Zou jij het willen weten... als je vriend/man vreemdgaat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zou jij het willen weten... als je vriend/man vreemdgaat?

A ja
469 (83%)
B nee
37 (6%)
C misschien
46 (8%)
D nu niet
9 (1%)

Totaal aantal stemmen: 561

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 12:53

Ik zou het willen weten! ik zou er niet blij mee zijn om het te horen maar ik heb er wel recht op om het te weten.
Ik zou het willen horen van jullie allebei, dus jij komt op visite en stelt mijn man dan voor de keus. Hij verteld het, zo niet en bij moeilijk gedrag vertel jij het.
Hij moet ook weten dat zijn gedrag consequenties heeft en jij mag best weten wat je veroorzaakt hebt door in te gaan op de advances van mijn vent.
Jullie zijn beide fout!

Dat je verkeerde beweegreden hebt zal mij een worst wezen, zolang jij niet aandringt tot vertellen zal mijn vent er mee door gaan.

Ik hoop dat het een wijze les voor je is geweest en dat je de volgende keer niet weer laat bedotten door een kerel die al een relatie heeft.
Niet eerder het bed in duiken als je er zeker van bent dat een vent geen relatie heeft.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 16:13

Ketaki schreef:
Storm schreef:
Mijn ex is ook vreemd gegaan. Ik ben het meisje waarmee hij vreemd ging nu nog dankbaar.
Ik kwam er zelf achter.
Heb kort daarna mijn huidige man leren kennen en dik 7 jaar samen en getrouwd.
Het meisje waarmee mijn ex is vreemdgegaan heb ik nu op Facebook, mijn ex heb ik nooit meer gesproken of gezien.

Hoe ben je erachter gekomen dat hij is vreemdgegaan?

en hoe kan het dat jij met dat chickie nu zo "goed" bevriend bent terwijl zij net zo goed eraan heeft mee geholpen :o

Goed bevriend is een te groot woord. Maar ik heb geen hekel aan haar, zij wist niet dat mijn ex en ik een relatie hadden, hij was niet eerlijk geweest en heeft nooit over mij verteld.
Ik kwam erachter toen hij onder de douche stond. Zijn msn (toen heel populair) stond aan en zij kwam online en begon te kletsen dat ze het zo 'leuk' had gehad met hem (ze dacht dat hij dus online was). Toen ik verteld dat ik het was, heeft ze me de waarheid verteld.
Thuis gekomen (ik ben meteen weggegaan bij hem) heb ik haar op mijn eigen msn toegevoegd en hebben we nogmaals gepraat en vreemd genoeg vond ik haar erg aardig en hebben we contact gehouden. Zij kon er ook niks aan doen.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 16:27

PM1 schreef:
Reden voor dit topic, in het kort. Ik ben al enige tijd verliefd op iemand, maar hij heeft een vriendin. Hij is met mij vreemdgegaan. Ik ken zijn vriendin ook, al vind ik haar niet echt aardig. Toch twijfel ik nu of ik het haar moet vertellen. Ik heb heel erg de neiging het wel te doen, maar dit komt omdat ik me gebruikt voel door hem (hij weet dat ik verliefd ben, maar het gaat hem alleen om de aandacht/sex).

Dus: jij kiest er voor om vreemd te gaan met iemand waarvan je weet dat hij al een relatie heeft en vervolgens voel JIJ je aan de kant gezet door hem? Uit wraak wil je het nu zijn vriendin vertellen omdat ie niet voor jou kiest?

Ik zou het niet willen weten als mijn vriend vreemdging.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 16:31

PM1 schreef:
Ik vind de poll wel degelijk bij mijn situatie horen. Van de man zelf zul je het denk ik in 9 van de 10 gevallen niet te horen krijgen, of je moet er zelf achter komen en hem ermee confronteren. Ik zou het willen weten, maar ik weet ook heel goed dat ik het nu vooral zou zeggen voor mezelf (omdat ik me gekwetst voel en hem terug wil pakken). Ik zou het ook zeker willen horen van de dame in kwestie, of ik haar geloof is een tweede.

Misschien had ik de antwoorden iets anders moeten neerzetten, zou je het dan van iemand anders willen horen? Dat je het wilt weten spreekt eigenlijk wel voor zich (al zijn er uitzonderingen), maar de kans is heel klein dat je het van je vriend/man zelf hoort.

Ik vind je poll iig niet helemaal zuiver opgesteld.

Vind ik dat jij in jouw geval de dame in kwestie moet informeren -> nee, je moet helemaal geen energie meer hierin steken.

Zou ik het willen weten als mijn partner vreemd gaat -> dat hangt heel erg van de situatie af maar ik zou het willen horen van hem óf van vrienden NIET van de 'andere vrouw'.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 16:33

Cer schreef:
sallandval schreef:
Je schrijft het nu zo alsof het nomaal is dat je dat niet van de man in kwestie hoort. Maar dat ben ik niet met je eens. In dít geval is het misschien zo, maar dat zegt alleen iets over hoe onbetrouwbaar deze man is.

meestal zal je het niet horen van de man in kwestie, anders is het een open relatie en niet 'vreemd'-gaan, me dunkt?
Euh, deze man onbetrouwbaar, ja duh :D Maar dat zijn vreemdgangers sowieso toch?

Mensen kunnen ook spijt krijgen en het opbiechten, gebeurt ook vaak genoeg ;).

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 16:37

Nu vind ik het dom om een nieuw topic hier over aan te maken, maar ik heb eigenlijk hetzelfde probleem... Ik heb tijdens het uitgaan een jongen ontmoet. Ik heb zijn nummer en heb vier verschillende avonden met hem gezoend. Nu voegde zijn broertje me toe op Facebook, en die kwam uit een andere woonplaats dan hij. Ik dus vragen, zegt ie dat hij al 3 jaar een vriendin heeft en daarom niet wou dat ik hem op Facebook ging zoeken. Ronduit belachelijk, maar wat ik nog erger vind is dat hij eigenlijk 5 weken mij aan het lijntje heeft gehouden (op Whatsapp praatte wij ook heel veel, ook over afspreken etc.) en hij zei dat hij er heel veel spijt van had maar dat hij het niet 'durfde' te vertellen aan mij. Hij zegt ook dat hij het tegen zijn vriendin gaat zeggen, maar als ik dan vraag wanneer, zegt hij dat hij het nu niet de juiste tijd vind.. Dus waarschijnlijk zegt ie het nooit. Nu is het zo dat een vriendin uit dezelfde woonplaats het ook al gehoord heeft dus ze zal er vroeg of laat misschien wel achterkomen, maar als dit niet het geval is vind ik het heel poedersuiker dat hij er gewoon mee weg kan komen. Hij durfde mij al amper te vertellen dat hij een vriendin heeft, maar wel vier verschillende avonden met mij zoenen. Dus ik denk dat die vriendin het nooit te weten komt.. Wat moet ik doen?

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 16:42

smurffie schreef:
Listiglistje@ ik denk eerder dat de mensen die vreemdgaan niet zo slim en gehaaid zijn.
Als je geen vermogen hebt tot abstract denken en hypothetisch handelen ben je niet zo heel snugger over het algemeen.

Ik ben toch bijzonder snugger al zeg ik het zelf :D. En ja ik ben 1 van de 4. Zoals een andere poster al aangaf (en ik in een eerdere post ook al) vreemdgaan als je jong (< 18) bent of als je ouder bent vind ik nogal een verschil. Daarbij oordeel ik nooit totdat ik het hele verhaal heb gehoord :o.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 17:46

Storm schreef:
Goed bevriend is een te groot woord. Maar ik heb geen hekel aan haar, zij wist niet dat mijn ex en ik een relatie hadden, hij was niet eerlijk geweest en heeft nooit over mij verteld.
Ik kwam erachter toen hij onder de douche stond. Zijn msn (toen heel populair) stond aan en zij kwam online en begon te kletsen dat ze het zo 'leuk' had gehad met hem (ze dacht dat hij dus online was). Toen ik verteld dat ik het was, heeft ze me de waarheid verteld.
Thuis gekomen (ik ben meteen weggegaan bij hem) heb ik haar op mijn eigen msn toegevoegd en hebben we nogmaals gepraat en vreemd genoeg vond ik haar erg aardig en hebben we contact gehouden. Zij kon er ook niks aan doen.

dat is idd vervelend, dat zij ook niet wist dat jij en je ex al een relatie hadden op dat moment.

hoe hebben jullie hem geconfronteerd dan?

samen gezellig koffie / thee drinken en hem rechtstreeks de waarheid vertellen? :o

Storm

Re: Zou jij het willen weten... als je vriend/man vreemdgaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 17:54

Haha nee hoor, zij woont heel ergens anders. Ik heb hem gevraagd of hij inderdaad met haar het bed had gedeeld en hij gaf het toe. Ik heb mijn spullen gepakt en ben weggegaan. Zij heeft hem daarna op msn nog gesproken. Beide hebben we hem nooit meer gezien, geen behoefte ook.
Een maand of 2 daarna kwam ik mijn huidige man tegen. Gelukkig dat mijn ex was vreemdgegaan, anders had ik nooit voor hem open gestaan, ik haat vreemdgangers. Ik vind dat je een vrouw (of man) niet harder kan kwetsen dan met vreemdgaan.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 18:29

LovesKim schreef:
Nu vind ik het dom om een nieuw topic hier over aan te maken, maar ik heb eigenlijk hetzelfde probleem... Ik heb tijdens het uitgaan een jongen ontmoet. Ik heb zijn nummer en heb vier verschillende avonden met hem gezoend. Nu voegde zijn broertje me toe op Facebook, en die kwam uit een andere woonplaats dan hij. Ik dus vragen, zegt ie dat hij al 3 jaar een vriendin heeft en daarom niet wou dat ik hem op Facebook ging zoeken. Ronduit belachelijk, maar wat ik nog erger vind is dat hij eigenlijk 5 weken mij aan het lijntje heeft gehouden (op Whatsapp praatte wij ook heel veel, ook over afspreken etc.) en hij zei dat hij er heel veel spijt van had maar dat hij het niet 'durfde' te vertellen aan mij. Hij zegt ook dat hij het tegen zijn vriendin gaat zeggen, maar als ik dan vraag wanneer, zegt hij dat hij het nu niet de juiste tijd vind.. Dus waarschijnlijk zegt ie het nooit. Nu is het zo dat een vriendin uit dezelfde woonplaats het ook al gehoord heeft dus ze zal er vroeg of laat misschien wel achterkomen, maar als dit niet het geval is vind ik het heel poedersuiker dat hij er gewoon mee weg kan komen. Hij durfde mij al amper te vertellen dat hij een vriendin heeft, maar wel vier verschillende avonden met mij zoenen. Dus ik denk dat die vriendin het nooit te weten komt.. Wat moet ik doen?

Negeren en doorgaan met je leven.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 18:34

LovesKim schreef:

Niets. Gewoon laten gaan en doorgaan met je leven :)

Urbanus

Re: Zou jij het willen weten... als je vriend/man vreemdgaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 19:29

Great minds think alike!

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 20:51

Cer schreef:
_San87_ schreef:
Open relaties en huwelijken komen meer voor dan je denkt :j.

Maar komen die mensen er dan ook voor uit of worden ze toch een beetje met de nek aangekeken?
(ik heb geen idee hoor... :) )

Die mensen komen er vaak genoeg niet open en eerlijk voor uit ivm reactie's uit de omgeving...

Ex ging ook regelmatig vreemd en hij vertelde het meestal een tijdje erna 'eerlijk'. Zijn vrienden hebben hem altijd verdedigd... de druppel was voor mij dat hij vreemd was gegaan met het wijf dat mijn buik heeft aangevallen toen ik zwanger was van mijn jongste (inmiddels 14). Hierna ben ik voor mezelf gaan kiezen en uiteindelijk mijn huidige partner tegengekomen.

In mijn huidige relatie is er geen vreemgaan bij... al maken we regelmatig wel de opmerking naar elkaar van... Daar heb ik wel een avondje ruzie voor over ;), Waarna de ander dan als reactie geeft... ach als je het gewoon overlegd...... Hierna moeten we beide lachen en is het onderwerp weer klaar...

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 18:30

Ik zou het zeer zeker willen weten! Op een of andere manier komt het toch wel uit. Ik zou woedend zijn als ik het via iemand anders hoor of er later achter kom. Dan liever direct en zie ik op dat moment wel wat ik ermee doe, ligt eraan wie het was op wat voor moment/manier.