Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Esplendido schreef:Zoals Mindfields het doet, gaat het hier thuis ook. DL heeft er momenteel een handje van om een hap van een boterham te nemen, de rest op de grond te gooien en dan een nieuwe te vragen. Die krijgt ze dan niet. Ik zie dat niet als straf, het is inderdaad de logische consequentie, het gevolg van haar gedrag. Het is niet een door mij bedacht gevolg terwijl het in de hoek/strafstoel zetten dat wel zou zijn. Bovendien leg ik ook kort uit waarom ze geen nieuwe boterham krijgt en blijft het aan tafel gewoon gezellig.
benangelique schreef:Wij vanavond een mega driftbui gehad van dochterlief. Wederom om het eten. Zeggen dat ze honger heeft en eenmaal aan tafel niet willen. Ze moet dan wel blijven zitten met als resultaat dat ze woest werd. Dan kunnen we haar negeren, dwingen tot eten of op de gang zetten, maar daar gaat de driftbui niet van over. Ik heb haar op schoot genomen, benoemd dat ik niet begrijp waarom ze zo boos is maar dat ze dat best mag zijn. Ik heb haar al die tijd vastgehouden en dat koste me mijn gehoor, maar ze vond het fijn want bleef zitten. Ik liet haar niet alleen met haar woede. ..
Na verloop van tijd was het duidelijk waarom ze zo boos was. Ik had gezegd dat we padta zouden eten en zij was in de veronderstelling dat dit chocopasta zou zijn. ..
Had Ik dus boos moeten worden haar? Nee dus. Ze begreep het gewoon niet
Esplendido schreef:Zoals Mindfields het doet, gaat het hier thuis ook. DL heeft er momenteel een handje van om een hap van een boterham te nemen, de rest op de grond te gooien en dan een nieuwe te vragen. Die krijgt ze dan niet. Ik zie dat niet als straf, het is inderdaad de logische consequentie, het gevolg van haar gedrag. Het is niet een door mij bedacht gevolg terwijl het in de hoek/strafstoel zetten dat wel zou zijn. Bovendien leg ik ook kort uit waarom ze geen nieuwe boterham krijgt en blijft het aan tafel gewoon gezellig.
petraaken schreef:Moet zeggen dat ik het ook met verbazing zit te lezen. Ieder kind zal wel zijn eigen aanpak nodig hebben want bij de een werkt dit en bij de ander werkt dat maar die hele monologen begrijp ik ook niet. Mijn neefje zijn zus wild eens perse mee naar de stallen. Ik vond haar nog te klein daarvoor maar ja ik was weer de boeman volgens mijn moeder dus kind mee naar stal. Ik had haar gezegd dat niet de deuren mocht open maken van de boxen. toen ik even niet keek omdat ik de deur achter me dicht trok hoorde ik plots een deur open gaan. had die kleine feeks het toch gepresteerd om de boxdeur open te doen. Kon haar nog net bij de kraag grijpen voordat ze letterlijk die box binnen ging bij mijn meest chagrijnige paard. Ze schrok enorm van me omdat ze dat niet had verwacht. Ze was boos omdat haar broer wel mocht voeren en zij niet. Tja ze schelen 6 jaar in leeftijd dus hij kan dat al aan, zij niet. Ze was toen amper 4 of 5. Zo ook een keertje een mannetje van 4 op zijn plek gezet in de bus bij een uitstap van mijn werk naar een pretpark. mama had tig keer gezegd dat hij moest stoppen met zijn zus te pesten.mannetje bleef toch doorgaan, op een gegeven moment was ik het zo zat (zat in de stoel vlak achter hen, mama in de rij aan de overkant van het gangpad) dat ik hem in de kraag gevat heb en hem in zijn stoel gezet (nogal bruusk) zijn drinkbeter afgepakt (want hij sloeg ermee naar zijn zus) en gezegd dat als hij nog een keer deed dat ik hem naast mij ging zetten en dat hij geen film kon kijken.
Blijkbaar was mijn toon zo ferm genoeg dat hij de rest van de busreis stil is geweest en op zijn stoel is blijven zitten.
Voor kleine kinderen ben ik waarschijnlijk die chagrijnige of altijd boze mevrouw maar dat kan me eerlijk gezegd niets schelen. Moeten ze maar braaf zijn.
Cer schreef:Ik lees dit met lichte verbazing en humor..ben zelf opgevoed met de argumenten 'nee is nee' en 'omdat ik t zeg' en dat heeft niet geleid tot enorme psychische problemen(althans, voor zover bekend). Al dat uitleggen en toestanden met die jonge kruimels, ik vind dat sommigen een hoop 'volwassen' informatie te verwerken krijgen. Het grote voordeel van kind zijn is juist de eenvoud..
En zelf bepalen wat ze eten??wauw... Tuurlijk, als ze iets echt niet lusten, ok, maar verder...
Geweldig topic dit
Cer schreef:Ik lees dit met lichte verbazing en humor..ben zelf opgevoed met de argumenten 'nee is nee' en 'omdat ik t zeg' en dat heeft niet geleid tot enorme psychische problemen(althans, voor zover bekend). Al dat uitleggen en toestanden met die jonge kruimels, ik vind dat sommigen een hoop 'volwassen' informatie te verwerken krijgen. Het grote voordeel van kind zijn is juist de eenvoud..
En zelf bepalen wat ze eten??wauw... Tuurlijk, als ze iets echt niet lusten, ok, maar verder...
Geweldig topic dit
Mindfields schreef:Misschien zou je op volwassen leeftijd juist ook wel behoefte hebben gehad aan iemand die je vasthoudt ipv alleen zijn, als ze dat toen al bij je hadden gedaan, dat weet je niet denk ik. Ik heb me er echt in verdiept in hoe ik het zou aanpakken en daarbij vooral ook wetenschappelijke onderzoeken doorgespit en daarom ervoor gekozen het zo te doen als ik het doe.
Mindfields schreef:En nee die chips wilde hij niet want hij wilde de chips die ik had, dus hij eet ze dan ook echt niet op hoor
benangelique schreef:Wij vanavond een mega driftbui gehad van dochterlief. Wederom om het eten. Zeggen dat ze honger heeft en eenmaal aan tafel niet willen. Ze moet dan wel blijven zitten met als resultaat dat ze woest werd. Dan kunnen we haar negeren, dwingen tot eten of op de gang zetten, maar daar gaat de driftbui niet van over. Ik heb haar op schoot genomen, benoemd dat ik niet begrijp waarom ze zo boos is maar dat ze dat best mag zijn. Ik heb haar al die tijd vastgehouden en dat koste me mijn gehoor, maar ze vond het fijn want bleef zitten. Ik liet haar niet alleen met haar woede. ..
Na verloop van tijd was het duidelijk waarom ze zo boos was. Ik had gezegd dat we padta zouden eten en zij was in de veronderstelling dat dit chocopasta zou zijn. ..
Had Ik dus boos moeten worden haar? Nee dus. Ze begreep het gewoon niet
horseyfries schreef:Mindfields schreef:En nee die chips wilde hij niet want hij wilde de chips die ik had, dus hij eet ze dan ook echt niet op hoor
Wil dat zeggen dat ondanks dat jij zei dat hij het niet mocht hebben als hij het op de grond gooide, je dat toch had laten gebeuren als hij het wel opat?
Ik ken genoeg kinderen die die fout maken en dan alsnog hun snoepjes, chips of wat dan ook wél van de grond zouden eten, misschien dat die van jou dat nu niet deed, maar wat als?