Day Zero project

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MMares

Re: Day Zero project

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 13:51

Bedankt.

Ik heb lang getwijfeld of ik ze erin zou zetten of niet, maar deze lijst is een extra motivatie waardoor ik dit makkelijker zou kunnen doen en volhouden. Anders vergeet ik het :)

Eventueel noteer ik het gewoon steeds in de agenda die ik moet kopen, dan kan ik het daarin bijhouden.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 14:12

Ik heb achter de dingen die ik een maand lang moet doen neergezet [0/31] en aangezien één van mijn doelen is mijn blog bijhouden, moet ik dus steeds netjes veranderen hoeveel dagen het al lukt. Maar met elke week één keer wordt dat een stuk lastiger..

In je agenda bijhouden is zeker een goede! (:

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 15:27

Ik heb dat soort doelen beperkt tot 3 maanden.
De reden hierachter is dat het 3 maanden duurt om nieuw gedrag aan te leren, als het dus 3 maanden achter elkaar lukt is de kans aanwezig dat het een gewoonte is geworden en dat je er daarom 'automatisch' mee doorgaat.
Scheelt een hoop weken turven ;)

MMares

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 15:36

ja klopt, dingen die je een maand moet doen kan je nog makkelijk noteren en bijhouden, zaken van 1 keer in de maand moeilijker.
Maar het zijn ook dingen die ik echt wel wil kunnen volhouden.

Ja denk dat dat de beste oplossing gaat zijn. Nu alleen er aan denken dat er in te noteren en dat ook te controleren/opvolgen :)

Hmm, dat is ook wel een goed idee eigenlijk.
Ga ik eens over nadenken, al ken ik mezelf :') En ik vergeet namelijk vrij snel :')

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 16:59

Ook ik ben begonnen met doelen verzinnen, zit nu op 36 doelen.
Ze staan allemaal nog heerlijk door elkaar en ik heb vele lijsten bekeken, maar eigenlijk loop ik nu een beetje vast. Ik denk dat dit mede komt omdat ik op dit moment in een hele onzekere fase zit qua school en privé, dus dat mijn hoofd daar meer naar staat. Ik leg mijn lijst gewoon nog een keer weg en ik zie wel waar ik eindig :) Ik lees in ieder geval gewoon mee voor inspiratie en kijk wel wanneer ik klaar ben om te beginnen.

MMares

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 17:06

Ik heb er nu al 75 maar raak niet verder.

Ben aan het twijfelen om er nu toch al mee te beginnen en dan er eventueel in de loop van het project er nog bij te zetten.

Ik zal er waarschijnlijk toch moeten aanpassen eens ik bezig ben omdat sommige interesses misschien veranderen.

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 17:08

Spianne schreef:
Mijn vriendin lachte me eerst uit en nu doet ze zelf mee :') Verder heb ik het m'n ouders wel verteld maar die snapten er vrij weinig van en vinden het wel prima :+

SST toen ik dit topic zag was ik meteen om he :')

Ik heb t ook eigenlijk niemand verteld, wil t ook echt voor mezelf doen

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 20:52

Ik heb er nu 82. Moet er dus nog een paar bij. Ben erg benieuwd wat de andere mensen die dit gaan doen als doelen hebben.
Hoe hebben jullie ze gemaakt? En hoe kwam je op die ideeën?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-14 21:00

Zo, ik heb alle blogs weer doorgegeven. Mocht dit niet zo zijn, en na de nieuwe lading dat je er niet tussen staat, graag een PB. Ik kan het misschien over het hoofd hebben gezien :)

Zucht, ik voel me nu echt slecht. Ik heb dit topic geopend, maar ben zelf nog niet eens begonnen of laat staan, een goede lijst hebben :')

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 21:53

Nayomie schreef:
Zo, ik heb alle blogs weer doorgegeven. Mocht dit niet zo zijn, en na de nieuwe lading dat je er niet tussen staat, graag een PB. Ik kan het misschien over het hoofd hebben gezien :)

Zucht, ik voel me nu echt slecht. Ik heb dit topic geopend, maar ben zelf nog niet eens begonnen of laat staan, een goede lijst hebben :')

Alles op zn tijd toch? :D

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 13:31

Vandaag ben ik bezig om mijn doelen te categoriseren en er nog een paar bij te verzinnen. Stand staat nu op 89 gemaakte doelen. Heb me hier echt in vastgebeten, vind het echt zo,'n leuk project.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 17:33

ik heb nu alle doelen. Heb er zelfs 103, wil er nog een paar aanpassen. Hebben er hier nog mensen inspiratie voor echt hele leuke doelen?

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 18:00

Ik weet niet precies wat jij leuke doelen vind, wat zijn je interesses?

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:37

Ik moet die van mij ook even gaan sorteren en overtypen. Heb er nogsteeds 80 inspiratie is een beetje op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 21:00

Ik zit op 56.. Maar ga nog wel wat veranderen!

Over eentje zit ik te twijfelen.. Weet niet of ik het wel durf := vooral het vragen :P 'ga met een politieagent op de foto'.
Ben namelijk niet zo zeker van mezelf :)
hierbij dus ook het doel:
'ga naar iemand die alleen staat im de pauze en knoop een gesprek aan'. Ik heb dit al eens gedaan toen mijn vriendin ziek thuis zat. En ik leef nog steeds :))

Nu weer verder internettem en lijsten doorlezen voor inspiratie :)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 21:09

Doen, die vraag. Ik moet ook nog steeds. Vandaag goed gekeken of ik ze ergens vrij zag staan. Maar alleen in busjes tegen gekomen (ik wil nog steeds ook naar België, maar dat duurt nog wat langer, gelukkig is het niet of/of).

Straks een boktmeeting om met een agent op de foto te komen. Ze zitten wel op bokt namelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 21:13

Mizora schreef:
Doen, die vraag. Ik moet ook nog steeds. Vandaag goed gekeken of ik ze ergens vrij zag staan. Maar alleen in busjes tegen gekomen (ik wil nog steeds ook naar België, maar dat duurt nog wat langer, gelukkig is het niet of/of).

Straks een boktmeeting om met een agent op de foto te komen. Ze zitten wel op bokt namelijk.

Al die mensen van DZP maken nu dat doel met 'ga met een agent op de foto' en 'organiseer een meeting' :P

Hij staat er nog op als doel hoor!
Maar brrr! Alleen al als ik eraan denk.. Wel goed voor mijn zelfvertrouwen trouwens :)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 21:16

Haha. Het is zeker goed voor het zelfvertrouwen. Tot nu toe heeft het SIGMA-team, de marechaussee, een (oud-)militair en de brandweer heel positief gereageerd. Maar politie blijft toch anders (hoewel, marechaussee liep ook maar net zo, die zijn wel vergelijkbaar), zakelijker. Het komt directer bij hun functie. Maar goed. Ik ben een held op sokken in die dingen, gelukkig als het echt belangrijk is, ben ik er wel (dan komt de adrenaline pas naderhand).

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 21:19

Ik bedenk steeds in de les leuke doelen, maar dan vergeet ik ze op te schrijven en daarna weet ik ze niet meer...

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 21:21

Schrijf ze in de kant bij je aantekeningen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 21:25

SIGMA-team is ook wel gaaf :)
Maar die hoop ik hier niet te zien :P
(zal ook geen demo van komen. Woon in the middle of nowwhere, haha!)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 21:29

Dan vergeet ik in welk schrift ik ze heb gezet :')
Ik zette ze eerste in mijn mobiel maar die heb ik 2 weken niet voor reparatie. Geen mobiel voor een week is één van mijn doelen maar aangezien ik nog niet begonnen telt het niet mee. Kan ik alvast oefenen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 21:30

Ik heb altijd een extra schrift mee, als ik een schrift voor een vak vergeten ben, heb ik deze nog mee :)
Kun je ook de doelen in zetten :)

Isa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 21:35

Ik heb 101 doelen bedacht! Nu even bedenken wanneer ik ga beginnen :)
Ik denk gewoon morgen eigenlijk haha

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 21:38

Dat is handig Joaltijd!