Je vraagt je wel eens af...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

oomens

Re: Je vraagt je wel eens af...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 18:39

Verser als in 'meer zoals het was toen het nog leefde' dus.

Lauraa12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 19:45

Finliox schreef:
Dit is vast een hele moeilijke vraag, maar wil hem toch nog even kwijt.

Hoe is het universum onstaan? Want dan moet er toch ooit iets uit niets zijn ontstaan? Maar dat is toch onmogelijk?

Deze vraag stel ik mezelf ook heel vaak, ik zou er ook heel graag ooit een antwoord op willen krijgen, maar dat gaat denk ik nooit gebeuren :P

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 19:53

Thasja schreef:
Kuggur schreef:

Ik kan me anders ook niet voorstellen dat je er een schaap mee bedoelt dat al een weekje dood is, en in verrregaande staat van "fermentatie" is... :D

Dat is alsnog wat verser (Lees: met minder chemische troep en blablabla erin) dan wat ze nu wel eens te eten krijgen :D Als je je bedenkt wat er soms in ons voedsel aan troep zit.. :roll:

En ja ik weet dat er nu een heleboel tegen argumenten gaan komen, but I hope you know what I mean :D
oomens schreef:
Verser als in 'meer zoals het was toen het nog leefde' dus.
Er worden hier hele vreemde definities van "vers" gehanteerd...

Thasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 22:41

'T ligt er maar net aan wat je vreemd vind, hm? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 23:42

Finliox schreef:
Dit si vast een hele moeilijke vraag, maar wil hem toch nog even kwijt.

Hoe is het universum onstaan? Want dan moet er toch ooit iets uit niets zijn ontstaan? Maar dat is toch onmogelijk?

Daar is men nog steeds niet over uit, vooral de 10^-35 seconde is onbekend, de rest verwacht men al redelijk te begrijpen in de kosmologie. :+ http://nl.wikipedia.org/wiki/Inflatie_%28kosmologie%29

Daarna was ons heelal nog een lange tijd niet doorzichtig voor licht, tot het universum door uitzetting na 300 000 jaar genoeg was afgekoeld om doorzichtig te worden voor licht. Dit licht is nog steeds te meten. :+

Alternatieve theoriën zijn ook mogelijk, maar in het algemeen kunnen deze de waarnemingen die we doen minder goed verklaren.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 13:59

Zou de mens het ooit voor elkaar krijgen om (zo goed als) onsterfelijk te worden? (of minstens 200 jaar worden of zo? )

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 16:02

Ooh leuk topic! Ik heb ook vaak van die vragen, kan er nu natuurlijk even niet op komen :') maar even stipje :j

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 16:53

Waarom bestaat de winter en gaat het vriezen?
Waar is dat goed voor?

Erin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 17:25

Omdat de zon dichter bij de aarde komt en dus een groter oppervlakte moet verwarmen. Daar wordt het koud van en water bevriest nu eenmaal onder de 0 graden...

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 17:49

Erin_xx schreef:
Omdat de zon dichter bij de aarde komt en dus een groter oppervlakte moet verwarmen. Daar wordt het koud van en water bevriest nu eenmaal onder de 0 graden...

Nee, dit is een (pijnlijk genoeg) wijd verbreide misvatting. Het heeft niets met de afstand aarde_zon van doen, en alles met de as waar de aarde om draait. Google het maar eens je kunt er vast mooie plaatjes vinden om het principe te ilustreren.

Edit, voila: http://www.crh.noaa.gov/lmk/?n=seasons
Laatst bijgewerkt door Kuggur op 17-09-14 17:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 17:52

Thasja schreef:
'T ligt er maar net aan wat je vreemd vind, hm? :D

Okay laat me dan duidelijker verwoorden, onjuiste definities, en daar is bepaald geen "vinden" bij....

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 20:07

Finliox schreef:

Dat vind ik ook altijd zo bijzonder aan de evolutie theorie :')

Ik geloof dat God de aarde heeft geschapen. Dat is het antwoord op je vraag :j

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 20:21

Ja dat vind ik dus raar, alsof hij met zijn vingers heeft geknipt en het hele zooitje is ontstaan.

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 20:26

amber15 schreef:
Finliox schreef:

Waar komt god dan vandaan als ik vragen mag? En waar haalt hij die 'spullen' vandaan?
Ik heb geen idee of dit in de bijbel staat of niet, nooit gelezen :)
Niet aanvallend bedoelt! Alleen nieuwsgierigheid ;)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 20:29

Ik vind beide apart, maar mijn gevoel en logica gaan meer uit naar theoriën als de big bang of oersoep (deze zijn iets anders dan evolutietheorie, gaat ook over iets anders) dan een of andere god/allah/griekse/germaanse/egyptische/hindoestaanse god die iets heeft gedaan. Er zijn zoveel godsdiensten, ik zie een godsdienst net zo goed als een verklaring, net zoals evolutietheorie enz.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 20:30

amber15 schreef:
Finliox schreef:

Kan je mij uitleggen wat je dan zo bijzonder vind aan de evolutietheorie? Want die verklaart namelijk niks over het ontstaan van de aarde.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 20:53

Ik heb de helft van het topic door gebladerd en toen werd het mijn hersenen teveel haha! Dat van die kleuren heb ik ook vaak overna gedacht en ik kwam er maar niet uit!
En over wat als we nou in een soort van sims zitten heb ik ook over na gedacht vroeger, ik dacht altijd dat wij gewoon een soort van poppenhuis waren van kinderen die dan gewoon een wereld bol hadden gekregen en lekker aan het spelen waren haha!
Later heb ik een keer een film gezien waar iemand in een soort van glazen bol geplaatst werd zonder dat hij dat wist en dat alles voor die persoon vooropgezet was voor een film. Dus alles wat er gebeurde was zo gepland en van die film was ik zo onder de indruk dat ik dacht dat dat hier ook wel aan de hand zou kunnen zijn..

Mijn verhaal is misschien een beetje warrig haha excuses daarvoor!

Edit oh ik lees net dat er al een hele andere discussie gaande is haha!
Laatst bijgewerkt door Britt_Sisi op 17-09-14 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 21:10

Wat ik me ook afvraag aan de mensen die geloven in de theorie dat god de aarde schiep. Waar "leefde" god in voordat het heelal en alles er was? Want dat was er toch niet als hij het later pas schiep?
Ik geloof zelf niet, maar heb natuurlijk gewoon respect voor de mensen die wel in een god geloven, dit is daarom ook niet vervelend bedoeld ;)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 11:49

Ik vraag mij af hoe al die foto's van mishandelde dieren in labs de wereld in komen, daar worden toch geen foto's van gemaakt en naar buiten gebracht door die mensen zelf? Waarom wordt dit gedaan?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 11:54

amber15 schreef:

Dat is geen antwoord in mijn opinie, dat is een dooddoener.
Je god is blijkbaar een "god of the gaps". Een opvulling voor lacunes in je kennis.

CedriiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 15:09

Britt_Sisi schreef:
Ik heb de helft van het topic door gebladerd en toen werd het mijn hersenen teveel haha! Dat van die kleuren heb ik ook vaak overna gedacht en ik kwam er maar niet uit!
En over wat als we nou in een soort van sims zitten heb ik ook over na gedacht vroeger, ik dacht altijd dat wij gewoon een soort van poppenhuis waren van kinderen die dan gewoon een wereld bol hadden gekregen en lekker aan het spelen waren haha!
Later heb ik een keer een film gezien waar iemand in een soort van glazen bol geplaatst werd zonder dat hij dat wist en dat alles voor die persoon vooropgezet was voor een film. Dus alles wat er gebeurde was zo gepland en van die film was ik zo onder de indruk dat ik dacht dat dat hier ook wel aan de hand zou kunnen zijn..

Mijn verhaal is misschien een beetje warrig haha excuses daarvoor!

Edit oh ik lees net dat er al een hele andere discussie gaande is haha!

Ik denk dat jij de Truman Show bedoelt! :D Bizarre film, 't schijnt dat heel veel mensen na het zien van die film ineens dachten dat ze zelf ook in zo'n wereld zaten. :P

Ik herken ook heel veel vragen die er gesteld zijn, toch wel weer mooi dat veel mensen zich dezelfde dingen afvragen :D

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 15:20

Wat gebeurd er na de dood ?
Kan ik soms lang over nadenken helaas is er maar op 1 manier achter te komen maar de komende 60 jaar zie ik dat als het goed is niet gebeuren :')

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 15:33

Kermis schreef:
Kan ik soms lang over nadenken helaas is er maar op 1 manier achter te komen maar de komende 60 jaar zie ik dat als het goed is niet gebeuren :')

Indd vraag ik me ook vaak af

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 15:49

Kermis schreef:

Naar mijn mening: niks. Dood = dood. Ik geloof ook niet in een ziel, das gewoon een mooi woord voor hersenen :Y)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 17:30

Er was geloof ik een griekse filosoof die dat zó graag wilde weten dat hij in een werkende vulkaan sprong.