Onzekere vrouwen....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

doemaar

Re: Onzekere vrouwen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 09:59

Dat klopt... Als je er beide over eens ben en achter een open relatie staat.. Dan is het natuurlijk geen probleem.

Maar toch blijf ik er maar een beetje oudbollig over denken hoor ;) .. Tegenwoordig moeten we dus van alles maar normaal vinden.. Er zijn zelfs straten waar ze partner ruil doen... Dan leggen ze de sleutel op de etenstafel en dan kunnen ze even rond wipselen :P... Dan denk ik echt waar gaat dit heen.. Bahbah :P

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 10:07

Denk dat het ook voor een groot deel afhankelijk is van wat jij zoekt in een relatie en wat je verwacht van de relatie. :j

Al vind ik dat zodra je een relatie aangaat je het ook bij één persoon moet houden en wat dat betreft ben ik dus ook oubollig :')

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 10:12

Denk dat wat betreft open relaties daar toch iedereen heel verschillend in is.
Ik zou het me niet kunnen voorstellen om een open relatie te houden. Ik denk dat ik gek word!

Zou ook eigenlijk niet weten waarom je een open relatie leuk of spannend zou vinden. Je hebt toch een partner waar je gek op bent, waar je leuke dingen mee doet en waar je het bed mee deelt. Waarom moet de mensheid toch altijd meer, en is het gras aan de overkant altijd groener ik snap dat niet hoor.

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 10:36

_Naomii helemaal mee eens.. Alles moet maar normaal gevonden worden

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 10:50

Ja.. Denk ook niet dat als ik thuis kom bij paps en mams en ik zeg kijk dit is me nieuwe vriend, maar hij doet het afentoe ook nog met iemand anders. :=
Denk dat me vader zegt Naomi de groeten met deze jongen!

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 11:47

Ik vraag me juist af waarom het idee ooit is ontstaan dat we allemaal maar monogaam moeten zijn en dat we allemaal zo verkramd over seks moeten doen. Wat is normaal? En wat is tegenwoordig?

Wat betreft waarom wil de mens toch altijd meer? Kun je het ook omdraaien: waarom wil de mens toch altijd zo graag zichzelf regeltjes opleggen van wat goed en wat slecht is?

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 11:55

Ach weetje zo hebben we allemaal onze mening en we denke allemaal dat ons eigen mening het beste is. Knoffer ik ben ook niet iemand die met de maatschappij mee hobbel hoor.. Ik ben ook niet zo van ik moet volgens het ideaal plaatje leven. Ik wil gewoon leven waarbij ik me het prettigste bij voel en dat is niet met een andere vent het bed in duiken. Maar voor sommige houd de relatie juist stand als ze met andere mogen rommelen.. Ik vind het prima zo lang ze mijn vriend maar met rust laten :D

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 12:03

Knoffer schreef:
Ik vraag me juist af waarom het idee ooit is ontstaan dat we allemaal maar monogaam moeten zijn en dat we allemaal zo verkramd over seks moeten doen. Wat is normaal? En wat is tegenwoordig?

Wat betreft waarom wil de mens toch altijd meer? Kun je het ook omdraaien: waarom wil de mens toch altijd zo graag zichzelf regeltjes opleggen van wat goed en wat slecht is?

Maar dat is toch iets wat op gevoel speelt? De 1 kan zich prettig voelen bij het geen dat ze beide lekker los mogen gaan met andere de ander wil graag dat haar vriendje voor haar alleen gaat.
Ik ben niet iemand die moeilijk over sex praat. Veel mensen vinden het een taboe, ik vind dat niet.
Alleen zou ik niet met de gedachte rond kunnen lopen dat mijn vriendje het met een ander zou doen, dat je, je vriend belt en te horen krijgt ja ik ben met die en die en ze blijft slapen. Het idee dat hij van iemand anders zal genieten terwijl het jou vriend is, nee dat is voor mij niet weg gegelgd. Misschien komt dat dan echt omdat ik onzeker ben, en altijd om bevestiging wil vragen.

Open relaties, nee zo zit ik gewoon niet in elkaar.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 20:22

Dat is prima, dat is juist het mooie, iedereen kan dat lekker zelf bepalen. (Heb zelf ook geen open relatie.) Maar ik ben het er dus niet mee eens als jullie zeggen: 'alles moet maar normaal gevonden worden' of 'waarom moet de mensheid toch altijd meer, en is het gras aan de overkant altijd groener ik snap dat niet hoor', die uitspraken hebben een negatieve lading.

Je zou ook van jaloerse mensen die monogaam zijn, kunnen zeggen: 'waarom is iedereen toch zo hebberig en wil iedereen iemand exclusief voor zichzelf hebben?' Maar dat vind ik ook onzin, omdat het een negatieve benadering is. Wat mij betreft doet iedereen waar hij/zij zich prettig bij voelt en is het ene niet beter dan het andere. Zolang je partner en jij daar maar uitkomen.

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 22:27

Hier nog een onzekere muts :)

Over open relaties ook niet mijn ding hoor, niks tegen mensen die dat wel willen maar zou dat zelf niet willen. Ik ben niet jaloers gelukkig maar met meerdere mensen iets hebben gaat voor mijzelf dan te ver. Zou me dan de hele tijd afvragen of de ander dan beter is qua persoon of dat je ergens tekort doet.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 23:01

Ben het met Knoffer eens in de discussie over open relaties. Ik schrok ook wel van de uitspraak 'alles moet maar normaal gevonden worden', omdat het insinueert dat mensen die een open relatie hebben dat opdringen aan anderen en niet het recht hebben dat te uiten (omdat het raar is dat ze hopen dat de ander het zal respecteren). Ik heb ook geen open relatie, maar als goede vrienden van me zouden zeggen dat ze een open relatie hebben zou ik daar echt niet anders door tegen ze aankijken hoor. :) Dat doet me denken aan dat je bv als vrouw bang zou worden als je er achter komt dat een vriendin van je lesbisch is, omdat jij dat niet bent. Laat staan dat het een probleem is voor mensen om alleen maar te wéten dat er ergens mensen zijn die allemaal swingen en/of open relaties hebben. Je hebt er zelf toch geen last van, dus waarom niet accepteren dat niet iedereen hetzelfde gevoel erbij heeft als jij en andere mensen wellicht andere behoeftes binnen hun relatie hebben? :) Ik vind het pas een probleem als er ongelijkheid in een relatie bestaat, bv dat een van de twee partners in een open relatie het eigenlijk niet wil en alleen doet voor de ander. Zolang beide partners het ermee eens zijn, why not?

Ik denk trouwens, om op het topiconderwerp terug te komen, dat op een forum het al gauw lijkt of mensen erg onzeker zijn, omdat ze sneller onzekerheden of problemen hier plaatsen die ze in het echt bij niemand kwijt kunnen. Soms is het fijn om dan ergens online het kwijt te kunnen. Ik zie zelf ook niet in waarom je níet af en toe onzeker zou mogen zijn. Ik ben zelf vrij snel met het juist wel uiten van onzekerheden of angsten in het echt en soms heb ik het idee dat mensen mij daarom onzeker vinden. Terwijl ik mezelf helemaal niet zo voel. :D

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 23:22

Monogamie brengt ook stabiliteit in een gezin. Het is voor kinderen een veilig gevoel als papa en mama elkaar hebben en niet iedere dag mannen en vrouwen mee naar binnen sleuren voor een verzetje. Lijkt me ook een behoorlijke chaos worden. Natuurlijk kunnen pa en ma dit in het geniep doen, maar ik heb het nu over een evolutionair perspectief. Bovendien is er veel meer kans op geslachtsziektes.
Ook is het bewezen dat onze hersenen nog steeds verbindingen leggen met andere gebieden( ook nu nog) en is het niet meer zo simpel te stellen als; het is de natuur. Er is ook nog zoiets als ratio.

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 07:40

@ mews.. wat ik hier zo fijn vind is dat je een beetje erkenning vind in anderen..
Je leest verhalen van andere meiden waarin je denk ik ben dus niet de enige met dit gevoel..

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 09:05

Nou mews je hoef van mijn opmerking niet te schrikken hoor. Als een vriendin van mij in een open relatie zou stappe zou ik haar echt niet late vallen hoor, maar wilt niet zeggen dat ik achter haar keuze staat en het normaal vind. Ik vind homo's en lesbie's ook niet echt normaal (zijn niet voor niks 2 geslachten)
... maar ik zou best bevriend ermee kunne worden als ik met diegene een klik heb. Dan vind ik wel als je op het zelfde geslacht valt kun je weinig aan doen (dat is geen keuze). Zou echt niet aanmoedige bij een lesbiese vriendin om een man te nemen omdat het voor mij normaal is... Dat ga echt niet werke (duh)..

Verder ben ik het ook helemaal eens met Lavien :)

Ohw en of ik hier sneller mijn onzekerhede neer durf te zette omdat hetvop internet is.. tja geld niet voor mij.. zijn wel wat bokkers die mij persoonlijk kenne en me speciaal opzoeken. Maar ik vind dit topic wel boeient want ja het lucht wel soort van op dat je niet de enige onzeker tutholaa ben. Ik denk ook echt dat er meer onzekere dames zijn dan niet... en vele dat ook verbergen door dat masker op te doen :)...

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 13:12

Oei, homoseksualiteit niet normaal...ik vind het jammer dat zo'n uitspraak in deze eeuw nog steeds gedaan wordt.
Hoe denk je dat onzekere homoseksuele jongeren zich voelen als ze steeds horen dat het eigenlijk niet normaal is?

@Lavien, uiteraard is het allemaal te verklaren, voornamelijk vanuit onze historie van religie en kerk. Daarnaast vanuit sociaal-economisch oogpunt, omdat het nog niet zo heel lang geleden is dat mannen en vrouwen niet gelijkwaardig waren en het huwelijk een soort zakelijke overeenkomst was. Maar inmiddels zijn we gelukkig een beetje van die ideeën af en dat geeft ruimte voor meer vrijheid in hoe je een relatie kan inrichten. Ik bedoelde het dan ook meer vanuit filosofisch oogpunt. Evolutionair hoeft het niet perse een logisch gevolg te zijn imo. Kijk naar andere continenten. Genoeg culturen waarin harems normaal waren (of mss zelfs nog zijn).

Het stabiele gezin hoe wij die kennen is ook een verzinsel van mensen (met macht). Dat het te verklaren is, maakt het nog niet dat het de best mogelijke uitkomst is. Voor een kind gaat het om een stabiele omgeving waarin hij beschermt wordt, waarom zou dat niet kunnen in een open relatie? Als mama elke week naar de paardrijclub gaat zonder papa en papa zo nu en dan gaat golfen zonder mama, is er toch ook niets aan de hand.

Wat wat betreft ratio versus natuur, wat daarin frappant is, is dat heel veel mensen dus juist heel erg op het gevoel monogaam zijn en de rationele kant dat juist zou kunnen tegenspreken. Dat soort gevoelens kunnen uiteraard prima voortkomen uit opvoeding en de maatschappij.

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 15:50

Sorry mijn excuses was niet mijn bedoeling. Ik ben absoluut niet tegen homo's ik heb echt wel begrip daar voor.. want dat is een gevoel.

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 15:52

Ik respecteer iedereen in hun doen en laten... ik kan soms zo lomp ovrrkome

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 16:21

Ik snap je opmerking wel doemaar...je zegt niet dat het niet normaal is, alleen dat jij het niet normaal vindt. Prima toch? Je hebt er verder geen problemen mee :)
Open relatie hoef ik ook niet, past gewoon niet bij mij en mijn normen en waarden. Maar als anderen dat wel willen, prima, moet iedereen zelf weten.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 16:45

Thnx voor je reactie doemaar, ik had al een vermoedde dat je het niet zo resoluut bedoelde.

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 18:04

Gelukkig :) wil natuurlijk niemand kwetsen

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 18:17

Het is ook wel 'apart' om homoseksueel te zijn, gezien onze voortplanting enzo, maar dat hoeft niet meteen te zeggen dat er iets mis mee is. Die fout heb ik hier ook wel eens gehad :D Maar gelukkig redde Shauni (lesbi) mij :'). Heb namelijk helemaal niks tegen homoseksuele mensen.

Maar of het nou 1950 is of 2020, het blijft toch wel iets 'aparts' (niet de mensen, maar het vallen op hetzelfde geslacht terwijl dat geen kinderen geeft en dat onze 'rol' is) en ik zou het eigenlijk wel heel interessant vinden om er meer over te weten te komen. Heb namelijk gelezen dat in het dierenrijk homoseksualiteit ook wel eens voor komt.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 18:55

Ja, bij dieren komt het ook voor. Heb er weleens op gegoogled, er zijn best wel wat bronnen te vinden. Evolutionair gezien heeft het idd geen functie, maar zo ook vrouwen (en mannen) zonder kinderwens.

Het is natuurlijk muggenziften, maar homo's zijn lange tijd gediscrimineerd, en worden dat nog altijd in sommige kringen en veel culturen, waardoor het nog steeds een beladen onderwerp is. Daarom schiet een dergelijke uitspraak snel in een verkeerd keelgat. Het heeft namelijk een associatie met de hele tegenstand tegen homoseksualiteit.

Nrkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 20:25

Klinkt raar, maar ik zou willen dat ik ooit eens (echte) jaloezie kon voelen.
Heb ik namelijk nog nooit (dat ik me kan herinneren) in m'n leven gevoeld, niet in relaties, niet in vriendschappen en ook niet op het werk.
Als iemand bijvoorbeeld er super goed uitziet waar ik mee op stap ga, en ik wat minder, dan word ik niet jaloers maar ben ik juist trots dat ik zo iemand bij me heb.

M'n vriend heeft ook veel vrouwelijke vriendinnen en ook regelmatig meisjes die hem willen verleiden tot vreemdgaan, maar zelfs dan voel ik niks, terwijl ik echt smoorverliefd op hem ben, maar ik vertrouw hem gewoon voor 100%.
Andersom heeft hij er wel weer moeite mee, bijvoorbeeld als ik met een vriend wat ga drinken, dan vind ie dat echt niet fijn. Terwijl als het omgekeerd zou zijn ik er geen moeite mee zou hebben maar 'm veel plezier wens :+ . Maar ik vind het op de een of andere manier wel fijn dat hij er soms moeite mee heeft, voelt voor mij als een soort bewijs dat ie echt om me geeft.

Maar ik denk wel dat het niet voelen van jaloezie heel ongezond is. Snap ook niet hoe het kan, weet niet of ik het wegdruk of dat ik gewoon totaal niet jaloers aangelegd ben?
Onzekerheid heb ik dan wel weer last van, maar het is niet zo dat ik mijn vriend dingen verbied of onzeker word als hij met een andere vriendin wat whatsappt.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 20:36

Knoffer schreef:
Ja, bij dieren komt het ook voor. Heb er weleens op gegoogled, er zijn best wel wat bronnen te vinden. Evolutionair gezien heeft het idd geen functie, maar zo ook vrouwen (en mannen) zonder kinderwens.

Het is natuurlijk muggenziften, maar homo's zijn lange tijd gediscrimineerd, en worden dat nog altijd in sommige kringen en veel culturen, waardoor het nog steeds een beladen onderwerp is. Daarom schiet een dergelijke uitspraak snel in een verkeerd keelgat. Het heeft namelijk een associatie met de hele tegenstand tegen homoseksualiteit.

Evolutionair gezien heeft het wel een functie, 'homodieren' in het wild helpen mee zorgen voor jongen die in de troep/familie/kudde whatever geboren worden. Ook is er een trade off tussen seksueel rijp zijn, en grootte. In gevallen waar je bv groter moet worden om te overleven, heeft het zin niet/minder te investeren in voortplanting (en dan bv wel helpen zorgen voor nageslacht dat familie van je is, zo blijven je genen wel vertegenwoordigt). Ook zijn er dan nog parasieten die expres de voortplanting in hun gastheer 'uitschakelen', zodat ze de meest gezonde/in goeie conditie gastheer overhouden (immers, die kan investeren in eten/groeien/etc ipv in voortplanting).

Natuurlijk is dit allemaal niet exact zoals vallen op hetzelfde geslacht bij mensen :D :D Ik wou gewoon even aangeven dat 'niet voortplanten' soms wel een evolutionair voordeel kan geven.

*en nu terug ontopic*

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 20:44

Hahaha, oke, interessant. Van die parasieten ken ik wel idd, maar ik had niet zover doorgedacht, dat ik aan parasieten dacht :+ Wat betreft investeren in voortplanting, is het naar mijn weten bij dieren vaak dat of het vrouwtje een keuze maakt of de mannetjes vechten erom en het zo bepaald wordt wie voor het beste nageslacht zou kunnen zorgen. Dat er homoseksuele dieren zijn om bij de opvoeding te helpen, die had ik nog niet gehoord. Heb je daar ook een bron bij? En hoe zit dat dan met lesbische dieren?

Overigens lijkt het me ontzettend nuttig als de mens zich iets minder hard voortplant :+
Wij zijn sowieso parasieten van de planeet aarde :P
http://funny-pictures-blog.com/wp-conte ... Moon_1.jpg