Rook jij?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rook jij?

Ja
187 (19%)
Nee
689 (72%)
Soms
78 (8%)

Totaal aantal stemmen: 954

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 11:47

BarryPlopper schreef:
Leven is dodelijk

kijk, dat is nou eens de beste uitspraak van het hele topic _/-\o_

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 11:48

Ik rook niet, vind het echt vies.
Als andere mensen roken, prima, maar niet in mijn huis of gezicht :+.

Vriend rookt wel soms, bah, alsof je een asbak uitlikt :').

LadyMadonna

Re: Rook jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 11:50

Toen ik rookte werd er overigens ook niet in huis gerookt

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 12:03

Laatste tijd rookte ik ook niet meer in huis. Vind het dus ook niet prettig als er wel door anderen in mijn huis wordt gerookt. Kan alleen moeilijk mijn ouders naar buiten sturen. Zijn al op leeftijd, dus doe ze dat niet aan. Ze vinden het gelukkig geen probleem om in de keuken te roken en dan maar een raam los en wasemkap aan..
De rest die wil roken moet dus naar buiten.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 12:07

Je ouders kan je toch ook gewoon naar buiten sturen? Of is het hun huis?

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 12:11

LadyMadonna schreef:
Je ouders kan je toch ook gewoon naar buiten sturen? Of is het hun huis?

Nee, gewoon in mijn huis. Ze zijn al op leeftijd, dus rollator enz. Kan ze dat echt niet aandoen om buiten te gaan staan. Bij mooi weer zitten we natuurlijk gewoon buiten, maar nu het weer frisser wordt... en vader heeft copd, die kan niet tegen kou, tocht enz. Heeft al meerdere keren in het ZH gelegen hierom, dus doe ze dat maar niet aan...

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 13:06

Stel je voor, dat ie last krijgt van de tocht, tijdens het roken :+
Laatst bijgewerkt door Nikass op 23-09-14 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 13:27

Nikass schreef:
Stel je voor, dat ie last krijgt van de tocht, tijdenshet rroken :+

Nou, ik vind je smilie niet echt fijn hoor.. mijn vader heeft al meerdere keren op het randje in het ZH gelegen, waarbij zijn longen het niet meer aankonden. Hart gaat dan als een gek tekeer en moet dan worden gereset. Tja, dat hoort ook bij copd. Dus dan lijkt het mij niet goed voor zo iemand om op de tocht te gaan staan.
Bah, dat mensen zo kunnen reageren vanachter hun schermpie |(

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 13:30

Het is altijd lekker makkelijk reageren van achter een veilig schermpie inderdaad als je de verdere situatie niet kent.

Tja ik rook, ben er tevreden mee. Misschien stop ik ooit, misschien niet. Ik zei het al eerder, als iemand er last van heeft gaat ie maar fijn een eind verderop staan. Als ik zo zou moeten mieren elke keer als ik last heb van iemand zoals in dit topic dan had ik geen leven meer :=

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 13:31

Mars schreef:
Het is altijd lekker makkelijk reageren van achter een veilig schermpie inderdaad als je de verdere situatie niet kent.

Tja ik rook, ben er tevreden mee. Misschien stop ik ooit, misschien niet. Ik zei het al eerder, als iemand er last van heeft gaat ie maar fijn een eind verderop staan. Als ik zo zou moeten mieren elke keer als ik last heb van iemand zoals in dit topic dan had ik geen leven meer :=

_/-\o_

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 13:33

Zammie schreef:
Nikass schreef:

Nou, ik vind je smilie niet echt fijn hoor.. mijn vader heeft al meerdere keren op het randje in het ZH gelegen, waarbij zijn longen het niet meer aankonden. Hart gaat dan als een gek tekeer en moet dan worden gereset. Tja, dat hoort ook bij copd. Dus dan lijkt het mij niet goed voor zo iemand om op de tocht te gaan staan.

Lastige situatie! Hopen dat hij het nog wat jaren meegaat! COPD is wel iets wat alleen maar slechter wordt door roken helaas. -O-

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 13:41

gohya schreef:
Mars schreef:

_/-\o_

walgelijk. Echt walgelijk als je zo in het leven staat... lachen om iemand die copd heeft?
Gaat het om mij persoonlijk, dan is het zielig..
En ik denk dat jij pas zielig bent, met je onzin verhalen over juist wel moeten roken..ik lacht dus duidelijk het laatste hahaha.. Hoe zielig is het wel niet om eerst een poos niet te hebben gerookt en dan lichamelijke ongemakken als excuus te gebruiken om weer te gaan roken hahaha.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 13:42

Zammie schreef:
Nikass schreef:

Vind t ook heel erg voor je vader. Ik denk alleen dat hij zich meer zorgen moet maken om het roken dan om de tocht.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 13:44

Lastige situatie! Hopen dat hij het nog wat jaren meegaat! COPD is wel iets wat alleen maar slechter wordt door roken helaas. -O-[/quote]
Hij kan/wil niet stoppen met roken . Is zijn hele schilder geweest en vroeger zat er nogal wat stoffen in verf die behoorlijk wat schade hebben aangebracht. Heb hem en ook mijn moeder meerdere malen de e-sig aangeboden, maar ze moeten het wel zelf willen..

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 13:46

Ja klopt, daar heb jij dan verder geen invloed op.Maar wel ggoed dat je t probeert.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 13:47

Ja snap ik. Lijkt me een heel machteloos gevoel...

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 13:52

Ik rook niet en er mag bij mij in huis ook niet gerookt worden. Ook niet in het achterhuis... moet er niet aan denken dat die geur in mijn dure paardendekens komt :r

En ja dat bekend ook dat mijn oma buiten moet roken. Heel vervelend als het koud is, maar dan is een jas ook snel gepakt. Vind het ook vervelend als ik zomers in de rook zit (en idem mijn kinderen...) en dan helpt een jas niet...

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 14:33

Ik rook niet, mijn man gelukkig ook niet.
Heb ook geen probleem met rokers, laat iedereen doen waar ie zelf zin in heeft. ;)
Enige keer dat ik het vervelend vind is met concoursen. Zit je rustig op de tribune naar een wedstrijd te kijken, steekt er iemand voor of naast je een sigaret op. Of een sigaar, nog erger.
Dan snap ik niet dat iemand niet beseft dat hij andere mensen onvrijwillig mee laat roken, ga dan even rondlopen om een sigaretje te roken.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 14:36

Oh sommige sigaren vind ik juist heerlijk ruiken ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 14:36

Ik vind het ook wel ironisch van het niet buiten willen staan vanwege de wind ivm copd, maar wel roken. Beetje het idee van zuurstoftank om, om lucht te krijgen en de peuk wel aansteken.
Nee, daarmee lach ik niemand uit want er is niets grappigs aan longziektes, want ik werk met de ouderen en ik zie daar een soort van ironie van longziektes en die peuk maar al te vaak. Iemand die voor het roken de luchtwegverruimer neemt, om de sigaret goed te kunnen inhaleren. Verslaving is te sterk en natuurlijk zal niemand daar zeggen 'u kunt beter niet meer roken' in de blessuretijd van hun leven. Dan maar met een pufje in de linkerhand en de peuk in de rechterhand. Kwaliteit voor kwantiteit. En als daar de peuk bij hoort, so be it :j
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 23-09-14 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 14:37

LadyMadonna schreef:
Oh sommige sigaren vind ik juist heerlijk ruiken ;)

En pijp <3

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 14:48

Haha, ja pijp wel, maar sigaren echt niet... ;)

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 15:02

Sinds ik niet meer rook vind ik het ook niet prettig om in andermans rook te staan. Maar dat heb ik nog liever dan die wolken parfum waar sommige mensen zich mee omgeven.

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 17:17

nynke55 schreef:
Sinds ik niet meer rook vind ik het ook niet prettig om in andermans rook te staan. Maar dat heb ik nog liever dan die wolken parfum waar sommige mensen zich mee omgeven.

je haalt me de woorden uit de mond :P liep net in de AH achter een vrouw die volgens mij bij de parfum fabriek in een vat parfum is gevallen, jemig wat was dat erg, kreeg het er gewoon benauwd van

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 19:11

Weet je wat pas goor is, als je moeder beneden witte salie laat branden en je vergeten bent om de deur dicht te doen :r

Van rookgeur heb ik eigenlijk nooit last, mijn moeder rookt zelden binnen.