Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Linn1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 13:36

Hahahaha Debbie, dat is ook een goede! Die ken ik nog niet

ElizeVdS

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 13:38

Hahah, die ga ik voortaan ook doen :D

sanne1221

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 13:39

Ja ik kreeg een reactie toen ik een fiets verkocht:
ja het is voor een arm meisje waarvan de fiets net gestolen was.

Ik heb als antwoord gegeven: ik ben ook heel arm..

Linn1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 13:40

Haha Sanne, ook een goede!

Sommige mensen gaan er ook nog op reageren Elize, zo stom..

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 13:51

Linn1990 schreef:
Ik kom ook even meekletsen!!

Waar ik me dus dood aan irriteer....
OF...
- Goedemiddag mevrouw,

Ik bied u 20,- euro en daarvoor kom ik het ophalen.
Scheelt u een hoop gedoe en meer krijgt u er toch niet voor.

Groetjes ...

Je moet eens weten hoe ik zo veel dingen voor minder krijg.
Wel laat ik het laatste "meer krijgt u er toch niet voor" wel weg.

Laatst nog met schaatsen. Stonden er voor 40 op, maar dichtbij andere vroegen 25/30 maar was (veel) verder weg. Ik heb netjes een mailtje gestuurd en 's avonds al opgehaald voor 25E.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 13:58

Linn1990 schreef:
Ik kom ook even meekletsen!!

1). Vraagprijs bijvoorbeeld € 50,- euro, krijg je onderstaande e-mails;
- Goedemiddag mevrouw,

Mijn nichtje is erg ziek en ik wil haar dit graag cadeau doen.
Wilt u dit gratis opsturen naar mijn adres?

*adres*

Alvast bedankt, we zijn u erg dankbaar!

Groetjes ....

OF...
- Goedemiddag mevrouw,

Ik bied u 20,- euro en daarvoor kom ik het ophalen.
Scheelt u een hoop gedoe en meer krijgt u er toch niet voor.

Groetjes ...

2). Het niet reageren van mailtjes....
3). Het niet reageren op biedingen..

Marktplaats steekt vreemd in elkaar!

Ja die brutaliteit heb ik momenteel ook

inmiddels een bod van 375,- gehad op een product, krijg ik een mail: " voor 320 kom ik het ophalen"
dus ik meld netjes, joh er is al meer geboden door meerdere bieders
" ja maar die komen toch niet en ik wel"

yeah right :')

waar ik ook een schurft aan heb en dat gebeurde gisteren weer, je krijgt een bod, per direct mail je dat je akkoord gaat (echt 2 min daarna of zo)
krijg je meteen weer een mail terug: " o ja ik ben al ingegaan op wat anders"
:? Knap in nog geen 4 minuten :?

Nu heb ik iemand die maar door blijft zeiken over een bon van het product
duidelijk uitgelegd: joh de bon is mijn contract en mijn contract geef ik niet uit handen
daar staan al mijn persoonlijke gegevens op incl banknummer en handtekening
Nou dat lijkt hij maar niet te snappen :7 Na 8 mailtjes heb ik hem op negeren gezet

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 14:21

Ojajoh schreef:

Sorry, maar daar reageer ik ook niet op hoor. Krijg soms mailtjes met belachelijk zielige verhalen over zieke kinderen, arm gezin, etc. Neem niet eens de moeite om op zoiets te reageren. Zijn alleen maar smeekbedes om spullen gratis te krijgen.
En biedingen die helemaal nergens op slaan ga ik ook echt niet op reageren. Ze bieden dan maar lekker even door :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 14:23

Nou ik heb net mijn wedstrijdjasje verkocht. Nu de betaling afwachten en dan kan het op de post! Hoop dat de betaling vlot gaat!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 14:25

Als iemand een nette mail stuurt met daarin begrip voor de vraagprijs maar toch even de vraag of zijn hoogste bod ook acceptabel is gezien hij het eventueel direct zonder gezeur af kan halen, helemaal zo raar niet eigenlijk. Zo lang je maar netjes VRAAGT en niet meteen al van alles verwacht of heel bot gaat zitten doen.

Veel verkopers vinden dit toch wel interessant gezien het gezeur altijd via Marktplaats.

Als je een bon niet wil geven dan zal de koper dat moeten accepteren.

Dan koopt hij het artikel toch gewoon lekker niet :P

Of als hij het wel al gekocht heeft en achteraf ineens bedenkt een bon te willen....tja dan had hij daar van tevoren naar moeten vragen.

Had de koper een logische verwachting dat er een bon bij zou zitten die er voor hem "ineens" niet bij zit, dan kan ik me wel voorstellen dat hij dat niet tof vindt en door blijft vragen, als die bon echt belangrijk is.

Wat ik zelf ook wel irritant vind: met dat bieden: tot wanneer laat een verkoper het bieden doorlopen :?

Volgens mij moet je gewoon mailen als je iets graag wilt hebben want zowel kopers als verkopers nemen het bieden niet serieus genoeg :n

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 14:31

HorseTopShop schreef:
Ojajoh schreef:

Sorry, maar daar reageer ik ook niet op hoor. Krijg soms mailtjes met belachelijk zielige verhalen over zieke kinderen, arm gezin, etc. Neem niet eens de moeite om op zoiets te reageren. Zijn alleen maar smeekbedes om spullen gratis te krijgen.
En biedingen die helemaal nergens op slaan ga ik ook echt niet op reageren. Ze bieden dan maar lekker even door :)

ik schreef dat niet :')

maar ik ben het er wel mee eens :j

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 14:34

pmarena schreef:

Of als hij het wel al gekocht heeft en achteraf ineens bedenkt een bon te willen....tja dan had hij daar van tevoren naar moeten vragen.

Had de koper een logische verwachting dat er een bon bij zou zitten die er voor hem "ineens" niet bij zit, dan kan ik me wel voorstellen dat hij dat niet tof vindt en door blijft vragen, als die bon echt belangrijk is.

Wat ik zelf ook wel irritant vind: met dat bieden: tot wanneer laat een verkoper het bieden doorlopen :?

Volgens mij moet je gewoon mailen als je iets graag wilt hebben want zowel kopers als verkopers nemen het bieden niet serieus genoeg :n

Nou ik vind dat dus ook, dan koopt hij hem maar niet
ja het gaat om het serie nummer

Ik heb gezegd , meneer als u denkt dat de telefoon gestolen is mag u best de bon inzien, en eventueel het serienummer natrekken
maar ik ga niet mijn contract van mijn telefoon abonnement aan u geven....
Lijkt mij redelijk fair toch?
Er staat namelijk nergens in de advertentie aanleiding tot die bon...

maar goed hij reageert gelukkig niet meer nadat ik hem na z'n 8e mail maar genegeerd heb
ik heb ook nog 16 andere mailtjes met geïnteresseerde die niet om de bon vragen

dat lang laten lopen heb ik ook met iets waar ik op geboden heb....loopt al vanaf oktober of zo en ik hoef het inmiddels al niet meer :n

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 14:43

Ik heb vorig weekend een reactie naar iemand gestuurd over een aquarium (richtprijs etc.).
Ik had toen mijn eerste bod al gedaan.
De dagen erna had ik nog steeds geen reactie terug, inmiddels hadden er meer mensen geboden maar ik bood er telkens weer boven.
Heb toen op woensdag weer een email gestuurd dat ik erg graag wilde weten wat voor prijs ze zelf in gedachte hadden en nog wat vragen over de staat.
Twee dagen later had ik nog geen reactie terug en heb ik mijn biedingen verwijderd (waren er een stuk of 6).
Snap niet wat er zo moeilijk aan is om te antwoorden..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 14:50

Ojajoh schreef:
pmarena schreef:

Nou ik vind dat dus ook, dan koopt hij hem maar niet
ja het gaat om het serie nummer

Ik heb gezegd , meneer als u denkt dat de telefoon gestolen is mag u best de bon inzien, en eventueel het serienummer natrekken
maar ik ga niet mijn contract van mijn telefoon abonnement aan u geven....
Lijkt mij redelijk fair toch?
Er staat namelijk nergens in de advertentie aanleiding tot die bon...

maar goed hij reageert gelukkig niet meer nadat ik hem na z'n 8e mail maar genegeerd heb
ik heb ook nog 16 andere mailtjes met geïnteresseerde die niet om de bon vragen

dat lang laten lopen heb ik ook met iets waar ik op geboden heb....loopt al vanaf oktober of zo en ik hoef het inmiddels al niet meer :n

Nou als hij nog maar een geïnteresseerde is en je ook anderen met interesse hebt: dan volstaat een simpel "met bon leveren is geen optie" volgens mij....en daar kan 'ie het dan mee doen, zoekt 'ie maar gewoon lekker verder :j

Stel dat hij het al gekocht had dan zou je nog kunnen overwegen uit klantvriendelijkheid zeg maar, om dat contract in te scannen en al jouw gegevens zwart te maken zodat hij dat niet kan zien, maar wel dat serienummer (dat er opstaat begrijp ik?) en eventuele andere dingen.
Daar zou hij het dan toch echt mee moeten doen wat mij betreft. Maargoed, is helemaal niet aan de orde natuurlijk als hij je koper helemaal niet is :P

Lieszje: ook irritant inderdaad, dan zit je voor niks je tijd (en hoop) daar in te stoppen _-:(
Laatst bijgewerkt door pmarena op 28-01-13 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 14:51

haha nee hij zou t wensen :P

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 15:05

Ojajoh schreef:
HorseTopShop schreef:

ik schreef dat niet :')

maar ik ben het er wel mee eens :j

Oh, ik heb de quotes door elkaar lopen gooien :S

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 15:13

Zucht... ik had een mailtje gestuurd naar iemand die een loopband aanbied (ja, ik moet eens in beweging komen... :D ) waar verder niets bij stond dan "Loopband aangeboden, bijna niet gebruikt" en een foto van de zijkant zodat je niet kunt zien wat er allemaal op zit. Dus ik de vragen gestuurd: Is het een mechanische loopband? En welke functies zitter er op?

Antwoord: Het is een mechanische loopband.

Jah... en de functies? Moet ik dus wéér een mailtje sturen, beantwoord toch gewoon de vragen die in een mailtje staan! Ik heb geen zin om zulke mensen achter d'r reet aan te lopen, dus ze verkopen m maar aan een ander. Wat is nou de moeite van even lezen en twee vragen te beantwoorden. -:(-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 15:15

Ow ja, die is ook herkenbaar...dat je elk stukje info er uit moet sleuren....alsof het allemaal te veel moeite is om met je kopers mee te denken, frustrerend!

Geen interesse in een als nieuwe zijdelingse stepper, heb ik nog ergens op zolder staan :P

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 15:16

Ik weet niet eens wat dat is?!? :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 15:18

Ken je een stepper, dat je zo zeg maar trappen lopend op van die pedalen staat?

Daarvan heb je ook een zijwaartse versie waarbij de pedalen dan ook nog opzij gaan en je nog meer been / bil / buik / rug weetikwat traint :P

Edit: Even filmpje gezocht, Lateral Thigh Trainer heet dat ding, ik was al vergeten dat ik hem had :')
http://www.youtube.com/watch?v=0vKHubPnv64
Laatst bijgewerkt door pmarena op 28-01-13 15:26, in het totaal 1 keer bewerkt

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 15:19

Ik heb vanmorgen maar weer even een advertentie erop gegooid van een nieuwe kentucky rijbroek :) Ik ben benieuwd. Heb hem nu alleen nog maar op de boktmarkt staan ik moet hem nog toevoegen op mp. Mijn ervaring is dat dingen op marktplaats op een of andere manier wel sneller verkopen dan op de boktmarkt. Ik heb nog 2 eurostar broeken liggen die ook wel weg mogen. Moet alleen even goeie foto's maken nog :P

Ik had op mn andere rijbroek (mt 44) al twee keer een bod van 30,00 euro. Mee akkoord gegaan, maar niets meer gehoord. Tweede keer (iemand anders) weer mee akkoord gegaan, weer niets van gehoord. Dat vind ik wel heel irritant. Als je het niet wil hebben is geen probleem, maar bied/mail dan ook niet.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 15:27

pmarena schreef:

Daarvan heb je ook een zijwaartse versie waarbij de pedalen dan ook nog opzij gaan en je nog meer been / bil / buik / rug weetikwat traint :P

Dat klinkt alsof je er moe van wordt en spierpijn krijgt :D
Ik ga eerst even achter een loopband aan, ik wil gaan hardlopen maar dan leuk droog thuis met een lekker muziekje op. Voor mij is dat al een enórme stap... maar ik kom misschien nog op de stepper terug :)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 15:32

GamblersCup schreef:
pmarena schreef:

Dat klinkt alsof je er moe van wordt en spierpijn krijgt :D
Ik ga eerst even achter een loopband aan, ik wil gaan hardlopen maar dan leuk droog thuis met een lekker muziekje op. Voor mij is dat al een enórme stap... maar ik kom misschien nog op de stepper terug :)

_O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 15:43

Moe en spierpijn heb je met een loopband ook, en die neemt meer ruimte in en het rennen heeft meer impact op je gewrichten....vandaar mijn keuze destijds voor de stepper :P Zitten ook van die handvaatjes met elastieken aan zodat je ook meteen je armen kunt trainen, zie je me al staan :P

Is wel wat makkelijker op zolder te zetten dan een loopband of iets, dus achteraf toch niet zo'n slechte keuze geweest eigenlijk :')

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 15:46

Pmarena; Het enige minpunt is waarschijnlijk dat hij eigenlijk niet aangeschaft was om op zolder te zetten, ookal past hij daar zo goed? :P

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 15:47

pmarena schreef:
Is wel wat makkelijker op zolder te zetten dan een loopband of iets, dus achteraf toch niet zo'n slechte keuze geweest eigenlijk :')

_O- _O-

Tuurlijk word je ook moe van hardlopen... maar rennen is voor mijn doel beter geschikt. Steppen zou extra zijn, maar ik ben in eerste instantie niet met benen/billen etc bezig. En ik heb plek genoeg hier in mijn kantoor, ik was al aan het bedenken waarmee ik de ruimte op zou gaan vullen. Nu weet ik het :)