Polivy schreef:Volgens mij is het dan meer een principekwestie in de zin van respecteren van een levenswijze. En dat gaat beide kanten op. Natuurlijk stel je als bruidspaar de regels, alleen daarin kun je best rekening houden met een ander. En dat hoeft niet zo ver te gaan dat je iedereen overal in wil pleasen, want dat gaat niet, maar met essentiële dingen als het wel of geen vlees eten kan dat prima.
Wat ik aan wil geven: het is niet zo zwart wit als hier in het topic veel gesteld wordt.
De vraag is of het bruidspaar het kan maken om geen vlees te serveren. Dus natuurlijk gaat het dan voornamelijk over zuiver vegetarisch en niet over die mensen gewoon voor beide wat wils serveren. Die zijn er plenty, waarschijnlijk het merendeel.
De vraag is echt kun je het maken om vegetarsich te serveren. Persoonlijk vind ik dus van wel.
Wat daar de redenen voor zijn gaat een ander eigenlijk niet eens aan.
Ik geloof niet dat het gebruikelijk is een menu vooraf te geven, dus het is altijd een verrassing. Helemaal als je bv naar een bruiloft gaat van een bruidspaar uit een andere cultuur bv. Dan is het soms ook even slikken voor sommigen.