beter :-) alles smaakt zoveel lekkerder als je niet meer rookt :+ en je kleren zijn zo lekker fris.

Succes allemaal jullie kunnen het

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 10:44

Ik ga er ook weer voor vanaf morgen. En hoop dat het me nu definitief gaat lukken!

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 14:01

Gohya, dan begrijp ik het ergens ook wel. Als je stopt met roken wordt je ook wel een beetje gestraft, niet eerlijk :P Kwaaltjes, eetlust, kilo's erbij.. en dat allemaal omdat je het juiste wilt doen :')

Dingetje; dat is leuk allemaal, maar ik heb echt niet het idee dat alles lekkerder smaakt hoor :P Dat heeft echt niet iedereen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 15:07

Jiskaa schreef:
Gohya, dan begrijp ik het ergens ook wel. Als je stopt met roken wordt je ook wel een beetje gestraft, niet eerlijk :P Kwaaltjes, eetlust, kilo's erbij.. en dat allemaal omdat je het juiste wilt doen :')

Dingetje; dat is leuk allemaal, maar ik heb echt niet het idee dat alles lekkerder smaakt hoor :P Dat heeft echt niet iedereen.

Kilo's erbij helaas niet, kreeg er max. 3 kilo bij,terwijl ik er 10 kilo bij wil.
Klinkt echt raar,maar ik voelde me eenzaam en dood ongelukkig zonder zo'n peuk.
Ik had ook weinig klachten van het roken,alleen wat sneller buiten adem na een sprint trekken.

Aaaaaa Maikeltje,niet gelukt vorige keer? :(:) jammer.Maar de aanhouder wint hoor,heel veel succes weer.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 18:28

Hier nog eentje die er klaar voor is! Vorig jaar na 4 of 5 dagen finaal de mist in gegaan, maar ben het steeds meer zat aan het worden op verschillende punten dat ik al zat te denken om te stoppen. Ik moet echt wel een datum hebben en toen bedacht ik me dat stoptober er waarschijnlijk weer aan zou komen en ga dus vol goede moed mee doen. Nee, het gaat gewoon lukken! Schijnt dat het dan ook echt lukt toch _O-.

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 18:29

Nou ik had er net een paar kilo af, en nu kreeg ik ze er weer bij grrr. Heb er inmiddels 1tje weer af, maar gaat erg traag helaas. Ik merk wel dat ik meer lucht heb, dat vind ik wel een grote plus. En ik hoest natuurlijk veel minder :)

Ben je vorige keer cold turkey gestopt, of met hulp?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 18:39

Jiskaa schreef:
Nou ik had er net een paar kilo af, en nu kreeg ik ze er weer bij grrr. Heb er inmiddels 1tje weer af, maar gaat erg traag helaas. Ik merk wel dat ik meer lucht heb, dat vind ik wel een grote plus. En ik hoest natuurlijk veel minder :)

Ben je vorige keer cold turkey gestopt, of met hulp?

Jaaa dat hoesten s'morgens was toen wel weg! en mijn reuk werd sterker,ik rook toen pas hoe erg dat stinkt als iemand rookt.Zelf ruik ik het nu niet meer,maar het stinkt behoorlijk zeg,dat weet ik nu wel.
Ik ben gaan afbouwen,ik begon met 10 sigaretten per dag,toen 9,dan 8 enz.Ik rookte ze ook niet helemaal op.Op de laatste 3 dagen deed ik met 1 sigaret iets van 4 keer.Als die drang echt erg was,nam ik een paar trekjes en maakte de peuk dan weer uit.
Ik probeerde zolang mogelijk uit te stellen om wat trekjes te nemen.En op de laatste dag heb ik héél lang met 1 sigaret gedaan.
De paar dagen erna zonder sigaret waren een hel! maar ik hield vol,en na 1 week was het niet moeilijk meer.De rest weet je nu waarom ik weer begonnen ben.Spijt dat ik weer rook? aan de ene kant wel ja,andere kant weer niet,omdat ik me zoveel prettiger voel. ;)

Maar als ik iedereen mag aanraden;als je kan,STOP met roken!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 18:41

Hm, uit jouw mond is die raad niet al te overtuigend...

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 18:43

Ik ben al vijf jaar gestopt met roken, maar door die reclames over stoptober wil ik eigenlijk weer een pakje kopen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 18:44

Kuggur schreef:
Hm, uit jouw mond is die raad niet al te overtuigend...

Hoezo niet? niet iedereen hoeft toch dezelfde klachten te krijgen als die ik had?

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 19:29

Inmiddels is er een nieuw topic geopend voor 'Stoptober' 2015: [LZP] Stoptober 2015 wie doet er mee?

Om alles overzichtelijk te houden, stellen we voor hier een slotje te plaatsen zodat jullie met zijn allen een nieuw topic hebben voor dit jaar. :)