Van 3% naar 10%.. mijn verhaal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

geezzzke

Re: Van 3% naar 10%.. mijn verhaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 18:56

Ik heb net met heel veel plezier deze 14 pagina's doorgelezen en ik vindt het echt heel bijzonder om te lezen! Ik hoop nog meer van je ontdekkingstocht mee te mogen maken hier! :-)

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 20:27

Vanavond voor het eerst gelongeerd zonder mijn vriendin erbij, wat geweldig om te zien hoe ze op mij reageert! Ik ben echt traag/en soms wat lomp met touwtjes goed bijzetten enzo (ik wil ook andere longeer materialen aan gaan schaffen) maar jéétje wat een geduld heeft mijn pony!! Super <3

Haha ben dus niet de enige met dit soort blunders, gelukkig :') :=

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 21:52

Ik lees je berichtje nu pas.
Maar goh, wat een herkenning.

Mijn broertje heeft inderdaad ook onderontwikkelde iris in beide ogen.
En een verschoven lens en staar gehad.
Hij is al wat vaker geopereerd aan zijn ogen, maar jou reactie is exact als die van mijn broertje.

De eerste operatie was hij 7 jaar.
Hij werd wakker na de operatie en ging met zijn handen richting de tv.
Alsof hij het wilde pakken.

Hij zag ineens de TV zo veel duidelijker en hij zag voor het eerst een soort diepte.

Heel mooi om te lezen hoe jij het allemaal ervaart.
Mijn broertje ziet nu 15%

Ik hoop dat jij dezelfde richting op gaat!!

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 11:14

Jeetje wat een verhaal, geweldig hoe jij alles omschrijft.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-13 15:29

daantjuhhh, wat super zeg van je broertje! Echt heel mooi om te lezen dat er meerdere mensen zijn die zo reageren! Echt fijn om te lezen <3. Is het bij jou broertje nu wel stabiel? Hoe ervaar jij dat eigenlijk, dat je broertje slechtziend is?

Dankje Geerte :D

Gister hoorde ik een vlieg op mijn kamer, ik zie normaal gesproken niets maar ben wel panisch voor insecten omdat ik dus niet zie wat het is :=. Dus ik kijk omhoog, zie ik een zwart stipje heen en weer bewegen! Mijn hemel wat was ik bang, haha :'). Ik dus naar beneden roepen ''mama, alsjeblieft haal dat ding van de muur af!'' Mam natuurlijk verbaast van ''wat is er dan?'' Tja weet ik veel dat zie ik nou net weer niet, haha ;). Kon wel van aardig dichtbij zien dat er 'iets' bewoog maar wat het is??? Dus zij naar boven, was het een langpoot mug, maar brrrrrr!! :=

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 21:09

Getsie goede reden om bang voor te zijn paulien! vieze beesten! ben ook niet zo'n insecten fan! :')

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-13 20:35

Haha Cassandra, nee vind het echt 10x niets :')

Vandaag heb ik een paar puppy-sprongetjes gemaakt en balkjes gedraafd met Madeira. Echt raar hoor, om te doen als je ineens meer ziet, en de hindernis ziet 'staan'! Ik zie geen hoogte/hoe ver het precies ligt, maar verder wel! Het was wel gaaf, Madeir sprong alleen de eerste 2 á 3x idioot hoog dus moest even proberen mee te zitten haha. Daarna lekker buiten op het terrein uitgestapt met een lief stalgenootje.

Ik zei tegen mijn moeder 'ik vind het enger nu te springen nu ik de hindernis zie staan!' wat dus zowel mijn moeder als omstanders heel apart vinden. Maar als je altijd gewend bent om niet te sturen, je pony maar te laten 'gaan' is dat echt heel vreemd.. maar ze was echt zooo braaf. <3

Afbeelding

Volgens mij lijkt het alleen alsof ik heel erg in haar mond trek, maar dat viel geloof ik wel mee..

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 21:29

Da´s interessant wat je nu schrijft. Doordat jij niets zag moest je op je pony vertrouwen nu jij iets ziet moet je pony op jou vertrouwen, in ieder geval bij het springen.

Klinkt trouwens wel alsof jullie een superteam zijn onafhankelijk van hoeveel jij kunt zien. Je pony past zich wel aan.

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 21:38

Ik ben ook een stille meelezer, maar wat fijn dat het nu zo goed gaat en dat je er zo van kan genieten. En wat een super braaf paard heb je!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 09:17

Bedankt allebei :D ik ben natuurlijk geen top ruiter, maar durf wel te zeggen dat ik mijn paard heel erg vertrouw. Ze is echt super braaf <3

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 09:21

Wauw Madeira, heb je OP net gelezen (ben niet meer door alle 15 de pagina's gegaan)
Maar wat een mooi verhaal.. Het ontroerde me gewoon even, wat zul jij "opgekeken" hebben van alles om je heen.. Ik denk dat wij ons dat helemaal niet eens kunnen voorstellen..

Prachtig! En ik wens je heeel veel plezier met je paardje!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 16:09

Madeira_ schreef:
Maflinger_S schreef:
Haha, ik moet zo om je lachen. Je hebt zo´n leuke enthousiaste schrijfstijl. Zelfs het motiefje in de gordijnen is het vermelden waard.
Zo leuk om op deze manier je ontdekkingstocht te kunnen delen en mijn eigen bewustzijn te kunnen vergroten.

Hihi wat leuk om dit te lezen :D :D dankjewel!

Ik hoor veel mensen zeggen, dat er een wereld voor mij open gaat, en dat is zéker waar! :D Maar ergens sluit er ook 1, een veilige wereld waar ik altijd in leefde. Als je ineens meer ziet realiseer je je dat je meer onafhankelijkheid/zelfstandigheid krijgt, wat natuurlijk super is! :) Maar het is ook allemaal best wel spannend in het begin. Maar gelukkig gaat het allemaal super goed, ik was in het begin wel zenuwachtig, gewoon van 'hoe zou iedereen reageren? Snappen mensen wel dat ik nog steeds gewoon heel slechtziend ben?' maar ik merk dat iedereen zo super lief en leuk reageert, maakt mij nog blijer dan dat ik al was, haha :D

lief en leuk reageren is echt allen maar omdat ze je het gunnen. Geniet ervan!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 19:00

Thanks Mayling! :D

@Knert, absoluut, dat denk ik ook :D.

Merk wel dat ik met veel meer zelfvertrouwen aan het paardrijden ben. Ineens heb ik veel meer zelfvertrouwen en gaat Madeira ook beter lopen, omdat ik nu veel duidelijker ben in wat ik wil. Het resultaat:

Afbeelding

Ook merk ik dat ik mijn uiterlijk minder accepteer dan ik al deed nu ik mezelf in de spiegel 'goed' zie. Alles lijkt heel erg groot enzo, dat is echt even wennen! Maar verder merk ik dat ik er al wat gewend aan raak (al geniet ik nog steeds elke dag van alles wat ik zie om mij heen) <3. Ik zei al tegen mam, het lijkt net of ik altijd in een tekenfilm heb geleefd: veel details zie je niet maar je ziet wel dat een boom een boom is bijvoorbeeld.

Vanmiddag ook lekker wezen wandelen met een stel meiden in een bos wat ik niet kende, merkte wel dat ik veel dingen niet zag (vaak struikelen enzo, ondanks dat ik aan de arm loop) maar dat ik wel na de tijd in de auto aan het slapen ben om alles te verwerken. Wat is de natuur toch práchtig!! <3

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 19:05

Wat loopt Madeira goed joh :oo ! Wauw, hoe hard jij vooruit gaat en ik met Romana stil blijf staan. Damn! Respect!

En hoezo accepteer jij je uiterlijk niet meis? Wat is er mis met jou? Ik zie een hele lieve meid. Speelt uiterlijk dan zo'n grote rol?

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 19:08

Cynn_x schreef:
Wat loopt Madeira goed joh :oo ! Wauw, hoe hard jij vooruit gaat en ik met Romana stil blijf staan. Damn! Respect!

En hoezo accepteer jij je uiterlijk niet meis? Wat is er mis met jou? Ik zie een hele lieve meid. Speelt uiterlijk dan zo'n grote rol?

Dankjewel <3! Het gaat steeds beter, ben echt heel trots op haar! :)

Ik weet het niet. Merk toch dat voor veel mensen uiterlijk erg belangrijk is. Had er nooit zo'n grote boodschap aan (met de gedachte, als je jezelf goed verzorgd dan is het goed, toch?) maar nu ik er steeds mee geconfronteerd word wat mensen zeggen (en nu mezelf ineens zie) merk ik toch dat er dubbele gevoelens opspelen. Vind mensen mooi, iedereen, mensen zijn uniek. Maar ergens merk ik ook dat er een stukje in mezelf het niet echt wil accepteren hoe ik eruit zie. Ineens zie ik wat mensen bedoelen als ze zeggen dat ze aan mijn ogen zien dat ik slechtziend ben, of (ben jaren gepest met mijn gewicht) dat ik er ''zwaar'' uit zie.

Maar ik denk dat het van zelf komt, het heeft wat tijd nodig.. :)

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 19:12

Naja, ik herken het wel.. :\
Maar toch. Je leven is nu zoveel anders nu je meer ziet. Ik zou gewoon alleen maar genieten als ik jou was en schijt hebben aan wat mensen zeggen. Al is dat makkelijker gezegd dan gedaan, I know. Maar ik zou het je goede gevoel sinds tijden niet door laten beïnvloeden..

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 19:13

Meid, ik heb je vandaag in het echt mogen aanschouwen :Y) en eerlijk is eerlijk, ik vind je er fantastisch uit zien!! En ik vind je nu absoluut niet zwaar ogen :) Gewoon hartstikke normaal. Maar zal misschien inderdaad tijd nodig hebben - zowel om te wennen aan dat je het nu gewoon ziet, als wennen aan het feit dat je zoveel afgevallen bent. Duurt toch lang voordat dat knoppie echt omgaat, misschien.

De natuur was echt mooi he :) enneh, ik ben ook een paar keer gestruikeld hoor, hihi.

En wauw, wat heb je Madeira super aan het lopen! Daar kan menig mens een voorbeeld aan nemen!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 19:16

Nee precies, ik moet gewoon weer wennen denk ik. Aan de nieuwe 'ik'. Al hoewel ik natuurlijk gewoon nog Paulien ben :D.

Het komt wel, denk ik. Je hoort zoveel om je heen hoe belangrijk uiterlijk is voor mensen. Ga binnenkort studeren en merk dat ik dan toch stiekem tegen aan hik hoe mensen tegen mij zullen aankijken. Maar ik moet gewoon mezelf blijven, kan toch niet veranderen, alleen maar aanpassen maar dan blijf ik toch nog 'Paulien' :).

Wat je zegt is zo waar, je verstand weet het eigenlijk allemaal wel, maar het nog doen is altijd veel moeilijker.. ach komt vast goed :D.

Dankjewel Aleeneh! <3 <3

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 19:29

Lang niet iedereen hecht veel waarde aan uiterlijk hoor. En je bent nou eenmaal wie je bent, dus vooral niet onzeker over zijn. :D En bovendien, het belangrijkste aan uiterlijk blijft altijd nog uitstraling - als je goed in je vel zit straal je helemaal en dan word je vanzelf al 10x zo mooi :)

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 19:30

Aleeneh schreef:
Lang niet iedereen hecht veel waarde aan uiterlijk hoor. En je bent nou eenmaal wie je bent, dus vooral niet onzeker over zijn. :D En bovendien, het belangrijkste aan uiterlijk blijft altijd nog uitstraling - als je goed in je vel zit straal je helemaal en dan word je vanzelf al 10x zo mooi :)

Denk dat je gelijk hebt! :D

Het is denk ik meer dat ik heel erg aan mijn eigen uiterlijk moet wennen- ben altijd al erg onzeker geweest en nu vergroot dat doordat ik nog beter zie. Maar ik vind nog steeds veel dingen mooi om mij heen en geniet van bijna alles wat ik om mij heen zie! :D

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 19:49

Madeira_ schreef:
Vanmiddag ook lekker wezen wandelen met een stel meiden in een bos wat ik niet kende, merkte wel dat ik veel dingen niet zag (vaak struikelen enzo, ondanks dat ik aan de arm loop) maar dat ik wel na de tijd in de auto aan het slapen ben om alles te verwerken. Wat is de natuur toch práchtig!! <3

sorry voor het laten struikelen :o ik ben dan ook geen diezel he! :Y) scheelt dat je niet de enige was die struikelde, ik viel nog bijna over een steentje heen dus ach.. :P
En paulien, je mag echt wel trots zijn op jezelf en je bent een hardstikke mooie meid!! <3 <3

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 21:44

Wat leuk dat je telkens nog weer updates plaatst. In de spiegel kijken en denken 'Neeeeeee! Wat een rothoofd' heeft iedereen. Het leuke is dat datzelfde hoofd er ook als leuke kop uit kan zien (ja, ook in je eigen ogen!) als je je goed voelt. Probeer maar!

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 21:47

Ten eerste: wat tof dat je rechten gaat studeren, is echt een hele leuke studie. :D Ten tweede: je hoeft absoluut niet onzeker zijn over je uiterlijk hoor!

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 00:28

Wow! Dit is nog eens een bijzonder verhaal. :oo Echt heel bijzonder om met jouw perspectief mee te kunnen leven. Je hebt het zo aangrijpend omschreven! Echt ontroerend. :)

Alle geluk is je gewenst. +:)+
(En je hoeft zeker geen sorry te zeggen voor je topic!)

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-13 17:11

cass1991 schreef:
Madeira_ schreef:

sorry voor het laten struikelen :o ik ben dan ook geen diezel he! :Y) scheelt dat je niet de enige was die struikelde, ik viel nog bijna over een steentje heen dus ach.. :P
En paulien, je mag echt wel trots zijn op jezelf en je bent een hardstikke mooie meid!! <3 <3

Hihi dat was jou schuld toch niet <3!!! Bedankt meis <3

Laurie, ben heel benieuwd naar de studie :D

Bedankt voor alle reacties verder :D