Lange afstandsrelatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Roulette_

Re: Lange afstandsrelatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 02:23

Jullie heb ook niet de makkelijkste landen uitgekozen als het gaat om visa. Een paar weken geleden ben ik hier naar het Immigration Museum geweest en het meest opvallende daar vond ik hoe makkelijk het pakweg 60 jaar geleden was om naar Australie te emigreren en hoe ontzettend moeilijk het nu is (maar de testversie van de citizenship test was wel erg makkelijk).
Blacky, er is dus gelukkig wel een mogelijkheid. Oke, zo te zien is die lastig en duurt de procedure erg lang, maar uiteindelijk zal het dat allemaal waard zijn. Succes!
Jackie, pfff dat is een grote afstand om dagelijks af te leggen zeg. Moet je nog lang naar school? Nooit aan gedacht om dichterbij school te gaan wonen of een school dichterbij huis te zoeken?
Gaby, welkom! Mijn tante is een paar jaar geleden naar Zweden geemigreerd. Ze heeft een website bij gehouden over alles wat daarbij kwam kijken, tips over emigreren en vooral haar eigen ervaringen met Zweden en met emigreren. Als je het interessant vind kan ik je de link wel PB-en?
Foto plaatsen doe ik vanavond, als ik weer thuis ben. Op mijn werk PC staan logischerwijs geen foto's...

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 02:53

Jep, makkelijk is anders. Maar zonder medewerking van hem en zijn gezin zal het voorlopig ook niet lukken dus ik hoop heel hard dat ze me eventueel toch willen helpen lukt een YP permit niet...
En het is inderdaad niet het makkelijkste land. Verliefd worden op iemand uit NL of de EU was een stuk makkelijker geweest maarja, je doet er niet zoveel aan, gelukkig ook maar. Heb nog nooit zoiets gevoeld voor iemand (dacht altijd dat ik bindingsangst ofzo had terwijl het bij hem al vanaf dag 1 totaal anders is) dus zolang we allebei blijven vechten moet het ooit vanzelf goedkomen :) het is gewoon lastig omdat ik geen zekerheid heb en de toekomst heel onzeker is en dat maakt het soms heel lastig. Elke dag die voorbij gaat is een dag dichterbij een mogelijk tijdperk waarin ik hem misschien maanden niet zie. En dan wordt het niet veel makkelijker als hij soms hele weken van huis is ivm werk :')

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 09:12

Afbeelding

Dit zijn wij alleen is mijn haar nu anders, maar computer op stage is niet zo snel dus dit is de eerste foto waar ik bij kan. :+
Geloof dat deze foto van het eerste half jaar was dat wij wat hadden. Zijn ondertussen dik twee jaar en drie maanden bij elkaar. <3

Jackieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 10:50

Roulette_ schreef:
Jackie, pfff dat is een grote afstand om dagelijks af te leggen zeg. Moet je nog lang naar school? Nooit aan gedacht om dichterbij school te gaan wonen of een school dichterbij huis te zoeken?

Ik heb in de planning staan om in mei klaar te zijn *\o/* Wel over nagedacht om dichter bij school te gaan wonen, maar nu woon ik nog thuis en heb paardje ook aan huis staan. Om dan op kamers te gaan en stalling te betalen werd me te veel. Sommetje gemaakt en heen en weer rijden is goedkoper dan met paard en al verhuizen.

Wat een gedoe met die visums, maar gelukkig wel wat keuze. Ik ben al in australie geweest op een working holiday visa en die krijg ik dan ook maar één keer. Die kan je wel voor een tweede jaar aanvragen mits je 3 maanden regional work heb gedaan in je eerste jaar. Dat heb ik gelukkig wel gedaan, maar dan is het nog niet 100% zeker of ik die toegewezen krijg. Daarna zou ik of voor een 5 jaar of een perminant residency kunnen gaan, daarbij moet ik minimaal 2 jaar gesponserd worden door een bedrijf. En die worden ook niet aan iedereen gegeven.

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 13:00

Mei is nog maar een paar maandjes :D
En na die 5 jaar permanent residency? Wordt het dan eindelijk makkelijker om je visum te verlengen?
Blacky, zijn familie zal toch wel helpen als het echt nodig is? Zij willen hem vast graag gelukkig zien en zo te horen zijn jullie erg gelukkig met elkaar. Het is zo vervelend voor iedereen met een liefde ver weg dat sommige landen zo moeilijk doen met visa. Ik begrijp wel waarom al die regels er zijn, maar persoonlijk zou ik iedereen die echt verliefd is zo een visum geven. (ik zou zo'n ontzettend slechte visum-ambtenaar zijn ;-))

Ik ben zo intelligent geweest om voor mijn vertrek mijn computer bijna helemaal leeg te halen en blijkbaar heb ik daarbij ook alle foto's van mijn vriend en mij over gezet op mijn externe harde schijf. Schijf in kwestie heb ik natuurlijk achter gelaten in Nederland. Daarom helaas geen foto van ons samen, maar hierbij twee losse foto's.
Afbeelding Afbeelding

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 16:35

Dit zijn wij :)

Afbeelding

En dit is hij ook :+
Afbeelding

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:06

Leuke foto's allemaal :) !

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:21

Zo ik ben ook weer geland... was niet helemaal het weekend waar ik op gehoopt had maar goed. Vrijdag komt hij hier dus ipv 2 weken zien we elkaar alleen deze midweek niet. Kunnen we afgelopen weekend even overdoen en dit keer met veel quality time hopelijk.

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:27

Ahh leuke foto's allemaal! Ik moet nog 5,5 week wachten helaas. en heb hem al 3 maand niet gezien. :(

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:46

Afbeelding

Dit is mijn vriend toen hij voor de eerste keer mijn paard zag :3

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:51

Wat een leuke fotos allemaal!! :D

Jackieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 11:28

DromenLies schreef:
Zo ik ben ook weer geland... was niet helemaal het weekend waar ik op gehoopt had maar goed. Vrijdag komt hij hier dus ipv 2 weken zien we elkaar alleen deze midweek niet. Kunnen we afgelopen weekend even overdoen en dit keer met veel quality time hopelijk.

Dat is een leuk vooruitzicht! Jammer van afgelopen weekend, maar gelukkig opgelost!

c_esther schreef:
Ahh leuke foto's allemaal! Ik moet nog 5,5 week wachten helaas. en heb hem al 3 maand niet gezien. :(

Je zal zien dat die weken zo voorbij zijn! Nog even volhouden :D

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 19:02

Oke beetje groot en onherkenbaar met de zonnebril op maar dit zijn wij in America.... en de legeroutfit heeft te maken met het feit dat we bij een american football wedstrijd waren en voor team Army gingen juichen haha. Zijn er nog meer mensen (alweer) aan het aftellen? Hier staat de teller op 3 :D

Afbeelding

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:41

3 wat? Weken? Maanden?

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:38

Stil hier O:)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 20:52

Vrijdag m'n vriend weer zien na 2 weken *\o/* De afgelopen euh.. 2 weken is hij elke dag zo druk geweest, dat ik hem hooguit 2 uurtjes per dag sprak. Vanuit bijna 12 uur is dat ineens erg weinig.
Hij gaat m'n hele familie ontmoeten, want we hebben familie-weekend. Volgens mij is hij doodsbang ervan := Ik krijg steeds vragen wie er nog meer komen, of zij ook een accent hebben, hoe iedereen is.. Ach, als iedereen elkaar in pyjama ziet, is dat spannende ook wel weg :D
We hebben trouwens geen foto samen, die moeten we nog maken :o

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 21:27

Nachtjes :) nu nog op 2

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 21:55

zaterdag weer naar de mijne.
En volgende week is hij van maandag t/m zondag bij mij :D

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:23

Hoei onverwacht zie ik mn vriend toch nog eerder :)
eerst zou het zondagavond laat zijn, maar nu zaterdagochtend al eventjes :3

Omdat mijn beider ouders niet kunnen wil hij zijn vrije ochtend opofferen om met me naar een open dag te gaan.

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:28

Wat leuk dat jullie allemaal jullie vriendjes weer gaan zien!! Ik moet nog 3 weken en 5 dagen om precies te zijn!! Maarja dat gaat wel snel!(Hopelijk)!

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:43

Ik heb een tijdje de app op mn ipad gehad 'hoeveel nachtjes nog'. Hartstikke leuk :). Kan m aanraden. Zat helaas alleen een bug in waardoor je niks kunt aanpassen, alleen maar verwijderen en ik had iets van 6 dingen erin gezet dus toen vond ik het stom haha.

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:47

DromenLies schreef:
Ik heb een tijdje de app op mn ipad gehad 'hoeveel nachtjes nog'. Hartstikke leuk :). Kan m aanraden. Zat helaas alleen een bug in waardoor je niks kunt aanpassen, alleen maar verwijderen en ik had iets van 6 dingen erin gezet dus toen vond ik het stom haha.

Hahha Maar dat wordt voor mij niets want dan Loop ik daar steeds naar te kijken en dat schiet de tijd niet op!

(owja soms zien mijn teksten er raar uit en zet hij er steeds een hoofdletter tussen! het is een duitse Computer en ik heb geen Idee hoe ik dat kann veranderen!)

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:57

Rebel_Jits schreef:
Vrijdag m'n vriend weer zien na 2 weken *\o/* De afgelopen euh.. 2 weken is hij elke dag zo druk geweest, dat ik hem hooguit 2 uurtjes per dag sprak. Vanuit bijna 12 uur is dat ineens erg weinig.
Hij gaat m'n hele familie ontmoeten, want we hebben familie-weekend. Volgens mij is hij doodsbang ervan := Ik krijg steeds vragen wie er nog meer komen, of zij ook een accent hebben, hoe iedereen is.. Ach, als iedereen elkaar in pyjama ziet, is dat spannende ook wel weg :D
We hebben trouwens geen foto samen, die moeten we nog maken :o

Super leuk zeg ! *\o/* Nog 2 nachtjes *\o/*
Lijkt mij dat hij dat indd wel spannend vind hoor, maar wel erg leuk dat hij je familie leert kennen. Ik zelf heb echt het verre van een grote familie, ik schrok me dood toen ik zijn familie moest ontmoeten. In heel mijn leven nog nooit zo zenuwachtig geweest, omdat je er zo goed mogelijk voor wilt staan :+

Waar komt je vriendje vandaan ?

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 23:00

Ik zie mijn vriendlief zaterdagavond weer tot en met zondag.
Heeeel misschien dat ik vrijdag al naar hem toe ga, hij moet alleen zaterdag werken. Maar dan blijf ik misschien wel bij zijn ouders die zaterdag (duurt alleen wel lang als je een dag bij iemand anders in huis bent, ook al is het daar mijn tweede huis) en dan gaan we zaterdag uit zijn werk weer naar mij toe :D
Eerst maar even kijken hoe het loopt. Kleine kans :o

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 23:05

Hij komt uit België. Heb al gezegd dat er ook anderen zijn die met een zachte g praten. Hij noemde ze: mijn zacht g vrienden :))

Goed te lezen dat een aantal van jullie de wederhelft weer op korte termijn ziet. En denk maar zo: beter weten wanneer je elkaar weer ziet dan het niet weten -O-