Ninx schreef:PowerReiner schreef:Als je de rest van mijn berichten leest in dit topic zie je dat dit bericht een hele andere lading heeft dan het doet overkomen in dit bericht. Ik stel dan voor dat je de rest ook gaat lezen voordat je begint te vertellen dat ik verdieping nodig heb.
Omdat het zielig is hoeft niet te betekenen dat het kind compassie heeft namelijk. Dan kan net zo goed betekenen dat vrienden van haar ook vegetariër zijn en mee wil lopen, of dat ze beïnvloed is. An sich maakt dat niet uit, maar dan is het een tijdelijke bevlieging. Dus ja, kom eerst maar een een eigen DOORDACHTE mening.
Je andere berichten doen wat mij betreft niets af aan hetgeen je hier zegt.
De herkomst van het idee doet niets af aan de kwaliteit van het idee.
De mens raakt altijd beïnvloed door derden, daar ontkom je niet aan.
En wanneer het een dergelijk positief effect heeft, zou je dat als ouder moeten toejuichen!
"Hoera, mijn kind is positief beïnvloed en wil bewuster leven en consumeren, ik denk als ouder mee!!!"
Los van het feit dat men zo halsstarrig vasthoud aan vlees eten (wat de gezondheid van kinderen zeker niet altijd ten goede komt), is het schokkend te zien dat kinderen dus gewoon niet serieus genomen worden.
Dan verschillen wij van mening.
Jij ziet het als positieve invloed, de meeste vleesetende ouders niet, groot verschil!
Ik ben het met je eens dat ouders het wel zo zouden moeten zien, maar dan nog vind ik dat alleen bij een doordachte mening van MIJN kind, en niet van de buurjongen bij wijze van spreken.
Dat kinderen niet serieus genomen worden vind ik nogal een opmerking. Niet alle kinderen kunnen al heel best voor zichzelf denken, veel wordt voorgekauwd. Door in eerste instantie nee te zeggen en te vertellen dat je eerst een doordachte reden wilt, komt het kind dat het echt wil er wel op terug met een inderdaad doordachte reden. De kinderen die beinvloed zijn door anderen zullen niet meer terug komen.