Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Liezel1 schreef:Mij is het slechts één keer gevraagd en toen ik nee gezegd.... was ook eigenlijk niet echt een vraag, maar meer een mededeling. Dat kan ik niet zo goed hebben.
Nu is het wel zo dat ik ooit eens een oud dametje zag klooien bij de kaartautomaat en die heb ik even geholpen. Toen ze bij het betaalscherm kwam, zag ik haar even verschieten en mompelde ze: "ohhh... dat is best veel geld!". Die mevrouw heb ik toen verteld dat ze een kaartje met korting kon kopen mits ze gezellig naast me kwam zitten, hihi....

). sallandval schreef:M_D_H schreef:Het breken van regels zit gewoon echt niet in mijn systeem. Ik vind dat oneerlijk. Bovendien is mijn vader een oud agent... wij hoeven echt geen regels te breken hoor...
Wacht maar tot je niet meer thuis woont.
Molfre schreef:Sammie schreef:Met sommige felle reacties hier vraag ik mij af of die mensen ook overal netjes bijv. 30, 50, 60, 80, 100, 120 of 130 KM p/u rijden als snelheid daar waar die snelheid staat aangeven. Dat is nl. ook een 'regel'. En je mag ook geen afval langs de weggooien. Wordt hier ook nooit gedaan zekerSommige mensen reageren hier echt alsof er een grote doodzonde wordt begaan vanwege een vraag
Ik houd me idd aan de snelheid op de weg omdat ik geen geld heb voor de boetesEn ik gooi geen afval op straat omdat ik het gewoon smerig vindt. Net als dat ik mijn kaart niet uitleen, omdat ik het gewoon geen manieren vindt.
M_D_H schreef:Haha.
Zelfs dan niet...
Ik woon de helft van de week bij mijn vriend en zelfs dan kan ik mij niet losweken van die principes.
Het zijn namelijk ook mijn principes geworden.
Ik hou gewoon niet van het breken van regels ik kan er niks aan doen...
Ik vind het gewoon niet eerlijk om regels te breken...
En oneerlijkheid zit ook niet in mijn systeem...
Ik kan heel slecht tegen onrecht en oneerlijkheid
. 
Strasshorse schreef:Vind het wel ingewikkeld dat ze de papieren kaartjes willen afschaffen, stel je gaat echt nooit met de trein misschien 3x per jaar moet je voor die 3x per jaar straks helemaal een OV aanschaffen
xxCYNNxx schreef:Strasshorse schreef:Vind het wel ingewikkeld dat ze de papieren kaartjes willen afschaffen, stel je gaat echt nooit met de trein misschien 3x per jaar moet je voor die 3x per jaar straks helemaal een OV aanschaffen
Daar gaat de ns dan ook geld op 'verliezen' , want onder andere ik ga niet voor die 1 tot 2 keer per jaar dat ik met de trein reis een ov chip kaart kopen. En ik zal echt niet de enige zijn. Nu zal de ns zich daar niet echt druk om maken denk ik; groep zal nu ook weer niet zo groot zijn dat de ns een flink verschil merkt.
Dan ga ik gewoon maar niet, of we regelen wel een auto (huren bv).
M_D_H schreef:Tjah als het houden aan de regels als dogmatisch wordt gezien dan ben ik maar dogmatisch...
Het is niet anders dan eerlijk...
Nogmaals, zoals ik ook in mijn post aangaf als er nood is dan mag er een regel gebroken worden... maar dan moet er wel nood zijn zoals toen met mijn broertje b.v. maar zonder nood dan vind ik het niet nodig om een regel te breken...
De regels zijn er niet voor niks...
Zelfde geld voor mijn ouders is er nood dan mogen er regels gebroken worden. Zo niet dan is het onnodig.

...M_D_H schreef:En ga ook geen onzin lopen verkondigen dat mensen die de regels wel volgen en wel graag een leefbare veilige situatie hebben, niet zelf meer nadenken en dogmatisch zijn...
Want misschien, heel misschien kiezen ze juist voor het volgen van de regels omdat ze daar over nagedacht hebben...
Eigen rechter spelen is nooit de manier geweest om dingen op te lossen of aan de kaart te stellen...
Een eigen rechter speel je al als je eigen handig zonder grondige reden besluit de regels te breken.
sallandval schreef:M_D_H schreef:
Wacht maar tot je niet meer thuis woont.
Haha.
Zelfs dan niet...
Ik woon de helft van de week bij mijn vriend en zelfs dan kan ik mij niet losweken van die principes.
Het zijn namelijk ook mijn principes geworden.
Ik hou gewoon niet van het breken van regels ik kan er niks aan doen...
Ik vind het gewoon niet eerlijk om regels te breken...
En oneerlijkheid zit ook niet in mijn systeem...
Ik kan heel slecht tegen onrecht en oneerlijkheid

Poiuytrewq schreef:Gelukkig is niet iedereen zo heilig als MDH, anders had haar vader en vele collega's geen werk gehad.
Ik zou ook niemand mee laten reizen. Laat ze het lekker uitzoeken. Ik zou diegene net zo lang arrogant en verbaast tegelijk aanstaren tot ie ongemakkelijk wordt en weg loopt. Vind het maar brutaal
Als ik wil dat iemand met mij mee zou reizen vraag ik het zelf wel, net als iemand hierboven bij een oud vrouwtje.
Alsof je het maar MOET doen omdat het een kleine moeite is... Laat iemand dat lekker zelf bepalen ..
Of nog beter, koop een auto.