Yolanthe Cabau is ernstig afgevallen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 11:00

geerke schreef:
Resistance schreef:
Je hoeft overigens helemaal niet je best te doen om af te slanken. Gewoon een goed, stevig ontbijt, een gezonde lunch, en gezond avondeten. Tussendoor misschien één koekje, maar beter crackertjes ofzo.

Het is niet dat je er heel weinig voor hoeft te eten, wij eten hier met zijn drieën elke avond een enorme pan eten leeg.

dat moet je echt niet doen hoor als je tegen de 50 loopt :+ ik eet een tiende van wat ik ooit wegstouwde op een dag....en kijk...10 kilo te zwaar.En ik beweeg de hele dag zo ongeveer :D

Doe er een traag werkende schildklier bij en dan heb je echt wel overgewicht.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 11:01

Ik heb dit hele topic doorgelezen maar die Yolanthe :oo Ik persoonlijk vind het heel erg dat iemand in zo'n omgeving leeft waardoor je zoveel aan je lichaam moet sleutelen en waarbij dat blijkbaar belangrijk is. 8)7 Ik zou daar hartelijk voor bedanken en iets nuttigers met mijn leven gaan doen.

Haargrens, neus :(:) arm mens. Ik heb echt onder een steen geleefd er gaat hier een wereld voor me open.

Ik vraag me af of Doutzen dat ook heeft gedaan. Ik zag haar laatst in een programma en die was nog gewoon herkenbaar :P

De Nederlandse maten zijn echt veranderd, zo suf, ik pas mijn hele "volwassen" leven in maat 38 en nu zit maat 36 ineens ruim. Maar een Frans maatje pas ik nooit, ik ben te groot en te lomp haha, de pasvorm klopt gewoon niet.

Dat maat zero bestaat wist ik ook niet, ik leer hier nog eens wat -:)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 11:27

Resistance schreef:
Dat zeg ik ook helemaal niet. :) Natuurlijk kunnen er andere factoren meespelen, maar anders zit het vaak in de manier van eten.

Nee dat ben ik echt niet met je eens.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 11:37

lieveli schreef:
Resistance schreef:
Dat zeg ik ook helemaal niet. :) Natuurlijk kunnen er andere factoren meespelen, maar anders zit het vaak in de manier van eten.

Ik ook niet. Hier bij mij thuis een perfect voorbeeld, mijn vriend is mager te noemen terwijl ie zelfs ontbijt met slagroom of chips.

Soraya10

Re: Yolanthe Cabau is ernstig afgevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 12:31

Nou ik let wel op de kilootjes hoor, maar anders kan ik niet op mn vaste caroussel pony en dat is een D pony. Dus voor hem eet ik wel een pizzaatje minder <3 Hij is mijn grote(KLEINE ) vriend

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 15:39

F_Orumster schreef:
lieveli schreef:

Ik ook niet. Hier bij mij thuis een perfect voorbeeld, mijn vriend is mager te noemen terwijl ie zelfs ontbijt met slagroom of chips.

Als je erg ongezond eet hoef je niet perce aan te komen, je komt aan als je teveel eet. Waarschijnlijk heeft hij gewoon een hoge energie behoefte of eet hij gewoon heel ongezond maar niet zo extreem veel. Er was laatst nog een docent in het nieuws die flink wat kg afgevallen was op alleen macDonalds voer door wel gewoon braaf onder de 2000 kcal op een dag te blijven :)* .

Tuurlijk zijn er een heleboel factoren die een rol spelen bij overgewicht maar dat zijn toch vaak juist factoren die je eetpatroon beinvloeden. (bijv emotie eters, door gewoonte of plotselinge vermindering van activiteit veel meer dan behoefte eten) Ik vind het echt raar om te zeggen dat je eetpatroon geen grote rol speelt in je gewicht :?. Tijdens een hongersnood zie je toch weinig mensen met het figuur van herman blijkers zeg maar :=

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 15:49

Het is best heel interessant om je te verdiepen in het menselijk lichaam en voeding ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 16:28

Ook slanke mensen kunnen een frituurpannetje om het hart hebben :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 16:30

vuurneon schreef:
Ook slanke mensen kunnen een frituurpannetje om het hart hebben :)

Sterker nog, volgens een artikel dat ik hier vrijdag (dacht ik?) plaatste hebben 40 tot 50% van de mensen die op het dunne af zijn (dus niet gewoon slank) jouw spreekwoordelijke frituurpannetje. En hebben dus veel dunne mensen een verhoogd risico op hart- en vaatziekten.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 16:33

Ik doe meer met diervoeding dan met mensen. Maar aangezien dat ook allemaal zoogdieren zijn durf ik wel te zeggen dat je als mens niet aan kan komen van lucht alleen planten worden dik van lucht (en licht) {:} .

Er zijn allerlei redenen te bedenken waarom iemand meer eet dan zijn energie behoefte is, maar je kan nooit meer voedingstoffen opslaan dan je opeet. Dus tenzij je stofwisseling zo in de war is dat je energie die je eigenlijk nodig hebt toch maar opslaat of je bijv oedeem hebt heeft je voedingspatroon gewoon alles te maken met je gewicht. En dat is maar goed ook anders zou je nooit invloed kunnen uitoefenen op je gewicht, want je energie behoefte kan je niet altijd controleren. Geen overgewicht is natuurlijk weer iets anders als ook daadwerkelijk gezond zijn (daarom ook het voorbeeld van de MacDonalds man)

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 17:07

Maar dat een tinker dik word van een spriet gras en een kwpn-er niet met dezelfde training is toch wel algemeen bekend.
En dat is bij mensen niet anders.
De een kan gewoon veel meer eten dan de ander om beide op het zelfde gewicht te zitten.
Dus alles gaat door het mondje vind ik altijd te kort door de bocht.
Genoeg dunnere mensen die meer eten dan stevige, ook aan calorieën.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 17:45

Het gaat bij de foto's niet eens alleen om het figuur.
De eerste foto is ook wat sportiever en Jolanthe ziet er leuk en echt uit.
De tweede foto lijkt ze meer op een pop, er zit weinig uitdrukking meer in. :D
Maar dat komt waarschijnlijk door de make up en dat het geposeerd is.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 17:52

@ little king, natuurlijk zijn er mensen die minder energie/eten nodig hebben dan andere en sneller dik worden. Maar het blijft een kwestie van niet meer eten dan jij nodig hebt, dat je niet uit mag spreken is imo altijd geargumenteerd vanuit de dikke mens.
Ik bedoel er zijn ook een boel mensen die enorm hun best hebben gedaan om hun gewicht gezond te krijgen of te houden. Ik vind dat je door te doen alsof je gewicht iets is wat je maar overkomt door allerlei factoren buiten jou invloed, juist enorm af doet aan de prestatie van dat soort mensen.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 17:54

Is die tweede foto echt haar? :oo Ik dacht ook dat het Janice Dickinson was op die 2e foto.. xD

Er is een groot verschil tussen natuurlijk mager zijn, dat het gewoon je bouw is, of niks meer eten zoals Yo nu blijkbaar doet. Slecht voorbeeld :n

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 20:02

Liedje, dat ben maar een gedeelte met je eens.
Natuurlijk moet je niet meer eten dan wat jij nodig hebt, maar besef dat dat bij sommige mensen heel weinig is en dan de mensen die amper op hoeven te letten en veel kunnen eten zeggen dan heel overheersend, elk pondje komt door het mondje en pakken nog een hap chips achter de tv.
Terwijl maatje 44 dan heel hard aan het werk is om dat maatje 44 te behouden maar nog weg wordt gezet als die dikkerd die gewoon wat minder moet eten.

Door mijn niet goed werkende schildklier ben ik zowel te dun als nu te dik geweest.
Maar dat te dun en alles kunnen eten, zo fijn en gemakkelijk. En vooroordelen, die kreeg ik toen heel wat minder dan nu. Terwijl ik toen ongezond dun was.
Maar onze maatschappij zit nog altijd met dat ideale beeld.
En als dat niet bij je lichaam past is dat niet gezond. Zoals bij veel mannequins.
Is het wel je bouw en eet je dan wel gewoon is het ook mooi, dat maakt voor mij echt een verschil.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 20:09

little_king schreef:
Liedje, dat ben maar een gedeelte met je eens.
Natuurlijk moet je niet meer eten dan wat jij nodig hebt, maar besef dat dat bij sommige mensen heel weinig is en dan de mensen die amper op hoeven te letten en veel kunnen eten zeggen dan heel overheersend, elk pondje komt door het mondje en pakken nog een hap chips achter de tv.
Terwijl maatje 44 dan heel hard aan het werk is om dat maatje 44 te behouden maar nog weg wordt gezet als die dikkerd die gewoon wat minder moet eten.

Door mijn niet goed werkende schildklier ben ik zowel te dun als nu te dik geweest.
Maar dat te dun en alles kunnen eten, zo fijn en gemakkelijk. En vooroordelen, die kreeg ik toen heel wat minder dan nu. Terwijl ik toen ongezond dun was.
Maar onze maatschappij zit nog altijd met dat ideale beeld.
En als dat niet bij je lichaam past is dat niet gezond. Zoals bij veel mannequins.
Is het wel je bouw en eet je dan wel gewoon is het ook mooi, dat maakt voor mij echt een verschil.

Op schildklierproblemen na... Denk ik dat er wel veel mensen zijn die te veel eten ten opzichte van wat ze gebruiken. Máár ik denk ook dat de mensen die dit doen van de jongere generatie zijn. Rond mijn leeftijd (23) en jonger. De computergeneratie zeg maar :P
Kijk eens in een gemiddelde brugklas tegenwoordig....
En ik denk dat er een verkeerd beeld is van slanke mensen. Natuurlijk zijn er mensen die alles kunnen eten, en geen grammetje aankomen. Maar het merendeel van de slanke mensen die let op wat hij/zij eet.
Ik heb het boek 'Het geheim van slanke mensen' gekocht en gelezen, en dat was een eye opener. Voor mijn gevoel konden slanke mensen alles eten. Maar zag ik niet dat die zak chips na drie, vier handjes weer op werd geborgen. Terwijl die bij mij gewoon helemaal leeg ging.
Of zoals wordt beschreven 'ik eet elke dag chocola en ik val toch af'.
Voor mij betekent elke dag chocola een reep chocola. Maar voor veel slanke mensen betekent het één of twee blokjes chocola.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 20:13

er is ooit een documentaire geweest op t.v, van de BBC meen ik.....slanke mensen eten gewoon veel minder.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 20:16

Mijn vriend en mijn zwager eten dus wel echt die zak chips per dag weg.
En een hoop andere dingen, brood , 2 volle borden avond eten.
Noem maar op.
Wij grappen in de familie ook altijd dat mijn vriend 1 lintworm heeft en mijn zwager 2.

Ik begrijp dat mijn schildklier probleem geen vergelijk is met goed eten, maar ik heb daarmee wel ondervonden hoe scheef er tegen dun en dik aangekeken wordt.
En had als ziek dun nooit commentaar, nu als dikker wel.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 20:30

geerke schreef:
er is ooit een documentaire geweest op t.v, van de BBC meen ik.....slanke mensen eten gewoon veel minder.

Verbaast me niets... In dat boek staan ook diverse schema's. Van 1200, 1500 en 1800 kcal.
Ik ging met mijn 1.85m ineens vrolijk aan de 1200kcal. Eigenlijk kwam ik daar net niet aan.
Ik had er genoeg aan, dwz, ik had totaaal geen honger.
Maar ik viel ook niet af _O-

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 20:34

little_king schreef:
Mijn vriend en mijn zwager eten dus wel echt die zak chips per dag weg.
En een hoop andere dingen, brood , 2 volle borden avond eten.
Noem maar op.
Wij grappen in de familie ook altijd dat mijn vriend 1 lintworm heeft en mijn zwager 2.

Ik begrijp dat mijn schildklier probleem geen vergelijk is met goed eten, maar ik heb daarmee wel ondervonden hoe scheef er tegen dun en dik aangekeken wordt.
En had als ziek dun nooit commentaar, nu als dikker wel.

Dat geloof ik meteen!
Ik denk echter dat gezien de huidige trend je dadelijk (in de nabije toekomst) eerder wordt aangesproken als je gezond dun bent, dan wanneer je wat dikker bent, om wat voor reden dan ook.

Neemt niet weg dat wanneer je een schildklierprobleem hebt, het beide keren niet leuk is om dun te zijn, maar evenmin om dik te zijn. Omdat je er niets aan kan doen. En machteloosheid is in alle situaties vervelend. Ook als het niet gaat om hoe je er uit ziet.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 20:41

Ik denk dat gezond mooi slank wat bij het lichaam past het ideaal beeld wordt en dat hoort naar mijn idee ook.
Ik denk niet ( op een halve zool na dan) dat die negatief besproken gaan worden. Juist omdat er steeds meer te doen is over dat dik niet goed is.
Ik denk wel dat het eng mager, wat dus niet bij de persoon zijn bouw past, zoals (enkele jaren terug) de mannequins waren wel bekritiseerd gaat worden.
En ook dat is terecht naar mijn idee. dat ongezonde lijf mag geen ideaal beeld zijn voor de jeugd. Net zo min als obees nooit goed gevonden mag worden als voorbeeld.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 20:43

geerke schreef:

Bedoel je "why are skinny people not fat"?

Die vond ik inderdaad wel leerzaam, ze aten eigenlijk allemaal minder maar ze hadden het er ook wel over waarom het voor de een makkelijker was om dat vol te houden dan de ander. Een deel van de dunne mensen in het programma lukte het ook helemaal niet om meer te eten dan ze normaal deden.

In mijn ervaring gebeurt het trouwens net zo vaak dat slanke mensen nog net niet met de trechter gevoerd worden als ze een keer wat eten afslaan als dat dikke mensen "zou je dat nu wel doen" te horen krijgen hoor?

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 20:45

Heb jij dan ook de ervaring van ondergewicht en bovengewicht?

De enigste opmerking die ik kreeg als ik wel wat pakte was, ach jij kunt het wel hebben.
En ja dat was ook zo, dat vond ik een compliment.
Als ik nu iets niet pak krijg je meteen, aan de lijn? en nog net niet erachteraan, dat zou ook tijd worden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 20:55

little_king schreef:
Ik denk dat gezond mooi slank wat bij het lichaam past het ideaal beeld wordt en dat hoort naar mijn idee ook.
Ik denk niet ( op een halve zool na dan) dat die negatief besproken gaan worden. Juist omdat er steeds meer te doen is over dat dik niet goed is.
Ik denk wel dat het eng mager, wat dus niet bij de persoon zijn bouw past, zoals (enkele jaren terug) de mannequins waren wel bekritiseerd gaat worden.
En ook dat is terecht naar mijn idee. dat ongezonde lijf mag geen ideaal beeld zijn voor de jeugd. Net zo min als obees nooit goed gevonden mag worden als voorbeeld.

Noem je mij nu een halve zool?

Ik kijk simpelweg naar de maatschappij en haar middelen. Ik hoop van harte dat de huidige trend van gezond en schoon eten doorzetten. En dat we niet Amerika achterna lopen, zoals we in vele andere aspecten van onze samenleving al wel doen. Een mooi stukje van Max Westerman over de maatschappij in Nederland die vreselijk begint te lijken op de maatschappij in Amerika.
http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuws/a ... squo.dhtml

Eng mager wordt al jaren terecht bekritiseerd. Je ziet de modellenwereld al heel erg veranderen. Doutzen Kroes is misschien niet het meest dikke model, maar in het verleden waren vele modellen een stuk magerder. Daarnaast is er (zoals al eerder in dit topic beschreven) een Amerikaans idee van plus-size modellen.

Wat dat betreft is men in Nederland al behoorlijk doorgeslagen in die plus size modellen. Natuurlijk, ik vind absoluut dat dikkere vrouwen ook leuke kleding moeten dragen. Mooie kleding geeft je een beter gevoel, wat in het geval van gewone obesitas mensen hopelijk gaat leiden tot het willen afvallen en het willen zorgen voor je lichaam. Maar plus size modellen zijn hier heel iets anders.
Naar aanleiding tot dat plus size model dat hier werd genoemd ben ik mijn maten gaan opmeten en kwam ik tot de conclusie dat als ik tien kilo kwijt raak, ik ook plus size model kan worden _O- Dus ik zocht voor de grap een bureau op. Alleen was dat niet helemaal plus size zoals die Robyn Lawley.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 20:58

little_king schreef:
Heb jij dan ook de ervaring van ondergewicht en bovengewicht?

De enigste opmerking die ik kreeg als ik wel wat pakte was, ach jij kunt het wel hebben.
En ja dat was ook zo, dat vond ik een compliment.
Als ik nu iets niet pak krijg je meteen, aan de lijn? en nog net niet erachteraan, dat zou ook tijd worden.

Dat is wat jij er persoonlijk van maakt. Je moet niet voor andere mensen gaan denken.
Lijnen is een trend tegenwoordig, en iets dat veel wordt besproken op samenkomsten om wat voor reden dan ook. Ik zie daar niets ergs in.
Als ik een keer iets niet hoef (en ik ben een veelvraat) krijg ik ook meteen de vraag of me iets mankeert of dat ik toevallig aan de lijn ben.