Zorgverzekering 2014: Wie stapt over?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Re: Zorgverzekering 2014: Wie stapt over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:16

Maar de Beter Af is niet eens echt een voordelige polis?

Misschien is het trouwens niet gek om te vragen of je fysio bepaalde ervaringen heeft met verzekeraars. Zeker als het erg belangrijk is zou ik best willen weten dat de verzekeraar de behandelaars ook voldoende zorgvuldig behandelen. Als je een fijne behandelaar hebt wil je mogelijk niet dat die bv geen goede zorg kan verlenen. (Daarin zou ik echt niet alles geloven, maar het is wel nuttig om de andere kant ook te horen. Daarna kun je altijd nog bepalen wat je ermee doet.)

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:23

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 27-02-24 21:38, in het totaal 1 keer bewerkt

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:48

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:58

Ik zit nu bij Ditzo dat bevalt me erg goed, als je nog vragen hebt geef maar een gil.

_SC_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 23:33

Ja ik vind Ditzo ook echt goed. Nooit gedoe en alles inzichtelijk +:)+

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 23:34

merel_gomez schreef:
Jans schreef:
Welke van ZK had je afgesloten dan Merel?

ZK heeft nog niet alle afspraken rond, met mijn fysio zijn ze ook nog in onderhandeling :+

Ik heb naar zilveren kruis gebeld en ze hadden al een lijst waar mee het meeste er op staat. AMC en VU zitten niet in het pakket. Ik vind het toch wel handig als er een academisch ziekenhuis in zit.
Verder zat mijn apotheek er dan wel in en het MCA Alkmaar ook.

Ik had afgelosten: zilverenkruis beteraf selectief, aanvullend 2 ster, tandarts 1 ster = 104, 20.

Bij Ohra het zelfde pakket voor 102,85 met vrije zorg keuze.

Maar de gewone Beter Af Polis was voor jou geen optie dan begrijp ik?

Met de selectief is het inderdaad zo dat er maar 2 ziekenhuizen max per regio (provincie) worden gecontracteerd voor planbare zorg. Dat houdt dus in dat bevallingen en spoedeisende zorg wél gewoon in elk ziekenhuis mogen plaatsvinden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 23:37

Suuskipje: het is behoorlijk zwaar als je een aantal keer terug moet voor controle en je moet daar een uur voor reizen ofzo.

Die Beter Af-polis is verder helemaal niet de voordeligste, dus dan kun je beter even verder kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 23:45

Ik ga straks 106 euro pm betalen bij Aevitae, dat is de basis verzekering en tandartsverzekering, 100% tot 750 euro. :)

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 08:42

Wat zit iedereen voordelig! Ik betaalde dit jaar bijna 130 euro en dat vond ik al goedkoop :o
Maar ik zoek dan ook pakketten met een flink aantal fysio behandelingen en een goede dekking voor alternatieve zorg die ik altijd gebruik. Als ik een goedkoop pakket neem, kan ik alsnog de rest bijbetalen aan zorg.

Wat mij trouwens is opgevallen, is dat tegenwoordig lenzenvloeistof en controle niet meer vergoed worden. Hebben jullie dat ook?

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 10:07

Shadow0 schreef:
Suuskipje: het is behoorlijk zwaar als je een aantal keer terug moet voor controle en je moet daar een uur voor reizen ofzo.

Die Beter Af-polis is verder helemaal niet de voordeligste, dus dan kun je beter even verder kijken.

Dat snap ik daarom vroeg ik me ook af of de gewone beter af polis geen optie was aan merel_gomez :)
Heb je ook al collectiviteitskorting?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 10:16

Hoe kan ik bij bijv. CZ zien met welke zorgverleners zij wel en geen afspraken hebben? Ik word daar niet wijs uit :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 10:18

x_spekkie_x schreef:
Wat zit iedereen voordelig! Ik betaalde dit jaar bijna 130 euro en dat vond ik al goedkoop :o

Ik betaalde 2 jaar geleden 155 euro pm. :')

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 10:31

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 10:53

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 11:19

Ik denk dat ik bij CZ blijf.
Heb nu basis verzekering zorkeuzepolis. Daar krijg ik 100% vergoed, ook al hebben ze geen contract met de zorgverlener. En als aanvullend jongeren.

Heb even zitten kijken en zoeken, maar bij andere verzekeringen kom ik rond de 108 euro uit, maar geen vrije zorgkeuze en beperkt vergoeding van de nuvaring, 9 fysio behandelingen

Nu heb ik vrije zorgkeuze, volledige vergoeding nuvaring, 20 fysio behandelingen + wat er nog meer in het pakket zit. En dat kost me 118 euro. Aangezien ik nogal pechvogel ben en wel sport, vind ik fysio achter de hand wel heel prettig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 11:24

Heb de keus gemaakt naar DSW om diverse redenen. Niet alleen de premie maar ook dat DSW richting zorverleners er een andere politiek op na houd dan de grote jongens als Achmea en Menzis. Premie is lager dan die van Menzis en de dekkingen zijn beter.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 11:33

Jeej, DSW +:)+

Overigens is Menzis ruimschoots de kleinste van de 'grote 4.'

Code
Achmea  32%
VGZ     25%
CZ      20%
Menzis  12%

DSW      2,5%
ONVZ     2%
overig  <1%

Bron (pdf)

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 11:34

Ook ik ben om, ga me inschrijven bij DSW. Na veel goede verhalen aan vriendliefs kant, heb ik ook een beetje zitten kijken wat er precies vergoed wordt. Als ik dat vergelijk met andere verzekeringsmaatschappijen is deze toch wel de voordeligste voor mij.
Mijn vriend had problemen met uitschrijving bij de gemeente, kon DSW niks aan doen, maar we werden elke week gebeld om op de hoogte te blijven van de staat van inschrijving. Erg netjes!
Ook vind ik het fijn dat de tandartskosten in grote mate gewoon bij de basisverzekering in zit. Klinkt bij mij eigenlijk gewoon als 'normaal' in de oren, maar dat vind mijn oude verzekering ZK niet.

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 12:07

Heeft een van jullie ervaring met Besured?

Geen eigen risico (muv vastgesteld de 350) en je kan overal terecht voor zorg.
Basis premie is €81,25 en met aanvullend en tandarts kom je op €102 per maand.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 12:11

LynnDenise schreef:
Ook ik ben om, ga me inschrijven bij DSW. Na veel goede verhalen aan vriendliefs kant, heb ik ook een beetje zitten kijken wat er precies vergoed wordt. Als ik dat vergelijk met andere verzekeringsmaatschappijen is deze toch wel de voordeligste voor mij.
Mijn vriend had problemen met uitschrijving bij de gemeente, kon DSW niks aan doen, maar we werden elke week gebeld om op de hoogte te blijven van de staat van inschrijving. Erg netjes!
Ook vind ik het fijn dat de tandartskosten in grote mate gewoon bij de basisverzekering in zit. Klinkt bij mij eigenlijk gewoon als 'normaal' in de oren, maar dat vind mijn oude verzekering ZK niet.

Euhm... De basisverzekering wordt bepaald door de regering en is dus bij elke verzekeraar hetzelfde. Tandarts zit dus nergens bij de basisverzekering.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 12:14

verootjoo schreef:
LynnDenise schreef:

Euhm... De basisverzekering wordt bepaald door de regering en is dus bij elke verzekeraar hetzelfde. Tandarts zit dus nergens bij de basisverzekering.

*gaat kijken*
Misschien dat ik in de war ben door hun standaard en top verzekering...

Edit:
Inderdaad, ik zit sowieso naar een verzekering te kijken met meer dekkingen dan alleen de basisverzekering, maar bij ZK zal ik naast aanvullend ook een tandarts verzekering moeten nemen. Dit hoef ik dus bij DSW niet.

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 12:33

Maar elke basisverzekering is dus 100% hetzelfde?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 12:46

Shadow0 schreef:
Jeej, DSW +:)+

Overigens is Menzis ruimschoots de kleinste van de 'grote 4.'

Code
Achmea  32%
VGZ     25%
CZ      20%
Menzis  12%

DSW      2,5%
ONVZ     2%
overig  <1%

Bron (pdf)

ONVZ is voor mij bugettair niet te doen
Overigens worden alle nota's zoals een goede vriendin zegt met ogen dicht gehandeld ;)
Deden wij vroeger met de OMS declaraties :D

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 12:51

Ik denk dat ik toch overstap naar Zilveren Kruis.

Nu heb ik gekozen voor de Beter af Exclusief. Deze bestaat dan uit de Beter af Restitutie Polis en een Beter af Exclusief pakket.
Wat houd die laatste nu in? Ik kan er helemaal niks over vinden op de site. Het is een pakket, maar ik heb voor een andere aanvullende verzekering gekozen, heb ik die dan wel nodig? (moet eigenlijk wel anders krijg ik de collectiviteitskorting niet) Maar dan kan ik misschien een minder zwaar aanvullend pakket kiezen.

iemand die dit weet?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 12:57

dide schreef:
Maar elke basisverzekering is dus 100% hetzelfde?

Ja, qua dekking wel. Alleen de prijs is anders ;)