Longboarders!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 18:46

Tijdje je enkel rust geven, ik zou je board een weekje laten staan en dan rustig opbouwen, desnoods enkel beetje tapen

NoorWJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 19:00

Dankjulliewel! Dat ga ik dan maar doen! (:

Tillie20

Re: Longboarders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 13:55

Ik board nu bijna elke dag, voor een week ongeveer. Dus nog niet zo lang, ook vanwege het slechte weer natuurlijk. Gaat goed, ben nog geen een keer gevallen. Krijg ook steeds meer evenwicht, waar ik in het begin bijna constant achterover, of juist voorover viel gebeurd dit nu nog maar een enkele keer. Durf me ook steeds harder af te zetten. Wat ik echter moeilijk vind is echte scherpe bochten nemen. Ik kan wel gewoon met mijn gewicht sturen, maar daar kan ik geen 90 graden, strakke bochten mee nemen zoals bijvoorbeeld op een rotonde de eerste afslag nemen. Dan kom ik echt voor een deel op het wegdek van de auto's. Gebruikt iemand hier een bepaalde techniek voor?

Mijn trucks losser maken lijkt me niet verstandig, omdat ze al vrij los zitten en ik nog bezig ben met mijn evenwicht te verbeteren.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 13:57

Trucks losser kun je wel leren, helpt wel.
Verder, hoe heb je je voorste voet staan? Als die naar voren wijst is het lastiger om een bocht te maken. Zet je voorste voet zoals je je achterste ook op het board hebt staan, dan heb je meer kracht.
Door je knieën en leunen. Dus ook met je bovenlichaam.
Trucks gewoon een halve slag per twee dagen losser, totdat je merkt dat het te los zit.

Afbeelding
:))

baroeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-14 14:01

hahaha geweldig plaatje Kaus, en idd wat zij zegt, maar wel ff belangrijk is tijdens afzetten wel voorste voet naar voren laten wijzen anders ga je waarschijnlijk vol op je muil xd op rechte stukken en bochten zegmaar in snowboard stand is heel veel fijner

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 14:03

Haha ja dat is wel handig om er bij te zetten inderdaad baroeg :')
Ik zet eigenlijk vaak alleen mijn voorste voet goed wanneer ik een bocht moet nemen, en die zijn hier maar ongeveer om de kilometer :))

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 14:25

Hier zijn eigenlijk constant bochten, dus ik heb mijn voet alleen naar voren wijzen als ik afzet. En dan nog staat hij niet helemaal 'verticaal', maar toch een beetje schuin zodat ik onder het afzetten nog kan sturen mocht het nodig zijn. Hier rijden namelijk (te) veel auto's, dus dat is nodig. Sturen zelf gaat gewoon goed. Voorste voet(Ik rij Goofy, dus rechter voet) staat normaal tussen horizontaal en verticaal in, maar meer naar het horizontale. Achterste voet staat bij helemaal horizontaal. Denk dat ik ook wel bang ben om 'harde' bewegingen te maken, omdat ik anders misschien val(of dat het board omvalt, rare angst :Y) ). Mijn board heeft ook best wel wat flex, dus bochten zouden vrij makkelijk moeten zijn. Denk dat ik straks buiten even nog ga oefenen, en als mijn vriend thuis is even de trucks losser draaien.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 14:26

Als je pionnen hebt kun je daar mee slalommen of de strepen op de weg. Zo leer je soepele bochten te maken.
En verder vooral oefenen, je rolt nog maar een week :)

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 14:31

Kaus schreef:
Als je pionnen hebt kun je daar mee slalommen of de strepen op de weg. Zo leer je soepele bochten te maken.
En verder vooral oefenen, je rolt nog maar een week :)

Klopt ^^ Heb net even op Google Maps gekeken (Woon hier nog niet zo lang) voor een rustige weg, denk dat ik iets gevonden heb. Probleem is dat hier in de buurt veel auto's rijden, en waar niet veel auto's rijden(binnenstraatjes van wijken) is het asfalt heel slecht en moet je dus bijna constant afzetten. Verder is aan de ene kant de binnenstad, de andere kant een industrieterrein. Waar ik nu dus constant op de binnestraatjes heb geoefend, ga ik deze keer eens naar de kant van de dorpen toe. Misschien dat het asfalt daar ook beter is. Verder is hier in de buurt wel een nieuw aangelegd parkje, maar dat is maar heel klein. Ben je binnen 7 minuten zoiets weer uit.

Ben ook steeds bezig met dingen die ik wil oefenen. Tot nu toe was dat evenwicht, voeten en afzetten. Maar nu dat steeds beter gaat wil ik me meer gaan concentreren op bochten nemen enzo. Bedankt voor de tips ^^

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 14:34

Wat ik doe is om een uur of elf buiten op de weg. Dan zijn er nauwelijks auto's en als er wel een komt ga ik weer op het fietspad. Lichtje voor en achterop en je bent veilig.

Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 14:39

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 14:41

Ik vind m niet het meest charmante board, maar ik denk dat het wel te doen is.
Als ik jou was zou ik nog een paar maanden hard door sparen en een écht goed board kopen. Daar zul je langer plezier van hebben. :)

Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 14:43

Kaus schreef:
Als ik jou was zou ik nog een paar maanden hard door sparen en een écht goed board kopen. Daar zul je langer plezier van hebben. :)

Ik mag niet boven die prijsklassse gaan van mijn ouders. Maar is er iets dat ik er dan later aan kan doen zodat hij beter gaat? :)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 14:44

Lisse schreef:
Kaus schreef:

Ik mag niet boven die prijsklassse gaan van mijn ouders. Maar is er iets dat ik er dan later aan kan doen zodat hij beter gaat? :)

Dan kan je nog beter zelf een board samen stellen.
Je zou er zachtere bushings in kunnen zetten, betere lagers en als het kan grotere wielen. Verder zou je nieuwe trucks kunnen kopen maar dat hangt er vanaf hoe dit bevalt.
Het enige wat je dan overhoudt is je plank.

Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 16:14

Maar rolt het beter dan een pennyboard en is het stabieler? :)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 16:15

Ja.

baroeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-14 16:44

maar nog niet perfect voor het doeleinde waar jij het voor wil gaan gebruiken.

baroeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-14 16:50

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 17:26

Nohh die landyachtz is wel rete vet :~

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 17:29

Donders :~

baroeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-14 17:34

jaah, maar hoorde van marco dat t een overrated lagemerk/kwaliteitsboard is

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 17:38

Hm zou kunnen, over t algemeen is landyachtz wel erg goed dacht ik, als in érrug goed :P

baroeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-14 17:42

hahahah jah en ook 50 duurder xd

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 18:44

Wat is €50 nou op een groot bedrag?
Sparen maar!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 18:51

Ik heb 3 maanden op de Black and White gerold, super fijn!
Maar geen trick board, ik weer niet of je dat wil?