Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
mamamier schreef:Had ik ook niet aan begonnen toen de oudste drie nog klein waren hoor. Whaha, tropenjaren, 3 kids binnen 2 jaar en 4 mnd. Pfff, zou het niet graag over doen.

Sophie2013 schreef:Oh wauw mamamier, wat goed dat jij je kids dat mee geeft, vind ik een goede. Die ga ik onthouden voor mijn uk!
Rowdine schreef:Oef ik zou daar helemaal kriegel van worden! Sorry, te weinig intellectuele uitdaging.
Wat bespreek je ook in hemelsnaam met je man als je alleen maar thuis bezig bent met de honden en de kinderen?
Is ook niet erg, als je plezier hebt in je baan in het ook goed. In het begin is in elk baantje wel uitdaging te vinden, maar na 5 jaar draai je volgens mij als cassiere of receptionist toch behoorlijk op de automatische piloot. Ik haal in ieder geval veel meer uitdaging uit het feit dat ik tijd heb om me te verdiepen in attachment parenting en alles wat er ook maar enigzins meeverbonden is, dan dat ik 8 uur op kantoor zou hebben gezeten. Ik heb tijd voor internationale contacten met andere thuisblijfmoeders, ben altijd volledig bij met het nieuws en heb de tijd om me ook volledig in te lezen in onderwerpen die mij boeien en waardoor ik ingewikkelde kwesties van het werk van mijn man beter begrijp, ik zet tijdens het strijken regelmatig een tweedekamerdebat aan.
_Nadia_ schreef:mamamier schreef:Had ik ook niet aan begonnen toen de oudste drie nog klein waren hoor. Whaha, tropenjaren, 3 kids binnen 2 jaar en 4 mnd. Pfff, zou het niet graag over doen.
Hier 5 binnen 6,5 jaar waarvan de oudste 3 binnen 33 maanden.
maar met kinderen met autisme is het ook gewoon echt geen doen om sociaal vrijwilligerswerk te doen, daar zou ik me heel veel ellende mee op de hals halen
mamamier schreef:Moet ze toch ook iets goeds meegeven he, haha. Van de huishoudelijke genen moeten ze het al niet hebben. Ah nee hoor, ik vind dat gewoon belangrijk. Zo hebben ze pas tijdens het opruimen van de spellenkast (er kwam serieus een hele kofferbak vol aan, soms nog nieuw in het cellofaan, spellen en puzzels uit wat niet gebruikt wordt...) gezamenlijk besloten dat alles werd weggegeven aan de voedselbank. Voor gezinnen die geen sint of kerstcadeaus kunnen betalen.
Dan ben ik echt zoooo trots op ze! Ze hadden het ook op marktplaats kunnen zetten om er vervolgens zelf iets nieuws voor te kopen.
De oudste (zwaar aan het puberen) vraagt ook regelmatig aan een gescheiden vriendin van mij of haar kids het leuk vinden om pony te komen rijden. Niet dat ze dat zo leuk vindt, maar omdat ze weet hoeveel zoiets betekent voor die kinderen. Soms moet je gewoon je eigen belangen opzij kunnen zetten en ik geloof dat ik ze dat aardig bij heb kunnen brengen.

). En ja, ook als er kinderen komen zal ik dat blijven doen

mamamier schreef:Laat ik het anders zeggen. Als ik fulltime thuis zou komen te zitten zou ik vrijwilligers werk doen, veel gaan sporten en Veel meer tijd aan mezelf besteden. Lekker shoppen af en toe, paardrijden weer oppakken, dat soort dingen. Ik zie dat jullie eigenlijk allemaal alleen maar hard in huis werken en met de kids bezig zijn. Dat laatste vind ik ook heerlijk naar dat hard werken in huis zou me snel tegen staan. Ik ben nou eenmaal geen goede huisvrouw. Kortom, het lijkt mij luxe om fulltime thuis te zijn en ik zou het er echt van nemen. Doen jullie dat niet?

joyce B schreef:mamamier schreef:Laat ik het anders zeggen. Als ik fulltime thuis zou komen te zitten zou ik vrijwilligers werk doen, veel gaan sporten en Veel meer tijd aan mezelf besteden. Lekker shoppen af en toe, paardrijden weer oppakken, dat soort dingen. Ik zie dat jullie eigenlijk allemaal alleen maar hard in huis werken en met de kids bezig zijn. Dat laatste vind ik ook heerlijk naar dat hard werken in huis zou me snel tegen staan. Ik ben nou eenmaal geen goede huisvrouw. Kortom, het lijkt mij luxe om fulltime thuis te zijn en ik zou het er echt van nemen. Doen jullie dat niet?
Met een klein kind shoppen is geen succes
Mijn ervaring:
Als baby zit je met slaapjes en voedingen (borstvoeding en kolven in openbaar is geen succes, snel boodschapje tussendoor lukte nog net) Mijn dochter moest ik na elke voeding 45 minuten rechtop houden want als ik haar neerlegde spuugde ze alles er meteen weer uit...
Als ze iets groter zijn en in de kinderwagen zitten of net gaan lopen willen ze er niet zo lang in zitten. Wandelen gaat nog maar als je tussen de rekken wilt sneupen verveelt het snel en vaak zijn winkels niet berekend op kinderwagens.
Als ze tussen de 2 en 4 zijn wordt het iets beter, maar heb wel in de winkel iets staan passen en toen ging mijn dochter rennend onder en tussen de rekken door en moest ik haar steeds in de gaten houden of ze niet de deur uit liep. Dat was 1 keer en nooit weer.
Dus...
Als je lekker wilt shoppen moet je voor je kind oppas regelen (betaald vaak, want de rest van familie en vrienden werkt meestal en manlief werkt ook gewoon overdag. Dat kost je het volle pond per uur *geen belastingteruggave), dus shoppen wordt ineens minimaal 5 euro per uur duurder...
Afspreken met vriendinnen... Welke vriendinnen? De meeste werken toch? In elk geval part-time en als ze zelf nog jonge kinderen hebben zijn ze vaak ook aan tijden gebonden. En ze hebben nog hun eigen huishouden en hobby's, en ik de paarden die tussendoor verzorgd moeten worden.
Dan ben je dus beperkt tot even op de thee of koffie gaan tussen de voedingen en slaapjes door. Dat deed ik dan wel af en toe, net als even naar de buren of de buren even bij ons met de kinderen, aangezien beide meiden ongeveer even oud zijn en zo een uurtje (of 2) samen konden spelen.
Als je alleen schoolgaande kinderen hebt en dan nog volledig thuis bent dan heb je je handen meer vrij tijdens de schooltijden, maar dat zijn ook maar korte momenten, tenzij de school een continue rooster heeft of je de kinderen laat overblijven waardoor je ze van 8:15 tot 14:30/15:30 aan 1 stuk "kwijt" bent.
Dan heb je in die tussentijd tijd om met je paard ergens te gaan lessen of buiten te rijden, te gaan winkelen of langer af te spreken, (lunchen?) met vriendinnen, naast alle andere dingen die je thuis en met huishouden moet doen...
De avonden zul je in overleg met partner moeten afspreken wie oppast/thuisblijft en wie weg gaat. En als echtgenoot de hele dag heeft gewerkt, dan zal die ook graag 's avonds tijd voor zichzelf willen hebben... Dan kun je maar het beste je hobby's aan huis hebben allebei zodat je met een babyfoon een hoop op kunt lossen. (zolang ze lief gaan slapen begin van de avond en ook rustig doorslapen uiteraard)

Citaat:De avonden zul je in overleg met partner moeten afspreken wie oppast/thuisblijft en wie weg gaat. En als echtgenoot de hele dag heeft gewerkt, dan zal die ook graag 's avonds tijd voor zichzelf willen hebben...

Sophie2013 schreef:mamamier schreef:Mijn jongste gaat over een paar maanden naar school en de rest zit al of gaat bijna naar het voortgezet onderwijs. Dus dat is inderdaad anders. Niet aan gedacht.
Dat klinkt voor mij als muziek in de oren weet je datdan heb ik idd wat meer tijd voor mezelf, een parttime baantje of studie etc. haha nog maar 4 jaar
, voedde zowel met borstvoeding als ook met flesvoeding volledig op verzoek.
maar jezelf blijven en jezelf iets gunnen ook!! En je partner kan je daarmee helpen door af en toe wat van je over te nemen, ook al is dat maar 1 x per week! Je bent ook nog jezelf, naast dat je een moeder en een vrouw bent. 

. Onze jongste heeft er daar ook een enorme hekel aan. 
XFiemoX schreef:Urielle: Hihi grappig om te lezen dat jullie jongste het ook zo haat om vast geketend te moeten zitten in zowel kinderstoel als buggy. Onze jongste heeft er daar ook een enorme hekel aan.
haha..mamamier schreef:XFiemoX schreef:Urielle: Hihi grappig om te lezen dat jullie jongste het ook zo haat om vast geketend te moeten zitten in zowel kinderstoel als buggy. Onze jongste heeft er daar ook een enorme hekel aan.
mijn jongste is zo lui als vloeken. Buggy moet altijd mee. Liefst zelfs van de parkeerplaats naar de supermarkt Nog in de buggy. Echt erg. (Maar wel makkelijk soms.....)