Rare opmerkingen van winkelmedewerkers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DeEenhoorn

Re: Rare opmerkingen van winkelmedewerkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 21:26

Ik heb ook altijd die irritante coolcat medewerkers aan me hangen... vooral vroegaah natuurlijk.. toen ik als 7 jarige in de 'coolcat junior' kwam, 2 winkeliers aan komen met beiden 5 stuks kleding, waarvan ik bij beiden aar 1 ding WEL paste en ze mochten die andere 8 kledingsstukken terughangen }>

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 21:48

_Nadia_ schreef:
Celiien schreef:
Waar ik me aan irriteer is dat sommige kassameisjed dat tussenfinanciering bij de achtersteband zo hard klappen, dat alles omvalt en t 9 vd10x niet past. Ik gebruikte dat ding nooit :=

:? :? :? Wattes?

Okee
Kassa meisje pakt vanaf links de spullen vd band, scant en schuift door naar rechts. Soms is er dan recht's zo'n tussending (sorry, tussenfinanciering was autocorrect :+ ) om de boodschappen uit elkaar te houden :=

Duidelijker :') ?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 00:06

Janine1990 schreef:
kiki1976 schreef:
@Janine1990
Is idd een mafkees.
Maar hij bedoelde niet de profs maar degene die op een lager niveau schaatsen, tenminste zo vatte ik het op _O-

Ik ging ooit met een serieuze amateur, die had al schaatsen van 1500 euro.

Ik mag zelf ook graag schaatsen (als er natuurijs ligt, ik ga er niet voor naar een kunstijsbaan) en de schaatsen die ik al drie jaar op het oog heb, zijn amateurschaatsen en kosten ook 400 euro volgens mij. Daar zal geen enkele serieuze amateur mee rijden hoor... :P

Dus dat die winkel nog bestaat, is inderdaad een wonder als de beste man altijd zulke dingen loopt te verkondigen.

Dat is ons ook nog steeds een raadsel _O-

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 00:30

Ik ben vandaag met mijn baby de stad in geweest om de laatste kerst inkopen te doen.
Ik moest mijn legitimatie laten zien voor GTA 5.

Ik ben 26 en had mijn baby bij me. :')

Omdat we gaan emigreren staat ons huis en ons bedrijf te koop.
We hebben geen hypotheek en daarom ben ik naar de bank gegaan om advies te vragen over het ontvangen van het bedrag wanneer het verkocht is. Op een normale persoonlijke bankrekening staat namelijk een limiet over wat je mag ontvangen of op je rekening mag hebben.

De bankmiep was vooral erg met zichzelf bezig en bleef maar beginnen over dat ik wel een betalingsregeling kon treffen als ik mijn hypotheek niet kon betalen maar dat ik dan wel gekort zou kunnen worden op mijn uitkering.

Ik heb geen hypotheek en geen uitkering. >;)
Ik wilde gewoon weten hoe ik makkelijk en veilig een paar ton op mijn bankrekening gestort kan krijgen.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 01:51

xx_Horsiex schreef:
FNews schreef:
Vorig weekend waren mijn vader en ik bij de Dirk boodschappen aan het doen.
In de winkel zelf stond er een bordje met dat een bepaald wasverzachter 2 + 2 gratis is. We komen bij de kassa, we rekenen alles af, mijn vader controleert de bon nog een keer. Hij ziet dat ie 4 flessen wasverzachter heeft afgerekend ipv 2. Hij gaat terug naar binnen, de kassierster komt dan met de melding dat dat een aanbieding was van de week ervoor, ze zijn het bordje vergeten weg te halen. Mn vader neemt die flessen dan ook nog mee, ik had ze eerder laten staan en mn geld teruggevraagd.

Ooh, ipv 100.00 euro typte ze 100 in waardoor de klant dan zogezegd 1 euro had betaald ipv 100.00. Ze vroeg aan iemand anders van de supermarkt hoe dat dat komt. Zegt die andere: dat heb ik je nou al 5 keer uitgelegd. :o?

Is de supermarkt dan niet verplicht om je die flessen mee te geven aan die actie die er op dat moment nog hing?

Ik had ook mijn geld terug gevraagd. Het is de verantwoordelijkheid van de supermarkt om er voor te zorgen dat de bordjes zijn opgeruimd!

Klopt als er een aanbieding hangt moet je doe mee krijgen voor die prijs net als verkeerde prijzen.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 11:20

kani_ejj schreef:
Klopt als er een aanbieding hangt moet je doe mee krijgen voor die prijs net als verkeerde prijzen.

Dat is niet waar. De prijs die de kassa aangeeft is uiteindelijk doorslaggevend, ook al staat er op het kaartje een andere prijs welke dan onjuist blijkt te zijn. :j
Anders zou iedereen zo'n prijskaartje kunnen namaken, maar dan voor 3 euro i.p.v. 13 (voorbeeld), en 'm mooi voor die prijs mee krijgen. :+

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 11:29

_Ekenna schreef:
kani_ejj schreef:

Dat is niet waar. De prijs die de kassa aangeeft is uiteindelijk doorslaggevend, ook al staat er op het kaartje een andere prijs welke dan onjuist blijkt te zijn. :j
Anders zou iedereen zo'n prijskaartje kunnen namaken, maar dan voor 3 euro i.p.v. 13 (voorbeeld), en 'm mooi voor die prijs mee krijgen. :+

Bij ons moest je het wel voor die prijs meegeven en bij ons kon je het prijskaartje echt niet zomaar even namaken. Dr prijskaartjes kon je namelijk ook gewoon scannen

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 11:40

Geen opmerking misschien maar de manier van doen die ik totaal niet waardeerde.

We gingen even langs een hakkenbar die adverteerde met autosleutels. Wij dus informeren of hij de sleutel heeft om een reserve sleutel te maken voor de auto. Nu bleek dat de sleutel uit zijn sleutelboek niet overeenkwam met de autosleutel van ons. Hij moest dus opzoek naar hoe dat kwam en welke sleutel dus wel geschikt zou zijn.
Ondertussen kwam er een oude dame binnen die haar schoenen moest ophalen. Zwaar aso "gilt" ze door de zaak dat ze nu haar schoenen komt halen en stapt zou voor mij(toen moest ik al flink mijn mond houden om niet even wat over het gedrag van die vrouw te zeggen). De betreffende man ging er nog op in ook door haar dus eerst te helpen terwijl hij met ons bezig was. Affijn, aso vrouw weer weg en meneer gaat weer zoeken en bellen betreft de sleutel. Komen er weer 2 mensen die winkel binnen, hij kijkt ze aan en schuift vervolgens mijn moeder haar autosleutel opzij van de toonbank en gaat ineens die 2 mensen helpen.
Het was dat ma bleef staan, maar als ik alleen was geweest had ik echt weggelopen. Want persoonlijk vind ik dat als je met een klant bezig ben, je dat eerst moet afhandelen voordat je met een volgende klant begint. Maar hij wou het nummer van mijn moeder wel even noteren en dan zou hij bellen. Je raad het al, bellen deed hij in iedergeval niet.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 11:44

_Ekenna schreef:

De wet zegt iets anders. De aangegeven prijs geldt, tenzij het om een kennelijke fout gaat: een afwijking die dusdanig groot is dat vrijwel iedereen wel snapt dat het niet kan kloppen. (Dit is vaak als de komma een plaats verkeerd staat, en het bedrag maar 10% van de werkelijke prijs is 9,90 ipv 99,00.)

Overigens is deze regel ook logisch: mensen horen vooraf voldoende informatie te hebben om te weten wat ze kopen. Winkels misbruiken verkeerde prijzen nog wel eens om mensen te verleiden, en gokken er dan op dat de mensen het niet zien, of niets durven te zeggen. Een buitengewoon flauwe en onoprechte manier van doen, en daarom door de ReclameCodeCommissie verboden. Als je een aanbieding doet, moet die gelden. Liegen mag niet.

Citaat:

Dat is gewoon fraude of oplichting ofzo, en net zo fout als betalen met vervalst geld. In zo'n geval kan de winkelier gewoon de politie bellen en aangifte doen.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 11:48

Vreemd. Want bij ons is de prijs die de kassa aangeeft doorslaggevend, dat is ons duidelijk verteld en staat ook aangegeven bij de kassa. Misschien dat het in een bouwmarkt anders is dan een supermarkt?

En tuurlijk is dat fraude/oplichting, maar dat weet de kassière niet. Die weet echt niet wat er op alle prijskaartjes staat.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 11:52

zo zijn er ook wel eens van die akties nu 2 voor 20 terwijl ze per stuk maar 8,50 zijn >;)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 11:59

_Ekenna schreef:
Vreemd. Want bij ons is de prijs die de kassa aangeeft doorslaggevend, dat is ons duidelijk verteld en staat ook aangegeven bij de kassa. Misschien dat het in een bouwmarkt anders is dan een supermarkt?

Nee hoor, ik denk eerder dat het bewust beleid is van de bouwmarkt om de regels te negeren in hun voordeel. Het gebeurt wel vaker dat kassamedewerkers (en bv ook telefonische helpdeskmedewerkers) de verkeerde info krijgen en richtlijnen moeten hanteren die in strijd zijn met de wet. De verkopers en helpdeskers voeren de regels die zij geleerd hebben uit en kunnen ook niet anders. Veel klanten raken daardoor ontmoedigd en geven op. (En het bedrijf denkt: :$ :$ )

De paar mensen die echt stampij maken en de manager erbij roepen krijgen dan alsnog gelijk, en de volgende klant betaalt gewoon weer vrolijk teveel.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 12:52

Bij ons is ook het kaartje wat ervoor hangt.
En wij moeten zelf naar het vak lopen kaartje halen en dan omzetten.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 13:00

Een aantal weken terug bij de supermarkt. Niet echt een rare opmerking maar wel iets waar van ik e mijn vriend dachten ...okay. Ik had oa een prei, die kassamedewerker pakte het op keek er eens heel raar na en vroeg wat dit was? Ik zo dat is een prei, vond het echt raar dat die dat niet wist iedereen weet toch wat een prei is. Maar goed... toen was hij klaar met scannen. Mijn vriend was ondertussen alles in de kar aan het doen en gaf zijn beurs aan mij zodat ik kon betalen. Hij had dat gezien. Ik gaf de medewerker de flessenbon, zegt ie '' ik ben nog met meneer bezig hoor''. Ik zei zo '' je ziet toch dat hij bij mij hoort, hij gaf zijn beurs''. We stonden ook met elkaar te praten enzo en pakten samen de boodschappen uit dezelfde kar had hij allemaal gezien. Wij hadden daarna wel zoiets van ben je nou dom ofzo?

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 13:07

unihorses schreef:
zo zijn er ook wel eens van die akties nu 2 voor 20 terwijl ze per stuk maar 8,50 zijn >;)

Oh zoiets zag ik ook een! Nouja niet met zo'n groot verschil dan, maar de catrice nagellak was destijds nog 2,49 per stuk. Lag er 1 in de koopjesbak zogenaamd afgeprijsd naar 2.50 :')

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 13:25

Genante ervaring in de super.
Niet voor ons, maar voor de poenerige mevrouw met dito kleding die voor ons aan de beurt was bij de kassa.
Zo eentje met zo'n aardappel in de keel. Dichtgeplamuurde smoel en met goud behangen.
En die minachtend op de kassajuf neerkeek. >;)

Daar hadden we al 'vers bloed' gespot achter de kassa, dus volgden we de nieuwe al met argusogen.
Onterecht, want ze 'piepte' vlot door.
Mevrouw had een heel arsenaal wijnen ingeslagen en wilde pinnen.
Maar er stond niet genoeg saldo op de pinpas, dus ze belde voor een leidinggevende en brulde over de kassa's heen: hoe krijg ik er een bon uit? Ze heeft geen geld genoeg!

Ik voelde al een lachbui opkomen en durfde m'n ventje niet aan te kijken, want die hoorde ik al hikken van de ingehouden lach.
Mens trekt kar naar achter, begint druk te typen op d'r foon naar de bank om extra over te maken.
Leidinggevende komt aangesneld, maar niet snel genoeg voor de kassajuf om hetzelfde nog eens door de winkel heen te brullen.
Nou, mij kon je opvegen.
Mijn ventje was inmiddels al paars aangelopen van de ingehouden lach.

Ze begon, na de bon van de wijnmadam uitgeprint te hebben, aan onze boodschappen, want die was druk met geld overmaken.
Ik ook pinnen: Tadaaa! Gelukt! zei ik en zag in mijn ooghoek m'n ventje wegrennen met de kar.
Buiten klappen we allebei dubbel van het lachen.

Het zal je gebeuren zeg, geen geld genoeg en dat de kassajuf dat ook zo 'communiceert' met iedereen, terwijl het al genant genoeg is...
En dan precies bij die dure wijnmadam, die zo arrogant keek naar de kassajuf.
1-0 voor de kassajuf! _O-

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 13:35

_Ekenna schreef:

Bij ons was er niet echt een duidelijke regel en dat was ook een bouwmarkt. In de praktijk kwam het er meestal op neer dat de laagste prijs gold, tenzij het natuurlijk een duidelijke rare fout betrof (komma verkeerd ofzoiets).

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 17:06

Bij de Action vroeg ik aan een winkelmedewerkster of ze tosti-ijzers verkochten. Nee, die verkochten ze neit volgens haar. Naar een paar rondjes lopen zag ik zeker twintig tosti-ijzers staan :')

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 17:38

Ankie2011 schreef:
Bij de Action vroeg ik aan een winkelmedewerkster of ze tosti-ijzers verkochten. Nee, die verkochten ze neit volgens haar. Naar een paar rondjes lopen zag ik zeker twintig tosti-ijzers staan :')

O ja vreselijk, dat had ik nou precies hetzelfde (ander artikel) bij de Action. Ik vroeg of ze het hadden, kijkt meid even om zich heen: "nee." en loopt verder. Ik toch maar zoeken en al gauw gevonden. Had haar er bijna bij willen halen om het te laten zien;p

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 18:25

NoName126 schreef:
Ankie2011 schreef:

O ja vreselijk, dat had ik nou precies hetzelfde (ander artikel) bij de Action. Ik vroeg of ze het hadden, kijkt meid even om zich heen: "nee." en loopt verder. Ik toch maar zoeken en al gauw gevonden. Had haar er bijna bij willen halen om het te laten zien;p

Ik had dat ook echt gedaan. Dat je niet alle producten kent oke, het zijn er veel bij de action, maar zonder echt moeite te doen "nee" zeggen kan echt niet. Loop dan even door de winkel en vraag het je manager. Zeg daarna maar "nee".

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 20:41

Raponsje schreef:
Ik ben vandaag met mijn baby de stad in geweest om de laatste kerst inkopen te doen.
Ik moest mijn legitimatie laten zien voor GTA 5.

Ik ben 26 en had mijn baby bij me. :')

Omdat we gaan emigreren staat ons huis en ons bedrijf te koop.
We hebben geen hypotheek en daarom ben ik naar de bank gegaan om advies te vragen over het ontvangen van het bedrag wanneer het verkocht is. Op een normale persoonlijke bankrekening staat namelijk een limiet over wat je mag ontvangen of op je rekening mag hebben.

De bankmiep was vooral erg met zichzelf bezig en bleef maar beginnen over dat ik wel een betalingsregeling kon treffen als ik mijn hypotheek niet kon betalen maar dat ik dan wel gekort zou kunnen worden op mijn uitkering.

Ik heb geen hypotheek en geen uitkering. >;)
Ik wilde gewoon weten hoe ik makkelijk en veilig een paar ton op mijn bankrekening gestort kan krijgen.

Sinds wanneer is een baby een identiteitsbewijs? :')
Misschien vond die medewerker dat je er jong uit zag, nou complimentje toch?

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 20:49

SuperAssie schreef:

Nou ja, als je eenmaal een baby hebt kun je GTA5 ook wel aan, dunkt me :')

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 20:54

Foaly schreef:
SuperAssie schreef:

Nou ja, als je eenmaal een baby hebt kun je GTA5 ook wel aan, dunkt me :')

Ja oké, maar dan nog, als je een baby in je handen hebt hoef je nog niet aan de leeftijdseis(neem aan 18 in dit geval) te voldoen. Je kan ook op het kindje passen of je was een erg onvoorzichtige puber ;)

Anouk1605

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 21:10

De winkelmedewerker is verplicht (!) om bij twijfel legitimatie te vragen óók als diegene een kind bij zich heeft. Cassières worden daar bewust op gewezen. Stel een moeder van 16 koopt alcohol (als voorbeeld). Dan is zij ondanks dat ze moeder is, toch geen 20 (in de toekomst 25) en is ze verplicht zich te legitimeren :) dus.. een baby is geen legitimatiebewijs :D

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 21:11

Bummer -O-