Gewoon nieuwsgierig, hoe vaak seks in relatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak heb jij seks met je partner per week?

Meer dan 3 keer per week.
373 (29%)
Ongeveer 2 keer per week.
340 (26%)
Een keer per week.
239 (18%)
Ongeveer 2 keer per maand.
164 (12%)
Minder dan 2 keer per maand.
158 (12%)

Totaal aantal stemmen: 1274

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 17:43

Wauw de humor was ineens weg.

Ons kind is 4 maanden oud nu, dus die zie ik de deur nog niet open doen. Maar in de toekomst gaat die wel op slot!!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 17:44

Amandavd schreef:
Slina, dat is voor mij dan geen punt. Zelf ben ik ook geen seksend wonder dus waarom zou ik dat wel van mijn partner moeten eisen/verwachten?

Het is voor een man veel sneller lekker. Die stick zit vol zenuwen, je kijkt erna en hij ontploft al bijna. Daar hoef ik geen skills voor te hebben.
Ikzelf ben een hopeloos geval dus tja.

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 17:44

Sammy ik vind het wel knap dat je daar zo eerlijk over bent!

Ik herken wel dingetjes maar mijn vriend is het er echt niet mee eens als ik zeg dat ik geen zin heb en het dan maar doe voor hem.
Hij heeft behoorlijk een laag zelfbeeld en wilt dus die passie met alles er op en er aan, waar dan ook en hoe dan ook.. :')
Tja, ik dus niet altijd. Dat komt misschien omdat hij ALTIJD wilt .. :=

kellaxy

Re: Gewoon nieuwsgierig, hoe vaak seks in relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 17:46

En ook omdat ik andere standaarden heb voor het tonen van je liefde en hij sex misschien veel belangrijker vind dan ik. Soms frustrerend!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 17:46

Amandavd schreef:
HC, er is meer in het leven dan seks. En voor de een is het wel belangrijk en voor de ander niet. Klaar.

Ja?!
Schrijf ik wat anders dan??

Het punt is dat wanneer dat tussen partners speelt dit dan toch echt tot een spanningsveld zorgt. Ontkennen helpt niet.
Lekker eten koken of samen een goed boek lezen op de bank voorziet echt niet in een verschil in sexuele behoefte.
Het maakt hooguit dat een breuk een te grote maatregel is; met de frustratie geleefd wordt.
Als lief zijnde wil je mijns inziens zo´n situatie echter helemaal niet; ben je zo egoïstisch niet; wil je dat jouw liefde wél tevreden is ook op sexueel gebied.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 17:49

Huertecilla schreef:
Amandavd schreef:
HC, er is meer in het leven dan seks. En voor de een is het wel belangrijk en voor de ander niet. Klaar.

Ja?!
Schrijf ik wat anders dan??

Het punt is dat wanneer dat tussen partners speelt dit dan toch echt tot een spanningsveld zorgt. Ontkennen helpt niet.
Lekker eten koken of samen een goed boek lezen op de bank voorziet echt niet in een verschil in sexuele behoefte.
Het maakt hooguit dat een breuk een te grote maatregel is; met de frustratie geleefd wordt.
Als lief zijnde wil je mijns inziens zo´n situatie echter helemaal niet; ben je zo egoïstisch niet; wil je dat jouw liefde wél tevreden is ook op sexueel gebied.

Ja je schrijft inderdaad wat anders. Lees dit bericht maar eens terug, je doet net alsof wel of geen seks het verschil tussen leven of dood is. En dat is niet zo. Je kunt rustig door blijven ademen zonder je kleine vriend constant aan het werk te moeten zetten om het maar even cru te zeggen. Een relatie bestaat niet uit seks en seks maakt of breekt het niet. Maar dat is ook voor iedereen verschillend.

Ik laat het hierbij.

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 17:49

fiets die discussie. Het was zo'n leuk topic..

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 17:51

Maar HC, ik lees hier ook veel over mannen met een (tijdelijk) lager libido, dan is er toch geen probleem als de dame minder zin heeft?
Jij doet het nu voorkomen alsof mannen slaven van hun seksdrift zijn en praktisch een inzinking krijgen als hun partner weinig seks met ze heeft. Ik lees in weinig van de reacties hier dat de mannen van de minder seksende bokkers dat ook ervaren

Wellicht kijk je te veel door jouw eigen "libido bril"? :)
Laatst bijgewerkt door Corelli op 19-08-14 17:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 17:52

Ayasha schreef:
Als HC in een topic (als dit) op duikt overheerst hij het. Andermans point of view wordt dan niet meer geaccepteerd in zoverre dat alles wat niet voldoet aan zijn ide de oorzaak is van vreemd gaande partners. Daar heb ik geen zin in. Been there, tried to make sense of it, never did. _O-

Oh wat sla jij de spijker op zn kop!
Op het moment dat mensen hier een mening gaan brengen als feiten, verpakt in lange teksten met dure woorden, is voor mij de lol eraf. De discussie geeft dan een nare bijsmaak en ter voorkoming van een hoop oproer, hadden bepaalde opmerkingen beter achterwege kunnen blijven.
Ik ga erover nadenken of ik nog op bepaalde argumenten in wil gaan, ondanks dat het waarschijnlijk praten tegen de muur wordt.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 17:52

Ik lees de hele tijd al mee, prachtig topic! Ik haal het gemiddelde wel heel erg hard omlaag, meer zeg ik er niet over want dat vind ik te prive en onze situatie is een beetje heel erg ingewikkeld. Respect voor iedereen die er hier zo open over is!

Huertecilla schreef:
geerke schreef:
ach...ik mezelf er mee als ik niets bij hem doe...dan is hij na een dag of vier niet te genieten.
Eigenbelang dus :')

Natuurlijk is het eigenbelang.
Het is zó jammer dat veel mensen dit niet zien. Het is óók eigenbelenag om je partner van een afspraak te ontslaan wanneer de basis ervoor ontbreekt.

Overigens is het best euhmmmm dat jouw partner niet te genieten zou moet worden. Dat wil je als lief uiteraard niet en daar doe je wat aan; dat voorkom je.
Door in de behoefte te voorzien óf van de beperking te ontslaan.
Dus nee Amandavd, je moet helemaal niets. Als het ´moeten´ wordt, geef hem/haar dan de vrijheid!

Weet je HC, in al jouw teksten over seks en partners vergeet je steeds 1 mogelijke optie indien 1 van de 2 minder zin heeft: dat je namelijk gewoon bij elkaar blijft en accepteert dat de een meer wil dan de ander. Hele rare keuze wellicht in jouw wereld, maar het bestaat echt. Dat je geen of minder zin hebt, maakt helemaal niet dat je de plicht hebt de ander te 'ontslaan'. In een relatie horen imo niet zulke regels te bestaan namelijk. Sowieso vind ik dat de verantwoordelijkheid altijd bij jezelf ligt. Als je iets tekort komt, dan geef je dat aan, het is niet aan de ander om dit steeds te bekijken en indien nodig op in te spelen. Je bespreekt wat je dwars zit, simple as that.
Als hij meer behoefte heeft, iets tekort komt en ook echt die behoefte vervult wil hebben, dan bespreek je dat. Je kan alleen niet van iemand eisen dat je een open relatie begint. Als dit voor die ander geen optie is blijven er twee opties over: je accepteert het tekort aan seks en helpt jezelf, of je maakt een einde aan de relatie omdat de ander niet aan jouw 'eisen' kan voldoen. Geen gedoe met rechten en plichten wat mij betreft, maar eerlijke communicatie en alles is eigen keus.
Je klinkt vaak alsof je als man vast zit aan een ketting ofzo en alleen de vrouwen de sleutel hebben. Maar weet je, die man heeft het volste recht om gewoon de benen te nemen als het hem niet aanstaat. Dat hij dit niet doet, is wederom eigen keus!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 17:55

HC heeft wel een punt dat wanneer de beide partners een verschil in behoefte hebben gekregen, er een spanningsveld ontstaat.

Dit geldt overigens niet voor seks alleen. Als je in het begin van je relatie 3 gangenmenu's op tafel zet en van lieverlee steeds vaker de afhaalchinees, terwijl de ander het liefst nog steeds de zelfgemaakte 3gangenmenu's wil eten/maken, heb je ook een spanningsveld.
Als je eerst elk weekend ging stappen en van lieverlee wil 1 partner steeds vaker op de bank voor de buis hangen, óók.

Uiteraard is er meer in een relatie dan seks alleen. En als béide partners tevreden zijn met 1x per maand of minder? Perfect toch! Maar als de 1 elke dag wil en de ander 1x per jaar, tja, danis er wel een issue...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 17:56

Slina schreef:
Het is voor een man veel sneller lekker. Die stick zit vol zenuwen,.

Daar sla je de plank volstrekt mis.
De clitoris is veel voller met zenuwen, gevoeliger en bovendien het enige orgaan wat voor zover we nu weten geen andere functie heeft dan lol in sex.
Verder zijn er in de vagina verschillende zenuwconcentraties welke de stick ook voorbij steken.
Als klap op de vuurpijl is het vermogen tot plezier beleven van haar organen van de vrouw veel, véél duurzamer dan dat van de man met diens stengel.
Maar goed, dat gaat wat erg ver van ´hoe vaak?´.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 17:56

Ik ben wel een 'seksend wonder' en voor mij was deze relatie juist een openbaring. Echt lekker intiem vrijen is wel wat anders dan technisch fantastische seks, en veel lekkerder ook eigenlijk. :D :j

Het zou voor mij wel een probleem zijn als mijn partner me echt niet meer wilde op die manier, omdat ik hem wel heel graag wil. Iedereen heeft wel eens periodes dat het wat minder is, daarvoor heb je dan een relatie. Dan vang je dat op en ondersteun je elkaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 17:57

Ayasha schreef:
Als HC in een topic (als dit) op duikt overheerst hij het. Andermans point of view wordt dan niet meer geaccepteerd in zoverre dat alles wat niet voldoet aan zijn ide de oorzaak is van vreemd gaande partners. Daar heb ik geen zin in. Been there, tried to make sense of it, never did. _O-

Daarom lees ik zijn reacties niet, want ik snap er nooit wat van en ik vind ze ook vervelend in dit topic. Jammer dat HC dat zelf nog neit door heeft en dat de mods hem elke keer op zijn manier een topic laten verzieken. Maar goed, niet reageren moet wel lukken tocH?

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 17:59

Huertecilla schreef:
Slina schreef:
Het is oor een man veel sneller lekker. Die stick zit vol zenuwen,.

De clitoris is veel voller met zenuwen, gevoeliger en bovendien het enige orgaan wat voor zover we nu weten geen andere functie heeft dan lol in sex.
Verder zijn er in de vagina verschillende zenuwconcentraties welke de stick ook voorbij steken.
Als klap op de vuurpijl is het vermogen tot plezier beleven van haar organen van de vrouw veel, véél duurzamer dan dat van de man met diens stengel.
Maar goed, dat gaat wat erg ver van ´hoe vaak?´.

ik vind deze reactie erg ontoepasselijk en zeer ongeschikt voor de jongere bokkers. :n

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 18:01

Het is oor een man veel sneller lekker. Die stick zit vol zenuwen,.
[/quote]

Maar goed, dat gaat wat erg ver van ´hoe vaak?´.[/quote]
ik vind deze reactie erg ontoepasselijk en zeer ongeschikt voor de jongere bokkers. :n[/quote]

vind ik niet...beter dat je weet hoe je clitoris werkt,dan is het tenminste nog leuk :j

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 18:02

Marije_jiplover schreef:
HC heeft wel een punt dat wanneer de beide partners een verschil in behoefte hebben gekregen, er een spanningsveld ontstaat.

Dit geldt overigens niet voor seks alleen. Als je in het begin van je relatie 3 gangenmenu's op tafel zet en van lieverlee steeds vaker de afhaalchinees, terwijl de ander het liefst nog steeds de zelfgemaakte 3gangenmenu's wil eten/maken, heb je ook een spanningsveld.
Als je eerst elk weekend ging stappen en van lieverlee wil 1 partner steeds vaker op de bank voor de buis hangen, óók.

Uiteraard is er meer in een relatie dan seks alleen. En als béide partners tevreden zijn met 1x per maand of minder? Perfect toch! Maar als de 1 elke dag wil en de ander 1x per jaar, tja, danis er wel een issue...

En dat wil je als liefhebbend stel niet lijkt míj.
Zoals ík liefde zie, ben je vóór elkaar.

Hier op dit onderwerp merken verschillende dames op dat zij geen trek hebben en hun man wel. Ik lees nauwelijks wat ze daaraan doen.
Het lijkt alsof ze zich wel bewust zijn van frustratie bij hun lief en dat zo laten.
Dat bevreemt mij.
Wat mij nóg meer bevreemt is de opmerking dat die man maar de benen moet nemen dan.
Ik kan me al helemaal voorstellen wat voor onderwerp er ontstaat wanneer hij dat zou doen :roll:

Cinderella

En wat voor zinnigs draagt het bij aan het topic dat een man even gaat vertellen hoe de clitoris werkt?

Pantykous

Ik vind het ook geen ontoepasselijke reactie :n Eigenlijk netjes uitgelegd zonder gorigheid.

Als we het over piemels hebben en de gevoeligheid daarvan kun je een vagina toch ook bespreken?
Laatst bijgewerkt door Pantykous op 19-08-14 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Poiuytrewq

Ayasha zulke mensen is altijd 'my way or no way'.
Who cares, lekker negeren :')

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 18:04

Voor wat betreft de kinderen, dat kun je ze idd gewoon leren dat ze moeten kloppen. En anders is er toch nog geen man overboord?

Anoniem

Huertecilla schreef:
Marije_jiplover schreef:

En dat wil je als liefhebbend stel niet lijkt míj.
Zoals ík liefde zie, ben je vóór elkaar.

Hier op dit onderwerp merken verschillende dames op dat zij geen trek hebben en hun man wel. Ik lees nauwelijks wat ze daaraan doen.
Het lijkt alsof ze zich wel bewust zijn van frustratie bij hun lief en dat zo laten.
Dat bevreemt mij.
Wat mij nóg meer bevreemt is de opmerking dat die man maar de benen moet nemen dan.
Ik kan me al helemaal voorstellen wat voor onderwerp er ontstaat wanneer hij dat zou doen :roll:

Oh crap, ik reageer toch. Maar het maakt ook namelijk geen klap uit wat we er aan doen, dat is de hele insteek van het topic niet.
En ik vind dat je idd niet netjes reageert hier, het is de intentie geweest om niet teveel in details te treden, ik zou het waarderen als jij dat ook doet.

Foaly

_lies_ schreef:
En wat voor zinnigs draagt het bij aan het topic dat een man even gaat vertellen hoe de clitoris werkt?

Wat voor zinnigs draagt deze discussie überhaupt bij aan het topic? Sorry HC, maar ik heb op je geTeMd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 18:05

Foaly schreef:
_lies_ schreef:

Wat voor zinnigs draagt deze discussie überhaupt bij aan het topic? Sorry HC, maar ik heb op je geTeMd.

Ik ook, ik hoop dat we het topic gewoon weer net zo leuk kunnen voortzetten voordat hc verscheen, ik kan ontzettend lachen hier om de opmerking en vind het heel leuk hoe het nu gaat :D

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 18:06

Ik vond het ook een leuk topic, en ook wel een beetje een eerbetoon aan de liefde. Wat is het toch een apart iets :D