130 km/u, rijd jij het?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rijd jij 130?

Ja, ik rijd 130
699 (77%)
Nee, ik rijd langzamer omdat het niet duidelijk is waar je 130 mag rijden
28 (3%)
Nee, ik rijd langzamer vanwege het brandstofverbruik
129 (14%)
Nee, ik rijd netjes met het overige verkeer mee
44 (4%)

Totaal aantal stemmen: 900

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 14:47

Wat betreft inhalen: het is volgens mij de gewoonte om bij het inhalen inderdaad gewoon sneller te gaan dan de ander. En van de ander wordt verwacht dat die zich laat inhalen. Ik ga absoluut niet mee met het idee dat iedereen maar ruim baan moet maken voor de 140-rijders, maar een beetje rekening houden met elkaar, alle kanten op, misstaat echt niemand.

Overigens is rijden met een beetje vriendelijkheid ook veel prettiger. Voor de omgeving, maar ook voor jezelf - hoe meer je jezelf in 'ergermodus' zet, hoe onplezieriger de wereld wordt. Beetje inschikkelijkheid en het kan allemaal prima werken.

Yontheke schreef:
Met de bus geraak je ook van punt A naar punt B en kost het je heel wat minder geld..

Dat is in elk geval niet altijd waar.

Axel_Valerie

Re: 130 km/u, rijd jij het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 14:49

HAHA ik ben vaker met de bus niet van punt A naar B gekomen dan wel :')

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 14:55

Shadow0 schreef:
Wat betreft inhalen: het is volgens mij de gewoonte om bij het inhalen inderdaad gewoon sneller te gaan dan de ander. En van de ander wordt verwacht dat die zich laat inhalen. Ik ga absoluut niet mee met het idee dat iedereen maar ruim baan moet maken voor de 140-rijders, maar een beetje rekening houden met elkaar, alle kanten op, misstaat echt niemand.

Overigens is rijden met een beetje vriendelijkheid ook veel prettiger. Voor de omgeving, maar ook voor jezelf - hoe meer je jezelf in 'ergermodus' zet, hoe onplezieriger de wereld wordt. Beetje inschikkelijkheid en het kan allemaal prima werken.

Ja maar, weet je wel hoe eng het is om een beetje rekening te houden met een ander?? Die ander zou je weleens aardig kunnen vinden even naar je lachen!!!

Smile...... it confuses people..... }:)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 15:02

Yontheke schreef:
Als je zo wil bezuinigen op benzine, kosten aan je auto qua slijtage etc. Hoor je in mijn ogen niet in een auto want als je als enige traag gaat liggen rijden en alle andere tig voorbeelden die hier voorbij komen, ben je gewoon mensen aan het treiteren in mijn ogen :)

Ik vind dat een beetje paranoide, mensen reizen gewoon volledig binnen de regels naar hun besteming en hebben geen zin om daar een bak geld aan uit te geven, dat doen ze echt niet speciaal om jou te pesten. Die mensen betalen (meestal) ook gewoon wegenbelasting en hoeven zich niet aan te passen aan de prioriteiten van een ander die blijkbaar heel erg ingewikkeld en moeilijk vindt om zo af en toe een voet op te tillen >;) .

Ik rij persoonlijk ook liever door hoor, maar ik kan er niet bij dat sommige mensen zich zo druk kunnen maken om een anderen in het verkeer, je kiest er zelf voor om je daaraan te ergeren en je leven wordt er alleen maar vervelender van :o? . Die mensen zijn ook altijd de lui die gevaarlijke toeren gaan uithalen omdat ze alleen maar bezig zijn met hun eigen "leed".

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 15:06

ik rijd nog lessen, dus ik moet 130. Ik vind ht helemaal leuk. :') *D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 15:16

PrizTwir schreef:
ik rijd nog lessen, dus ik moet 130. Ik vind ht helemaal leuk. :') *D

Probeer voor de gein dan eens uit hoeveel je van je omgeving mee kunt nemen aan 100km/h en aan 130km/h......

liedje89 schreef:
Ik vind dat een beetje paranoide, mensen reizen gewoon volledig binnen de regels naar hun besteming en hebben geen zin om daar een bak geld aan uit te geven, dat doen ze echt niet speciaal om jou te pesten. Die mensen betalen (meestal) ook gewoon wegenbelasting en hoeven zich niet aan te passen aan de prioriteiten van een ander die blijkbaar heel erg ingewikkeld en moeilijk vindt om zo af en toe een voet op te tillen >;) .

Ach, die sukkels proberen je zelfs van de weg te rijden als je 12 ton bij je hebt......
Laatst nog weer eens een vrachtwagen gereden; proberen ze met zo'n armetierig onderkuipsel je voorbumper eraf te rijden. Gelukkig miste ie, anders had ik 'm geen garanties kunnen geven waar ie ge-eindigd zou zijn behalve dat dat ergens anders was dan gepland........

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 15:35

Sizzle schreef:
Shiloh schreef:
Waarom is het hinderen? Je mag dan niet harder dan 120, dus als ik dan zelf al op 122 zit, hinder ik niemand, ik heb echt schijt aan mensen die te hard rijden, daar ga ik écht geen rekening mee houden.

Ik heb het over een 130km/h weg. Dan is 120 niet het maximum.

Even inhalen als iemand irritant snelheid schommelt is prima, maar het moet niet het principe vrachtwagen tegen vrachtwagen bergop worden. Dat is nergens voor nodig en inderdaad gewoon onnodige verkeershinder als je daarmee een rij auto's achter je verzameld.

En ik had het over de situatie dat de snelheid wel maximaal 120 is. Nogmaals, ik ga niet te hard rijden, omdat een ander te hard wil rijden. No way dat je daarvoor vanwege hinder van de weg wordt gehaald. Ik kan namelijk niemand hinderen, want ik rijd al het maximum wat toegestaan is. Wat jij noemt vind ik ook irritant ja.

inochiyo schreef:
het is niet omdat er op jou snelheidsmeter 120 staat dat dat bij de ander identiek dezelfde snelheid is. daar kan een hoop verschil inzitten hoor.
Ik rijd pas echt 120 als er op mijn snelheidsmeter 130 staat.
Ik kijk dus meestal naar mn snelheid van mn coyote omdat deze 100% correct is.

En ik kijk naar mijn tom tom, die ook nauwkeuriger is dan wat de auto aangeeft. Ja ik wil er langs, nee, ik weiger te hard te rijden, geen enkele rijden waarom dit niet zou mogen.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 15:38

Janine1990 schreef:
Yontheke schreef:
Met de bus geraak je ook van punt A naar punt B en kost het je heel wat minder geld..

Mwaaaah... ik moet zeggen, ben al anderhalf jaar niet meer met een bus weggeweest... Maar ik denk dat je het wat rooskleurig in ziet hoor...
Als ik zie dat een retourtje naar Groningen (= ongeveer 20km) mij al 12 euro kost... Dan ben ik er goedkoper in de auto hoor... En dan kijk ik niet alleen naar de kilometers... Ik heb een auto die op z'n zuinigst 1/13 rijdt... Dus dan is busreizen best wel heeeul erg duur hoor!
Met de destijds reductietarief strippenkaarten (studentenkaart in de vakanties) had ik al niet genoeg aan 15 strippen (was 7,80)

Ik ben lange tijd met bus geweest, je bent veels te veel extra tijd aan kwijt en met de kosten van de bus is het gewoon niet meer te doen.
Mijn huidige auto rijd 1 op 16 á 17 en ja, ik rij gewoon lekker relaxend naar huis of naar werk dan moeten te racen van a naar b.

Misschien omdat mijn ritten maar max 15 á 20 minuten duren dat ik niet weet hoe het met langere ritten zal zijn.

Overig rij ik wel met de verkeer mee wanneer dat ook moet maar doe het liefst niet.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 15:40

kensha schreef:
Ik been lange tijd met bus geweest, je bent veels te veel extra tijd aan kwijt en met de kosten van de bus is het gewoon niet meer te doen.
Mijn huidige auto rijd 1 op 16 á 17 en ja, ik rij gewoon lekker relaxend naar huis of naar werk dan moeten te racen van a naar b.

Misschien omdat mijn ritten maar max 15 á 20 minuten duren dat ik niet weet hoe het met langere ritten zal zijn.

Nou met mijn auto, die dus best wel slurpt is het al goedkoper om met de auto te gaan ipv de bus...

Lange ritten zijn goedkoper met de trein, omdat je dan wel zo'n dagkaart onbeperkt treinen voor 15 euro kan kopen. Maar die heb je voor de bus niet. En wil je dichtbij je bestemming uit komen, is een bus wel zo praktisch.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 15:41

ikke schreef:
Shiloh schreef:
Waarom ik er dan langs zou willen? Omdat veel mensen niet met cruise control rijden en ik wel. Ik vind het bloed irritant als ik het hele principe van cruise control niet kan gebruiken omdat er voor mij iemand zit die constant schommelt tussen de 115 en de 120 en dan toevallig net als ik in haal wel gewoon 120 rijd.

Waarom is het hinderen? Je mag dan niet harder dan 120, dus als ik dan zelf al op 122 zit, hinder ik niemand, ik heb echt schijt aan mensen die te hard rijden, daar ga ik écht geen rekening mee houden.

Goh, daar heb ik nou vrijwel nooit last van.
Ik vind het toch wel erg opvallend dat ik dwars door het drukste stuk van NL kan rijden met de cruise op 100km/h zonder eraf te gaan en ongeacht de geldende snelheid.

Ik ook hoor, sterker nog, zo vaak rijd ik geen 120, maar het ging maar om het voorbeeld. Dezelfde situatie kan ook ontstaan als je maar 100 mag, wat ook nog op genoeg stukken het geval is. Als ik de cruise control dan op 100 heb, en voor mij zit iemand die schommelt tussen de 95 en de 100 en ik er dus langswil omdat dat vervelend is, dan gaat dat inhalen ook niet zo snel. Ik zit al aan de max, dat er dan achter mij mensen lopen te duwen kan ik dan echt geen begrip voor opbrengen. Ze wachten maar.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 15:43

Janine1990 schreef:
kensha schreef:
Ik been lange tijd met bus geweest, je bent veels te veel extra tijd aan kwijt en met de kosten van de bus is het gewoon niet meer te doen.

Nou met mijn auto, die dus best wel slurpt is het al goedkoper om met de auto te gaan ipv de bus...

Lange ritten zijn goedkoper met de trein, omdat je dan wel zo'n dagkaart onbeperkt treinen voor 15 euro kan kopen. Maar die heb je voor de bus niet. En wil je dichtbij je bestemming uit komen, is een bus wel zo praktisch.

Wellicht moet je dan eens nadenken wat je aan het doen bent. OV levert mij geld op...........

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 15:50

ikke schreef:
Wellicht moet je dan eens nadenken wat je aan het doen bent. OV levert mij geld op...........

Ik denk dat ik in de verkeerde plaats woon... of heb jij andere suggesties?
Het OV levert mij niets op, zeker niet voor woon werk verkeer _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 15:52

Raar topic. :+

Ik rij netjes 110 op de teller grootste deel van de tijd (dus rond de 100). Dit omdat ik zelf de benzine moet betalen en mijn autootje anders veels te veel slurpt. Bij het inhalen zorg ik er wel voor dat ik met de snelheid van het overige verkeer meega, maar ik ben echt niet de enige die rustiger rijdt.

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:07

Ik rij niet dagelijks op de snelweg, maar als ik er op zit is het altijd te hard :o
Waar 130 staat rij ik ook zeker 130. Ik hou wel van een beetje doorrijden. Snap
dat er genoeg niet dit tempo rijden, benzine is inderdaad veel sneller op, maar vind
wel belangrijk om een beetje met de overige bestuurders mee te rijden.
Op de snelweg heb ik wel minder hekel aan langzaam verkeer dan op de normale weg.
Hier in dit vakantie dorp rijden heel vaak mensen 60 waar je 80 mag... dan word ik toch
wel een tikkie kwaad }>

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:10

Trouwens! Ik heb ook wel eens dan denk ik rijd ik nou zo langzaam? En dan kijk ik op de teller, rijd ik 130 maar dan is iedereen op de weg flink aan het doorgassen met 140/150.. Om vervolgens lekker te gaan bumperkleven, seinen, toeteren enzo. Hebben jullie dat ook wel eens?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:13

Ja hoor. Vind dat mensen over het algemeen sowieso veel bumperkleven en het nut ontgaat mij volledig. Als ik naar mijn paard rij en weer eens achter iemand kom die 30 rijdt op een 80 km/h weg en heel de weg in beslag neemt zodat inhalen onmogelijk is en ook niet opzij gaat als ik aangeef dat ik er langs wil, zelfs dan hou ik voldoende afstand :+ Of eigenlijk.. Juist dan.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:15

Ja dat zijn ook meestal de angstige mensen en angstige mensen doen soms hele vreemde dingen.. Afstand is dan meestal wel zo handig :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:20

Als ik 130 mag, rij ik het wel. Hoe zuinig of onzuinig mijn auto dan is, heb ik geen idee van, eerlijk gezegd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:23

Wees dan blij dat je niet hier woont, want hier hebben we af toe tractor op de weg :7

Ik ben zelf van relax rijden, ik heb ook erge comfortabele auto waardoor geen straf is om er 10min langer in te zitten. Gewoon lekker op de rechter baan op de cruise control met het verkeer mee.

Kameleon94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:34

Ik rijd ook 130 op de stukken waar dat mag. Ik let trouwens niet echt op mijn brandstofverbruik, aangezien ik (meestal) de benzine niet zelf hoef te betalen.
Ook hier toch veel mensen die nog harder gaan, je hebt altijd baas boven baas natuurlijk :+

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:40

Ik rijd gewoon 130 gaat een stuk sneller :D
Verder heb ik geen idee hoeveel de mijne verbruikt onder welke toeren dusja..

Ik denk voornamelijk dat veel mensen het niet weten omdat er vaak borden staan 120 07:00-19:00 (don't shoot me als de tijden verkeerd zijn). Buiten deze tijden mag je dus 130 maar veel lijken dat niet echt te snappen of ze twijfelen en spelen safe en rijden alsnog 120 ;)

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:47

ikke schreef:
Janine1990 schreef:

Uhm die snap ik niet? OV levert jou geld op? rijd je dan zo onzuinig?

Moet jij dan niet eens nadenken? :+

En bovendien is niet overal in Nederland OV, misschien eens iets verder denken dan de randstad.

edit: Nvm dit is natuurlijk weer zoiets wat je pas gaat toelichten nadat we allemaal in een Landrover hebben gereden
Laatst bijgewerkt door Kahawa op 04-09-14 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:51

miicchhellee schreef:
Ik rij sneller, ik heb een hekel aan mensen die links langzaam gaan rijden. of zelfs blijven rijden. haal ik ook mooi rechts in..
en er zijn ook zo'n gestoorde die ineens achter een vrachtwagen met 80 vandaan komen terwijl ik met 130 (meestal meer) eraan kom. Liefste reed ik die mensen gewoon van de weg af!

Anticiperen! Een beetje chauffeur ziet dat aankomen!

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:52

Nou, hoe sommige mensen van rechts naar links gaan is niet normaal hoor. Daar kun je echt niet ALTIJD op anticiperen..

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 17:11

Anticiperen is dan je gas loslaten of remmen, dat is wat anders dan de toekomst kunnen voorspellen. :+