'Huis met een verhaal' durf jij het aan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 18:58

maai_ke schreef:
Jammer dat het topic wat stilvalt, vond het altijd erg interessant om te lezen! :)

:j , iemand nog verhalen??

Wel heb ik vandaag een kerkhof bezocht die op het punt van ruimen heeft gestaan en dik 180+ jaar is , de laatste in 1977 er begraven en het heeft 20 jaar geen mens gezien. Naar wat ik gelezen heb is toen een werkgroep het op gaan ruimen en houdt het bij , erg bijzonder maar brr als daar huizen op staan zouden. Ik liever niet persoonlijk..

Nynke1

Re: 'Huis met een verhaal' durf jij het aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 19:05

Niet echt verhalen, maar ik woon op het moment in een oud, groot vrijstaand huis in de middle of nowhere in een klein dorpje in Zuid-Oost Engeland. Ik woon hier nu een dikke 2 week en ik heb me nog nooit ergens zo thuis gevoeld, heel bijzonder. Alles kraakt hier, het waait nu heel hard en dat is ook heel goed te vernemen aan het huis en dat soort dingen, maar ik voel me hier veel meer thuis en op mijn gemak dan in ons nieuwbouw huis in Groningen.. Heel bijzonder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 19:14

Klinkt best wel gelikt :D , hoe oud is uhm oud?

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 14:03

Mijn ouders wonen in een huis wat vroeger de dorpsbakkerij was.
Ik heb me er nooit echt veilig gevoeld en nog steeds als ik daar slaap ben ik opgefokt..
Als klein kind al ontzettend bang in het donker (nu nog steeds, maar alleen in dat huis) en HEEL erg bang voor brand, op het fobische af. Zodra het donker werd voelde ik me vreselijk onrustig en durfde ik niet te gaan slapen.

Nu pas leg ik eigenlijk de link... :\ Voor mijn ouders erin trokken is de bakkerij afgebrand, dus eigenlijk voelt het ineens wel 'verklaarbaar' op de een of andere manier.. Al ben ik helemaal niet zo zweverig. Begin nu dan ook wel te twijfelen of ik in een huis met een nare geschiedenis zou willen wonen.. Maar als het bij het kijken goed en welkom voelt, zou ik het denk ik wel aandurven! :j

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 15:31

Mijn ouders zijn net gescheiden en mijn tante had nog een tweepersoons bed liggen van haar moeder die naar het bejaardenhuis is verhuisd. Dus mijn vader heeft dat meegenomen voor zichzelf.
Bedenken we ons later dat de man van die vrouw in bed is overleden, er heeft dus een hele nacht een lijk in dat bed gelegen := Ik zou ook niet lekker slapen als ik dat wist hoor. Misschien een beetje overdreven..

mrieeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 22:30

Toen we op mijn 5e verhuisden naar een nieuw huis waar ik 13 jaar heb gewoond, begon ik enorme slaapproblemen te krijgen. Hele jeugd last van gehad.
Op mijn 18e gingen we daar weg en ik heb nooit meer problemen gehad met slapen. In het oude huis is enorm veel gebeurt, er hebben duitsers in het pand gezeten tijdens de oorlog en sindsdien zijn alle bedrijven (3) die in het pand gezeten hebben failliet gegaan. Aangezien de rest van het huis bewoond was door deze eigenaren, moet dit bijna wel bij hebben gedragen aan de ontzettend ongemakkelijke sfeer die in het huis hing.

Heel raar, ik ben niet heel erg zweverig en ik heb er nooit wat achter gezocht. Tot een jaar geleden, toen ik me toch eens ernstig ging afvragen waarom ik ineens wel hele nachten kan slapen en niet meer altijd moe ben. Ik zou het echter wel heel eng vinden als dit de reden blijkt te zijn, ondanks dat het wel zo is dat je omgeving grote invloed op je heeft.

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 23:05

Een meisje in onze studentenflat kwam er pas na 2 maanden achter dat er het jaar daarvoor in haar kamer een jongen - de vorige bewoner - is overleden. Ze is compleet hysterisch geworden en heeft bij de universiteit - terecht - een andere kamer geëist. Ze zou er door de medestudenten sowieso achter zijn gekomen, en nu is dit op een vervelende manier gebeurd. De universiteit had het haar op zijn minst kunnen vertellen en kunnen vragen of ze er problemen mee had.

Nu hebben ze er een nuchtere Hollander in gestopt die er geen problemen mee heeft. Opgelost. Maar voor dat meisje een ontzettend vervelend proces geweest.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 02:06

Sjeetje.. ik geef haar wel gelijk, ik zou dat ook echt niet kunnen, zeker als het zo kort geleden is.
Ik woon nu 2 jaar in mijn studentenkamertje en als ik het er nu achter zou komen zou ik er denk ik niet weg gaan, vooral omdat ik me hier 80% van de tijd heel erg thuis voel.
Die andere 20% zijn denk ik zelf niet zo zeer omdat er een slechte sfeer hangt hier, maar omdat ik zelf gewoon een ontzettende schijtluis ben. Van jongs af aan al doods en doods bang geweest in het donker, kan er echt verschrikkelijk slecht tegen. Mijn kamer is nog geen 6 meter lang, maar ik heb tussen mijn deur (waar de lichtknop zit) en mijn bed al 3 lampen aanstaan als ik het grote licht uit ga doen, en pas als ik helemaal onder de dekens lig doe ik héél snel het laatste licht uit en dan moet ik altijd eerst weer even een minuutje bij komen van hoe eng dat allemaal wel niet was :P Na het lezen van al deze fijne verhalen gaat het ook weer extra moeilijk worden vannacht...
Voor de rest zelf niet zo'n ervaring met geesten ed, alleen 1 keertje bezoek gehad van een lief vriendinnetje van me die kort daarvoor was overleden. Maar dat was juist een hele positieve ervaring. Daarna ook nooit meer haar aanwezigheid gevoeld. Alsof ze nog eventjes doei kwam zeggen.

slagchoco_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 23:02

Persoonlijk zou ik dat niet kunnen nee, ik ben een nuchter persoon maar op dat vlak ben ik niet echt nuchter. Beter gezegd ik ben bang dat ik mezelf gek ga maken ... gevalletje tussen de oortjes.

En daarbij komt ook nog dat het toch wat doet met de sfeer, je voelt het op een of andere manier

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 00:11

No way dat ik dat zou doen! Ben ik veeel te gevoelig voor en op spiritueel gebied heb ik dan de kans dat ik daar veel last van ga krijgen..

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 01:26

Echt niet dat ik in een huis met geschiedenis ga wonen. :n
Ten eerste ga ik me op lopen fokken bij elk afwijkende geluidje/geurtje en ten 2e ben ik vaak de sjaak wb entiteiten.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 12:10

Nee ik druf t ook echt niet hoor.. voor geen miljoen zou ik hier in wonen

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:22

In ons huis heeft een alcoholist gewoond die zijn vrouw mishandelde. Die alcoholist is overleden en zijn weduwe woont nu buiten het dorp bij zijn beste vriend. :D Maar hij spookt hier niet hoor, dit is het heerlijkste huis waar ik ooit gewoond heb. Nog vroeger was het een snoepwinkeltje waar ze ook haollandse nieuwe verkochten elk jaar, leuk detail. :)

Het huis waar ik eerder gewoond heb was andere koek. Daar stond eerder een boerderij die opgebrand was. De zoon had de boerderij van zijn ouders geërfd, zijn verloofde is er toen met zijn broer vandoor gegaan. Na de brand heeft hij het land allemaal verkocht aan natuur beheer, want hij moest een nieuw huis daar bouwen in de jaren 80 en hij was flink onderverzekerd. Het was een soort van kluizenaar en hij had het niet op vrouwen en op de meeste mannen ook niet trouwens. Hij was echter wel gek op zijn tuin met grote vijver. Hier zwommen allemaal grote karpers in, er groeiden lelies, mooie treurwilg erbij; prachtig! Hij heeft op een gegeven moment in oktober de vijver schoon gemaakt, dat deed hij altijd in zijn ondergoed met de hand. Toen hij klaar was is hij naar binnen gegaan om warm te worden heeft hij een beroerte gehad. Hij overleefde het net, maar kwam in een verpleeghuis terecht. Pas na 2 jaar had zijn zus hem zover dat hij het huis wilde verkopen, hij kon niet meer lopen en het lag te afgelegen. Wij hebben het met moeite gekocht, want hij wilde er maar naar terug en we mochten niks aan de tuin veranderen! We hebben echter wel wat bomen gekapt, omdat we helemaal geen zon hadden, en daar was hij heel boos over hoorden we later van iemand uit de buurt die hem nog regelmatig opzocht.
Even later is hij overleden en een week daarna dreven alle karpers dood in de vijver, heel luguber...
Het was een heel mooi plekje, ik had de paarden aan huis; dat was super, maar van het huis zelf heb ik niks kunnen maken. De sfeer kwam er niet in, het was gewoon niet gezellig te krijgen! Ik was blij dat we het verkochten. De mensen die er nu wonen hebben in de 6 jaar dat ze er wonen nog niks aan de tuin gedaan, heel bizar (ik bedoel; wij hebben deze eis natuurlijk niet benoemd!). Het huis ziet er verlaten uit en het toont ... leeg, maar ze wonen er wel! Ik rij er nog wel eens langs, maar voel elke keer dat rare sfeertje. KLIK
hier voor een foto.

Een huis moet gewoon goed voelen, dat heb ik hier wel van geleerd.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 16:33

Ik zou wel eens in zo'n spookhuis willen rondlopen of slapen, ik geloof er namelijk totaal niet in en ben benieuwd of mij het tegendeel bewezen kan worden.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 16:36

Bah wat een naar verhaal, hier woonde vroeger ook een kluizenaar maar ik heb er eigenlijk nooit wat van gemerkt in ons huis. Het is een mooie en fijne plek om te wonen. Wel was het vroeger echt een zooi.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:20

Ik weet niet of jullie het verhaal van het gezin kennen die in schalkwijk vermoord zijn door hun stiefvader/vader? meisje zat volgens mij ook op bokt en reed op zilvia's hoeve.

voor zover ik heb gehoord van mensen die ik ken uit die omgeving is dat huis ook nog steeds niet verkocht (zal ook wel door de crisis komen) maar ook omdat dit verhaal landelijk bekend is. en de wetenschap dat er twee jonge meisjes en een moeder zijn omgekomen en een man die zichzelf om het leven heeft gebracht zal ook wel meespelen.

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... wijk.dhtml

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 23:59

Lillian__ schreef:
Ik weet niet of jullie het verhaal van het gezin kennen die in schalkwijk vermoord zijn door hun stiefvader/vader? meisje zat volgens mij ook op bokt en reed op zilvia's hoeve.

voor zover ik heb gehoord van mensen die ik ken uit die omgeving is dat huis ook nog steeds niet verkocht (zal ook wel door de crisis komen) maar ook omdat dit verhaal landelijk bekend is. en de wetenschap dat er twee jonge meisjes en een moeder zijn omgekomen en een man die zichzelf om het leven heeft gebracht zal ook wel meespelen.

Maar dat is nog niet zo lang geleden, huis staat nog geen jaaaaaaaren te koop..

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 08:38

Pas wezen kijken bij een huisje waarin ook iemand is overleden.
Gaan vandaag weer kijken.

Het doet me helemaal niets dat die man daar gestorven is en wij daar komen met het idee om zeker ruim de helft van wat die man heeft opgebouwd net zo hard weer te slopen :+
Had wel het idee dat iemand over mijn schouder mee keek

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 22:37

Nynke1 schreef:
Lillian__ schreef:

Maar dat is nog niet zo lang geleden, huis staat nog geen jaaaaaaaren te koop..

Dat klopt inderdaad... maar ik denk wel dat het nog jaaaaaaren gaat duren voor het verkocht word.
Best apart, ik plaats precies een week voordat het een jaar geleden is er een bericht over...

FemkeUtah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 11:19

Ik dacht.. dat ik ook best nuchter was en niet veel in zulk soort dingen geloofde maar ik betrap mezelf erop dat ik helemaal akelig word van de verhalen die hier worden vertelt maar toch ook nieuwsgrierig. Ik denk als ik niks zou weten prima in zo'n huis zou kunnen wonen, maar als ik het zou weten ik toch angstig zou zijn en me niet op mijn gemak zou voelen!

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 15:44

Zijn er eigenlijk nog huizen/gebouwen waarvan wordt beweerd dat ze haunted zijn? ik wil graag een keer zoiets bezoeken :D

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 15:45

Ik woon er zelf in een (soort van), de vorige bewoner heeft hier geprobeert zelfmoord te plegen. En dan niet op een alledaagse manier. Hij had een compressor in zijn ader gedrukt en geprobeert zichzelf op te blazen. Verder weet ik niet echt veel maar de gang naar onze wc zegmaar heeft dus helemaal onder bloed gezeten. Denk er wel soms aan als ik door de gang loop maar vind dit echt een geweldig huis (vooral omdat ik nu een wei en stal aan huis heb). Enigste wat ik raar vond was dat toen we hier net kwamen wonen (bewoners waren er nog geen week uit) alles zat onder schimmel, was kapot, stond naar hond, krassen en spelden in de muur. Eerste week wou ik hier dan ook echt niet wonen maar nu is het gelukkig helemaal mooi :)
Wat ik wel eng vind is onze kelder, ik weet niet waarom maar de trap is afgebroken en ik vind het gewoon doodeng :')

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 16:22

Hier in de buurt stond wel een spookhuis, was een erg oud huis in een luxe wijk. Schijnbaar was daar ook wat gebeurd en daardoor wilde er niemand meer wonen. Het heeft heel lang leeggestaan en mensen die 's-avonds de hond uitlaten vonden het daar ook doodeng, net als de honden. Nu is het huis eraf en staat de grond leeg. Krijg er nu geen raar gevoel bij ofzo.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 17:32

Wil even melden dat ik nu toch wel bang word, in de tussentijd dat ik dit topic lees is mijn laptop twee keer uitgevallen terwijl dit nog nooit is gebeurd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 16:13

naomi_g1998 schreef:
Wil even melden dat ik nu toch wel bang word, in de tussentijd dat ik dit topic lees is mijn laptop twee keer uitgevallen terwijl dit nog nooit is gebeurd

_/-\o_