contact via internet.. vreemdgaan? wat vind jij?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 14:05

WilmaBoy schreef:
anneliesdj schreef:
Dat is allemaal prima, maar als de ts haar vriend nu de bons geeft moet ze dat niet doen met als excuus 'jamaar ik heb een vervelend verleden'. Je verleden doe je niets aan, je toekomst heb je zelf in de hand.
Ik snap best dat het je wat achterdochtiger maakt maar daar ben je je ook zelf van bewust, des te meer reden om het goed uit te praten voor je verdere beslissingen neemt.

aan de andere kant, als je het verleden van iemand donders goed kent en er (bewust) geen rekening met houdt dan vind ik het ontzettend respectloos en heb je ook wel iets om even over na te denken...

Ben ik het mee eens.
Al helemaal als hij toendertijd zijn begrip er voor toonde.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 14:11

TeSs2411 schreef:
Ondertussen heb ik al 3 jaar een hele lieve vriend.. Ben nog altijd heel onzeker. Maar kan de drang om te controleren goed onder controle houden.. puur omdat ik vertrouwen in hem heb.

Had je geen vertrouwen in je vorige vriend dan?
Ik moet er niet aan denken om een jarenlange relatie zo simpel kapot te laten maken.
Doorgaans kunnen 'gewone' vriendschapsrelatie's meer deuken hebben dan liefdesrelatie's, vind dat toch vreemd.

nelis schreef:
Ik accepteer uberhaupt niet dat iemand zich als single online inschrijft op een datingsite met of zonder mijn verleden.
Dat is namelijk in mijn ogen bewust liegen, en dat kan niet in een relatie imo

Dat moet je ook zeker niet accepteren, daarom moet je ook het gesprek met hem aangaan en er wat dieper opin gaan.

Tess_C

Re: contact via internet.. vreemdgaan? wat vind jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 14:17

In mijn vorige vriend had ik wel vertrouwen.. Maar had wel een onderbuikgevoel met bepaalde dingen.. en dat gevoel bleek juist te zijn.

Dit heb ik tot op heden nog niet en hopelijk komt die ook niet. Woon ondertussen ook samen en we zijn ook op een "speciale" manier bij elkaar gekomen..

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 14:44

@anneliesdj... waarom vind je het vreemd dat vriendschap relaties meer kunnen hebben dan liefdesrelaties?
Ik vind dat normaal... in een vriendschap kan je voor korte of langere tijd je even terug trekken en andere dingen doen en met andere mensen afspreken... in een liefdesrelatie is dat meestal niet mogelijk (of je zou beide een open relatie willen hebben) In een liefdesrelatie willen toch de meeste exclusiviteit... dat je voor elkaar de enige bent waar je een aantal bepaalde dingen mee deelt.. oa seks maar ook intimiteit etc. Dat vertrouwen is broos... want je bent meer afhankelijk van elkaar... heb andere verwachtingen.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 17:48

Ik wnes je veel wijsheid toe nelis, wat een klotesituatie

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 17:54

Onzeker en willen peilen hoe hij ligt in de markt? Wat een kul. hij heeft jou toch, wat boeit het dan wat andere vrouwens van hem vinden?
Die zou sowieso even niet meer naast mij liggen in bed tot ik voor mezelf alles op een rijtje zou hebben.
Heeft hij spijt denk je? Of spijt dat hij betrapt is?

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 19:11

Zo'n ex vriend heb ik gehad.
En nee dat wil ik echt noooooooooit meer. Dus als ik erachter zou komen, zou ik toch wel even goed over na moeten denken of ik met zo iemand nog wel verder zou willen.
Want ik zie het nu er echt niet van in... :n vooral niet als er ook nog contact is en die gesprekken not done zijn.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 19:44

Heb even op de site gekeken het is een soort Facebook, hyves geen datingsite

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 19:57

Het is niet helemaal "volgens de algemeen geaccepteerde regels", maar ik heb er wel begrip voor als iemand even op verkenning gaat: beetje flirten en kijken of je nog goed in de markt ligt (maar meer ook niet). Als je relatie goed zit beëindigd hij of zij dat oppervlakkige contact toch wel weer.... :)

Er is meer in het leven dan "samen zijn en nooit meer op of om mogen kijken" vind ik (zeker als je jong bent). Niet dat ik voor een open relatie ben wat mijn eigen relatie betreft, maar ik herken zelf dat gevoel ook wel dat je even dat flirterige mist en zie daar weinig kwaad in. Dat zegt namelijk niet per se iets over de relatie waar je in zit.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 20:01

JuliaMaria schreef:
Het is niet helemaal "volgens de algemeen geaccepteerde regels", maar ik heb er wel begrip voor als iemand even op verkenning gaat: beetje flirten en kijken of je nog goed in de markt ligt (maar meer ook niet). Als je relatie goed zit beëindigd hij of zij dat oppervlakkige contact toch wel weer.... :)

Er is meer in het leven dan "samen zijn en nooit meer op of om mogen kijken" vind ik (zeker als je jong bent). Niet dat ik voor een open relatie ben wat mijn eigen relatie betreft, maar ik herken zelf dat gevoel ook wel dat je even dat flirterige mist en zie daar weinig kwaad in. Dat zegt namelijk niet per se iets over de relatie waar je in zit.

Daar ben ik het mee eens. Maar het gaat erom dat hij dit stiekem doet, verzwijgt. Zich voordoet als single, haar eraf knipt. Dáár vallen de meeste bokkers over, waaronder ik.

Het stiekem doen maakt het zoveel anders dan gewoon wat willen flirten..

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 20:20

Geryon schreef:
Daar ben ik het mee eens. Maar het gaat erom dat hij dit stiekem doet, verzwijgt. Zich voordoet als single, haar eraf knipt. Dáár vallen de meeste bokkers over, waaronder ik.

Maar aan de andere kant, vind je het gek?
Hoe zou ts gereageerd hebben als vriendlief naar haar toekwam en dit zei voor hij zich inschreef? Denk je dat hij dan wél toestemming gekregen had? Ik acht die kans klein.
Misschien wilde die jongen echt enkel een beetje flirten en zijn ego wat opkrikken zonder zijn vriendin bang te maken en het idee te geven dat ze voor hem niet voldoende is. Soms wil je ego ook wat , zeker als je wat langer in een relatie zit Als je dan bv drie gesprekken gehad hebt met meisjes en je ondervind dat je nog steeds in de markt ligt, dan kan die behoefte evengoed bevredigd zijn en zou vriendlief weer verder kunnen met de relatie, zonder dat hij bang hoeft te zijn dat het vertrouwen van zijn vriendin geschaad is door toe te geven een onzeker gevoel te hebben en behoefte aan ego-streling. (bv)
Ik kan me moeilijk voorstellen dat de dames die nu roepen ; Hij had eerst met me moeten komen praten, ook daadwerkelijk goedkeuring zouden gegeven hebben als de vraag gesteld werd. Ik denk dat vele in hun kont gebeten zouden zijn, fikse ruzie als gevolg , met als resultaat een relatie die op wankelen staat omdat er eerlijkheid is...

Natuurlijk is het niet fijn dat dit achter haar rug om gebeurt, maar ik zou in plaats van boos zijn op die jongen mezelf eerst afvragen waar ikzelf in de fout gegaan ben wat maakt dat hij de openheid en eerlijkheid om hierover te praten bij mij niet kon vinden.
Daarbij mag ik hopen dat als ik al enkele jaren een relatie heb , die relatie wel een stabielere basis heeft dan zomaar verloren gaan na een simpel chatgesprek op een (dating)site.
We zijn en blijven menselijk.
Je kan niet eisen van je partner (en dat zou je ook niet moeten willen) dat hij van jou zijn wereld maakt.
Wel kan je eerlijkheid eisen, maar dan alleen als je zelf eerlijkheid geeft & je de openheid en ruimte bied om eerlijk te kunnen zijn.
Als bepaalde onderwerpen onbespreekbaar zijn en einde relatie betekenen, dan begrijp ik dat je ervoor kiest om het dan maar "stiekem" te doen. en je kan wel zo hard roepen dat het wél zo is, maar aan de hand van de reacties hier lijkt me duidelijk dat het Niet zo is :)

Maar dat is Mijn mening hé :) Iedereen is anders

*edit: Misschien vond hij zichzelf zo knap op die foto, en was dat de enige 'leuke' , en heeft hij haar er daarom afgeknipt.
en geef toe, als je op zoek bent naar een egotrip dan is het niet helpvol als je aangeeft een vriendin te hebben, want dan kan je evengoed praten met een gewone vriendin. Dus, ik kan begrijpen dat hij om het spannend te maken zichzelf maar even als single uitgeeft, dat hoeft echt verder géén bedoelingen te hebben hoor, sommige mensen vinden het gewoon ontzettend leuk om virtueel te flirten (het is 1 toch een onbekende, 2 lekker makkelijk want je zet je pc uit en je hebt verder geen last meer van die persoon)

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 20:31

Ts; heb even heel het topic doorgelezen, en zag nu ook de reden waarom je het topic hebt aangemaakt.
Wat een laffe actie, bah.
Vind ook dat er geen excuus voor is, zeker omdat ik het ook heb meegemaakt, maar dan niet via een datingssite maar gewoon via facebook, twitter, hyves, telefoon etc... en toen wél zijn excuses geloofde en daar is het niet beter van geworden :n ik vertrouwde hem echt niet meer en met de tijd werd dat ook niet beter, waardoor ik heel wantrouwig werd, eigenlijk zat ik overal bovenop en wilde alles controleren omdat ik altijd die bevestiging wilde en er onzeker over was of het niet nog achter mijn rug om gebeurde....
Uiteindelijk heeft hij er toen een einde aan gemaakt omdat hij liever vrijgezel wilde zijn :+

Daarom snap ik best dat je vertrouwen door deze actie beschadigd is...
Dat iemand liegt, dat hij single is. Contact zoekt met vrouwen, omdat hij zegt dat hij ''onzeker'' is....?! als je iets mist moet je daar over praten...je bent er toch voor elkaar neem ik aan... Dus ik vind het, net als vele anderen een vaag verhaal.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 20:43

Badoo en twoo staan bekend om hun " even gauw een snelle wip maken" mentaliteit. Ik denk dat 90% van de mensen op voorgenoemde sites daar op uit zijn.

Ik vind het heel erg rot voor de TS, dit zijn dingen die je gewoon niet wilt meemaken! :n

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 21:19

Bij mij zou het ook einde oefening zijn, issie helemaal betoeterd. Voor z'n eigen zelfvertrouwen, my ass. Gewoon voor de geilerij, en nu probeert ie zich eruit te kletsen. Niet intrappen hoor TS!!
Vind het echt rot voor je. :(:)

Heb het mijn vriend ook even voorgelegd en die zei ook dat ie me op straat zou zetten. Gelukkig uit ik mijn onzekerheid niet door op van sites voor singles te gaan zitten. :')

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 22:41

cooper schreef:
Geryon schreef:

Maar aan de andere kant, vind je het gek?
Hoe zou ts gereageerd hebben als vriendlief naar haar toekwam en dit zei voor hij zich inschreef? Denk je dat hij dan wél toestemming gekregen had? Ik acht die kans klein.
Misschien wilde die jongen echt enkel een beetje flirten en zijn ego wat opkrikken zonder zijn vriendin bang te maken en het idee te geven dat ze voor hem niet voldoende is. Soms wil je ego ook wat , zeker als je wat langer in een relatie zit Als je dan bv drie gesprekken gehad hebt met meisjes en je ondervind dat je nog steeds in de markt ligt, dan kan die behoefte evengoed bevredigd zijn en zou vriendlief weer verder kunnen met de relatie, zonder dat hij bang hoeft te zijn dat het vertrouwen van zijn vriendin geschaad is door toe te geven een onzeker gevoel te hebben en behoefte aan ego-streling. (bv)
Ik kan me moeilijk voorstellen dat de dames die nu roepen ; Hij had eerst met me moeten komen praten, ook daadwerkelijk goedkeuring zouden gegeven hebben als de vraag gesteld werd. Ik denk dat vele in hun kont gebeten zouden zijn, fikse ruzie als gevolg , met als resultaat een relatie die op wankelen staat omdat er eerlijkheid is...

Natuurlijk is het niet fijn dat dit achter haar rug om gebeurt, maar ik zou in plaats van boos zijn op die jongen mezelf eerst afvragen waar ikzelf in de fout gegaan ben wat maakt dat hij de openheid en eerlijkheid om hierover te praten bij mij niet kon vinden.
Daarbij mag ik hopen dat als ik al enkele jaren een relatie heb , die relatie wel een stabielere basis heeft dan zomaar verloren gaan na een simpel chatgesprek op een (dating)site.
We zijn en blijven menselijk.
Je kan niet eisen van je partner (en dat zou je ook niet moeten willen) dat hij van jou zijn wereld maakt.
Wel kan je eerlijkheid eisen, maar dan alleen als je zelf eerlijkheid geeft & je de openheid en ruimte bied om eerlijk te kunnen zijn.
Als bepaalde onderwerpen onbespreekbaar zijn en einde relatie betekenen, dan begrijp ik dat je ervoor kiest om het dan maar "stiekem" te doen. en je kan wel zo hard roepen dat het wél zo is, maar aan de hand van de reacties hier lijkt me duidelijk dat het Niet zo is :)

Maar dat is Mijn mening hé :) Iedereen is anders

*edit: Misschien vond hij zichzelf zo knap op die foto, en was dat de enige 'leuke' , en heeft hij haar er daarom afgeknipt.
en geef toe, als je op zoek bent naar een egotrip dan is het niet helpvol als je aangeeft een vriendin te hebben, want dan kan je evengoed praten met een gewone vriendin. Dus, ik kan begrijpen dat hij om het spannend te maken zichzelf maar even als single uitgeeft, dat hoeft echt verder géén bedoelingen te hebben hoor, sommige mensen vinden het gewoon ontzettend leuk om virtueel te flirten (het is 1 toch een onbekende, 2 lekker makkelijk want je zet je pc uit en je hebt verder geen last meer van die persoon)

Dit is nu precies wat ik bedoel.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 22:52

Mocht ie behoefte hebben om zich als single uit te geven, go ahead, maar dan is het ook :wave: relatie.
Wat doet het er toe of je lekker in de markt ligt? Je hoeft niet in de markt te liggen want je hebt al een lekker stuk vis aan de haak geslagen waar je hopelijk de rest van je leven mee vooruit kan.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 23:12

Ik ben van mening dat TS zelfrespect toont door met niets minder dan een eerste plek genoegen te nemen. Natuurlijk is het lekker om aandacht en bevestiging te krijgen, dat spreekt voor zich. Maar er is een verschil tussen genieten van een toevallig langskomende flirt en jezelf actief aanbieden onder valse voorwendselen. Dat is niet alleen huichelachtig ten opzichte van de vriendin thuis, maar ook ten opzichte van het meisje aan de andere kant van de chat die misschien wel oprechte gevoelens toont en zichzelf oprecht open stelt.

Op zoek gaan naar een flirt terwijl je een relatie hebt is spelen met vuur of dat nou online is of in de kroeg, je loopt bewust het risico dat het uitkomt (een bekende komt je tegen zoals hier, of de onschuldige chat is toch leuker dan gedacht en loopt uit de hand).

Je kunt niet zeggen dat TS bij zichzelf te rade moet gaan wat ze verkeerd heeft gedaan (hooguit waarom ze schijnbaar meerdere keren op iemand valt met tegenstrijdige behoeften aan die van haar) want ze dacht immers dat het goed zat. Je kunt niet ruiken aan iemand dat hij spanning mist of een ego heeft dat streling van vreemden nodig heeft, tenzij hij dat aangeeft. En je kunt al helemaal niet zeggen dat eerlijkheid in zo een situatie is wat de relatie doet wankelen; de reden dat de relatie dan wankelt ligt niet aan de eerlijkheid maar aan het feit dat er twee onverenigbare verlangens zijn 1 het verlangen van TS naar veiligheid en 2 het verlangen van de vriend naar bevestiging door (seksuele) aandacht van vreemde vrouwen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 23:46

sallandval schreef:
Ik ben van mening dat TS zelfrespect toont door met niets minder dan een eerste plek genoegen te nemen. Natuurlijk is het lekker om aandacht en bevestiging te krijgen, dat spreekt voor zich. Maar er is een verschil tussen genieten van een toevallig langskomende flirt en jezelf actief aanbieden onder valse voorwendselen. Dat is niet alleen huichelachtig ten opzichte van de vriendin thuis, maar ook ten opzichte van het meisje aan de andere kant van de chat die misschien wel oprechte gevoelens toont en zichzelf oprecht open stelt.

Op zoek gaan naar een flirt terwijl je een relatie hebt is spelen met vuur of dat nou online is of in de kroeg, je loopt bewust het risico dat het uitkomt (een bekende komt je tegen zoals hier, of de onschuldige chat is toch leuker dan gedacht en loopt uit de hand).

Je kunt niet zeggen dat TS bij zichzelf te rade moet gaan wat ze verkeerd heeft gedaan (hooguit waarom ze schijnbaar meerdere keren op iemand valt met tegenstrijdige behoeften aan die van haar) want ze dacht immers dat het goed zat. Je kunt niet ruiken aan iemand dat hij spanning mist of een ego heeft dat streling van vreemden nodig heeft, tenzij hij dat aangeeft. En je kunt al helemaal niet zeggen dat eerlijkheid in zo een situatie is wat de relatie doet wankelen; de reden dat de relatie dan wankelt ligt niet aan de eerlijkheid maar aan het feit dat er twee onverenigbare verlangens zijn 1 het verlangen van TS naar veiligheid en 2 het verlangen van de vriend naar bevestiging door (seksuele) aandacht van vreemde vrouwen.

Beter had je mijn gedachten niet kunnen verwoorden.

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 01:31

sallandval schreef:

Maar stel dat hij het wél aangegeven zou hebben?
Mits hij weet hoe zij denkt over zo'n dingen aan de hand van haar verleden kan hij ook gedacht hebben ; geen slapende honden wakker maken, als hij het toch allemaal niet serieus bedoelt. Als er een reële kans bestaat dat de relatie op een einde loopt alleen al bij het uitspreken van die behoefte, zou ik ook eieren voor mijn geld kiezen als die relatie me heel veel waard is.

En dan mag ik nog zo'n goede relatie hebben, ik blijf een mens en ik blijf het leuk vinden om te horen dat ik (eventueel) aantrekkelijk ben. Dat deel staat toch volledig los van de relatie die ik met mijn partner heb?
Ook al zou ik heel mijn leven met mijn vriend willen doorbrengen, ik weet dat die me leuk en aantrekkelijk vind, maar dat betekent daarom toch niet dat ik daarom niet wil weten of ik voor anderen ook leuk en aantrekkelijk ben?

Ik ben van mening dat je niet zo hard van stapel moet lopen. De relatie was in Ts haar ogen al gedaan nog VOOR ze een gesprek had gehad met haar partner. In mijn ogen beteken dat gewoon dat beide partijen niet open en eerlijk met elkaar omgaan en dat ze inderdaad beter een einde maken aan de relatie, maar daar is in mijn ogen dan het aanmelden bij zo'n datingsite niet de oorzaak van, maar wél dat beide partijen anders denken over bepaalde dingen & dit niet bespreekbaar maken.

Ook vind ik ( ja, en ik heb niets te vinden hoor ;) ) dat het niets met zelfrespect en eerste plaats te maken heeft. Ik kan zelfs niet zien wat het er wél mee te maken zou hebben. Het gaat hier over de man die onzeker is en een ego-streling wilt, dat staat toch volledig los van het feit wat hij voor zijn vriendin voelt en op welke plaats ze staat?
De openheid tussen de twee is er simpelweg niet, en dat maakt dat de relatie foutloopt.

(Mijn bescheiden mening hé, zo denk ik erover, das gewoon een andere invalshoek dan : Ik heb een vriend, ik MOET op nummer één staan en anders schup ik hem buiten.
Waar is de liefde vraag ik me dan af? Onvoorwaardelijke échte liefde zou door zoiets echt niet kunnen breken , imo, er zit al iets mis in de communicatie als je op dit punt gekomen bent, en dat kan allerhande oorzaken hebben. In feite hebben deze twee mensen gewoon een contract met elkaar waarbij ze bereid zijn liefde aan elkaar te geven, totdat één niet voldoet aan de eisen en de liefde (contract) word verbroken..... En dat zie ik in véél relaties. )
Als mensen nu eens van elkaar zouden accepteren dat ze maar menselijk zijn dan zouden vele relaties het wél overleven, maar het is omdat we bepaalde ideeën en overtuigingen hebben over Hoe een perfecte liefdesrelatie hoort te zijn, waardoor de plank misgeslagen word. Want door die menselijkheid kunnen er fouten gemaakt worden en dat word niet geaccepteerd maar betekent gewoon einde relatie en op naar de volgende :) (Bv eisen dat je the one and only bent is er maar eentje van)

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 06:39

Maar mensen je gaat toch niet een profiel aanmaken op een relatiesite waar je dan vervolgens ook nog op gaat zetten dat je single bent?! Als je dan wilt weten of je in de markt ligt ga je toch gewoon een stuk lopen/fietsen/sporten??

Zelf bevindt ik mij zo'n 4/5 uur per dag in het verkeer en er zijn vaak mannen die even zwaaien, of mij
juist voorrang geven. Vanuit de andere kant doe ik het zelfde ook terug, de kinderen vinden het geweldig en met een puber aan boord word het alleen maar leuker voor de andere kinderen.

Persoonlijk hoef ik niet te weten of ik "in de markt lig" bij het manlijk volk. Ik voel me gelukkig en weet dat van de andere kant ook. Hij dolt ook op zijn werk(werkt ook tussen het verkeer) en dan mag ik dat niet zeker?

Maar op internet onjuisheden zetten lijkt mij/ons niet de bedoeling. Ik leef met TS mee, meid sterkte met
het nemen van deze moeilijke stap. Als je van je af wilt schrijven mag je best een pb sturen.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 06:52

even een knuppel in het hoenderhok.

een aantal hier vallen er over dat hij niet de dupe mag worden van haar verleden.
maar mag zij wel de dupe worden van zijn "onzekerheid" ?

femkeonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 06:54

Ik ken een man die getrouwd is en 3 kinderen heeft die dat ook doet, op zon datingssite.
Ik vind hem een beetje vreemd... Zn vrouw vind het niet echt fijn, en zn kinderen ook niet, maarja...

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 07:24

Waarom moet bij een man altijd de vrouw op de eerste plek komen terwijl bij 8 op de 10 bokkers hun paard op 1 komt....?

Maargoed weer ontopic. TS heb je al een beetje nagedacht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 08:57

S_en_Z schreef:
Waarom moet bij een man altijd de vrouw op de eerste plek komen terwijl bij 8 op de 10 bokkers hun paard op 1 komt... ?

Scherp!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 09:14

Ja, haha, totdat het vriendje de roze droom verstoort..