Geryon schreef:Daar ben ik het mee eens. Maar het gaat erom dat hij dit stiekem doet, verzwijgt. Zich voordoet als single, haar eraf knipt. Dáár vallen de meeste bokkers over, waaronder ik.
Het stiekem doen maakt het zoveel anders dan gewoon wat willen flirten..
Maar aan de andere kant, vind je het gek?
Hoe zou ts gereageerd hebben als vriendlief naar haar toekwam en dit zei voor hij zich inschreef? Denk je dat hij dan wél toestemming gekregen had? Ik acht die kans klein.
Misschien wilde die jongen echt enkel een beetje flirten en zijn ego wat opkrikken zonder zijn vriendin bang te maken en het idee te geven dat ze voor hem niet voldoende is. Soms wil je ego ook wat , zeker als je wat langer in een relatie zit Als je dan bv drie gesprekken gehad hebt met meisjes en je ondervind dat je nog steeds in de markt ligt, dan kan die behoefte evengoed bevredigd zijn en zou vriendlief weer verder kunnen met de relatie, zonder dat hij bang hoeft te zijn dat het vertrouwen van zijn vriendin geschaad is door toe te geven een onzeker gevoel te hebben en behoefte aan ego-streling. (bv)
Ik kan me moeilijk voorstellen dat de dames die nu roepen ; Hij had eerst met me moeten komen praten, ook daadwerkelijk goedkeuring zouden gegeven hebben als de vraag gesteld werd. Ik denk dat vele in hun kont gebeten zouden zijn, fikse ruzie als gevolg , met als resultaat een relatie die op wankelen staat omdat er eerlijkheid is...
Natuurlijk is het niet fijn dat dit achter haar rug om gebeurt, maar ik zou in plaats van boos zijn op die jongen mezelf eerst afvragen waar ikzelf in de fout gegaan ben wat maakt dat hij de openheid en eerlijkheid om hierover te praten bij mij niet kon vinden.
Daarbij mag ik hopen dat als ik al enkele jaren een relatie heb , die relatie wel een stabielere basis heeft dan zomaar verloren gaan na een simpel chatgesprek op een (dating)site.
We zijn en blijven menselijk.
Je kan niet eisen van je partner (en dat zou je ook niet moeten willen) dat hij van jou zijn wereld maakt.
Wel kan je eerlijkheid eisen, maar dan alleen als je zelf eerlijkheid geeft & je de openheid en ruimte bied om eerlijk te kunnen zijn.
Als bepaalde onderwerpen onbespreekbaar zijn en einde relatie betekenen, dan begrijp ik dat je ervoor kiest om het dan maar "stiekem" te doen. en je kan wel zo hard roepen dat het wél zo is, maar aan de hand van de reacties hier lijkt me duidelijk dat het Niet zo is
Maar dat is Mijn mening hé

Iedereen is anders
*edit: Misschien vond hij zichzelf zo knap op die foto, en was dat de enige 'leuke' , en heeft hij haar er daarom afgeknipt.
en geef toe, als je op zoek bent naar een egotrip dan is het niet helpvol als je aangeeft een vriendin te hebben, want dan kan je evengoed praten met een gewone vriendin. Dus, ik kan begrijpen dat hij om het spannend te maken zichzelf maar even als single uitgeeft, dat hoeft echt verder géén bedoelingen te hebben hoor, sommige mensen vinden het gewoon ontzettend leuk om virtueel te flirten (het is 1 toch een onbekende, 2 lekker makkelijk want je zet je pc uit en je hebt verder geen last meer van die persoon)