Front officemedewerker Hoofddorp

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 21:41

Ik snap overigens niet dat ze nog thuis woont als ze zulke problemen heeft met haar vader. (of is het andersom?).

Dit soort opleidingen zijn dan toch geknipt om het huis uit te gaan.
Inwonend op je stage/werk en daarnaast naar school. Volg je stage op een cruise schip ofzo lekker van huis en je hebt je natje en je droogje. Wel 50 uur werken in de week maar ach als je 25 bent moet dat kunnen.

Ik wou dat ik weer 25 was en weer naar school kon.
Ik werkte al 7 jaar op de die leeftijd.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 21:55

Cowgirl schreef:
Ik snap overigens niet dat ze nog thuis woont als ze zulke problemen heeft met haar vader. (of is het andersom?).

Inwonend op je stage/werk en daarnaast naar school. Volg je stage op een cruise schip ofzo lekker van huis en je hebt je natje en je droogje. Wel 50 uur werken in de week maar ach als je 25 bent moet dat kunnen.

Ergens heb ik het idee dat de ouders een deel van het probleem zijn..
No way dat mijn ouders mij op mijn 25e hele dagen thuis zouden laten zitten. Maargoed, die waren op mijn 17e dan ook al van me af :)

Volgens mij is hard werken, je eigen kansen creëren, maar vooral ook positief denken iets wat je voor een groot deel in of door je opvoeding mee moet krijgen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:22

Cowgirl schreef:

Ts wou ook heel graag thuis weg, heel erg graag...maar alleen als ze in een eigen appartementje voor zichzelf kon trekken, met een paar honderd euro die al grotendeels opgingen aan haar huisdieren, zonder er voor te werken want àls ze een stage zou vinden dan zou ze een burnout krijgen als ze daarnaast nog moest gaan werken, en kamergenoten was een echte no-go :) .

Maar dan vraag ik mij eigenlijk ook af TS of jou ouders het eigenlijk allemaal maar prima vinden hoe jij je studies en leven aanpakt? Heb je van thuis uit geen steun of por om je bijeen te pakken en er eens voor te gaan?

Jolliegirl

Re: Front officemedewerker Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:23

Ts zit dus gewoon in een rond cirkeltje en komt hier niet uit....

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:29

Kwanyin schreef:
Cowgirl schreef:

Ts wou ook heel graag thuis weg, heel erg graag...maar alleen als ze in een eigen appartementje voor zichzelf kon trekken, met een paar honderd euro die al grotendeels opgingen aan haar huisdieren, zonder er voor te werken want àls ze een stage zou vinden dan zou ze een burnout krijgen als ze daarnaast nog moest gaan werken, en kamergenoten was een echte no-go :) .

Maar dan vraag ik mij eigenlijk ook af TS of jou ouders het eigenlijk allemaal maar prima vinden hoe jij je studies en leven aanpakt? Heb je van thuis uit geen steun of por om je bijeen te pakken en er eens voor te gaan?

Krijg een dejavú hier.. Kan me vaag zo'n topic herinneren.. :')

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:33

Kwanyin schreef:
Cowgirl schreef:

Ja dan schiet het niet op he. :z -O-

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:44

Cowgirl schreef:

Dit is al vaker aangehaald in eerdere topics. Maarja, dan moet je dat wel willen, maar dat lijkt hier toch wel een probleem. Zomaar een paar dingen die ik me herinner:

- Naast stage werken is onmogelijk (want te veel, onregelmatige uren ed en alle mogelijkheden die aangeboden worden zijn pertinent niet haalbaar of denkbaar)
- Uit huis kan niet, want ze wil niet lenen. En werken kan ook niet. Dan misschien toch maar lenen, maar dan wel alles voor jezelf en zeker niet in een studentenhuis. Onmogelijk dus als je niet wilt (excuus 'kan') werken naast stage.
- Maar thuisblijven is eigenlijk ook geen optie, want haar vader is echt heel 'erg'. Maakt lawaai als hij vroeg op moet voor werk.
- En intern kan niet, want er moet voor de cavia's gezorgd worden. Dus intern kan alleen als de dieren meemogen.

En dan hoor ik nu weer:
- het kan niet te ver
- ik moet op vakantie
- fietsen in Amsterdam doe ik niet

Kortom allemaal eisen/excuses. En het dan nog gek vinden dat je geen stage kan vinden. Tja....

En dan nog het topic met haar vriendin die alles verkeerd doet. Echt, het lijkt gewoon bijna een grap al die topics. En dan zie ik die fot's en dan zie ik gewoon een leuke meid. Kom op! Laat je eens niet leiden door alle negatieve gedachtes, maar ga er eens gewoon voor. Probeer het gewoon eens in plaats van afwachten wat er op je af komt.

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:48

Moderatoropmerking:
Omdat er niet te verwachten is dat er nog iets goeds uit dit topic voort zal komen, hier een definitief slotje