Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Depende schreef:Bekende uitspraak over het onderwerp, gaat ongeveer zo 'Goede seks bepaald 10% van de relatie, maar slechte seks bepaald 90% van de relatie.' Volgens mij helemaal waar en volgens mij ook van toepassing op de 3 andere liefdestalen.

OsMo schreef:Een vrouw of man die vanonder de borst bijvoorbeeld al vanaf het begin van een relatie verlamd is zal dan een langdurige relatie wel op zijn buik kunnen schrijven.
Tenminste als je zou stellen dat 90% slechte seks of helemaal geen seks bepalend is voor het slagen van een relatie.

) espiga1984 schreef:Als ik dit lees over de liefdestalen merk ik dat mijn ex man geen enkele liefdestaal spreekt.
Positieve woorden? Nooit
Dienen? Nooit
Samen zijn? OK we gaan graag samen op reis
Cadeautjes krijgen? Ik heb in die 10 jaar twee keer bloemen gekregen
Lichamelijk contact? Wat is dat?
Ik daarentegen hou van alle liefdestalen, mss wel de lichamelijke het meest, maar ook de andere. Vooral dienen denk ik dan. Wil ik maar zeggen dat seks en genegenheid voor mij niet het belangrijkste in een relatie zijn (mss wel belangrijker als ik in het begin dacht), maar ik werd dus ook niet beantwoord in andere talen.
Vreemd, als ik nadenk over S. zijn liefdestalen, kan ik al meteen zeggen dat lichamelijk contact en positieve woorden de talen zijn die we allebei spreken
Tot zover mijn bijdrage over liefdestalen. ik snap je punt wel hoor Mavelle. Maar hieruit kan ik maar des te meer tot de conclusie komen dat ik wel veel meer tekort kwam dan enkel lichamelijk contact
Mloei schreef:espiga1984 schreef:Als ik dit lees over de liefdestalen merk ik dat mijn ex man geen enkele liefdestaal spreekt.
Positieve woorden? Nooit
Dienen? Nooit
Samen zijn? OK we gaan graag samen op reis
Cadeautjes krijgen? Ik heb in die 10 jaar twee keer bloemen gekregen
Lichamelijk contact? Wat is dat?
Ik daarentegen hou van alle liefdestalen, mss wel de lichamelijke het meest, maar ook de andere. Vooral dienen denk ik dan. Wil ik maar zeggen dat seks en genegenheid voor mij niet het belangrijkste in een relatie zijn (mss wel belangrijker als ik in het begin dacht), maar ik werd dus ook niet beantwoord in andere talen.
Vreemd, als ik nadenk over S. zijn liefdestalen, kan ik al meteen zeggen dat lichamelijk contact en positieve woorden de talen zijn die we allebei spreken
Tot zover mijn bijdrage over liefdestalen. ik snap je punt wel hoor Mavelle. Maar hieruit kan ik maar des te meer tot de conclusie komen dat ik wel veel meer tekort kwam dan enkel lichamelijk contact
Zo ik kom ook even binnenvallen. Ik heb het topic al een tijdje gevolgd en wil nu toch wel graag mijn reactie geven.
Ik ben het met Mavelle en Osmo eens. Ik heb het boek van Gary Chapman ook. Het is echt een eye-opener voor je relatie. Elk mens zit nu eenmaal anders in elkaar en bij een relatie moet je proberen elkaar te begrijpen.
TS: Je zegt hier dat je man geen enkele liefdestaal spreekt. Dat kan gewoon weg niet. Tenminste niet als hij je aan het begin van jullie relatie wel gelukkig heeft gemaakt (en ik mag hopen dat dat wel zo is, omdat je anders vast geen relatie met hem was aangegaan)
Misschien kan je terug kijken naar de eerste paar jaar van jullie relatie? Hoe was hij toen? Waarmee zou hij zijn liefde aan jou willen laten zien? En heb je het hem al eens gevraagd?
Ik zeg niet dat je nu niet de juiste keuze hebt gemaakt, dat kan en wil ik namelijk niet beoordelen vanaf een computerscherm. Dat kan jij alleen zelf beoordelen.
Wat ik wel lees is dat het in je reacties heel veel over jou gaat. Zoals ook in bovenstaande reactie. Het lijkt alsof je ex-man niets goeds meer kan doen en S. daarentegen wel. Is dit een realistische kijk op de zaak?
.
OsMo schreef:Ik haal er bewust geen lichamelijk contact bij omdat een man fysiek drang heeft om een zaadlozing te hebben.
espiga1984 schreef:Ach vandaag stuurde hij weer een mail naar onze vrienden waarin dit stond: Ik geef haar niet wat ze nodig heeft om dat geluk te bereiken... Er is alleszins iemand in haar leven die haar heeft doen nadenken en gegeven wat ze wel nodig heeft qua liefde en aandacht. Dus ja, dat zegt voor mij genoeg dat hij het nog steeds niet snapt.
espiga1984 schreef:S. is de man die mijn ogen heeft doen openen, en mij laten merken dat seks dus wel degelijk belangrijk is in een relatie.