"gezette" mensen en paaldansen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 19:17

Gini schreef:
'Ik vond het boek zeer mooi omdat het verhaal heel leuk was.' :D

_O-

Snoevie schreef:
Gini schreef:
De genuanceerde reacties zijn in de meerderheid hoor, maar er wordt gefocust op de paar 'slechte' reacties.

mee eens hoor!

En wanneer is een mening onvolledig? bokt is geen werkstuk toch :D

Ik vind het zelf alleen niet nodig om mensen te kwetsen,als er geen doel aan vastzit(bv een te zware ruiter op een paard)

Poeh gelukkig niet!

Maar als er gevraagd word aan mij wat ik van iets vind dan geef ik eigenlijk altijd uitleg over mijn mening. -dit, omdat dat-

Ik vind het ook niet nodig om mensen te kwetsen, maar dat doen we toch niet door antwoord te geven op de vraag van TS?

Overigens. Als je enkel zegt 'mijn ding is het niet' krijg je denk ik juist bokt over je heen omdat je dan blijkbaar wat hebt tegen dikke mensen bijvoorbeeld :+

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 19:22

Ah ja dat is ook weer zo hoor.
En ik spreek jou ook zeker niet persoonlijk aan,begrijp me niet verkeerd.

Maar stel,je zegt: bah wat een vies gezicht,ik zet het uit na 2 sec.,dan kan je dat natuurlijk vinden,maar het is een beetje onnozel om het dan zo te brengen,ookal is dat dan je mening. Dat bedoel ik meer.

Gelukkig denken de meesten meer na dan dat

GlenFiddich

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 19:25

Toch opvallend hoeveel personen hier hun eigen kleding maten erbij betrekken om hun stelling kracht bij te zetten. En hoeveel er hier het bijna als een persoonlijke belediging opvatten als iemand dit niet gepast lijkt te vinden. :+

Voor mij mag de bewuste persoon in het filmpje doen wat ze wil, het doet mij niks. Het is inderdaad geen gemakkelijke opgave, maar het lijkt me niet van die aard om in adoratie te vallen. Respect dat ze het kan, maar niet meer dan dat. Ik denk dat dit filmpje gemaakt is om haar kunst te demonstreren, misschien als een onderdeel van een afslankingsproces, misschien om te tonen dat "dikke mensen ook mensen zijn", of om aan te tonen dat niet alle mensen lui en onsportief zijn. Die veralgemeningen bestaan helaas, en daar vloeien wel bemerkingen uit. Ik kreeg die vroeger ook, bijna dagelijks, over mijn voeten, mijn lengte, mijn gewicht (te mager),... noem maar op. Geen haan die daar naar kraait. Maar als je een bemerking maakt over hoe ongezond en morbide obees iemand is, dan ben je een monster. Aan mijn voeten of mijn lengte kan er niks gedaan worden, aan die morbide obesiteit heel dikwijls wel. In dezelfde trant: waarom zouden de commentaar op haar kledijkeuze erger zijn dan de keuze voor haar sport? Misschien voelt ze zich gewoon goed in die outfit?

Eigenlijk moet dit geen discussie zijn. Iedereen heeft recht op een mening, en die mogen ze ook toelichten. Maar wat mij betreft moeten ze niet verenigbaar zijn. Ik vind dat mensen dit gerust lelijk mogen vinden, net zoals ze dit mooi of sterk mogen vinden. Een negatieve opmerking over mensen met overgewicht wordt soms zo hard uitvergroot dat het een taboe lijkt te worden. Pesten of "bashen" gaat er over, maar een enkele (liefst goed geformuleerde opmerking) mag volgens mij wel. Ik denk niet dat de persoon van het filmpje hiervan wakker ligt. Er zal altijd wel iemand negatief doen, een topic als dit zal zoiets niet oplossen. :Y)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 19:26

Snoevie schreef:
Ah ja dat is ook weer zo hoor.
En ik spreek jou ook zeker niet persoonlijk aan,begrijp me niet verkeerd.

Maar stel,je zegt: bah wat een vies gezicht,ik zet het uit na 2 sec.,dan kan je dat natuurlijk vinden,maar het is een beetje onnozel om het dan zo te brengen,ookal is dat dan je mening. Dat bedoel ik meer.

Gelukkig denken de meesten meer na dan dat

'Bah wat een vies gezicht' vind ik ook te.. Je kan het wel vinden, maar op een openbaar forum, waar dus ook mensen met overgewicht op zitten, kan je het beter wat aardiger brengen inderdaad.
Zelf heb ik het verwoord als 'niet fijn/smakelijk om naar te kijken' (met uitleg) en dat vind ik persoonlijk wel kunnen.

Snoevie

Re: "gezette" mensen en paaldansen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 19:27

Vind ik ook al heel anders overkomen,absoluut. Zelf zou ik liever dan helemaal mijn mond houden,maar mijn mening is dan ook gekleurd omdat ik zelf ook echt te zwaar ben geweest en weet hoe kleine dingen al kunnen raken. Een goede vriendin van me die ondergewicht ervaart het ook zo alleen dan de andere kant op

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 19:30

Dat die paal nog rechtop blijft staan..

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 19:32

Snoevie schreef:
Vind ik ook al heel anders overkomen,absoluut. Zelf zou ik liever dan helemaal mijn mond houden,maar mijn mening is dan ook gekleurd omdat ik zelf ook echt te zwaar ben geweest en weet hoe kleine dingen al kunnen raken. Een goede vriendin van me die ondergewicht ervaart het ook zo alleen dan de andere kant op

Ik heb er zelf ook ervaring mee en nu nog, maar dan over cupmaat. Ja, het is soms rot, maar aan de andere kant, mensen hebben nu eenmaal meningen en daar kunnen ze niet veel aan doen. En over van alles en nog wat en zo is er voor iedereen wel zoiets. Het is het leven.

Het fijnste is gewoon om tevreden te worden over alles waar anderen commentaar op zouden kunnen hebben. Doe ik ook :D

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 20:15

Ik wachtte met afschuw op wat er ging komen maar ik vind haar eerlijk gezegd verrassend elegant voor zo'n dikke meid. Helemaal niet ordinair of lomp. Ik vond het een leuk filmpje om naar te kijken en zou willen dat ik zo soepel en sterk was! Pakje vind ik ook niet ordi hoor, ze kan het zo prima hebben.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 20:18

Ze is wel sterk! :D

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 20:24

geerke schreef:
Collie2008 schreef:
Uiteindelijk slaat de discussie ook nergens op. Het gaat om een volwassen vrouw die aan sport doet en daar een filmpje van maakt die wij niet hoeven te bekijken.

:j beste post sinds 12 pagina's :')

Als we met die instelling bokt onder de loep nemen, dan kan minstens de helft van de topics worden opgedoekt! *\o/* :+[/quote]

:j als jij nog maar wel post hoe het met je paard gaat :D[/quote]

Haha, zal ik snel doen! Het gaat super! *\o/*

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 22:13

Geryon,ja tuurlijk is dat het leven,maar dat wil niet zeggen dat t altijd oke is.
Natuurlijk ik begrijp heus dat ieder zn mening heeft en daar doe je niks aan,ik blijf er alleen bij dat ik het gewoon jammer vind dat er mensen bijzijn die het nodig vinden anderen bewust te kwetsen.

Je laatste stukje kan ik t alleen maar mee eens zijn,al blijft t lastig :D

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 08:29

ik kan alleen maar zeggen, ze is beter dan mij en ik wou dat ik dat kon!

r.e.s.p.e.c.t.

En idd van sommige opmerkingen hier :=
we kunnen natuurlijk niet allemaal mooie slanke poppetjes zijn, en gelukkig houden veel mannen van vlees :P

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 08:38

Edit
Laatst bijgewerkt door janouk op 23-04-14 08:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 08:42

Wie zegt dat ze niet aan een paal mag hangen? Echt waar, die echt ongenuanceerde reacties zijn zo in de minderheid, maar door er telkens zo op in te gaan, blijft die negatieve sfeer hangen.

Maar ik ga inderdaad niet staan juichen en klappen voor een obees persoon. Dat heeft niets te maken met uiterlijk, maar met gezondheid.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 08:53

Er wordt met dit topic om meningen gevraagd, logisch dat je die dan krijgt.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 11:48

Ja, maar een mening is wel iets anders dan verkapt verkondigen dat dikke mensen niet aan die sport zouden mogen doen of zo´n pakje niet zouden mogen dragen omdat het anderen wel eens af zou kunnen stoten....
Dat is waarden en normen opleggen aan een persoon die er niet eens bij is.
Zij heeft zelf niet gevraagd om op een forum onder de loep te gaan.

Als iemand er niet tegen kan, is het hun probleem, niet het hare.

Eigenlijk is er geen nut in het vragen om een mening er over.
We hebben geen context, geen achtergrond erbij. Ik ga wat dat betreft mee met GlenFiddich.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 12:46

Ik zeg ook niet dat ik die opmerkingen goedkeur maar je kunt verwachten dat er altijd een paar botte uitspraken tussen zitten als je er om vraagt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 12:57

Eerlijk? Ik vind het er niet smakelijk uitzien, maar ik vind het er bij mensen met maatje 34 en alles daar tussen in er ook niet smakelijk uit zien.

Maar ik snap het persoonlijk niet, dat ze zo bloot gekleed gaat. :o Ik zou het zelf absoluut niet doen, als ik haar was.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 13:38

De keuze voor de outfit is wellicht wat onhandig, maar ze is wel verrekte goed!

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 13:42

ze mag best zo'n pakje aan, maar ik kijk er niet met plezier naar ;)
dat kan gewoon.

verder vind ik het wel vervelend dat je hier maar 1 mening mag hebben en de gratenpakhuizen, "Echte mannen houden van vlees!", maat 34 is lelijk, iedereen onder de maat 38 hongert zich uit etc. je al weer om de oren vliegen.

bekijk het ook eens van de andere kant, mensen mogen hun voorkeur hebben.
Kom op, we zijn geen facebook met alleen maar een "vind ik leuk"-knop :+

voor verdere reacties verwijs ik naar mijn eerste post :)

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 14:12

Rebeccaa schreef:
Maar ik snap het persoonlijk niet, dat ze zo bloot gekleed gaat. :o Ik zou het zelf absoluut niet doen, als ik haar was.

Als je niet zo bloot bent glij je eruit en breek je je nek :+ Als ik de normale dingen doe draag ik een heel kort turn broekje met een halter top, maar als het wat heftiger wordt, trek ik ipv een halter top een sport bh aan, je hebt de extra grip van je taille en buik op de paal nodig.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 14:18

Zwaardere mensen zijn mijn type niet, en ik besteed zelf veel aandacht aan een gezond eet-en leefpatroon, inclusief veel sport. Maar het is niet omdat iemand zwaar is, dat die persoon geen sexy lingerie aan mag trekken.

Alsof alle dikkerdjes plots in Afrikaanse gewaden en oma-ondergoed zouden moet rondlopen. Als je jezelf sensueel voelt en sensuele kledij aantrekt, straal je dat automatisch uit :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 15:48

Dit is niet sexy bedoelt (of miss ook wel) maar vooral praktisch. Ze had ook een bikini aan kunnen trekken. Je hebt voor deze sport huidcontact nodig. Zie de filmpjes die ik geplaatst heb daar zie je het goed. Als je wat meer kleding aantrekt val je uit die paal.

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 16:01

Fiffill schreef:
Dit is niet sexy bedoelt (of miss ook wel) maar vooral praktisch. Ze had ook een bikini aan kunnen trekken. Je hebt voor deze sport huidcontact nodig. Zie de filmpjes die ik geplaatst heb daar zie je het goed. Als je wat meer kleding aantrekt val je uit die paal.

Het is inderdaad vooral praktisch. Mocht iemand het niet geloven ben je altijd welkom om bij mij te proberen volledig aangekleed kunstjes in de paal te doen :Y)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 16:02

Dat houdt inderdaad helemaal steek :)