Wie kan mij helpen?. welke instantie met mijn probleem?.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 16:39

TS, dat ongeluk moet nóg een lichtje doen opgaan! Dat had namelijk nooit mogen gebeuren, omdat het een wettelijke verplichting is om gezekerd te werken op hoogtes boven 2,5 m. Voor je vriend wellicht handig om daar wat meer over te weten, hier een aardig startpunt:
http://www.arboportaal.nl/onderwerpen/v ... oogte.html
Er is geen excuus om werknemers zonder maatregelen welk dak dan ook op te sturen! Niet alleen de arbeidsinspectie is daar streng op, maar ook de bedrijfsverzekering. Als de verzekering niet uitkeert omdat de baas zich niet aan de regels heeft gehouden, wordt de baas persoonlijk aansprakelijk gesteld. Maar daar heb je niet veel aan als je voor de rest van je leven in een rolstoel zit, voor tonnen schade heb geleden en je baas heeft dat geld niet liggen. Je vriend moet daarom zorgen dat hij zélf weet welke veiligheidsmaatregelen er genomen moeten zijn voordat hij een dak op gaat en hij moet weigeren om te gaan als die maatregelen niet genomen zijn.

Goed dat je vriend nu wel mee wil naar de notaris, succes daarmee.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 16:49

Sccount123 schreef:
cam: vroeger was het heel streng eerst trouwen dat kinderen, m'n vriend is ook zo opgevoed, maar lijd zn eigenleven, en wil niet op die manier leven.
En doet het op zijn manier, daar door is ook trouwen van de baan, ik als vrouw zou het heel graag willen.
Maar het moet wel van 2 kanten komen ;)

Dat snap ik. Maar dan snap ik nog steeds niet waarom zij wel van elkaar erven. En ze niet willen dat jij dat doet.
Zij waren ooit ook vreemde van elkaar.
En de grond en huis was niet bij beide al 200 jaar in de familie.
Als het van je schoonvader zijn familie was. Moet je schoonmoeder dan ook het huis uit als haar partner overlijdt. Of omgekeerd als het huis van je schoonmoeders familie is.
Snap je een beetje wat ik bedoel.
Kan goed zijn dat ik het verkeerd zie. Maar het voelt vreemd en ik heb het idee dat er meer speelt.
Dat er iets is gebeurd waarom ze jou buiten de erfenis willen houden.

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 16:56

cam schreef:

Dat kan, maar dat hoeft niet eens. Of het hoeft niet per se aan TS te liggen.
Als ik naar mijn familie kijk zijn daar ook dingen gebeurd, ver voordat ik daar besef van had en sommige dingen voordat ik zelfs geboren was. Dat heeft ook dingen in mijn familie veranderd, waar mijn vriend niets aan kan doen, maar waardoor, vooral mijn opa, wel erg wantrouwend is t.o.v. 'vreemde' mannen (dus geen familie). Zoiets kan er in de schoonfamilie van TS ook spelen.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 17:01

Het zou kunnen dat ze haar nog steeds zien als 'het vriendinnetje van', omdat ze niet getrouwd zijn. Of dat ze gewoon niet beseffen dat hun zoon en TS ook volwassen mensen zijn. Ze blijven ze misschien altijd als kinderen zien. Hebben meer ouders last van. :)

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 17:11

LindyH schreef:
Het zou kunnen dat ze haar nog steeds zien als 'het vriendinnetje van', omdat ze niet getrouwd zijn. Of dat ze gewoon niet beseffen dat hun zoon en TS ook volwassen mensen zijn. Ze blijven ze misschien altijd als kinderen zien. Hebben meer ouders last van. :)

daar dacht ik ook aan idd.

we fijn dat er gesprekken op gang komen die 2 kanten op waiien ipv van 1 , maar ik blijf het moeilijk vinden dat iemand wel 4 kinderen met iemand krijgt , en vervolgens niet aan een wens van haar wil voldoen ?

goed dat je voor jezelf opkomt iig. *\o/*

:(:)

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 17:53

ais schreef:
cam schreef:

Dat kan, maar dat hoeft niet eens. Of het hoeft niet per se aan TS te liggen.
Als ik naar mijn familie kijk zijn daar ook dingen gebeurd, ver voordat ik daar besef van had en sommige dingen voordat ik zelfs geboren was. Dat heeft ook dingen in mijn familie veranderd, waar mijn vriend niets aan kan doen, maar waardoor, vooral mijn opa, wel erg wantrouwend is t.o.v. 'vreemde' mannen (dus geen familie). Zoiets kan er in de schoonfamilie van TS ook spelen.

Oja. Ik geloof ook niet dat TS iets fout heeft gedaan. Ze komt eerlijk en oprecht over.
Idd meer iets anders in de familie.
Maar wel wrang dat zij er nu de dupe van is.

Nou hopelijk brengt 7 oktober veel duidelijkheid voor je TS.

_nathalia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 19:57

cam schreef:
Sccount123 schreef:
cam: vroeger was het heel streng eerst trouwen dat kinderen, m'n vriend is ook zo opgevoed, maar lijd zn eigenleven, en wil niet op die manier leven.
En doet het op zijn manier, daar door is ook trouwen van de baan, ik als vrouw zou het heel graag willen.
Maar het moet wel van 2 kanten komen ;)

Dat snap ik. Maar dan snap ik nog steeds niet waarom zij wel van elkaar erven. En ze niet willen dat jij dat doet.
Zij waren ooit ook vreemde van elkaar.
En de grond en huis was niet bij beide al 200 jaar in de familie.
Als het van je schoonvader zijn familie was. Moet je schoonmoeder dan ook het huis uit als haar partner overlijdt. Of omgekeerd als het huis van je schoonmoeders familie is.
Snap je een beetje wat ik bedoel.
Kan goed zijn dat ik het verkeerd zie. Maar het voelt vreemd en ik heb het idee dat er meer speelt.

Vroeger (in de tijd dat de schoonouders van TS trouwden) gingen mensen niet zo snel scheiden als nu. Mensen trouwden met elkaar in gemeenschap van goederen en bleven toch wel bij elkaar. Of het huwelijk nu wel of niet gelukkig was. Later is dat veranderd. En tegenwoordig trouwen mensen met een eigen bedrijf, boerderij of veel bezit meestal op huwelijkse voorwaarden. En dat is ook verstandig volgens mij. Hier in de buurt was een aantal jaren terug een boer van tegen de 50 die een vriendin kreeg en hoteldebotel verliefd werd. Na een tijdje trouwen in gemeenschap van goederen en een jaar later was hij zijn vrouw en het bedrijf kwijt. Moest verkocht worden omdat zij recht op de helft had en dat kon hij niet betalen. Vond ik toch wel sneu hoor.
Neemt niet weg dat het natuurlijk wel netjes geregeld moet worden als je op huwelijkse voorwaarden trouwt of een samenlevingscontract hebt. TS bouwt door haar werk in en om het huis en met de kinderen toch ook een leven op wat een bepaalde waarde heeft.

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 10:25

Het wettelijk stelsel
Drie vermogens
Het wettelijk stelsel verdeelt de goederen van de echtgenoten in drie vermogens:
• het vermogen van de ene echtgenoot
• het vermogen van de andere echtgenoot
• het gemeenschappelijke vermogen
Onder het wettelijk stelsel geldt een scheiding van goederen met gemeenschap van aanwinsten. Dat betekent dat de partners zelf hun eigen vermogen beheren, terwijl zij samen het gemeenschappelijke vermogen beheren.
Het wettelijk stelsel is automatisch van kracht, tenzij de echtgenoten hun vermogen anders verdelen.
Eigen goederen
Eigen goederen zijn:
• alle goederen die partners bezitten voor het huwelijk, bijvoorbeeld een auto
• het geld op de eigen spaarrekening
• bouwgrond die een van de partners heeft aangekocht voor het huwelijk
• een zaak die een van de echtgenoten al uitbaatte voor het huwelijk
• de schulden die een partner al had voor het huwelijk
• alle goederen die een partner verworven heeft via een nalatenschap of een schenking voor het huwelijk
• de schulden die drukken op erfenissen of schenkingen die verworven zijn voor het huwelijk
Gemeenschappelijke goederen
Gemeenschappelijke goederen zijn:
• beroepsinkomsten zoals lonen, wedden, werkloosheidsuitkeringen, ...
• inkomsten uit eigen goederen zoals huurgelden van een eigen woning
• interesten van obligaties die de echtgenoten al voor het huwelijk bezaten
• alle goederen waarvan niet kan worden bewezen dat ze eigendom zijn van een van de echtgenoten
Wat is van wie?
De volgende opsomming geeft enkele voorbeelden van eigen en gemeenschappelijke goederen:
• Alle meubelen worden verondersteld gemeenschappelijk bezit te zijn. Dat geldt ook voor meubelen waarvan de factuur op naam staat van één van de echtgenoten. Als deze factuur dateert van tijdens het huwelijk gaat men ervan uit dat ze betaald is met gemeenschappelijke inkomsten, en dat de meubelen dus gemeenschappelijke eigendom zijn van de echtgenoten.
• Als een echtgenoot met eigen geld, bijvoorbeeld geld van een erfenis, een kunstwerk koopt, dan zal het kunstwerk een eigen goed zijn. De echtgenoot moet wel kunnen aantonen dat hij of zij het kunstwerk met eigen geld gekocht heeft.
• Als een partner met eigen geld een onroerend goed wil kopen, zoals een huis of een grond, dan is het noodzakelijk dat hij dat in de notariële aankoopakte laat vermelden. Anders kan het onroerend goed niet als een eigen goed beschouwd worden. Het is belangrijk om de notaris hier tijdig van op de hoogte te brengen.
• Voor wie zonder huwelijkscontract getrouwd is, is het geld op eigen zichtrekeningen ook een gemeenschappelijk goed. Voor gezamenlijke rekeningen geldt uiteraard hetzelfde.
Wat gebeurt er bij een scheiding?
Bij een echtscheiding zullen alleen de gemeenschappelijke goederen verdeeld worden. Het is dus belangrijk dat de echtgenoten kunnen bewijzen welke goederen hun persoonlijke eigendom zijn.
Echtgenoten kunnen persoonlijke eigendom met allerlei rechtsmiddelen bewijzen, bijvoorbeeld:
• eigendomsakten
• facturen
• een notariële inventaris

Voor meer informatie over de huwelijksstelsels kunt u terecht bij een notaris.

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 10:29

Het stelsel van scheiding van goederen
Twee vermogens
Het stelsel van scheiding van goederen verdeelt de bezittingen van de echtenoten in twee vermogens:
• het vermogen van de ene echtgenoot
• het vermogen van de andere echtgenoot
Onder dit stelsel blijven de echtgenoten financieel volledig onafhankelijk van elkaar. Hun inkomen blijft hun eigen bezit.
Dat wil niet zeggen dat echtgenoten niets samen kunnen bezitten als ze trouwen onder het stelsel van scheiding van goederen. De goederen die ze samen hebben, zijn niet gemeenschappelijk maar 'onverdeeld'.
Eigen goederen
Bij een scheiding van goederen zal het geld op de bankrekeningen van een echtgenoot volledig zijn of haar persoonlijke bezit blijven.
De wagen die ingeschreven staat op naam van een echtgenoot, behoort hem of haar alleen toe.
Hetzelfde geldt voor alle andere zaken die de echtgenoten tijdens het huwelijk aankopen: wie de goederen betaalt, wordt er ook eigenaar van.
Onverdeelde goederen
Aankopen waarvan geen facturen bestaan of waarvan de huwelijkspartners op geen enkele manier kunnen bewijzen dat ze hun persoonlijke eigendom zijn, worden verondersteld voor de helft toe te behoren aan beide echtgenoten. Hetzelfde geldt voor geld op gezamenlijke bankrekeningen.
Bij een echtscheiding of overlijden zullen de echtgenoten alleen de onverdeelde goederen moeten verdelen. De goederen die op naam staan van de ene of van de andere echtgenoot moeten zij niet verdelen.
Wat als één van de echtgenoten geen inkomen heeft?
Een echtgenoot die geen inkomen heeft, beschikt ook niet over eigen geld. Bijgevolg kan hij of zij ook geen goederen voor zichzelf verwerven. Dat kan pijnlijk zijn bij een echtscheiding of bij het overlijden van een echtgenoot die wel een inkomen heeft.
Daarom maken echtgenoten in dit geval vaak een huwelijkscontract op waarin zij vastleggen dat de verdienende partner zijn inkomen moet delen door bijvoorbeeld geld op een gemeenschappelijke bankrekening te plaatsen.

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 10:31

Het stelsel van de algehele gemeenschap
In het stelsel van de algehele gemeenschap is alles gemeenschappelijk. Alle goederen behoren toe aan beide partners, ongeacht de wijze waarop de goederen zijn verkregen.
Het heeft dus geen enkel belang wie iets gekocht of betaald heeft, op welke naam de bankrekening staat, op welke naam de factuur staat, of men de goederen al bezat voor het huwelijk of tijdens het huwelijk gekocht of geërfd heeft.
Bij echtscheiding of overlijden zal alles verdeeld worden

Sccount123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-13 15:18

HoiHoi,

Hier gaat het nog steeds goed, ik vroeg aan mn vriend of hij met zn moeder had gepraat omdat het ineens duidelijk zichtbaar minder werd dat ze kwam, en niet meer op staat te wachten als wij naar buiten gaan.

Hij zegt echt praten hebben we niet gedaan, we hebben het er kort over gehad, en heb gezegd wat jij fijn zou vinden, en wat ik er van vond.
Daar heeft zij haar eigen conclusie uitgetrokken.

Die is dus echt verbeterd erg fijn!.( nu hopen dat het zo blijft!) :j

De schutting hebben we bijna af. Super blij mee.
Mn schoonvader en ik hebben het voor zo ver in elkaar gezet.

Ook zit er weer na 6 weken schot in de kinderkamer, die echt gebouwd moet worden.

Al met al kleine dingen die een hoop goed doen!.

pmarena

Re: Wie kan mij helpen?. welke instantie met mijn probleem?.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 15:36

Nou moet je nou eens kijken +:)+

Communiceren is dan toch gewoon het toverwoord, gelukkig ook maar zeg ;)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 15:38

Klinkt goed hoor, nu wel volhouden!!!

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 15:58

Ik zie dit topic nu pas, jeetje wat een verhaal!

Twee dingen wil ik graag even zeggen: 1. mocht je besluiten weg te gaan zal je vriend hoe dan ook kinderalimentatie moeten betalen als jij geen inkomen hebt dus daar hoef je niet over in te zitten.

2. als je zegt dat je alleen een probleem hebt met je schoonmoeder en niet met je vriend maak je een denkfout. Je hebt namelijk wél een probleem met je vriend, niet met je schoonmoeder. Zíjn familie is namelijk zíjn 'probleem', jouw familie is jouw probleem. Zo lang hij in de kind-rol blijft zich opstelt als zoontje van mama in plaats van als man van jou ontkent hij jouw belangens in feite volledig. Dat wordt nog eens versterkt doordat jij op papier eigenlijk niet eens bestaat voor hem of voor zijn ouders; je hele bestaan wordt gewoon ontkend! Met andere woordne; hij neemt op dit moment geen enkele verantwoordelijkheid als man of als vader.

Hoewel het nu misschien iets beter gaat zou ik nog eens heel goed nadenken wat dit allemaal betekent voor jou in de toekomst en of je hier mee kunt leven. Zo niet dan zou ik toch maar eens een heel serieus gesprek aan gaan met hem, want dit kan zo niet.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 15:59

Klinkt goed hoor TS.
fijn hoor,nu weer lekker gaan genieten van de kinderen,de kleine in je buik en vooral van elkaar.
Want vergeet niet kinderen gaan ooit hun eigen weg,en dan blijf je over met je partner.
Altijd fijn als je het dan ook nog fijn hebt met elkaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 17:43

Hoe is het gesprek gegaan vandaag ts?

_SantOs_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 10:50

Ik ben ook benieuwd hoe het gesprek is gegaan...

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 12:16

ik ben vanaf het begin stille meelezer, ben ook erg benieuwd

Sccount123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-13 12:08

HoiHoi,

Nou het gesprek is erg goed gegaan, hij is gaan inzien hoe belangrijk het is, dat toch het 1 en ander geregeld is.

Voor onze situatie kwamen wij meer in aanmerking voor een testament.
Aangezien mn vriend nog niks op naam heeft (alleen als hij erft).

Nu willen we de testament laten opmaken over de kinderen ( wie krijgt de voogdij als wij beide komen te overleiden.
en dat we elkaar erven.

Over de inboedel etc.

Dus gewoon alles ;)

Hij moest van de notaris vragen op zn werk hoe het is geregeld met zn pensioen, levensverzekering. sommige bazen willen een samenlevingscontract, en sommige niet.
Anders moeten wij deze er nog bij doen.
En mij als partner er oplaten zetten.

Hij heeft het nog niet gevraagd omdat hij momenteel verder weg zit, en als hij op de zaak komt iedereen van kantoor al weg is.
Dus dit komt nog.

Ben blij dat hij het nou ook inziet! :)

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 12:09

+:)+

Julu72

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 12:16

Goed nieuws! Echt fijn om te lezen :-).

maringe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 12:47

Toppy +:)+
Hoe gaat het verder? Zit je weer prettig in je vel en kun je genieten van de zwangerschap?

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 12:55

Fijn hoor dat alles geregeld gaat worden.

_SantOs_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 14:35

Wat fijn dat hij het in ziet! Hoe is het verder?

PanniePannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 22:11

Hoe gaat het nu TS? Zijn er nog vorderingen?