Verliefd, maar hij ook?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Verliefd, maar hij ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 11:11

Nou ik dacht misschien wel leuk, want hij had op zn fb staan met valentijn van; en wie krijgt er een valentijnskaart? mn jongste broertje. En ik niet!
Dus ik dacht misschien vind hij zulke dingen juist wel leuk. Ik zou er ook niet op zetten van wil je verkering? Maar gewoon iets van ****, ik vind je lief/leuk
Misschien dat hij dan wat meer actie gaat ondernemen ofzo, omdat ie dan toch wel een beetje kan raden van wie het af komt aangezien ik dus het enigste meisje ben in de klas.

Ik durf wel te vragen, maar ik weet gewoon niet wat en wanneer. Zoals ik al vertelde; we waren van de week lekker met zn 2en in het tussenuur. We liepen samen weg uit de kantine en ja hoor, gelijk kwamen er jongens achter ons aan; wat gaan jullie doen? Dat heb je gewoon super erg als je enigste meisje bent, er wordt gelijk wat van je gedacht. Heb weinig zin om verkering te vragen waar anderen bij zijn.
En is meteen verkering vragen wel goed? Kan ik beter eerst zeggen ik vind je leuk of ik ben verliefd op je?
Wat is goed en wat niet...

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 11:34

amoj schreef:
Nou ik dacht misschien wel leuk, want hij had op zn fb staan met valentijn van; en wie krijgt er een valentijnskaart? mn jongste broertje. En ik niet!
Dus ik dacht misschien vind hij zulke dingen juist wel leuk. Ik zou er ook niet op zetten van wil je verkering? Maar gewoon iets van ****, ik vind je lief/leuk
Misschien dat hij dan wat meer actie gaat ondernemen ofzo, omdat ie dan toch wel een beetje kan raden van wie het af komt aangezien ik dus het enigste meisje ben in de klas.

Ik durf wel te vragen, maar ik weet gewoon niet wat en wanneer. Zoals ik al vertelde; we waren van de week lekker met zn 2en in het tussenuur. We liepen samen weg uit de kantine en ja hoor, gelijk kwamen er jongens achter ons aan; wat gaan jullie doen? Dat heb je gewoon super erg als je enigste meisje bent, er wordt gelijk wat van je gedacht. Heb weinig zin om verkering te vragen waar anderen bij zijn.
En is meteen verkering vragen wel goed? Kan ik beter eerst zeggen ik vind je leuk of ik ben verliefd op je?
Wat is goed en wat niet...

Verkering vragen is ook meer iets van de lagere school. Nu vraag je gewoon of iemand met je uit wil en dan heb je meerdere dates. Maar je vraagt geen verkering.

als je denkt dat hij een briefje leuk vond moet je dat gewoon doen! Jij kent hem beter dan de mensen hier op bokt.
Ik denk dat je inderdaad moet zeggen dat je hem leuk vind en vragen of hij wat met je wil doen en je niks aantrekken van wat anderen vinden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 11:38

Oww okee, maar hoe weet je dan of je met iemand hebt? Dan vraag je gewoon; zullen we een relatie aangaan? Whaha sorry maar ik weet er echt niks van :+
Ja ik zit nog even te denken of ik dat ga doen! En wat ik er dan op zou zetten.
Dat kan idd wel. Vind het zo jammer dat we nooit alleen zijn :(

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 12:12

amoj schreef:
Oww okee, maar hoe weet je dan of je met iemand hebt? Dan vraag je gewoon; zullen we een relatie aangaan? Whaha sorry maar ik weet er echt niks van :+
Ja ik zit nog even te denken of ik dat ga doen! En wat ik er dan op zou zetten.
Dat kan idd wel. Vind het zo jammer dat we nooit alleen zijn :(

ja dat gaat vanzelf! dat weet je echt wel hoor, als het zo ver is.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 12:35

Nermal schreef:
Zeg, Doubtless en Limanade, beetje respect mag ook hoor? Sensatiezoekers :P

Ik zeg alleen dat aansporende/opjuttende posts geen zin hebben omdat TS daar niets mee heeft ;) Heeft ze eerder in het topic al duidelijk gemaakt!

amoj schreef:
Oww okee, maar hoe weet je dan of je met iemand hebt? Dan vraag je gewoon; zullen we een relatie aangaan?

Je moet elkaar eerst leren kennen ;) En dan komt het op een gegeven moment ter sprake wat 'jullie' nou zijn & dan kan je zelf aangeven dat je een relatie wel ziet zitten :)

Nermal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 12:40

Ik zou ook geen briefje nemen, slechte ervaringen mee :P . Die dingen gaan dan rond onder de vrienden en daar wordt vaak heel smakelijk over gelachen. :+

Ik zou ook niet zeggen dat je hem lief vindt of dat je verkering wilt, als hij daar (nog) niet echt iets in ziet, gaat hij zich waarschijnlijk daarna ver weg van jou af houden en gaat gewoon vrienden blijven zéér moeilijk zijn. Je moet alles gewoon zijn gang laten gaan, samen leuke dingen doen, en dan zie je wel wat er van komt. Tenzij je graag zekerheid hebt en bij een 'nee' gewoon je er kan overzetten en verdergaan met je leven zeg maar, dan kan je het wel directer aanpakken.

Vraag hem face-to-face gewoon eens of hij zin heeft om eens iets te doen in het weekend, misschien nog niks te "romantisch" zoals film kijken, maar gewoon iets vriendschappelijks/ iets over gezamenlijke hobby's zoals ik eerder al zei. Dan komen er misschien wat meer signalen van hem terug...
Om dat te vragen hoef je misschien ook niet alleen te zijn? Gewoon iets zeggen in de trant van: "Ik heb gezien dat er die dag iets te doen is daar en ga er misschien naartoe, zin om eens mee te gaan? Anders moet ik alleen gaan en daar heb ik niet zoveel zin in..."

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 13:20

Als jullie allebei zo verlegen zijn dan denk ik dat je met een echt plan moet komen, omdat "zullen we samen wat leuks doen" dan wellicht eindigt in een situatie waarin jullie dat allebei een goed idee vinden...maar geen van beiden iets concreets weet en je dan dus nog niks afspreekt :P

En dan bloedt de goede intentie weer dood.

Bedenk dus iets dat jullie beiden leuk vinden, en breng het lekker nonchelant, leg er niet te veel druk of "ojee een afspraakje" - gevoel op, maar hou het lekker luchtig :)

Zoals Nermal zegt bijvoorbeeld :j

Kijk even rond of er binnenkort ergens iets te doen is bij jullie in de buurt, of voor je opleiding, of weet-ik-wat dat zowel hem als jou aanspreekt, heeft hij geen hobby's ofzo waar je op in kunt steken? :)

Dan zeg je gewoon dat je er over denkt om iets te gaan doen, ergens naartoe te gaan, en of hij zin heeft om mee te gaan? En als hij bvb. een scooter heeft ofzo dan zeg je er bij: als jij rijdt dan betaal ik het eten, halen we lekker een hamburgertje :P

Of zoiets kun je wellicht ook tussen de middag doen als er een eettentje in de buurt is, gewoon zeggen dat je echt trek heb in een patatje ofzo en vragen of hij mee gaat, wat lekkers halen. Dan ben je ook even samen weg, dan doe je samen wat en heb je ook geen klasgenoten om je heen :)

En het is lekker spontaan en vrijblijvend, even snel wat eten halen is niet direct "ojee een afspraakje" waarin je uren samen weg bent :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 16:02

Nee dat briefje gaat hem inderdaad niet worden denk ik!
Ik ga zo eens even rondkijken of er wat te doen is. Ik weet wel dat er vanavond iets te doen is, en daar wou hij ook graag heen. Maar zou ik hem nu via fb vragen of hij met mij daar heen wil? Ik vind zoiets via fb vragen ook weer raar.
Dat van een patatje eten is ook een goed idee, dat doet hij zelf nmlk ook nog wel eens, kan ik wel eens vragen in een tussenuur :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 16:06

Je kan het doen natuurlijk, als je het zelf niet te eng vindt en je er echt graag naartoe wil, en denkt dat het goed gaat komen zo samen?
Dan kun je in 1 keer lekker met hem aan het daten zijn ineens :j Of gaat hij al met iemand anders :P

De kans lijkt me groot dat het voor jullie allebei toch wel een beetje eng is nog om echt iets af te spreken :P

Eerst eens spontaan wat kleine dingetjes samen doen is dan wat fijner misschien, kleine stapjes?
Gewoon spontaan vragen of hij zin heeft om een patatje te eten is lekker luchtig toch en een mooie eerste stap en ijsbreker naar iets groters :j

Doe je eerst af en toe tussen de middag, en dan eens een keertje na school, dan is het niks spannends meer maar kun je wel langer samen blijven hangen als het goed loopt. Weet je niks te zeggen dan eet je een patatje en gaat naar huis en is er niks aan de hand, maar als het wel lekker loopt dan heb je de hele avond nog om er aan vast te plakken.

Dat is beter dan dat je echt afspreekt om iets te gaan doen dat een paar uur duurt, en dat je dan na een half uur al denkt shiiiiiiit wat moet ik nou doen :? :=

Het lijkt verdorie wel alsof je een hertje uit je hand probeert te voeren en daarvoor elke dag wat lekkers dichterbij neerlegt, haha :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 16:17

Ja je hebt helemaal gelijk! Het is denk ik idd beter dat het de eerste keer nog niet te lang duurt.
Hahaha, ja eigenlijk wel he :D

Nermal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 19:43

Of dat er iets te doen is waardoor je niet de hele tijd moet gesprekken op gang houden...
Ik weet niet wat voor iets het is vanavond en ik heb geen fb, maar op fb vrienden meevragen naar iets is toch doodnormaal? Dus, wat ga je doen?? :)

@ pmarena: hertjes vergelijking is zalig :') Kom dan hertje ... kom dan verlegen jongen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 20:31

Hij is nu wel online, maar weet niet of ik hem moet vragen, ik bedoel hij kan ook wel eens een gesprek beginnen vind ik! Tja het is een marathon van 1 of andere radiozender, ik hou totaal niet van dat soort muziek. Als ik zou gaan zou ik echt om hem gaan, en ik ken er verder ook niemand.

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 20:36

Vraag het!! *\o/*

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 20:58

Gewoon vragen of hij zin in heeft om te gaan daten, dan vervolgens te gaan afspreken. Dat kan ook makkelijk via Facebook. Het is echt heel normaal.

Ik ben alleen bang dat je dan zegt van 'god, dat had ik veel eerder moeten doen' :D

Is bij mij echt heel normaal, een date hoeft niet altijd een relatie van te maken maar juist om elkaar te leren kennen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 22:30

Ga vanavond niet meer vragen, zou niet weten hoe ik er nu nog moet komen :\

Ik ga maar weer eens even een avondje piekeren what to do :Y)

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 10:37

Niet piekeren! Doen! Ik moet woensdag naar zijn nummer vragen! Durf ik ook niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 10:42

Nee piekeren is idd niet goed :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 23:05

Ik ga het van de week gewoon doen. Zodra ik alleen met hem ben, vertel ik hem dat ik wat wil zeggen. En dan zeg ik, ik vind je leuk!
Als hij dan zegt van ja ik jou ook wel, dan vraag ik; zullen we van het weekend ergens heen?
Als hij zegt nou ik jou niet, dan zeg ik oke, nou ja jammer.

Doen? Niet doen?

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 23:07

Doen! :D Niet geschoten is altijd mis.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 23:09

Ik zou niet beginnen met 'ik vind je leuk' :+ Zo goed ken je hem toch niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 23:10

Daarom, nee heb je ja kun je krijgen. Ben dat wachten nu wel zat, en als ik blijf wachten word het misschien nooit wat!
Hij zit bij mij in de klas, maar wat zou jij doen dan? Eerst ergens afspreken o.i.d.?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 23:14

Ik zou gewoon vragen of hij zin heeft om een keer iets te doen.. :j

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 23:21

Vragen om keer wat te doen. Als hij dan niet wilt omdat hij je niet leuk vind kan je zeggen dat je het alleen vriendschappelijk bedoelde en sta je niet voor *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 23:26

Maar ik vind het zo *** wanneer en waar ik af moet spreken. Na schooltijd gaat hij altijd snel weg. Een tussenuur is eigenlijk net wat te kort om iets te gaan doen (stad is een stukje fietsen).
Een ijsje eten vind ik zo kinderachtig op de 1 of andere manier :')

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 00:41

amoj schreef:
Hij zit bij mij in de klas, maar wat zou jij doen dan? Eerst ergens afspreken o.i.d.?

Mijn stelregel is altijd geweest om nooit iets te beginnen met klasgenoten of collega's :Y)

Imo moet je eerst iemand leren kennen. Door samen naar de film te gaan, een drankje doen, uit eten: praten!! Weten waar elkaars interesses liggen en hoe de ander in elkaar zit. Als dan blijkt dat het innerlijk je bevalt kan je hem vertellen dat je hem leuk vindt en dat je hem als je vriendje wil hebben. Je lijkt steeds de belangrijkste stap over te slaan: communiceren. Een ijsje eten vind ik trouwens helemaal niet kinderachtig, is toch gezellig :) ?