jilleroo schreef:Ik verbaasde mij over een eerdere post van iemand die ook mee wil doen en zegt wel met 50 euro uit te komen voor boodschappen , bios, benzine of whatever gaan van een ander potje gaan alsof dat niet mee telt...
Als alles goed loopt heb ik max 50 euro per week, meestal minder, komende 2 weken zelfs niets... die 50 euro is niet enkel voedsel, daar betaal je alles mee wat geld kost naast je vaste lasten. Als je echt wil proberen te begrijpen hoe je op minimum of bijstandsniveau rondkomt moet je het goed doen en niet half. Ik vind het best tof en leuk dat mensen het willen proberen om bewuster om te gaan met geld, maar als jij die 50 euro aan enkel voedsel uitgeeft sla je de plank een beetje mis. Overigens doel ik op meerdere bokkers, niet op een enkel persoon.
Bedoel je o.a. mij daarmee? dan heb je erg verkeerd gelezen.
Ik probeer niet mee te doen, ik geef mijn uitgaves aan. Die ik al jaren zo doe.
En geef dus aan dat ik nooit naar de bios ga. Gewoon nooit, ook al zit ik niet in de bijstand.
Ik gaf aan dat ik niet rook en sowieso geen a-merken koop.
Niet omdat ik in de bijstand zit, maar omdat ik het niet nodig vind.
En ik heb niet wekelijks en zelfs niet maandelijks iemand die een kadootje nodig heeft.
En kleren koop ik zelfs niet elk jaar. Laat staan elk half jaar of elke maand.
Hondenvoer zit bij mij al bij die 50 euro er in, net als shampoo en vuilniszakken, dat heet bij mij de boodschappen, dat is bij mij meer dan eten.
Alleen benzine niet nee, als dat moet kan ik inderdaad beter stoppen met werken en echt in de bijstand gaan zitten, kan ik de auto verkopen en heb ik ook geen benzine nodig.
Auto heb ik nodig voor werk om niet in de bijstand te komen.