Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

De reis stelt niet eens veel voor, met een vlucht van 1 uur en 40 minuten zijn we al bij elkaar (hij woont in het noorden). Wat betreft zouden we elkaar wel vaker kunnen zien, maar de kosten voor vliegtickets lopen dan toch te veel op. Zo'n vliegreis maak je niet voor een weekendje, dat is gewoon zonde. Dan liever dagen 'opsparen' zodat we echt twee weken vrij zijn met elkaar. 
Maar er is iets dat ik eigenlijk nog vervelender vind... Mijn vriend en ik hebben allebei de wens om uit huis te gaan, samen te wonen en zo een leven op te bouwen (ws in Italië!). Dat hoeft allemaal niet binnen vier maanden of zo, maar het zou wel fijn zijn als we een béétje perspectief hadden. Bijvoorbeeld een jaar van nu, dat we daar min of meer op kunnen rekenen. Dat voelt voor hem overigens net zo. Het punt is dat we allebei hebben gekozen om voor ons zelf te werken, via de computer. We moeten allemaal nog maar zien hoe het financieel gaat lopen. Hij krijgt er misschien nog werk bij, maar dat weten we allemaal pas over een paar maanden. Uit huis gaan betekent zo veel nieuwe vormen van kosten. We kunnen absoluut niets zeggen wanneer we er financieel klaar voor zijn en dat voelt heel vervelend. Het kan in theorie vijf jaar zijn en daar voel ik me best machteloos over.
Kan m'n draai namelijk echt niet vinden hier met m'n uit elkaar gevallen familie, ik heb echt de behoefte om wat nieuws op te bouwen. Ach ja, ik moet me ook niet blindstaren op die termijn. Het is namelijk zo dat ik pas net deze switch heb gemaakt, dus misschien gaat het allemaal wel veel sneller!
We hebben echt een superdiepe band en zijn de liefde van elkaars leven. Hoeveel is dat waard?! Het voelt op alle fronten in balans.
Naast de liefde is er ook echt vriendschap aanwezig.
We hebben eigenlijk gewoon dezelfde normen, waarden, visies, meningen, voorkeuren, zelfs gewoonten... Het voelt niet alsof er een 'grens' is. En dat is niet saai hoor!
We noemen onszelf zielsverwanten, maar het is niet zo dat onze karakters nou 100% identiek zijn, zoiets is ook niet mogelijk.

Wij koken wel vaak samen en we hebben gewoon de taken van het huishouden verdeeld.

Maar verder gaat t gelukkig goed tussen ons 

(2u zuidelijker hebben ze er namelijk altijd wel een behoorlijk aantal per jaar) slechts een paar dagen daarvoor hadden we namelijk ook al funnel clouds op ong een half u afstand dus alweer meer dan genoeg activiteit redelijk dichtbij..
Hopelijk kan ik ooit mijn droom van een eigen Shire waar maken