Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
secricible schreef:Soms staat er op de kaart ook gewoon
"Cola"
"Sinas"
"Ijsthee"
Dus de kaart zegt ook niet alles, soms kom je dan nog geen stap verder...
Douce schreef:Over oplossingen gesproken. De horeca is mijn bijbaan, dus heb er geen papieren voor. Maar ik heb zoveel gehad aan de terras training van Heineken. Allemaal kleine tips en feiten. Zo schijnt het te zijn dat blonde mensen meer fooi krijgen. Beetje jammer haha.
Maar mochten jullie ooit deze cursus kunnen volgen, ik raad hem aan.
) kreeg toen ik sinas bestelde.
Douce schreef:Over oplossingen gesproken. De horeca is mijn bijbaan, dus heb er geen papieren voor. Maar ik heb zoveel gehad aan de terras training van Heineken. Allemaal kleine tips en feiten. Zo schijnt het te zijn dat blonde mensen meer fooi krijgen. Beetje jammer haha.
Maar mochten jullie ooit deze cursus kunnen volgen, ik raad hem aan.

Iepke schreef:Ik baalde vandaag lichtelijk van mijn eigen onschuldigheid, toen er een stom grapje werd gemaakt. Ik was al een aantal keren aan tafel geweest en elke keer kon ik voor meneer weer een nieuw biertje intappen, ging goed dus. Zegt ie bij de 3e keer: Ja, ik weet niet, maar volgens mij is dit glas lek! Dus ik er heel serieus op ingaan, dat de onderkant nat is van het spoelen, bla bla, zitten ze me met een grijns aan te kijken en te wachten tot het kwartje valt

. Konstantine schreef:Over die merken...
Ik bestel altijd Fanta, omdat ik in België serieus een keer jus d'orange (![]()
![]()
) kreeg toen ik sinas bestelde.
Ik wil niet per se Fanta, vind Sisi zelfs lekkerder, ik zeg het gewoon om te voorkomen dat ik het verkeerde product krijg. Kreeg ik de vorige keer dus ergens Orangina in plaats van Fanta/Sisi... Ja eh, dat is een ander product hoor.

BAStable schreef:maar het allerbelangrijkste : LACHEN
Ooit heeft iemand mij wijs gemaakt dat als je (glim)lacht ookal is het nep dat je dan 1 of ander stofje aanmaakt waardoor je gelukkiger word en dus ook weer meer plezier in je werk zult hebben. Of het echt klopt geen idee. In de tijd dat ik in de horeca werkte had ik nooit problemen om te lachen. Sommige collega's vonden mij zelfs "irritant" omdat mijn gezicht altijd in lach-stand stond
BAStable schreef:hoevaak ik al wel niet te horen heb gekregen; 'alsjeblieft, voor de kinderwagen..'
SummerRemedy schreef:Ik heb me ook een keer verbrand en die levertraanzalf trok echt de brand en pijn eruit, superspul!
Toen mijn moeder opmerkte dat er wel een flink prijsverschil zat tussen een pizza en een glas water werden ze boos en kreeg ze van alles over zich heen en dat ze gewoon niet wilde betalen en dat ze korte metten met zulke klanten maakten etc etc. Mijn moeder en zussen waren erg geschrokken en hebben betaald en zijn weg gegaan. Snap echt niet waar diegene het lef vandaan haald om tegen een stel 65+ers zo tekeer te gaan