_San87_ schreef:Aria_zz schreef:Kirsha dat hebben wij hier regelmatig in bad, erg leuk als je staat te douchen en er zo'n spin naar beneden komt brrr![]()
Als ik me niet vergis zijn hooiwagens geen spinnen maar familie van de kakkerlak?
Je vergist je. Hooiwagens behoren tot de klasse Arachnida (spinachtigen), en dan specifiek de orde Opiliones, waar spinnen (de vogelspin o.a.) tot de orde Araneae behoren.
Kakkerlakken behoren tot de klasse Insecta (spinnen zijn geen insecten, wél geleedpotigen), met nog wat andere klassen (onder en infra) ertussen en dan uiteindelijk de orde Dictyoptera.
Ja van die hoeveelheid pootjes wist ik idd, maar heb ze van hooiwagens nog nooit geteld
maar hooiwagens vind ik gewoon geen spinnen maar, nuja, een hoopje op stokjes. Al moet ik ze niet in bed of bad, maar durf ze wel doden of weg doen.Kende trouwens een meisje dat een trauma heeft opgedaan doordat een spinnennest recht op haar hoofd viel en al die kleine spinnetjes op haar kropen. Bah, moet echt eng zijn geweest!
, wél geleedpotigen), met nog wat andere klassen (onder en infra) ertussen en dan uiteindelijk de orde Dictyoptera.