Geluidsoverlast buren....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 15:45

Quellian schreef:
linnie050 schreef:
Je kan toch filmen op je eigen gebied dus niet de straat maar je eigen oprit, pad of de tuin.

Ook die beelden mogen niet gebruikt worden als bewijs.

Wat een rot situatie TS. Ik hoop voor je dat het contact ooit nog zal veranderen.

Misschien niet maar als de buren het weer flikken dan hoeft ts alleen maar te zeggen: Luister buurtjes, ik heb op film staan dat jullie dit gedaan hebben, laatste waarschuwing, of we gedragen ons allemaal normaal en houden rekening met elkaar of alle bewijs gaat naar de politie, dan zijn de gevolgen voor jullie. Weten die buren veel dat het niet gebruikt mag worden, alhoewel ik dat nog niet zo zeker weet of je met die beelden niets kunt.

Amaris

Re: Geluidsoverlast buren....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 15:48

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 15:54

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 15:57

Op geluid is hier denk ik wat lastig, woon aan een vrij drukke weg, dus veel auto's en overig verkeer

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 15:59

Veulen84 schreef:
Ineen ander topic werd tijdje geleden verwezen naar een camera die op geluid aan en uitging. Heel klein dus makkelijk ergens in te steken of achter te steken.

http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/?Cu ... tAodqlAA6g

Stand bye modus with sound activation, lijkt me voor ts niet handig, spuitbus maakt niet zo'n lawaai en elke zaterdag springt dit ding aan. :D

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 16:01

Liselot schreef:
Op geluid is hier denk ik wat lastig, woon aan een vrij drukke weg, dus veel auto's en overig verkeer

Das lastiger inderdaad.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 16:05

Je kan een cameraatje plaatsen die 's nachts aangaat bij bewegende beelden en dit opneemt op een recorder. Het aanschaffen van de recorder is de grootste uitgave. Alles bij elkaar, incl. kabels en het laten installeren, kost je ongeveer 1000,00 euro.

Aryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 16:17

€ 1000,- is een flink bedrag, je mag hopen dat je buren dat niet in één keer vernielen.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 16:20

Mijn vader heeft een camera waarvan je kunt instellen hoevaak hij draait of dat hij elke zoveel minuten een foto maakt. Hij slaat de beelden op in een skydrive en is enkel een kwestie van 1x per week even zien wat er weg kan. Hij kan het zelfs live volgen vanaf zn telefoon of ipad, ik maak op dinsdag schoon en zwaai altijd even naar de camera :') kan ik er op wachten dat ik mn pa binnen 5 minuten aan de telefoon heb :))
Maar een camera ansich schrikt denk ik al enorm af :)

Eleionomae

Aryana schreef:
€ 1000,- is een flink bedrag, je mag hopen dat je buren dat niet in één keer vernielen.

Dan heb je dat als het goed is wel op beeld vastgelegd :))

Lindaonline

Die camera kun je toch binnen plaatsen Aryana? Ik weet niet wat de kosten zijn voor een buitencamera. Die 1000,00 vertelde een bedrijf tegen mij toen ik binnen een goedkope camera wilde laten installeren.
Laatst bijgewerkt door Lindaonline op 19-08-13 16:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Aryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 16:23

Beb_bokt schreef:
Die camera kun je toch binnen plaatsen Aryana?

Oke wist ik niet dan is het anders.

Aryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 16:24

Eleionomae schreef:
Aryana schreef:

Dan heb je dat als het goed is wel op beeld vastgelegd :))

Haha ja dat dan weer wel.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 16:47

Jeetje wat een buren. Ik vind het echt knap dat jij nog rustig kan redeneren en een oplossing wil zoeken met hun.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 16:58

Aryana schreef:

Ik denk dat vier keer dat raam opnieuw schilderen en reinigen nog meer kost, als ze bewijs op beeld heeft kan ze diegene aansprakelijk stellen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 19:22

Je zou er ook voor kunnen kiezen een fake camera op te hangen. Bij deze webwinkel (http://www.videofrank.nl/bewakingscamer ... 2_126.html) kun je voor nog geen 2 tientjes al een model kiezen wat een lampje heeft en draait. Werkt vaak op een paar AAtjes, maar als je echt ff uitpakt haal je voor 30cent bij de karwij een meter kabel en maak je dat zo vast dat het lijkt of het aangesloten zit.

Het idee is namelijk waarschijnlijk wel genoeg.

Aryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 19:56

Plus een sticker op je raam met videobewaking.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 20:16

Flyaway speelt advocaat van de duivel en ik kan me zomaar inbeelden dat de buren redeneren zoals zij schetst. Zeer waarschijnlijk vinden zij dat ze al het recht hebben om te doen zoals ze doen omdat ze dat al jaren zo doen en vinden ze die "nieuwe" maar een zeur.

Mediation is inderdaad een heel goed idee, als zeg ik het zelf :o Sommige wijkagenten zijn goed als bemiddelaar maar anderen hebben er geen kaas van gegeten en dan ben je beter af met een buurtbemiddelaar. Helaas is een mediator geen garantie. Als de buren willen meewerken en ze kunnen hun verhaal kwijt, er wordt naar ze geluisterd en ze zijn bereid om aan een compromis te werken, dan kan het heel goed uitpakken maar helaas zijn er ook mensen die helemaal tot niets bereid zijn. Let wel dat jij dus ook water bij de wijn moet gaan doen. Ik geloof zeker en vast dat je daar wel toe bereid bent als ik jouw berichten zo lees maar voor de lieve vrede zal je vrees ik hele waterige wijn krijgen.
Sterkte, dit soort burenellende is heel erg en hakt er ontzettend in. Er zijn mensen die daar compleet aan onderdoor gaan dus zoek veel afleiding en steun bij vrienden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 20:36

Ik kan me de ergernissen van TS helemaal voorstellen! Ik ben alleen wel benieuwd hoe je wilt bewijzen dat je buren het raam hebben ondergekliederd. Er staat immers geen handtekening op en je hebt alleen sterke vermoedens.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 21:12

Het was precies de ochtend na de politie bezoek.. en dan precies haar vooruit alleen zeker door iemand anders ondergespoten worden...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 21:20

Christiene schreef:
Het was precies de ochtend na de politie bezoek.. en dan precies haar vooruit alleen zeker door iemand anders ondergespoten worden...

Ja, je hoeft mij niet te overtuigen :+ maar dit telt nog niet als geldig bewijs.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 21:25

Ik kan het ook niet bewijzen, maar kan iig aangifte doen

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 21:31

Woon je in een huurwoning Liselot?
Je zou met dezelfde informatie/overlast ook kunnen bellen met de woningstichting. Ik heb gehoord dat bij niet zelf-oplosbare klachten en/of schade de Woningstichting een (informatieve) brief stuurt naar de personen in kwestie (mits dit ook huurders zijn - en sinds er in Almelo één grote samenwerkende woonorganisatie zit, is de kans groot dat je buren hier ook huren ;) )
Misschien dat dit al genoemd is, ik heb niet je hele topic gelezen :o Maar in ieder geval succes! Vervelend dit zeg..

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 21:38

Nope, het is koop

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 21:39

Baaln.. -O- Dan heb je niks aan een woningstichting.