De kringloopwinkel, wie ook??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 21:47

hannahaapje schreef:
Ik ben vandaag geweest. Wat heb ik gezien.

Timberland schoenen. :wow: Versleten en vies, maar wel echte! In een kindermaatje.

ZADELS !!!!!!!!!!!!! Vijftig euro per stuk. Ik kreeg er een heel vreemd gevoel bij... Wie koopt er nou een zadel bij de kringloopwinkel? Dat je die via marktplaats koopt, nou goed als de maat precies past, maar dit...

Verder goed geslaagd, even foto's maken.

Zadels kom je wel vaker tegen. Laatst ergens een tot de draad versleten ponyzadeltje voor de prijs van €125,- voor een tientje hadden ze hem nog mogen houden :o

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 21:54

takkie_muis schreef:
maar op 2de hands kleding hangt bij mij een taboe..

Iets kiezen wat er netjes uitziet en thuis met de was laten meedraaien, dan is het te doen :P

Al zal ik ook niet bepaald een hele garderobe daar gaan aanschaffen, lol, sommige kledingstukken zien eruit alsof ze onwijs gekrompen (of veel te kort) zijn in de was of voelen ruw/stug aan. En veel is ''uit de mode'', nou kan het dan nog zo praktisch zijn. Corduroy jasjes, corduroy broeken met lange rechte pijpen, bloesjes, allerlei soorten bloemetjesprins, bruine en beige kleuren. Nee dat kun je het best aan je voorbij laten gaan. _O-

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 12:13

hannahaapje schreef:
ZADELS !!!!!!!!!!!!! Vijftig euro per stuk. Ik kreeg er een heel vreemd gevoel bij... Wie koopt er nou een zadel bij de kringloopwinkel? Dat je die via marktplaats koopt, nou goed als de maat precies past, maar dit...

Was dat in Eemnes? Ik zag er vorige week ook twee liggen.

Met kleding heb ik geen moeite. Duidelijk gedragen kleding koop ik niet, die heb ik zelf ook wel ;). Maar als ik tegen een jas of broek aan loop die zichtbaar iemands miskoop van het jaar is geweest (lees: vrijwel ongedragen van de kledingkast naar de kringloop - het kaartje zit er nét niet meer aan), dan gooi ik die thuis gewoon in de was en dan heb ik er een mooie bijna-nieuwe jas of broek aan voor heel weinig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 16:14

hannahaapje schreef:
takkie_muis schreef:
maar op 2de hands kleding hangt bij mij een taboe..

Iets kiezen wat er netjes uitziet en thuis met de was laten meedraaien, dan is het te doen :P

Al zal ik ook niet bepaald een hele garderobe daar gaan aanschaffen, lol, sommige kledingstukken zien eruit alsof ze onwijs gekrompen (of veel te kort) zijn in de was of voelen ruw/stug aan. En veel is ''uit de mode'', nou kan het dan nog zo praktisch zijn. Corduroy jasjes, corduroy broeken met lange rechte pijpen, bloesjes, allerlei soorten bloemetjesprins, bruine en beige kleuren. Nee dat kun je het best aan je voorbij laten gaan. _O-

Ik ben ook meer van de makkelijke kleren , weet niet ik ben ook lichtelijk smet vrezerig.. En ik draag alleen spijkerbroeken -t-shirts en truien / vesten. Heel soms mijn roze of blauwe broek :P

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 16:18

GamblersCup schreef:
Kent iemand de Wawollie kringloopwinkels in Almelo, Haaksbergen en Goor? Voldoet eentje daarvan (ik denk Goor) aan de omschrijving?

Volgens de beschrijving hier moet het eigenlijk wel Wawollie in Goor geweest zijn: http://www.allekringloopwinkels.nl/over ... r/wawollie

Jammer dat het net effe te ver is om te gaan checken of dat zo is. Op Maps is het niet goed te zien. Maar ik ben bijna zeker dat het deze was...

klinkt wel als goor.
Hingen er bij de ingang ook folders tegen de bioindustrie en stond er er een robotje aan het pad?

XxLMMxX

Re: De kringloopwinkel, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 19:30

Ik kom er eigenlijk nooit.
Een vriendin van me haalt er regelmatig hele leuke spullen vandaan!
Kleding, meubels, boeken.
Echt leuk

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 12:37

minikatje schreef:
klinkt wel als goor.
Hingen er bij de ingang ook folders tegen de bioindustrie en stond er er een robotje aan het pad?

Ja, dat was m :-) Mijn post is al van een tijd geleden en ik ben er in de tussentijd (met trailer achter de auto, ha ha ha!) alweer geweest. Die hal is zo groot dat het echt wel de moeite waard is om er af en toe eens heen te rijden vanaf hier.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 12:42

Wat een leuke dingen zeg in dit topic. as Donderdag sleutel van mijn eigen huisje. Ga ik zeker even langs de kringloop winkel :)

Eigelijk nog nooit binnen geweest. :(

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 13:08

Leuk ! dit topic hier ook een kringloopfan! alleen het is tegenwoordig wel zo dat de kringloop ook wel weet wat populair is en wat een waarde heeft dus maken ze de prijzen er ook naar

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 13:41

In Almelo is wawollie ook zo groot als in Goor, ze hebben er echt heel veel en bijv. de kleding is ook super netjes gesorteerd!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 16:19

In de kleding ben ik nooit zo geinteresseerd, er zit voor mij bijna nooit wat bij. Vroeger, toen ik nog een jassen-fetish had wel :D
Ik ga nu meestal voor de (kleine) meubelen, gebruiksartikelen, deco en de laatste keer gordijnen gekocht.

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 09:53

Ik ga straks ook weer even kijken! :) Heb er laatst nog een super leuk schoudertasje gekocht! Kaartje zat er nog aan! Meubels zijn er ook best veel, soms ook echt leuk spul. Maar die heb ik al genoeg.. ;)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 17:15

Ik heb vorige maand een stapel ansichtkaarten (denk 40 of mss wel meer) en 3 boeken gekocht voor €6,50 waarvan de boeken zo'n €2,50 hebben gekost. :))
Ik kom verder niet vaak bij de kringloop of Woord&Daad, maar als ik er kom kan ik me echt wel vermaken met rondsnuffelen en leuke dingetjes kopen voor kleine prijsjes.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 17:17

GamblersCup schreef:
In de kleding ben ik nooit zo geinteresseerd, er zit voor mij bijna nooit wat bij. Vroeger, toen ik nog een jassen-fetish had wel :D
Ik ga nu meestal voor de (kleine) meubelen, gebruiksartikelen, deco en de laatste keer gordijnen gekocht.

Zijn er ook, zat zelfs! Maar het feit dat ze de kleren zo netjes hebben geordend zegt voor mij wel iets over de winkel zelf, ze besteden er echt moeite aan. In Goor hadden eerst ook echt kamertjes, een woonkamertje met allerlei accessoires, gewoon leuk ingericht enzo, en overal zat een prijsstickertje op dus je kon het allemaal los kopen, heel tof :D.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 17:31

Vind ik ook een pré hoor, als ze aandacht besteden aan de inrichting. Kringloopwinkels zijn allang geen rommelwinkels meer. In Goor hangt de kleding zelfs op kleur en dat zie ik wel bij meer kringloopwinkels. :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 18:21

Karin schreef:
Kringloopwinkels zijn allang geen rommelwinkels meer.

Dat hangt er maar echt van af waar je bent... ik ken er genoeg (een heleboel zelfs!) wat gewoon een klerezooi is. Wel grofweg zelfde soort producten in dezelfde hoek, maar echt niet schoon en opgeruimd ;)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 20:38

Ik bedoel het meer in het algemeen. Nog regelmatig krijg ik minachtende blikken en opmerkingen van mensen als ik vertel dat ik graag in kringloopwinkels kom. Die hebben dan blijkbaar toch een bepaald beeld bij een kringloopwinkel (maar zijn er zelf nooit geweest) of kennen alleen het fenomeen 'rommelwinkel'. ;)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 21:07

Nou en zou ik ze dan zeggen, ik hou van rommelwinkels! :D (maar zo ziet mijn huis er dan ook een beetje uit :+ )

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 22:21

Met rommelmarkten is tenslotte ook niets mis. :D

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 23:35

Er is hier een Emmaus ( in het oh zo lieflijke Bilthoven dat vol staat met villa's maar ondertussen ook op nummer 3 staat van welke dorpen het meeste wiet word gerookt en een winkelcentrum dat op tv tot het lelijkste uit is geroepen - driekwart van de winkels dicht, niet meer gerenoveerd sinds de jaren '60 en dergelijke). Okee eh ja over de emmaus. Nou. Na tien minuten lukte het pas om me hand van me neus weg te halen, zo stonk het er. Het was er ontzettend smerig en vies. Volgens mij hoorde ik ook muizen. Eens en nooit meer.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 07:56

Hannahaapje: Kan je beter naar Emmaus in haarzuilens gaan. Dat is erg groot, maar houd je neus dicht, want er rookt iemand zware shag of het zijn de natte eikenbladeren uit het bos? Verder is daar veel te vinden, de kledingafdeling echter viel tegen de laatste keer dat is daar was.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 18:53

Ben vandaag ook weer geweest ...oohhh moet ik me beheersen .
Weer zo leuke hebbe dingetejes .... O:)
Maar zoek nog steeds een nachtkastje , echt iets aparts moet het zijn .
Eventueel 1 wat ik kam pimpen .....
Echte retro kastjes hebben ze regelmatig , maar te hoog , of te breed als nachtkastje .
Nu heeft ze mijn telefoon nummer opgeschreven ...

Hier in de winkel worden zelfs alle glazen om de zoveel tijd gepoest ...en dat zijn er een boel .

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 19:56

Mijn moeder heeft weer bordjes en schaaltjes gekocht om te kunnen mozaiken. Voor mij heeft ze weer 2 boeken meegenomen!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 10:25

Dat had ik bij De Arm op de Oudegracht in Utrecht ook altijd. Echt een vieze bende daar. Ben er al jaren niet meer geweest, geen idee hoe het nu is. Destijds was de kringloop in Baarn mijn favoriete kringloop. Heb ik nog een keer een erg leuke bank vandaan gehaald, bijna nieuw voor een paar tientjes. Ik woon er nu weer dichtbij, binnenkort maar eens gaan kijken of-ie nog steeds zo leuk is. :)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 21:29

hier ondertussen ook al flink wat spullen in me handen gehad bij de kringloop waar ik werk..
van de week kregen we echt een ontzettend gave g-star jas waarvan t bonnetje er nog aan hing binnen en die was dan ook weer ontzettend snel verkocht.

vandaag heb ik een knal roze setje kleding meegenomen voor mezelf voor van de winter. in de was ermee en daarna lekker aantrekken.

we krijgen echt soms bizarre dingen binnen waarmee we naar mensen moeten gaan die er verstand van hebben van wat t is :j
en soms krijgen we smerige kleding en kapotte/muffe/oude spullen binnen en dat gaat gelijk de prullebak in want dat verkoopt gewoon niet meer...
verder echt een hoop nette meubelen binnen gehad vandaag.
ook hier hangen wij alles op kleur en soms ook nog op maat :j maar wij gaan eerdaags verhuizen naar nieuw pand daar heb ik echt heel veel zin in *\o/*