Storm op komst

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 10:19

Hier wel storm, mijne gaat altijd rond half 11 naar buiten, vandaag ook. Hij is wel wat gewend.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 10:19

mymy schreef:
Hiervalt het wel mee...

En in welke omgeving woon jij?

Pam87

Re: Storm op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 10:22

zit in noord brabant. op een camping nog wel en in het bos:d

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 10:23

Ik vind het hier ook nog meevallen, zover ik kan zien. (Reeuwijk, naast Gouda)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 10:26

Hier begint het wel iets aan te trekken nu. Hoorde net ook al sirenes van de brandweer.

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 10:27

bij ons begint het rond 10 uur en ja hoor laat ik dan precies naar buiten moeten :P

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 10:28

Hier in Zweden ook storm verwacht hoorde ik vanmorgen en werd net gebeld dat dr Zweedse les is gecanceled vanavond vanwege t weer, lijkt dus ook wel serieus hier..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 10:30

Iselda schreef:
Hier in Zweden ook storm verwacht hoorde ik vanmorgen en werd net gebeld dat dr Zweedse les is gecanceled vanavond vanwege t weer, lijkt dus ook wel serieus hier..

Ik kwam toevallig eergisteren terug uit Zweden, en bij de brug van Malmö naar Kopenhagen inderdaad ongelofelijk harde wind... Auto was maar moeilijk onder controle te houden.

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 10:31

Ja, t waait al een aantal dagen flink hard hier, had er ook al moeite mee met autorijden af en toe.. We zullen zien hoe serieus t is en ik blijf ook even volgen hoe het in Nederland verloopt!

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 10:32

Hier in Kaatsheuvel was het ook al vroeg bulderend bezig, was al een paar uur wakker en hoor flink wat wind.
Als ik zo uit het raam kijk zie ik geen schade of iets, wel is de straat schoon geveegd van blaadjes :=
Zal zo is in mijn auto stappen om bij mijn paarden te gaan kijken.
Mijn kleinste staat binnen, die was gisteren al niet lekker, de rest staat gewoon buiten (op wat veulentjes na).
Die zijn zo gewend aan allerlei toestanden dat ze daar wel tegenkunnen.
Al heeft mijn eigen blondine wel een deken op omdat ze koliekerig was :)
Hoop niet dat ik zometeen met fiat panda en al weg waai....

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 10:33

Vanochtend over de A28 van Zwolle naar Groningen gereden. Waaide wel, maar niks problematisch. Hier in Groningen waait het, maar zeker niet stormachtig (nog). Paarden lopen gewoon buiten, die staan 24/7 buiten en zijn wel wat gewend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 10:35

Hier op Terschelling nog rustig, waait wel maar geen windkracht 10
Achteraf had ik vanmorgen de paarden al wel even buiten kunnen laten spelen, maar nu durf ik ze niet meer naar buiten te doen, zou rond 12 uur het ergst zijn

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 10:42

Ik ga nu weg naar de paarden, fietsen. Ben echt doodsbenauwd want het waait hier inmiddels echt poep hard :+ De bomen een straat verder hangen echt helemaal schuin..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 10:43

Wind trekt aardig aan. De jongen was in Engeland. Daar is de schade in het westen stevig, maar zij hebben het ergste gehad nu het oosten daar nog. Volg bbc nieuws een beeje vandaag.

Net de honden uitgelaten, het is droog alleen de kleinste is panisch van wind. Beestje wilde niet mee en ligt nu achter de wc pot. Onze oude man liep te genieten alleen die werd uit evenwicht geblazen.

De kipjes zitten in de binnenste ren. Dat betekent dat ze hun nachtverblijf van 5 bij 1,5 hebben en buiten een stuk van 6 bij 2, waarvan nog een deel hun oude nachthok met ren. Genoeg om de pootjes te strekken maar geen gevaar voor vallende takken of buitenheiningen die kapot gaan. En wat beschut tegen de wind ook. Ze wilden maar wat graag eruit. Ze houden wel van robuust weer, zelfs bij regen lopen ze rustig buiten rond verzopen. :')

Manlief is rustig op het werk aangekomen had weinig last gehad van overvliegende takken.
Laatst bijgewerkt door karuna op 28-10-13 10:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 10:43

Hier waait het flink maar verder valt het nu nog mee.
Moet vanmiddag nog even naar de huisarts maar verder blijf ik mooi binnen. Vind storm best knus als ik er verder niet uit hoef :-)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 10:45

Ik houd van storm, fascinerend dat iets onzichtbaars zoveel kracht heeft :j . Net als het fenomeen tornado, alleen zo jammer dat het dodelijk kan zijn.

Alleen veiligheid voor alles ivm vallende takken ed.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 11:03

Hier gaat het nu wel harder waaien.
Kreeg net een whats app dat de paarden bij ons binnen blijven omdat er rond de paddocks allemaal bomen staan. Twee weken geleden is er ook al een boom omgegaan en over 2 paddocks gevallen. Toen is het goed afgelopen en de paarden hadden niets.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 11:06

Nou het waait enorm en de lucht is blij.. Er is een boom omgewaaid toen ik zojuist aan het roken was buiten en toen ik naar de boom keek waaide de sigaretten bak IN het rookhok om, kreeg een halve hart aanval.. Het is zelfs zwaar om tegen de wind in te lopen bah.. Word leuk naar stal fietsen vanavond :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 11:06

Jezus zeg, het begint hier ook. Wind kwam net zo hard tegen het huis, dat ik het voelde trillen.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 11:07

Hier trekt de wind ook aan.
Manlief waaide haast van het dak af want er liet een plaat los van het afdak waar de veulens staan.
Gelukkig goed afgelopen en de plaat zit weer vast.
Hier gaan ze lekker naar buiten wanneer we mesten,vinden het helemaal niet erg.

lianne484

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 11:08

Ik hou de paardjes maar binnen voordat ze dakpannen op hun mik krijgen. Het waait hier als een gek! en vanmiddag zou het nog erger worden. :(

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 11:15

xBerber schreef:
Eigenlijk kan ik niet wachten om op de fiets te stappen.. Lijkt me best grappig :')

Dat heb 1x gedaan, wind mee op de fiets met minder wind als vandaag, maar nog heel hard. Niet aan te raden ;) , je kunt namelijk amper nog tot stilstand komen.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 11:17

Het is flink aan waaien hier. Shetties staan nog in de wei. En de stalhouder heeft nog niet gebeld dus mijn paard zal ook nog wel in de wei staan. Zijn weer lekker opgewaaid. Staan niet zo gek veel bomen kort aan de weide dus dat zal ook wel meevallen. Gelukkig geen dakpannen meer op de stal waar de paarden in de winter staan. In verleden toch regelmatig gebeurt dat ze er afwaaide.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 11:19

Ik moet van Veenendaal naar elburg maar ik ga (na lang twijfelen) toch maar niet. ..
Langs strand nulde enzo waait het toch al flink meestal. Zat steeds te twijfelen want ik zou met een zware auto gaan (dodge ram) maar mijn vriend had al moeite met de werk bus op de weg te houden vanochtend vroeg. . En straks begint het pas geloof ik?
Baal wel zeg.

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 11:23

Hier in belgie waait het ook erg stevig, vannacht ook niet normaal hard. maar kan altijd nog erger :o
Hopelijk blijft iedereen ongedeerd !