Vriend met een andere nationaliteit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Re: Vriend met een andere nationaliteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 20:44

Heftig Jess-vh, zitten de opa&oma ook echt in het getroffen gebied?

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-14 23:29

Er is overal wel wateroverlast. Maar daar is het nog te houden. Maar de vraag was toen ook hoe lang blijft het doorregenen want dan hou je het niet meer. Gelukkig is het nu dro(o)g(er)

Omaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 14:21

Heftig Jess_vH!! Heel veel sterkte en hopelijk kan er gauw iets gebeuren aan het onder controle krijgen van de waterstand daar..

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-14 23:25

Ja hij houdt het gewoon elke dag even in de gaten. Het is wel sneu hoor al die beelden op tv. Veel wordt er geregeld voor Bosnie, vrachtwagens vol spullen. Hulp naar hen is er veel minder

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 12:19

Ok. Mijn vriend is gistereb naar Turkije gegaan voor anderhalve week. Vrienden en familie bezoeken enzo. Helemaal prima.
Het eerste bericht dat hij me vanmorgeb echter stuurde was dat hij in een aardbeving zat en morgen precies naar de plek van het epicentrum gaat om te duiken.....
Ik heb hem vriendelijk bedankt voor dit fijne geruststellende bericht...

Omaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 13:02

Oei.. Dat is inderdaad geen fijn bericht.. Was het een zware aardbeving? Jij ook sterkte dan! :(:)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 13:11

Mwah, ik zit veilig thuis haha :D

Kennelijk was 'ie wel flink ja. Hij stuurde dat iedereen in paniek liep te gillen.
Hij is gewoon een sukkel, hij moet me gewoon dat soort berichten niet sturen, hoef ik me er ook niet druk om te maken :+

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-14 09:30

Oh ik zou ook helemaal bezorgd zijn gelijk.
Zulk soort adrenaline hou ik nu juist weer net net van.
ik hoorde al zoiets over een aardbeving. Griekenland ook he?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 09:36

Ja, het was die bij Griekenland, maar die was dus ook in Istanbul te voelen.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 10:42

Jeetje, ik zou dat ook niet erg fijn vinden om te horen..

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 14:48

Mijn vriend (net 25 geworden) is Italiaans en woont ook in Italië, we hebben dus een lange-afstandsrelatie. We streven er zo veel mogelijk naar om ten minste eens in de drie maanden af te spreken. We zijn dan gelukkig wel zo'n twee weken 24/7 samen. :D De reis stelt niet eens veel voor, met een vlucht van 1 uur en 40 minuten zijn we al bij elkaar (hij woont in het noorden). Wat betreft zouden we elkaar wel vaker kunnen zien, maar de kosten voor vliegtickets lopen dan toch te veel op. Zo'n vliegreis maak je niet voor een weekendje, dat is gewoon zonde. Dan liever dagen 'opsparen' zodat we echt twee weken vrij zijn met elkaar. :)
Het missen blijft lastig hoor, er zijn zo veel momenten in een dag die ik zou wel delen met hem. :j Maar er is iets dat ik eigenlijk nog vervelender vind... Mijn vriend en ik hebben allebei de wens om uit huis te gaan, samen te wonen en zo een leven op te bouwen (ws in Italië!). Dat hoeft allemaal niet binnen vier maanden of zo, maar het zou wel fijn zijn als we een béétje perspectief hadden. Bijvoorbeeld een jaar van nu, dat we daar min of meer op kunnen rekenen. Dat voelt voor hem overigens net zo. Het punt is dat we allebei hebben gekozen om voor ons zelf te werken, via de computer. We moeten allemaal nog maar zien hoe het financieel gaat lopen. Hij krijgt er misschien nog werk bij, maar dat weten we allemaal pas over een paar maanden. Uit huis gaan betekent zo veel nieuwe vormen van kosten. We kunnen absoluut niets zeggen wanneer we er financieel klaar voor zijn en dat voelt heel vervelend. Het kan in theorie vijf jaar zijn en daar voel ik me best machteloos over. :o Kan m'n draai namelijk echt niet vinden hier met m'n uit elkaar gevallen familie, ik heb echt de behoefte om wat nieuws op te bouwen. Ach ja, ik moet me ook niet blindstaren op die termijn. Het is namelijk zo dat ik pas net deze switch heb gemaakt, dus misschien gaat het allemaal wel veel sneller!
Ik ben al heeel erg blij met mijn vriend zelf. <3 We hebben echt een superdiepe band en zijn de liefde van elkaars leven. Hoeveel is dat waard?! Het voelt op alle fronten in balans. :j Naast de liefde is er ook echt vriendschap aanwezig.

Het is hier sowieso nogal apart! Van mijn ouders (uit elkaar) heeft mijn moeder nu een Marokkaanse vriend (woont wel in NL), mijn vader een Duitse vriendin (woont in het midden van DL) en mijn zusje van 17 heeft al twee jaar een Duits-Russisch vriendje (woont in het westen van DL).
Het contact is zeker leuk wanneer ik hen ook zie, maar het is behoorlijk pijnlijk als iedereen van je gezin met z'n partner is en ik zit lekker geïsoleerd thuis... Gelukkig heeft mijn vriend net zoals ik geen drukbezet leven, hij is dus in principe altijd online beschikbaar en dat geeft wel veel steun!

Cultuurverschillen merken wij niet, maar nu is het ook wel zo dat ik geen voorbeeld ben van een gemiddelde Nederlander en hij is geen voorbeeld van een gemiddelde Italiaan. ;) We hebben eigenlijk gewoon dezelfde normen, waarden, visies, meningen, voorkeuren, zelfs gewoonten... Het voelt niet alsof er een 'grens' is. En dat is niet saai hoor! :P We noemen onszelf zielsverwanten, maar het is niet zo dat onze karakters nou 100% identiek zijn, zoiets is ook niet mogelijk.

Gelukkig zijn wij allebei erg goed met Engels. Ik hoef niet bang te zijn dat ik me i.v.m. de taal anders uitdruk dan in het Nederlands. Ik zou het denk ik wel moeilijk vinden als ik of hij niet zo goed was in Engels, omdat ik duidelijke communicatie superbelangrijk vind. Ondanks dat Engels voor ons geen beperkingen oplevert, ben ik wel bezig met het leren van Italiaans en dat gaat best goed! Ik vind het al heel wat dat ik basisgesprekken kan hebben met zijn ouders. :))
Hij zou zelf wel meer willen weten van Nederlands, maar tot nu toe gaat het niet verder dan 'lekker' (eten), 'kusjes', etc. :D
Laatst bijgewerkt door Rosa__ op 25-05-14 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Nouka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 15:03

Mag ik me hier ook melden? :)

Ik ben getrouwd met een Libanese man en we wonen momenteel in Engeland.

Cultuurverschillen merk ik niet echt, alleen vertelt hij mij dat de man-vrouw rolverdeling in Libanon over het algemeen nog veel traditioneler is dan hier. Zijn moeder vindt het bijvoorbeeld heel belangrijk om te koken (en dan vooral dat er genoeg eten is...voor een weeshuis dus) en haar zoons voelen zich niet geroepen om haar te helpen. Ook in het huishouden niet. Mijn man houdt wel heel erg van koken en wil haar dus ook helpen, maar dan werkt ze hem toch snel de keuken uit :+ Wij koken wel vaak samen en we hebben gewoon de taken van het huishouden verdeeld.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 16:33

Welkom Rosa__ en Nouka. :)

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 18:22

welkom!

Wat leuk jullie verhaal hier ook te lezen :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 18:23

Leuke verhalen.
Lastig Rosa dat jullie elkaar zo weinig zien.
Nouka, waarom wonen jullie in Engeland?

Cajushe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 18:34

Ik meld me ook! Mijn vriend komt uit Kosovo, en ik ben met hem samen sinds mijn 13e jaar, al heel jong dus! hij was toen 16, ondertussen zijn we 18 en 21 en nog steeds heel gelukkig samen, alleen mijn.moeder is er iets minder gelukkug mee :P

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 21:16

Potverdorie, kreeg weer een app over een aardbeving.
Vriend was wezen duiken en stapte net de zee uit toen er dus weer een aardbeving was met als resultaat hele hoge golven etc. Zelfs hij stuurde dat het eng was. Hij zou blijven kamperen op het strand, maar hij zoekt nu toch maar een plek in de dichtstbijzijnde stad op om te overnachten.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 21:56

Oh jee je gestel wordt zo wel op de proef gesteld zeg.
Houd ie wel regelmatig contact met je?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 22:14

Ja hoor. Ik had gevraag om 'af en toe' en teken van leven, maar hij heeft gewoon internet, dus we appen net zoveel als thuis, wat de hele dag door is :D

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 03:44

Welkom iedereen!
En vervelend Goof! Hoop dat er niet teveel bevingen meer komen maar wel fijn dat jullie elkaar veel kunnen spreken en je dus weet dat hij oke is!
Hoe gaat het met jouw vriend zijn familie Jess? Moet zeggen dat ik omdat ik ad andere kant vd wereld zit verder niks gehoord heb over de overstromingen ed maar ik hoop dat ze allemaal okee zijn :)

Hier vooral heel druk en lekker veel paardrijden. Weer begint eindelijk wat beter te worden :)
Helaas wrs wel een lichte hersenschudding.. vriendlief vind t leuk wheelies te trekken op de 4wheeler en de laatste keer eindigde dat met mijn hoofd en schouder op de grond alhoewel ik wonder boven wonder wel ben blijven zitten.. Gelukkig op mn schouder niet veel meer dan een schaafwond en had wel een helm op maar voel me momenteel s ochtends soms wat beroerd en als ik druk in de weer ben met mn hoofd komt dus ook de hoofdpijn vrij snel terug :( Maar verder gaat t gelukkig goed tussen ons :D

Verder heeft ie verzonnen dat ie wrs een shop/huis gaat bouwen (soort grote schuur/opslag/werkplaats) met een woonruimte erboven. Gaan dan dus wel officieel alleen samenwonen maar heb kans dat het pas klaar is tegen de tijd dat ik terug moet naar NL dus tegen die tijd maar even zien hoe het zit met papierwerk en vergunningen enzo voor ik terug kan.. :)

En om t sensatie level nog even op pijl te houden is het tornado seizoen hier officieel begonnen.. Denk een week of 1,5/2 terug hebben we de eerste officiële tornado van Ontario op minder dan 10km afstand van hier gehad en later dezelfde middag hebben we er ook nog een zo'n 30/40km weg gehad. Die laatste was volgens mij in een natuurgebied maar bij de eerste zijn er, ondanks dat ie niet zo sterk was, toch wat daken van huizen en schuren gesneuveld. Verder gelukkig geen gewonden en ondanks dat we zo ver "noordelijk" niet zo heel vaak tornados krijgen hoop ik toch dat ze ook niet dichterbij komen :') (2u zuidelijker hebben ze er namelijk altijd wel een behoorlijk aantal per jaar) slechts een paar dagen daarvoor hadden we namelijk ook al funnel clouds op ong een half u afstand dus alweer meer dan genoeg activiteit redelijk dichtbij..
Op t tijdstip vd tornado was ik zelf op stal ongeveer 45min van huis dus gelukkig niet in de buurt, maar op de radio hoorde ik er niet over totdat de tornado warning al voorbij was en op de site vd government stond ook niks.. eigenlijk niet zo heel blij mee want als ik besloten had eerder naar huis te gaan had ik dus best wel eens in een vrij heftige storm kunnen belanden.. Maar gelukkig zijn we verder allemaal okee :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 08:19

Jeetje, de ervaring van een tornado lijkt me ook doodeng zeg....

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-14 17:53

Oeh ja tornadaseizoen brrr. lijkt mij ook zo eng!

Met de fam is het goed. Is niet echt tot het dorp gekomen gelukkig. Beetje natte voeten alleen.

Goof hoe is het er nu? Veel schade ed?

Nouka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 18:21

Jeetje Goof, wat eng he met die aardbevingen :/ Hopelijk kalmeert het gauw daar. Wel fijn dat je normaal contact hebt, stelt je toch een beetje gerust.

Wij wonen in Engeland omdat we even wat anders wilden dan Nederland. We zitten nu echt op het platteland en dat is wel fijn om tot rust te komen en ik voel me hier wel op mijn plek. Een vriendin van mij woont om de hoek en zij heeft 3 tinkers. Ze worden niet echt fanatiek meer gereden maar een beetje penny-en is ook leuk ;) Hopelijk kan ik ooit mijn droom van een eigen Shire waar maken :)

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-14 19:37

Oeh leuk een shire. Gewoon je droom waar gaan maken!
Moest je trouwens erg wennen aan het autorijden daar in Engeland?

Nouka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 20:51

Qua links rijden niet, want ik reed met mijn Nederlandse auto ook wel hier. Maar schakelen met je andere hand is wel even wennen ja :))