Gepest, wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 19:04

Nayomie schreef:
Mams is thuis. Maar heeft er niks van gezegd. Zal ze wel doen als ik op bed lig :j

Herkenbaar, deed mijn moeder ook altijd als ik ergens mee zat :) Kwam altijd langs als ik net in mijn bed lag, want dan kon ze rustig 1 op 1 met mij praten :)
Goed dat je het hebt gedaan!

kim_dura

Re: Gepest, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 20:20

Ik moet haar altijd mee 'lokken' _O-

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-13 20:40

Ze heeft zich wel goed aan mijn lijstje gehouden :j
Alleen voor mijn moeder. Ze vroeg of mijn vader het ook mocht weten. Alleen via mijn moeder.
Verder laat ze het eerst ook aan mij en de docent over zolang er maar iets gebeurd.
En verder zei ze dat ze wel geschrokken was van mijn briefje.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 20:42

zie je wel dat het goed was dat je het haar hebt verteld? :)

Fijn zeg! Dan kun je ook tegen haar aan kletsen als je ergens toch tegenaan blijft lopen.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-13 20:43

Ja pff. Lucht wel enorm op zeg! :D

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 20:47

Dikke pluim voor jou.
Wat een opluchting dat je moeder het nu weet.
Pesten is nog niet afgelopen, helaas.
Maar jij neemt je leven in eigen hand.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 22:47

Wat super, meis! :D Fijn dat je moeder er zo goed mee om ging!

coulash

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 10:15

Yessss!

En je hebt gelijk: het moet nu gewoon over gaan!
Want daarom ben je eraan begonnen!

Het begin is er hopelijk: het zal niet in 1 nacht overgaan, je zult nog vaker 'dapper' moeten zijn, maar je hebt het nu wel in de hand genomen en DIE eer is voor jou!

Onthou dit ' opgeluchte' gevoel, want je zult er af en toe aan terug moeten denken om verder te gaan, maar daarnaast? JOEPIE, Yess, de eerste stappen zijn gezet!

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 10:53

heel goed gedaan.......

kim_dura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 15:36

Zie je nayomie? Half bokt zegt dat je dapper bent en steunt jou! Dat MOET wel een goed gevoel zijn!

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 17:27

kim_dura schreef:
Zie je nayomie? Half bokt zegt dat je dapper bent en steunt jou! Dat MOET wel een goed gevoel zijn!

helemaal mee eens :j :j :j

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-13 17:27

Ahhww, wat lief! :o <3

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 17:31

En hartstikke verdiend, je bent superdapper!

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 21:14

Goed zo meid!

Toevallig van het weekend nog eens met mijn mama erover gehad, over de tijd dat ik gepest werd. Dit is ondertussen ook al 15 jaar geleden (ik was een jaar of 10-11 toen, zat op de lagere school nog). Toen was er nog niet zoveel internet enzo. Mama had toen een stuk in de Libelle gelezen over een telefoonnummer wat ouders van gepeste kinderen konden bellen om advies te vragen aan andere ouders van gepeste kinderen, hoe je er het beste mee om kunt gaan. Op welke manieren je je kind het beste kunt helpen en steunen, of gewoon om ervaringen uit te wisselen. Mama heeft toen het telefoonnummer gebeld en een tijd met een mevrouw zitten praten en ook die mevrouw raadde toen aan om niet teveel er mee te bemoeien met de kinderen onderling, niet de ouders van de pesters bellen of de pesters zelf aan te spreken. Wel uiteraard je kind helpen, steunen en eventueel met leerkrachten te praten. Er is toen een gesprek geweest tussen een leraar en mijzelf. Mama wilde mij absoluut niet alleen laten gaan (wat de leerkracht wel wilde). Ze is toen meegegaan maar is achter me gaan zitten en heeft niets gezegd. Maar toch was ze erbij, mocht ik haar nodig hebben. Zelf weet ik niet veel meer van het gesprek. Maar mama kon het zich nog heel goed herinneren.

Tegenwoordig zijn er natuurlijk vele internetsites waar ouders ook advies kunnen vragen. Misschien voor jouw moeder een idee om daar eens naar te zoeken. Wie weet bestaat er nog steeds een telefoonnummer waar ouders met elkaar kunnen praten. Het heeft mijn moeder toen veel geholpen.

Nayomie, ik ben super trots op je dat je met je mama gesproken hebt. Een hele dikke knuffel nog voor jou! Je bent het waard!

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 15:30

Nayomie, hoe gaat het nu?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-13 15:31

Nou, ik had laatst een nachtmerrie over de pesters. Zat een heel naar voorstuk vooraf maar het eindigde dus dat ik voor de trein werd geduwd.

Ninia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 16:23

Wat een nare droom!
Maar, gelukkig was het maar een droom.
Hoe is het gegaan nu je docent en je moeder het weten?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-13 16:27

Ik heb nu vakantie gelukkig. Mijn moeder zou zich er niet mee bemoeien maar wilde wel de vorderingen weten van de docent wat ik uiteraard begrijp :)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 16:31

ahw, die nachtmerrie's zijn niet fijn! maar niks van aantrekken hoor, dat doen ze namelijk niet, pesters zijn eigenlijk onwijs laf, zoiets zouden ze nooit durven voor zover ik weet ;) en fijn dat je nu vakantie hebt!

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 16:36

Topper ! Je hebt toch maar even mooi deze stappen durven zetten :j
Ik weet hoe het is om gepest te worden ,je voelt je zo minder door die pesters. Maar uiteindelijk ga je zien dat de pesters zelf heel onzeker zijn en vaak toch jaloers op degene die ze pesten. Daar heb je op dit moment niet zo veel aan, maar wel fijn om dat in je achterhoofd te houden.
Let goed op dat de docent ook doet wat hij zegt, vaak beweren ze dat ze helpen maar gebeurd er toch niks.
Misschien een idee om zoiets als over de streep te laten organiseren of bijv een aantal afleveringen te laten zien in de klassen (ik denk dat dat bij veel pesters toch best wel de ogen kunnen openen, maar ook dat de gepesten weten waarom de pesters pesten. Vaak hebben zij ook een flinke rugzak (wat het niet goedpraat idd)) ik denk dat de school dit niet als individueel probleem moet aanpakken.

Bedenk dat je een kanjer bent zoals je bent, vergeet nooit je goede eigenschappen die kunnen ze niet van je afpakken !
En mocht je toch ff in een dip zitten hoef je alleen je topic nog eens terug te lezen.

juliaspeex
Woonplaats: Op aarde, naast mijn buren, een dak boven mijn hoofd uhhm in zuid holland ergens...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 17:31

Nayomie schreef:
@eclair @Marina, ik durf dus niet naar de docent te stappen. Ik kan normaal al niemand zomaar aanspreken.

Spreek eens iemand aan ik heb het een half jaar geleden ook gehad... en toen ben ik ens op een meisje afgestapt die ook van paarden hield, en de volgende dag had ik een afspraak kom nar mijn verzorgpony;s te gaan. en de docent is er niet voor zijn toekomst, maar voor de jouwe. daar kun je (meestal) alles aan kwijt.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-13 17:33

Ik moet dus een heel verhaal typen over hoe ik de laatste weken mij op school voelde ed.
Gymles ga ik er dus wel in betrekken :j

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 20:45

Lekker dat je even een weekje vrij hebt gehad. Even op adem komen. Hopelijk kan het gesprek met de docent wat helpen. Het is een goed idee m alles een op te schrijven, dan kan je er rustig over nadenken zonder dat je iets vergeet. Heel veel sterkte.
Mijn mama wilde je ook nog wat zeggen: Onthoud goed dat je het nooit verdient om gepest te worden. Laat je nooit wijsmaken dat je aanleiding hebt gegeven tot gepest worden. Realiseer je dat je slachtoffer bent. Je hebt geen schuld aan wat er gebeurt. Laat je niet afwimpelen door school. Mama raadt je ook aan om op te schrijven wat er allemaal gebeurt. Enkel je gevoelens is niet genoeg. Want je een week goed voelen wil niet zeggen dat het probleem opgelost is.
Je bent een dappere meid. Je mag er zijn.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-13 22:07

Ah dat is lief <3
Dank je wel!

coulash

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 15:48

Die Sweetheart heeft een hele goeie mama: blij mee zijn!