little_king schreef:Liedje, dat ben maar een gedeelte met je eens.
Natuurlijk moet je niet meer eten dan wat jij nodig hebt, maar besef dat dat bij sommige mensen heel weinig is en dan de mensen die amper op hoeven te letten en veel kunnen eten zeggen dan heel overheersend, elk pondje komt door het mondje en pakken nog een hap chips achter de tv.
Terwijl maatje 44 dan heel hard aan het werk is om dat maatje 44 te behouden maar nog weg wordt gezet als die dikkerd die gewoon wat minder moet eten.
Door mijn niet goed werkende schildklier ben ik zowel te dun als nu te dik geweest.
Maar dat te dun en alles kunnen eten, zo fijn en gemakkelijk. En vooroordelen, die kreeg ik toen heel wat minder dan nu. Terwijl ik toen ongezond dun was.
Maar onze maatschappij zit nog altijd met dat ideale beeld.
En als dat niet bij je lichaam past is dat niet gezond. Zoals bij veel mannequins.
Is het wel je bouw en eet je dan wel gewoon is het ook mooi, dat maakt voor mij echt een verschil.
Op schildklierproblemen na... Denk ik dat er wel veel mensen zijn die te veel eten ten opzichte van wat ze gebruiken. Máár ik denk ook dat de mensen die dit doen van de jongere generatie zijn. Rond mijn leeftijd (23) en jonger. De computergeneratie zeg maar
Kijk eens in een gemiddelde brugklas tegenwoordig....
En ik denk dat er een verkeerd beeld is van slanke mensen. Natuurlijk zijn er mensen die alles kunnen eten, en geen grammetje aankomen. Maar het merendeel van de slanke mensen die let op wat hij/zij eet.
Ik heb het boek 'Het geheim van slanke mensen' gekocht en gelezen, en dat was een eye opener. Voor mijn gevoel konden slanke mensen alles eten. Maar zag ik niet dat die zak chips na drie, vier handjes weer op werd geborgen. Terwijl die bij mij gewoon helemaal leeg ging.
Of zoals wordt beschreven 'ik eet elke dag chocola en ik val toch af'.
Voor mij betekent elke dag chocola een reep chocola. Maar voor veel slanke mensen betekent het één of twee blokjes chocola.