bello2005 schreef:misschien moet jij mijn posts eens opnieuw lezen;)
Jij met je post opnieuw lezen.
Als jij je post anders bedoelt dat er staat, verwoord het dan ook anders.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DaisyDarling schreef:bello2005 schreef:nou als je dat al als een belediging opvat, hoe moet het dan verder in jouw leven hahah
Dan vraag ik je nu heel eerlijk,
hoe moet ik het anders opvatten? 'vind ik al een hele klus voor jou'. Wat is daar voor positiefs of complimenteus aan te vinden? Hoe bedoelde je het dan?
s1993 schreef:Oké, klinkt goed. Zit best een logische gedachtegang achter en ik kan me voorstellen dat kinderen op deze manier goed leren met elkaar op te gaan._San87_ schreef:Kanjertraining, dat woord kom ik vaker tegen. Wat houdt het precies in?
Ik vind het lastig om dat precies uit te leggen want ik ken het alleen via mn moeder. Maar het is de bedoelingen om door die trainingen kinderen te leren nadenken over wat voor invloed hun gedrag heeft op anderen en wat voor invloed het gedrag van anderen op hunzelf heeft. Er worden veel rollenspellen gedaan en ook zijn er een aantal trainingen waarbij de ouders aanwezig zijn. Er wordt geprobeerd om een omgeving te creeren waarin de kinderen zich veilig voelen en durven aan te geven wat ze wel en niet fijn vinden. Tijdens de trainingen werken ze daarbij met petjes die een bepaalde kleur hebben, een zwarte pet is bijvoorbeeld dat iemand zich bazig gedraagt, een ruziemaker (ook vaak een pester dus). En ook als er iets is gebeurd buiten de trainingen om dan kunnen ze daar over praten en bijvoorbeeld zeggen, dit en dit gebeurde en op dat moment had M een zwarte pet op. Maar het wordt ook benoemd als iemand een gele pet op heeft (onopvallend, bang). De witte pet is zeg maar 'positief', het kind is rustig, is behulpzaam en te vertrouwen. Er kan ook aan een kind worden gevraagd of die zijn witte pet op wil zetten, hierbij wordt een kind erop gewezen dat het gedrag dat het op dat moment vertoont niet gewenst is en geef je de mogelijkheid dat te veranderen.
Wat ik zelf belangrijk vind is dat die petjes niet zijn wie je BENT, maar hoe je je op dat moment gedraagt. Er word dus niet gezegd dat iemand een pester is, maar dat diegene op een bepaald moment een zwarte pet op had.
Er zijn ook vijf 'kernpunten/afspraken':
1. we vertrouwen elkaar
2. we helpen elkaar
3. niemand speelt de baas
4. niemand lacht uit
5. niemand doet zielig
Hier kan je er meer over lezen als je het interessant vindt (of als mijn uitleg niet duidelijk genoeg was)![]()
http://www.kanjertraining.nl/
fresley schreef:Bello, jij bent hier de gene die zich nu gepest voelt. Maar jij kwetst mensen, jij zegt dat het jou niks doet... Maar toch typ je het? Ik denk dat jij echt met iemand moet gaan praten... Lees je eigen reactie's nu eens terug joh.
SindyKaya schreef:bello2005 schreef:misschien moet jij mijn posts eens opnieuw lezen;)
Jij met je post opnieuw lezen.
Als jij je post anders bedoelt dat er staat, verwoord het dan ook anders.
bello2005 schreef:hoe moet ik het dan opvatten, dat jij concludeert dat ik waarschijnlijk wel een (psychisch) probleem heb.
dus iedereen die 'harde' woorden typt heeft een (psychisch) probleem??
het enige voordeel is dat mij het verder niet uit maakt, want weet wie ik ben. maar jij weet dat niet van je eigen
want dan ben je beledigd als je een 'hard' antwoord trg krijgt.
vind niet dat je moet spotte met, waarschijnlijk wel een (psychisch) probleem.
Tigra_ schreef:Laten we wel een beetje het topic in het oog houden. Ik zou zeggen voor iedereen negeer sommige gewoon. Ga op je vingers zitten of ga even weg uit het topic want het gaat echt alleen maar om 1 persoon is zonde van het topic. Gewoon negeren helemaal geen reactie meer op degene geven waar je je aan ergert. En anders ga dan via pb verder.
Tigra_ schreef:Laten we wel een beetje het topic in het oog houden. Ik zou zeggen voor iedereen negeer sommige gewoon. Ga op je vingers zitten of ga even weg uit het topic want het gaat echt alleen maar om 1 persoon is zonde van het topic. Gewoon negeren helemaal geen reactie meer op degene geven waar je je aan ergert. En anders ga dan via pb verder.
Tirzashetje schreef:Bello komt het nooit in je op als je in zo'n situatie zit gewoon weg te gaan? Misschien een tip.. Kan helpen
DaisyDarling schreef:bello2005 schreef:hoe moet ik het dan opvatten, dat jij concludeert dat ik waarschijnlijk wel een (psychisch) probleem heb.
dus iedereen die 'harde' woorden typt heeft een (psychisch) probleem??
het enige voordeel is dat mij het verder niet uit maakt, want weet wie ik ben. maar jij weet dat niet van je eigen
want dan ben je beledigd als je een 'hard' antwoord trg krijgt.
vind niet dat je moet spotte met, waarschijnlijk wel een (psychisch) probleem.
Spotten is iets heel heel anders dan signalen in jou woorden oppikken dat er iets 'mist' bij jou![]()
Waardoor ik me dus afvraag of er misschien iets is wat je niet erkent. Ik probeer je nergens te beledigen, anders zei ik wel andere dingen
En jij typt geen harde woorden, jij typt beledigingen. En jij zegt dat ik niets van jou mag concluderen? Ik concludeerde niets, ik vroeg me iets afEn uhm, jij concludeerde in je vorige posts bij mij dat ik
A; moeite heb dingen te begrijpen
B; dat ik niet weet wie ik ben![]()
En wat betreft je empathisch vermogen, lees je posts uit 2009 maar eens terug. Daar wordt al duidelijk dat je dat niet erg veel hebt en daar wordt je ook al heel snel op gewezen.
SindyKaya schreef:Ookal ben ik TS ik zal niet meer reageren in dit topic
Dat bello kwetsende dingen durft te zeggen tegen 13 jarige terwijl ze zelf 20 is. Vind ik triest.
Bello heeft mij ook gekwetst, en zij zegt tegen ons dat het moeilijk is om ons in te leven.
Ze moet zelf is leren inleven
SindyKaya schreef:Ookal ben ik TS ik zal niet meer reageren in dit topic
Dat bello kwetsende dingen durft te zeggen tegen 13 jarige terwijl ze zelf 20 is. Vind ik triest.
Bello heeft mij ook gekwetst, en zij zegt tegen ons dat het moeilijk is om ons in te leven.
DaisyDarling schreef:SindyKaya schreef:Ookal ben ik TS ik zal niet meer reageren in dit topic
Ik ben overigens allang geen 13 jaar meer hoor![]()
En bello; ik ben er niet op uit om je te raken joh. Waarom zou ik dat nou zijn
Ik ben erop uit om me niet te laten beledigen door iemand zoals jij.
Dit is een pesters topic en ik ben allang genoeg gepest door mensen zoals jij, dus om het nu hier te laten gebeuren wordt wel een beetje erg frappant.
En wat oordelen betreft; de pot verwijt de ketel