Mensen in de trein: "Mag ik met u meereizen?"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 20:23

Dan kan je de eerste verwijderen...
Dan begin je met de tweede quote van het tekstbalkje en dan verwijder je meteen het bericht van de persoon van wie die tekst was en dat door tot de eerste quote na de tekst

Liezel1

Re: Mensen in de trein: "Mag ik met u meereizen?"

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 20:32

Mij is het slechts één keer gevraagd en toen ik nee gezegd.... was ook eigenlijk niet echt een vraag, maar meer een mededeling. Dat kan ik niet zo goed hebben.

Nu is het wel zo dat ik ooit eens een oud dametje zag klooien bij de kaartautomaat en die heb ik even geholpen. Toen ze bij het betaalscherm kwam, zag ik haar even verschieten en mompelde ze: "ohhh... dat is best veel geld!". Die mevrouw heb ik toen verteld dat ze een kaartje met korting kon kopen mits ze gezellig naast me kwam zitten, hihi....

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 20:33

Liezel1 schreef:
Mij is het slechts één keer gevraagd en toen ik nee gezegd.... was ook eigenlijk niet echt een vraag, maar meer een mededeling. Dat kan ik niet zo goed hebben.

Nu is het wel zo dat ik ooit eens een oud dametje zag klooien bij de kaartautomaat en die heb ik even geholpen. Toen ze bij het betaalscherm kwam, zag ik haar even verschieten en mompelde ze: "ohhh... dat is best veel geld!". Die mevrouw heb ik toen verteld dat ze een kaartje met korting kon kopen mits ze gezellig naast me kwam zitten, hihi....

Dat is wel heel lief :)

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 20:44

Mijn moeder heeft zelfs een keer gehad dat de conducteur vroeg of ze bij een paar kinderen wilde gaan zitten zodat ze op een rail runner mochten! :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 20:46

Schandalig! Zelfs de conducteur houdt zich niet aan de regels!! :=

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 20:48

Lief Liezel1. :j
Scheelt soms ook echt wel een klap met geld, merk het zelf al als ik weer eens naar Zeeuws-Vlaanderen reis.
Ben normaal ong €75,- kwijt retour en als ik nog eens wat eten en drinken haal algauw €100,- en met voordeelurenabbo ong €45,- geloof ik en iets van €70,- als ik eten en drinken erbij haal.
Eten en drinken is ff ruw geschat, bij sommige zaakjes ben je nu eenmaal duur uit (laatste keer meer dan €8,- voor een jus d'orange en 2 saucijzenbroodjes :oo).

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 20:51

M_D_H schreef:
Het breken van regels zit gewoon echt niet in mijn systeem. Ik vind dat oneerlijk. Bovendien is mijn vader een oud agent... wij hoeven echt geen regels te breken hoor...

Wacht maar tot je niet meer thuis woont ;) .

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 20:53

sallandval schreef:
M_D_H schreef:
Het breken van regels zit gewoon echt niet in mijn systeem. Ik vind dat oneerlijk. Bovendien is mijn vader een oud agent... wij hoeven echt geen regels te breken hoor...

Haha.
Zelfs dan niet...
Ik woon de helft van de week bij mijn vriend en zelfs dan kan ik mij niet losweken van die principes.
Het zijn namelijk ook mijn principes geworden.
Ik hou gewoon niet van het breken van regels ik kan er niks aan doen...
Ik vind het gewoon niet eerlijk om regels te breken...
En oneerlijkheid zit ook niet in mijn systeem...
Ik kan heel slecht tegen onrecht en oneerlijkheid :)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 20:54

Molfre schreef:
Sammie schreef:
Met sommige felle reacties hier vraag ik mij af of die mensen ook overal netjes bijv. 30, 50, 60, 80, 100, 120 of 130 KM p/u rijden als snelheid daar waar die snelheid staat aangeven. Dat is nl. ook een 'regel'. En je mag ook geen afval langs de weggooien. Wordt hier ook nooit gedaan zeker := Sommige mensen reageren hier echt alsof er een grote doodzonde wordt begaan vanwege een vraag :')

Ik houd me idd aan de snelheid op de weg omdat ik geen geld heb voor de boetes :) En ik gooi geen afval op straat omdat ik het gewoon smerig vindt. Net als dat ik mijn kaart niet uitleen, omdat ik het gewoon geen manieren vindt.

Ik voel me niet zozeer aangesproken omdat ik naar mijn mening helemaal niet fel reageer, maar ik ben wel 1 van de moraalridders die hier reageren. En ik ben dat dus idd op alle gebieden. Ik rijd wel eens iets te hard, maar blijf vrijwel altijd binnen de 10% afwijking van de teller, waardoor het feitelijk nog altijd correcte snelheid is. In de twaalf jaar dat ik nu mn rijbewijs heb, heb ik welgeteld twee bekeuringen gehad en om beide heb ik hard gelachen en braaf betaald. Een was snelheid: 46 km/h in een 30 zone. Ja te hard, maar het was uitgestorven op zaterdag om zes uur smorgens en een rechte overzichtelijke weg. Doe ik sindsdien ook niet meer trouwens. De andere was een parkeerbon, want ik had me vergist in de dag! Het was vrijdagavond (koopavond) en ik had zaterdag in mn kop en dan was het gratis parkeren. Stomweg foutje dus.
Afval hoort in de prullenbak en als ik die niet vind, gaat het in de tas mee naar huis. Vind ik normaal.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 20:57

M_D_H schreef:
Haha.
Zelfs dan niet...
Ik woon de helft van de week bij mijn vriend en zelfs dan kan ik mij niet losweken van die principes.

Dogmatisme vind ik persoonlijk veel erger dan het breken van regels. Maar ik vermoed dat het met jou nog wel goed komt :o .

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 21:03

Tjah als het houden aan de regels als dogmatisch wordt gezien dan ben ik maar dogmatisch... :)

Het is niet anders dan eerlijk...
Nogmaals, zoals ik ook in mijn post aangaf als er nood is dan mag er een regel gebroken worden... maar dan moet er wel nood zijn zoals toen met mijn broertje b.v. maar zonder nood dan vind ik het niet nodig om een regel te breken...
De regels zijn er niet voor niks...

Zelfde geld voor mijn ouders is er nood dan mogen er regels gebroken worden. Zo niet dan is het onnodig.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 21:08

Strasshorse schreef:
Vind het wel ingewikkeld dat ze de papieren kaartjes willen afschaffen, stel je gaat echt nooit met de trein misschien 3x per jaar moet je voor die 3x per jaar straks helemaal een OV aanschaffen

Daar gaat de ns dan ook geld op 'verliezen' , want onder andere ik ga niet voor die 1 tot 2 keer per jaar dat ik met de trein reis een ov chip kaart kopen. En ik zal echt niet de enige zijn. Nu zal de ns zich daar niet echt druk om maken denk ik; groep zal nu ook weer niet zo groot zijn dat de ns een flink verschil merkt.

Dan ga ik gewoon maar niet, of we regelen wel een auto (huren bv).

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 21:09

xxCYNNxx schreef:
Strasshorse schreef:
Vind het wel ingewikkeld dat ze de papieren kaartjes willen afschaffen, stel je gaat echt nooit met de trein misschien 3x per jaar moet je voor die 3x per jaar straks helemaal een OV aanschaffen

Daar gaat de ns dan ook geld op 'verliezen' , want onder andere ik ga niet voor die 1 tot 2 keer per jaar dat ik met de trein reis een ov chip kaart kopen. En ik zal echt niet de enige zijn. Nu zal de ns zich daar niet echt druk om maken denk ik; groep zal nu ook weer niet zo groot zijn dat de ns een flink verschil merkt.

Dan ga ik gewoon maar niet, of we regelen wel een auto (huren bv).

Je kunt gewoon een kaartje kopen waar een chip in zit hoor. Je betaalt wel 1 euro extra voor je kaartje, maar komt gewoon uit de automaat en na die 1e dag gooi je hem weer weg.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 21:14

oh ja, oh dat wist ik niet...dacht dat je dan echt zo'n chip kaart moest kopen.

1 euro valt nog mee, dat vind ik nog niet zo'n probleem.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 21:48

Of je koopt een e-ticket online. Dan moet je hem zelf printen.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 22:01

M_D_H schreef:
Tjah als het houden aan de regels als dogmatisch wordt gezien dan ben ik maar dogmatisch... :)

Het is niet anders dan eerlijk...
Nogmaals, zoals ik ook in mijn post aangaf als er nood is dan mag er een regel gebroken worden... maar dan moet er wel nood zijn zoals toen met mijn broertje b.v. maar zonder nood dan vind ik het niet nodig om een regel te breken...
De regels zijn er niet voor niks...

Zelfde geld voor mijn ouders is er nood dan mogen er regels gebroken worden. Zo niet dan is het onnodig.

Regels zouden er moeten zijn om mensen te helpen, mensen zijn er niet om regels in stand te houden. Zodra regels belangrijker worden dan mensen dan gaat er imo iets mis.

Ik weet niet of je de laatste tijd in de kranten bijgehouden hebt over de methoden van NS om ten koste van mensen (zoals ouderen) meer geld te innen. Om dan te zeggen dat mensen die zich niet aan een door een door winst gedreven bedrijf ingestelde regel houden niet 'eerlijk' zijn dan vind ik dat wel dogmatisch ja.

Maar het is wel makkelijker om maar gewoon elke willekeurige regel blind te volgen dan om zelf na te denken, dat is zo.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 22:22

Dus omdat ik mij aan de regels houd denk ik niet zelf na? :')
Je houd er wel hele rare gedachtes op na.

Overal wordt er geld uit je zak geklopt, is dat dan een reden om de regels niet meer te volgen?

Anders gezegd. De regels zijn er om een leefbare veilige situatie voor iedere individu te creëren.
Zonder regels zou er geen leefbare situatie zijn. De wereld zou chaos zijn en iedereen zou mogen doen wat hij wilde... moordenaars, pedofielen, verkrachters, dieven, ga maar door. Je zou nergens meer veilig zijn.

En omdat er geld uit je zak geklopt wordt vind jij dat je het recht hebt om de regels te breken?

Dat is makkelijk, dan kun je dus je rekeningen hier op zeggen en naar een bank op de kaaimaneilanden gaan.
Want daar is een belasting voordeel dus wordt er geen geld uit je zak geklopt... dat er met een reden geld uit je zak geklopt wordt dat maakt natuurlijk niet uit :n...
Maar als je dan straks geen geld meer hebt wil je wel graag geld van de overheid zien... Oh maar wacht er is geen geld meer want iedereen is naar een bank in het buitenland gegaan.

Oh en je zou Mark Rutte dus zo maar mogen neer schieten want hij is de minister president en hij is dus eindverantwoordelijk voor alle bezuinigingen en klopt dus indirect geld uit je zak...

Ik bedoel maar te zeggen, regels zijn er nou eenmaal niet voor niets. Als er nood aan de man dreigt dan prima, breek ze maar...
Maar ga niet beweren dat het mag omdat er geld uit je zak geklopt wordt, of dat het mag omdat jij vind dat een ander te veel verdient...

En ga ook geen onzin lopen verkondigen dat mensen die de regels wel volgen en wel graag een leefbare veilige situatie hebben, niet zelf meer nadenken en dogmatisch zijn...
Want misschien, heel misschien kiezen ze juist voor het volgen van de regels omdat ze daar over nagedacht hebben...

Eigen rechter spelen is nooit de manier geweest om dingen op te lossen of aan de kaart te stellen...
Een eigen rechter speel je al als je eigen handig zonder grondige reden besluit de regels te breken.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 22:42

M_D_H schreef:
En ga ook geen onzin lopen verkondigen dat mensen die de regels wel volgen en wel graag een leefbare veilige situatie hebben, niet zelf meer nadenken en dogmatisch zijn...
Want misschien, heel misschien kiezen ze juist voor het volgen van de regels omdat ze daar over nagedacht hebben...

Eigen rechter spelen is nooit de manier geweest om dingen op te lossen of aan de kaart te stellen...
Een eigen rechter speel je al als je eigen handig zonder grondige reden besluit de regels te breken.

Je gebruikt drogredenatie om mijn mening belachelijk te maken, dat is niet erg aardig en zeker niet eerlijk. Je zegt bovendien zelf ergens 'die regels zijn er niet voor niets' wat impliceert dat je niet altijd precies weet waarom die specifieke regels er zijn (en er dus niet over na hebt gedacht maar ze blind volgt). én je zegt dat je de regels volgt omdat je dat met de paplepel is ingegoten (en ze móet volgen van thuis). Dat verzin ik allemaal niet, dat vertel je zelf.

De regels zijn er in dit geval inderdaad niet voor niets; maar ze zijn er niet ten bate van de mensen maar ten bate van een commerciele organisatie. Vertrouwen op autoriteiten zoals grote organisaties en overheden is prima, maar oprecht geloven dat alle regels gebaseerd zijn op eerlijkheid is gewoon naief. Een beetje scepsis en het zelf zo nu en dan afwegen van kosten en baten is heel gezond.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 22:46

Als de ns er werkelijk geld op zou verliezen, waarom stoppen ze dan niet met die actie en dan alleen nog de abonnementen met korting erin houden?

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 22:48

sallandval schreef:
M_D_H schreef:

Haha.
Zelfs dan niet...

Dat begrijp ik, maar je breekt er geen regels mee en dat is het hele punt.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 22:57

Gelukkig is niet iedereen zo heilig als MDH, anders had haar vader en vele collega's geen werk gehad. :')

Ik zou ook niemand mee laten reizen. Laat ze het lekker uitzoeken. Ik zou diegene net zo lang arrogant en verbaast tegelijk aanstaren tot ie ongemakkelijk wordt en weg loopt. Vind het maar brutaal
Als ik wil dat iemand met mij mee zou reizen vraag ik het zelf wel, net als iemand hierboven bij een oud vrouwtje.
Alsof je het maar MOET doen omdat het een kleine moeite is... Laat iemand dat lekker zelf bepalen ..

Of nog beter, koop een auto.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 23:03

vuurneon schreef:
Als de ns er werkelijk geld op zou verliezen, waarom stoppen ze dan niet met die actie en dan alleen nog de abonnementen met korting erin houden?

Dan kunnen ze meteen de prijzen van kortingskaarten verlagen :D

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 23:27

Poiuytrewq schreef:
Gelukkig is niet iedereen zo heilig als MDH, anders had haar vader en vele collega's geen werk gehad. :')

Ik zou ook niemand mee laten reizen. Laat ze het lekker uitzoeken. Ik zou diegene net zo lang arrogant en verbaast tegelijk aanstaren tot ie ongemakkelijk wordt en weg loopt. Vind het maar brutaal
Als ik wil dat iemand met mij mee zou reizen vraag ik het zelf wel, net als iemand hierboven bij een oud vrouwtje.
Alsof je het maar MOET doen omdat het een kleine moeite is... Laat iemand dat lekker zelf bepalen ..

Of nog beter, koop een auto.

Koop zelf dan lekker ook een auto.
Ik zou me echt niet ongemakkelijk voelen als iemand me arrogant aanstaart. :')
Sterker nog, ik vind dat je jezelf dan best wel voor schut zet. Maar dat moet jij weten natuurlijk.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 23:42

Oh ik heb altijd auto's gehad ... Reis dus zeer zelden met de trein. maar kan me prima een situatie indenken.
Ik vind trouwens dat je jezelf meer voor schut zet als je zo graag met korting reist dat je zoiets aan een wildvreemde gaat vragen, dan dat je een dodelijke blik werpt. Ik zie je dan een beetje als een arm iemand.
Maar goed, ik hecht mij zelf niet zo veel waarde aan wat andere mensen van mij vinden of denken. Of iemand anders dat wel doet moet ie zelf weten.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 23:50

Met het loon van een 16-jarige voel ik me niet bepaald rijk nee. Wat iemand over mij denkt die ik niet ken kan me geen moer schelen. Ook niet wat iemand over me denkt als ik die persoon wel ken. Als ik daarmee 40% korting kan krijgen. Hallo 40%! Dat is veel hoor. Dan zie je mij maar arm, ik vraag het wel aan de volgende. Zie mij maar arm!