Meest vreemde vorm van vertraging.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Meest vreemde vorm van vertraging.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 19:03

Niet in de trein, wel in de bus;
Hele harde knal (schrokken ons rot! := ) ; dames en heren, zoals jullie gehoord hebben... Dat was dus een klapband. Deze bus stopt hier; gelieve uit te stappen en te lopen naar uw bestemming of naar een bushalte lopen en wachten tot de volgende bus komt.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 19:19

lifaya schreef:
jeetje woogy dan heb je ook echt wel veel pech op 1 stokje!

het was mazzel dat we vier mensen tegen kwamen met wie we enorm veel lol hadden tijdens het wachten, maar zelfs dan wordt je gaar als een aardappel midden in de nacht

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 19:21

Wat ik me afvraag. Declareren jullie je vertragingen ook bij de NS? Als je meer dan een half uur vertraging hebt krijg je je geld terug :D
Ik heb al heel wat gratis ritjes gemaakt

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 19:21

Woogy schreef:
nog mooier vanaf het gelredome 's avonds na een concert naar den haag moeten. tot aan utrecht ging dat goed. Daar moesten we overstappen. Zaten in de trein de goede kant op om vervolgens *ding dong* de trein naar den haag zal binnen 2 minuten vertrekken vanaf spoor 17(geen idee wie station utrecht kent...maar das een end rennen) uiteindelijk zaten we in de trein horen we het volgende *ding dong* dames en heren, deze trein zal niet rijden de juiste trein zal binnen twee minuten vertrekken vanaf spoor 3...wij weer rennen. Om vervolgens EXACT! hetzelfde verhaal te horen en terug te moeten rennen naar spoor 16. Uiteindelijk in de goede trein op weg richting den haag. Werden we bij schiphol de trein uit gebonjourd omdat er tussen schiphol en leiden een bliksem inslag was geweest. Er zouden bussen klaar staan het bus perron en er zou aansluitend een trein komen op station leiden om onze reis te vervolgen...Drie kwartier bus wachten later waren we op weg naar leiden. Daar kwamen we aan om 3 uur 's nachts om de eerste ochtend trein om half zes te moeten pakken...Alles bij elkaar zijn we bijna 8 uur onderweg geweest van gelredome naar den haag -O-

Wát een pech. Wat ik alleen niet snap, waarom ging de trein via Schiphol? Utrecht - Den Haag gaat toch over Gouda??

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 19:39

Luz_ElenaE schreef:
Wat ik me afvraag. Declareren jullie je vertragingen ook bij de NS? Als je meer dan een half uur vertraging hebt krijg je je geld terug :D
Ik heb al heel wat gratis ritjes gemaakt

haha ja dat doe ik ook! ik reis al gratis met het ov, dus krijg maar 2 of 4 euro terug :P maar bij ritjes heerenveen-bergen op zoom had ik regelmatig toch wel minimaal een half uur vertraging dus dan is het mooi meegenomen!

ik moet wel lachen om alle verhalen hier, ik heb nog niet veel speciaals meegemaakt.

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 20:29

o krijg je ook je geld terug als je "gratis" reist? Dat wist ik niet. Dan ga ik dat voortaan ook declareren

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 20:38

Heee dat wist ik ook niet, daar ga ik voortaan ook mooi gebruik van maken!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 20:43

Marjoow schreef:
Wát een pech. Wat ik alleen niet snap, waarom ging de trein via Schiphol? Utrecht - Den Haag gaat toch over Gouda??

dat weet ik niet precies meer, volgens mij was het zo dat we via utrecht amsterdam moesten omdat het intussen al behoorlijk middernacht was. Waar het daar alleen al mis ging weet ik niet meer. Was in elk geval een hele rare rit met veel verschillende treinen en bussen

Overigens heb ik geregeld geprobeerd te declareren en zeker ook omdat we twee keer per week naar sliedrecht reden met de trein en echt stapels met ongeknipte kaartjes hebben...wilden ze niks van weten

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 20:46

Oh kaartjes die niet gecontroleerd zijn.. Heb er ook nog stapels van liggen :(

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 20:49

Leverage schreef:

En meestal is dat op de lange reizen. Hoe vaak ik niet uren in de trein heb gezeten zonder gecontroleerd te worden... Terwijl je op de kleinste stukjes bij wijze van spreken 3x wordt gecheckt.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 20:51

Woogy schreef:
Marjoow schreef:

dat weet ik niet precies meer, volgens mij was het zo dat we via utrecht amsterdam moesten omdat het intussen al behoorlijk middernacht was. Waar het daar alleen al mis ging weet ik niet meer. Was in elk geval een hele rare rit met veel verschillende treinen en bussen

Overigens heb ik geregeld geprobeerd te declareren en zeker ook omdat we twee keer per week naar sliedrecht reden met de trein en echt stapels met ongeknipte kaartjes hebben...wilden ze niks van weten

Zal wel het nachtnet zijn, dat is een rondje randstad.

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 21:01

Kirsha schreef:
Leverage schreef:

En meestal is dat op de lange reizen. Hoe vaak ik niet uren in de trein heb gezeten zonder gecontroleerd te worden... Terwijl je op de kleinste stukjes bij wijze van spreken 3x wordt gecheckt.

Ik rees (met kaartjes) altijd op vrij korte stukken, stoptrein 3 stations, en werd misschien hooguit 3x per maand gecontroleerd. Vind het echt heel zonde, hoeveel geld had ik achteraf wel niet kunnen besparen met al die kaartjes? :(

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 21:03

Erg he? Tja als ik in de trein zit zijn het gelijk lange stukken. Dus over korte afstanden kan ik niet meepraten, maar de kans dat de conducteur dan niet langskomt is natuurlijk wel groter.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 21:05

Ja waarschijnlijk had je met dat geld wel 1 boete kunnen betalen en nog over gehad...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 21:35

Marjoow schreef:
Ja waarschijnlijk had je met dat geld wel 1 boete kunnen betalen en nog over gehad...

Maar het is ooit zo geweest dat die boetes progressief waren, dus tweede keer kostte het meer, derde keer nog meer. Ik weet niet of dat nog zo is en hoe die staffeling precies werkte. Conducteurs (M/V) onder ons?

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 22:26

Leverage schreef:

Spreek me er niet van, 10 ritten kaart, 1 keer gecontroleerd. Hier zijn ook gewoon trajecten die nooit gecontroleerd worden :=
Ritten van 2 uur mét overstap, geen condacteur te zien hoor... Zitten 9 vd 10 keer in de eerste klas rustig een krantje te lezen...

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 22:30

Je koopt dan ook een vervoersbewijs, geen controlebewijs en al helemaal geen plaatsbewijs ;-)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 22:32

Ik lees alles bij! Maar heb zelf nooit wat meegemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 22:40

Hilli schreef:
Je koopt dan ook een vervoersbewijs, geen controlebewijs en al helemaal geen plaatsbewijs ;-)

Wou ik net zeggen :) Snap het nooit zo goed, je betaalt om van A naar B te gaan, en je gaat (hopelijk zonder al te veel gekke vertraging) van A naar B. Wat is dan het probleem dat je niet gecontroleerd bent? 'Dan had je net zo goed geen kaartje kunnen kopen' klinkt voor mij een beetje als 'Het is alleen diefstal als je erop betrapt wordt' :+

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 22:46

Hier in nederland vind ik het nog al meevallen met het ov.. (moet ook bekennen dat ik er weinig gebruik van maak)
Wij waren vorig jaar in thailand, waar de treinen makkelijk zonder verklaring 5 uur vertraging hebben.. dan aankomen, en gerust nog een uur op het perron blijven staan.. 8)7 8)7 Gelukkig komen ze dan wel steeds met allerlei lekker eten langs. :D
Toen we terug gingen van schiphol naar huis met de trein waren we ook helemaal verbaasd dat er excuses werden omgeroepen omdat de trein enkele minuten vertraging had..

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 22:58

WildWings schreef:
Hilli schreef:

Wou ik net zeggen :) Snap het nooit zo goed, je betaalt om van A naar B te gaan, en je gaat (hopelijk zonder al te veel gekke vertraging) van A naar B. Wat is dan het probleem dat je niet gecontroleerd bent? 'Dan had je net zo goed geen kaartje kunnen kopen' klinkt voor mij een beetje als 'Het is alleen diefstal als je erop betrapt wordt' :+

Ik betaal altijd braaf voor mijn ritje hoor, om de reden die je zelf op geeft. Alleen dan denk ik, die condacteur is aangenomen om o.a. kaartjes te controleren maar blijkbaar doen ze hun werk dan toch niet zo goed (en daar betaal je toch ook aan mee?!) :+

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 01:58

Die mening deel ik met je.....

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 08:33

mij gaat het er persoonlijk om dat ons ov net in Nederland een godsvermogen kost in verhouding met de rest van europa en in elk geval Australië en Japan(andere landen heb ik geen ov gepakt nog) en ik niet echt snap waarom. We hebben wel een erg goed OV net, zeker in de grote steden kun je een bus, tram of metro pakken en de hele stad doorgaan, maar waarom zijn de treinen zo duur? is dat inderdaad omdat je moet betalen voor de controleurs die hun werk vaak niet doen? Voor de beveiliging die ook vrijwel nooit te zien is? Wat dat betreft vind ik het een walgelijk idee dat er veel, heel veel mensen zwart rijden en ik daar inderdaad zit met m'n kaartje wetende dat ik misschien de enige in de coupé ben, kijk maar eens hoeveel mensen spontaan gaan lopen als ze ergens 'Uw vervoersbewijs gaarne' horen.
Het principe van de ov-chipkaart werkt dus wel wat betreft eerst betalen dan meereizen, maar voor alsnog betaal je je groen en geel eraan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 09:45

Woogy, via schiphol is het nachtnet :j

Maarreh.. Utrecht heeft geen spoor 16 en 17 :P

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 10:34

Woogy schreef:
nog mooier vanaf het gelredome 's avonds na een concert naar den haag moeten. tot aan utrecht ging dat goed. Daar moesten we overstappen. Zaten in de trein de goede kant op om vervolgens *ding dong* de trein naar den haag zal binnen 2 minuten vertrekken vanaf spoor 17(geen idee wie station utrecht kent...maar das een end rennen) uiteindelijk zaten we in de trein horen we het volgende *ding dong* dames en heren, deze trein zal niet rijden de juiste trein zal binnen twee minuten vertrekken vanaf spoor 3...wij weer rennen. Om vervolgens EXACT! hetzelfde verhaal te horen en terug te moeten rennen naar spoor 16. Uiteindelijk in de goede trein op weg richting den haag. Werden we bij schiphol de trein uit gebonjourd omdat er tussen schiphol en leiden een bliksem inslag was geweest. Er zouden bussen klaar staan het bus perron en er zou aansluitend een trein komen op station leiden om onze reis te vervolgen...Drie kwartier bus wachten later waren we op weg naar leiden. Daar kwamen we aan om 3 uur 's nachts om de eerste ochtend trein om half zes te moeten pakken...Alles bij elkaar zijn we bijna 8 uur onderweg geweest van gelredome naar den haag -O-

Denk dat je je vergist in sporen, Utrecht heeft geen spoor 16 en 17 ;)