brood smeren voor je vriend/man, wie doet het nog?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

smeren jullie het brood voor je vriend of man?

ja
271 (29%)
nee
654 (70%)

Totaal aantal stemmen: 925

Sammie

Re: brood smeren voor je vriend/man, wie doet het nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 20:37

Iedereen kan dat prima zelf.. :)) maar hij doet mijn bammetjes wel eens smeren.. Vind ie leuk :')

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 20:39

Ik vind het soms erg leuk een lekkere lunch te maken, met veel luxe tussen de bammetjes en dan later op de dag een smsje te krijgen dat t erg lekker was . Toch leuk?

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 20:45

Een leuk 'emancipatie' liedje :D

{edit: verkeerde link}
Laatst bijgewerkt door sallandval op 23-09-13 20:51, in het totaal 2 keer bewerkt

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 20:48

het valt mij wel op dat veel mannen koken :)

mijn vriend heeft ooit 1x voor mij gekookt en dat was zo niet lekker dat ik het sindsdien zelf doe ...hij moet gewoon ver weg bij het gasfornuis wegblijven :D ,grillen op de BBQ kan en mag ie dan weer wel :)

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 20:50

Mijn man smeert mijn brood! Als hij zijn eigen brood smeert kan hij net zo goed die van mij ook doen. En degene die het eerst thuis is (of vrij is) kookt.

@Kimmie, van 1x leren ze ook niet koken :D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 20:51

Als onder koken lasagne, patat of pizza halen valt :))

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 20:52

Mijn broertje en ik kunnen allebei prima koken, dus heel stereotypisch hoeft dat ook niet te zijn inderdaad. :D

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 20:52

Ik smeer sochtends zijn brood zodat hij nog even 5 minuten met onze kleine boef kan knuffelen :j . Omdat ik dan toch al brood voor mijzelf en Jesse sta te maken vind ik het een kleine moeite :) .

Koken doe ik ook 9 v/d 10x. Maar dat vind ik wel zo eerlijk nu ik (noodgedwongen) thuis zit.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 21:09

Santos_05 ,ik wilde eigenlijk niet verder proefkonijn zijn voor zijn kookkunsten....dan doe ik het echt 100x liever zelf,ben zelf een vrij lastige eter en als het dan ook nog niet lekker is...kan je me echt sjaggo mee krijgen :)

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 21:14

Mijn vriend smeert mijn brood net zo vaak als ik zijn brood smeer. Diegene die als eerste uit bed is smeert ook brood voor de ander :P is eigenlijk altijd heel vanzelfsprekend geweest haha.

Koken doet ie ook heel vaak, ik kan niet tot nauwelijks koken, hij kan heerlijk koken.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 21:21

Ik smeer echt niet voor mijn vriend hoor, dáhag, hij is sinds vrijdag 24 dus een grote jongen :') . Mijn moeder maakt wel ontbijt voor mijn vader, maar dat komt omdat hij s'morgens liggend moet eten sinds hij ziek geweest is. Eetmomenten zijn nog steeds rot voor hem en mijn moeder maakt daarom ook vaak zijn lunch klaar, dan doet ze iets extra lekkers op brood. We verwennen hem enorm, maar dat verdient 'ie ook.

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 22:11

Nee, mag ie mooi zelf doen :')

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 22:39

pmarena schreef:
Ik vind het wel schitterend dat zoveel dames direct enorm beginnen te steigeren en een beetje doorslaan over het onderwerp bammetjes smeren voor je man :=

Volgens mij is het heel normaal en zelfs heel erg wenselijk dat je in een relatie graag elkaar een plezier doet en lieve dingetjes voor elkaar doet :j

Of dat dan zijn boterhammetjes smeren of iets anders is dat maakt toch geen flaus aus..... ik zie hier weinig dames die MOETEN van hun man, maar ze doen het gewoon graag omdat hij zelf de moeite niet neemt of het nog drukker heeft of omdat hij nog vroeger op moet dan hen, of gewoon omdat ze hem graag een beetje verwennen omdat hij ook zat lieve dingetjes terug doet :+:

Volgens mij ben je pas ècht geëmancipeerd als je het gewoon leuk vindt om je man een plezier te doen en zijn boterhammetjes DURFT te smeren :P

Gewoon, omdat je het graag wil en omdat je hem graag een plezier doet...hoeveel makkelijker kan het, paar bammen smeren en ze zijn er hartstikke blij mee, inkoppertje toch, kleine moeite - groot plezier en jij hebt je best weer gedaan voor de relatie en kunt (als de geëmancipeerde vrouw die je bent) zonder schuldgevoel genieten van zijn inspanningen voor jou :D

+:)+

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 22:41

kimmie261 schreef:

mijn vriend heeft ooit 1x voor mij gekookt en dat was zo niet lekker dat ik het sindsdien zelf doe ...hij moet gewoon ver weg bij het gasfornuis wegblijven :D ,grillen op de BBQ kan en mag ie dan weer wel :)

Daar trap je toch niet in zeker? Mijn vriend deed ook of ie niet kon strijken... tegenwoordig doet mijn vriend bijna alle strijk ~~}>

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 22:47

ja hoor daar trap ik helemaal in...echt ik wil helemaal niet dat hij kookt overigens hoor,ik ben de hele dag thuis,zie hem al om half 7 thuis komen en dan nog moeten gaan koken,maar nee,verder ben ik erg gesteld op mijn eigen gemaakte voer :j

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 22:48

Ja, ik doe het ook.. Anders eet hij gewoon NIKS, en een man die de hele dag hard werkt moet wel wat eten toch?
Of hij gaat eten in de kantine, en eet dan elke dag een broodje kroket ofzo, lekker gezond (not)
Ik vind het ook niet erg om te doen, hij doet ook genoeg voor mij <3

Otjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 22:49

Ja doe ik :) vind gewoon fijn om te doen, hij doet ook genoeg voor mij <3

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 22:50

kimmie261 schreef:
ja hoor daar trap ik helemaal in...echt ik wil helemaal niet dat hij kookt overigens hoor,ik ben de hele dag thuis,zie hem al om half 7 thuis komen en dan nog moeten gaan koken,maar nee,verder ben ik erg gesteld op mijn eigen gemaakte voer :j

hahaha nee hoor, snap ik. Ik ben het helemaal met je posts eens.

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 22:51

We wonen niet samen maar als hij hier logeert doe ik dat met alle liefde. Niet omdat het moet, maar gewoon omdat ik dat leuk vind haha.

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 22:55

Hier doet hij het zelf. Wel strijk ik zijn overhemden, dit omdat hij het niet kan. Koken doen we alle bij. (ik door de week omdat ik helaas thuis zit en hij in het weekend.) Hier zijn de taken gewoon eerlijk verdeeld na hoeveel ieder buiten de deur werkt.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 23:04

Nee ik doe het niet, ben geen butler.

Dona85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 23:05

jawel hoor, iedere avond...
leuk vind ik het ook niet maar ik moet toch ook die van mezelf smeren dus dat gaat dan in 1 keer.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 23:10

Ik smeer nu toevallig wel bammetjes :D
Manlief is in ons bouwval-gezocht aankoopje aan het klussen en ik doe de catering voor meneer :')

ano0uk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 23:13

kimmie261 schreef:

Mijn vriend heeft van de week ook 1x gekookt, ik denk nu zo'n 3x in 3 jaar tijd.. Waarvan 2x pannekoeken.
De hamburgers waren compleet verkoold, heel de keuken onder de rook :=
Maar niet boos worden, en practise makes perfect! Al moet hij dan wel een hoop meer practisen....

Ik smeer zijn boterhammen wel als hij in het weekend ook naar de garage moet (om aan zijn eigen auto te werken dan). En vroeger sowieso als hij weekend dienst had. Soms ga ik zelfs wat lekkers langsbrengen.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 23:16

Ook ik smeer heel af en toe de broodjes van vriendlief op. Soms is 'ie erg moe en gaat hij alvast naar bed en dan vraagt hij of ik eventjes broodjes en ham uit de vriezer wil klaarleggen in de koelkast voor de andere morgen en dan doe ik dat wel en soms smeer ik ze ook op.
Als ik er om 04:30 uit moet voor mijn werk dan maak ik zijn brooddoos ook alvast klaar en dan ook gelijk de schooltas van dochterlief, hoeft hij daar niet meer naar om te kijken.

Maar in 9 vd 10 gevallen doet hij het zelf.
Koken doet hij niet, maar hij is dan ook eigenlijk altijd later thuis als mij dus dat zou ook niet zo logisch zijn.
Dingen in en om het huis repareren en dingen aan de auto zijn ook eigenlijk altijd voor zijn rekening, en het schoonmaken/stofzuigen en dweilen is weer voor mij. Wassen in de droger doen en aanzetten doet hij ook wel met enige regelmaat, maar de wasmachine aanzetten is mijn taak want hij pakt meestal het verkeerde programma of weet niet dat er nog een broek in ligt bijv. die nog met vlekkenspul gedaan moet worden.

Lekker traditioneel dus haha maar het bevalt goed zo.