Wanneer douchen de bokkers zich?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:13

chevax schreef:
Maar met af en toe douchen denk ik ook niet dat je natuurlijk lekker ruikt. Maar zoals ik al zei; ieder moet doen waar hij zich goed bij voelt.

Dat denk je, de vraag is waarom je dat denkt.
Vind je je paard ook stinken?

chevax

Re: Wanneer douchen de bokkers zich?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:22

Als ik bij mijn paard ben, vind ik haar niet stinken. Als ik daarna in de auto zit, thuis ben, in de winkel loop vind ik diezelfde geur niet meer lekker ruiken. Denk ook dat het aan de situatie ligt; in de sportschool ruikt niemand naar roosjes, maar diezelfde geuren hoef ik bijvoorbeeld niet op kantoor te ruiken.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:24

Tegenwoordig is een menselijke geur 'stank'.
De enige paardengeur die ik met mij meedraag is paardenzweet, dat is inderdaad voor buitenstaanders geen lekkere geur. Paard zelf ruikt tochnook echt anders.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:25

Vroeger was de geur van een ongewassen mens waarschijnlijk net zo goed stank.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:29

Denk je dat mensen elkaar toen vonden stinken? Ik gok zo van niet. Lichaamsgeur was normaal.

Hetzelfde als dat jij je paard niet vind stinken. ;)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:32

Lichaamsgeur is al heel erg lang niet normaal, men gebruikt al eeuwenlang zware parfums om die te maskeren, mits men het zich financieel kon veroorloven. Napoleon is een uitzonderingsgeval in de geschiedenis :P

@Air: ik vind mijn paarden best stinken ja. :o Als er op stal bezig ben ruik ik dat niet zo, maar ik ben echt wel blij als ik naderhand mijn kleren kan uittrekken. En ook de paarden worden trouwens zeer regelmatig gewassen, zeker nu met het warme weer.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:34

Air schreef:
Jup, zo werkt je huid. En hoe meer talg, hoe meer geurtjes.
Ik snap aleen nogsteeds niet waar je dan vind dat ik verkondig dat de douche je huid nietuitdroogt?

Veel talg maakt de huid vet. Dus bij de mensen die veel douchen zou na een periode van uitdroging juist een hele vette huid moeten optreden. Maar zover komt het dus niet, de mensen die er niet tegen kunnen klagen juist over een droge en trekkerige huid.

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:38

Ik douche altijd s'morgens, en soms s'avonds nog een keer, sowieso als ik naar de paarden ben geweest of heb gezweet. Verder was ik wel altijd mijn gezicht voor ik naar bed ga als ik s'avonds niet douche.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:39

Je had het over mensen die een hele sterke lichaamsgeur met zich meedragen, dat die, volgens jou niet schoon zouden zijn.
Terwijl die sterke geur juist kan komen door te vaak douchen, je huid gaat dan niet op het normale tempo talg aanmaken maar op een veel groter tempo. Huid op je lichaam werkt hetzelfde als hoofdhuid ;)

Jup, als ik iedere dag zou douchen gaat mijn huid mij waarschuwen door droog en trekkerig te worden.
Zou ik dat negeren dan is er een grote kans dat ik meer ga stinken... juist door de overmatige talgproductie.

Overigens merk je een vette huid op je lichaam niet snel op omdat je kleding opneemt ipv. je haar of niks, zoals op je gezicht.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:45

Ik heb liever dat mijn huid me waarschuwt dat ik te vaak douche dan mijn partner dat ik te weinig douche :D

joann123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:50

Ik douch na de pAarden en soms ook sochtend niet naar de oaarden douch ik voor slapen soms als ik nog naar buiten ga ofzo dan douche ik nog een keer

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:55

Nu vraag ik mij af of je tijdens de seks ook opeens stopt omdat je wil douchen omdat je begint te stinken... no offence, maar als je partner je na een dag niet douchen vind stinken.. dat is wel heel erg. :+

Voor zover ik weet vind aantrekkingskracht ook plaats door de lichaamsgeur. En dan bedoel ik dus geen gemaakte geur, maar de echte lichaamsgeur.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 20:59

Air schreef:
Nu vraag ik mij af of je tijdens de seks ook opeens stopt omdat je wil douchen omdat je begint te stinken... no offence, maar als je partner je na een dag niet douchen vind stinken.. dat is wel heel erg. :+

Voor zover ik weet vind aantrekkingskracht ook plaats door de lichaamsgeur. En dan bedoel ik dus geen gemaakte geur, maar de echte lichaamsgeur.

Nou.. Sws na de sex ga ik wel douchen :') Niet gelijk 1 minuut later, kan ook wel ff wachten, maar sws voor ik naar buiten ga of iets anders ga doen.. Ik bedoel.. Als jij een lange nacht vol passie hebt gehad :') en je komt later je slaapkamer ofzo weer binnen, nou dat ruikt niet altijd even fris -O- En zo ruik jij zelf dus ook haha.. Dus ja.. Ik ga dan douchen..

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:00

Tussen "lichaamsgeur" en "stank" zit wel een verschil. Ik hoef niet met iemand in bed te liggen die een dag flink heeft gezweet en dan nog eens vrolijk van bil gaan, nee ;-).

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:01

Met dit warme weer douche ik me sowieso elke dag even. Mijn haar was ik om de dag :)

Het is misschien niet zo goed voor je huid om zo vaak te douchen, maar ik heb op mijn rug acné die weer reageert op zweet. De truc is om niet te warm te douchen maar dat kan zóooooo lekker zijn :D

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:15

Naamloos1 schreef:
Air schreef:

Nou.. Sws na de sex ga ik wel douchen :') Niet gelijk 1 minuut later, kan ook wel ff wachten, maar sws voor ik naar buiten ga of iets anders ga doen.. Ik bedoel.. Als jij een lange nacht vol passie hebt gehad :') en je komt later je slaapkamer ofzo weer binnen, nou dat ruikt niet altijd even fris -O- En zo ruik jij zelf dus ook haha.. Dus ja.. Ik ga dan douchen..

Idd, ik ga dan ook douche voordat ik me weer aankleed.

Ik had een vriendin waar je meteen aan rook dat ze de avond ervoor seks had gehad..
En dat is zoooo vies!

Bedoel als ik 's avonds seks heb gehad en ga 's ochtends naar de toilet ben ik blij dat ik toch even kan douche voordat ik me aankleed.
Aan sperma zit sowieso een luchtje niet dat het stinkt maar je herkend het meteen, maar na een nacht broeien stinkt het gewoon.. :+

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:16

Sowieso is "lekker ruiken" nogal relatief en persoonlijk. Ik vind de gemiddelde deodorant en wasverzachter al stinken. Laat staan een fijne wolk parfum. Yuk!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:52

Naamloos1 schreef:

Absoluut! Ik vind het trouwens echt nog wel een tijd erna stinken, ik bedoel dan down under, want je krijgt het nooit helemaal uitgewassen natuurlijk. Ik zal ook na de daad niet zomaar in bed gaan liggen slapen, dan is het nog erger!

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:55

chevax schreef:
Veel mensen hebben wel last van hun huid door douchen, lees ik. Toch gewoon een kwestie van je na het douchen insmeren? Dan is je huid echt niet schraal. Ik heb nog nooit van mijn leven problemen met mijn huid gehad terwijl ik dus twee keer per dag douche. As we speak: mijn badje staat lekker aan, dus huppetee, in het warme water!

Niet elke huid is dezelfde hé. Ik was me sowieso 90% van de tijd zonder zeep (omdat het anders helemaal vechten tegen de bierkaai is), smeer me na het douchen in met een speciale creme van de apotheker (voor extreem droge huid, op basis van olie), en dan nog blijf ik een heel droge huid hebben. Droge huid jeukt verschrikkelijk, écht niet aangenaam.

Rebeccaa schreef:
Maar ze stonk écht heel erg, ik werd er soms gewoon echt een beetje misselijk van. Heel erg sneu voor haar (niemand wilt graag stinken..) maar hoe kan je zoiets niet doorhebben..?

Wie zegt dat ze zich hier niet heel erg van bewust is? Ik heb een vriendin die dit probleem ook ongelofelijk hard heeft. Haar lichaamsgeur/zweetgeur is gewoon héél sterk en doordringend. Zij weet hiervan, heeft al alles geprobeerd (en ook hier: meer douchen maakt het probleem juist erger), is al bij de dokter geweest, maar niets helpt. Moet ongelofelijk vervelend zijn, als mensen dan zo over je oordelen....

Air schreef:
Tegenwoordig is een menselijke geur 'stank'.

Ach, tegenwoordig wordt je bv in menig sportschool zelfs nagekeken als je te hard zweet (ja, als ik sport loopt het zweet letterlijk in straaltjes naar beneden), want zweet is vies. Ik ben héél blij dat ik ondertussen eindelijk een sport heb gevonden, waar dit doodnormaal is, want net door dat oordeel van anderen ("amaai, jij zweet wel hard hé, zo vies), heb ik als puber jarenlang heel weinig gesport.

Ieder zijn eigen ding natuurlijk, maar ik ben persoonlijk héél blij dat ik geen extreme hygiënische normen heb.... Het zou mijn leven heel lastig kunnen maken :). Pakweg op reis, ik ben vorig jaar gaan trekken in Ijsland, met de rugzak. Die rugzak hangt constant op je rug, dus daar mag echt enkel het hoogst noodzakelijke in (want zelfs dan, weegt ie al vlotjes 15kg). Dus: 1handdoek voor 12dagen, 1broeken, 3tshirts, 2truien, 3paar sokken, onderbroeken voor elke dag (hetgeen zelfs 'teveel' is voor veel trekkers). Neem daarbij, dat er niet op elke camping een douche aanwezig was, dus dat er wel eens vlot twee dagen doorgetrokken moet worden zonder douche (en ja, dan zweet je, je zit helemaal onder het stof, én hebt vuile kleren aan). Op zo'n momenten, ben ik héél blij dat ik niet leef met het idee van beestjes / bacteriën / infecties / stank / .... :+. Mijn lijf is echt wel slim genoeg om niet 'ziek' te worden van een handdoek die niet afgekookt is.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 22:14

Air schreef:

Lichaamsgeur ruik je juist heel goed eventjes na het douchen vind ik. En het is toch niet meer dan normaal om voordat je sex hebt fris gedouched te zijn.

Maar goed ik spring maar eens onder de douche, 'stink' naar paarden :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 22:21

Ik zeg heel eerlijk dat ik echt niet elke avond een half uur onder de douche sta.. Als ik iets heb gedaan dat intensief is zoals sporten (na het sporten douche ik sowieso in de sportschool) of als ik bij de paarden ben geweest douche ik langer, maar als ik de hele dag in m'n nest heb gelegen en ik kom er 's avonds uit om even 3 uurtjes te werken ga ik daarna niet uitgebreid een half uur onder de douche. Dan spring ik eronder, was even de PTC en dan ga ik weer lekker m'n bed in :D

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 22:25

Nou gelukkig maar, al dat water. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 22:26

Tsja, als ik echt de tijd neem om te douchen sta ik er ruim een half uur onder ja O:) Dat is mits het niet langer is...

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 22:34

Grappig dat er nu voor of na de sex gesproken wordt... er staat toch duidelijk in mijn vraag tijdens? Blijkbaar was mijn punt er niet duidelijk mee. :+

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 06:02

Het lijkt me wel wat, maar met twee in bad klotst dat water zo irritant over de rand hahaha