Kan ik hiermee verder of kies ik voor mezelf?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-13 09:34

Als ik dit lees over de liefdestalen merk ik dat mijn ex man geen enkele liefdestaal spreekt.
Positieve woorden? Nooit
Dienen? Nooit
Samen zijn? OK we gaan graag samen op reis
Cadeautjes krijgen? Ik heb in die 10 jaar twee keer bloemen gekregen
Lichamelijk contact? Wat is dat?

Ik daarentegen hou van alle liefdestalen, mss wel de lichamelijke het meest, maar ook de andere. Vooral dienen denk ik dan. Wil ik maar zeggen dat seks en genegenheid voor mij niet het belangrijkste in een relatie zijn (mss wel belangrijker als ik in het begin dacht), maar ik werd dus ook niet beantwoord in andere talen.

Vreemd, als ik nadenk over S. zijn liefdestalen, kan ik al meteen zeggen dat lichamelijk contact en positieve woorden de talen zijn die we allebei spreken

Tot zover mijn bijdrage over liefdestalen. ik snap je punt wel hoor Mavelle. Maar hieruit kan ik maar des te meer tot de conclusie komen dat ik wel veel meer tekort kwam dan enkel lichamelijk contact

Depende

Re: Kan ik hiermee verder of kies ik voor mezelf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 11:58

Tja sorry dames ik zei ook al dat het aan mij lag, ik kan ook niks aan de kriebels doen. Maar goed to the point, ik snap wel wat er bedoeld wordt met een voorkeur voor je liefdestaal. Echter ben ik wel van mening dat al die dingen in een goede relatie thuis horen (muv cadeautjes dan), zeggen wat je voelt, dingen voor elkaar over nemen, samen zijn en lichamelijk contact en seks. Een goede balans tussen deze dingen maakt voor mij een goede relatie en als er dan 1 ontbreekt (of bijna alles zoals TS het verteld) dan gaat dat voor wrijving zorgen. Bekende uitspraak over het onderwerp, gaat ongeveer zo 'Goede seks bepaald 10% van de relatie, maar slechte seks bepaald 90% van de relatie.' Volgens mij helemaal waar en volgens mij ook van toepassing op de 3 andere liefdestalen.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 12:06

Depende schreef:
Bekende uitspraak over het onderwerp, gaat ongeveer zo 'Goede seks bepaald 10% van de relatie, maar slechte seks bepaald 90% van de relatie.' Volgens mij helemaal waar en volgens mij ook van toepassing op de 3 andere liefdestalen.

AMEN!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 13:02

Depende schreef:
Bekende uitspraak over het onderwerp, gaat ongeveer zo 'Goede seks bepaald 10% van de relatie, maar slechte seks bepaald 90% van de relatie.' Volgens mij helemaal waar en volgens mij ook van toepassing op de 3 andere liefdestalen.

Ik denk daar anders over want deze uitspraak zou dan voor veel stellen een breuk in de relatie voorspellen wanneer 1 van het stel niet meer in staat is een beleving te hebben van seksualiteit.
Een vrouw of man die vanonder de borst bijvoorbeeld al vanaf het begin van een relatie verlamd is zal dan een langdurige relatie wel op zijn buik kunnen schrijven.
Tenminste als je zou stellen dat 90% slechte seks of helemaal geen seks bepalend is voor het slagen van een relatie.
Iemand kan ook geestelijk enorm in de knoop zitten waar door seksualiteit wel het laatste is waar men aan denkt.
Maar als al het andere wel okay dan denk ik dat de liefde die je voor elkaar voelt maakt dat je relatie dit kan overleven.

Er gaan wel veel stellen uit elkaar waarbij het lijkt dat het om het missen van seksualiteit gaat maar er zijn net zo goed stellen die wel bij elkaar blijven. Ik ken van beide wel voorbeelden uit mijn directe omgeving. In het eerste geval denk ik toch dat het de druppel is die doet besluiten om uit elkaar te gaan omdat de partner faalt in al het andere.

Ik denk zelfs dat de behoefte om seksualiteit te hebben met elkaar helemaal verdwijnt als partners falen in al het andere.
Een man die door zijn vrouw de hele dag door bekritiseerd wordt kan het echt niet op brengen om dan nog seksualiteit te beleven met haar die gaat juist fantaseren over andere vrouwen, andersom kan een vrouw dat ook niet als ze door haar man niets goeds kan doen.

Die uitspraak klopt dan weer wel als je globaal kijkt naar wat TS allemaal heeft beschreven.
Maar dan ben ik benieuwd of het gebrek aan voldoende seksualiteit de boosdoener is of dat het de druppel is omdat de Ex zoals TS hem nu zelf noemt in gebreke blijft op elk ander vlak.

Misschien wil TS dit met ons delen?

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 13:10

TS, wat ik eerlijk gezegd een beetje apart vind is, dat je denkt te weten wat de liefdestaal van S is. Ik heb zeker niks tegen lange afstands- of chatrelaties oid, maar ik denk toch niet dat je uit chatten alleen de liefdestaal van iemand kan opmaken. Je hebt de persoon in kwestie nog nooit in het echt gezien maar je weet wel dat zijn liefdestaal oa lichamelijk is? Een persoon kan veel vertellen maar je weet het pas echt wanneer je daadwerkelijk met elkaar om gaat in mijn ogen.
Ik wil je niet de grond in boren, ik probeer alleen mogelijke teleurstelling te voorkomen :)

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 13:41

OsMo, er is vast wel eens onderzoek naar gedaan, wat de reden is van gestrande relaties. Slechte seks is ook niet voor 100% bepalend voor de relatie, maar ik geloof wel dat het vaak de oorzaak van een breuk is. Hoe vaak hoor je niet de uitspraak 'We waren meer vrienden dan partners?' (ik hoor het wel vaak iig)

Er zullen vast mensen zijn die genoegen nemen met minder en door blijven gaan met de relatie ook al zijn ze misschien niet tevreden. Daar zijn ook weer genoeg redenen voor te verzinnen, angst om alleen te zijn, verplicht voelen, financiën, kinderen etc. Dat is ook aan die mensen, maar dat wil niet zeggen dat het slecht is om voor je eigen geluk te kiezen alleen of met iemand die wel jouw liefdestaal spreekt of in ieder geval zijn best wil doen om die taal te leren.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 13:59

OsMo schreef:
Een vrouw of man die vanonder de borst bijvoorbeeld al vanaf het begin van een relatie verlamd is zal dan een langdurige relatie wel op zijn buik kunnen schrijven.
Tenminste als je zou stellen dat 90% slechte seks of helemaal geen seks bepalend is voor het slagen van een relatie.

Ben ik het niet mee eens... sex is niet per definitie alleen (platgezegd) neuken, maar sex kun je op vele manieren beleven. Ook met iemand die verlamd is ;)

Als je partner door psychische omstandigheden geen behoefte heeft aan sex, dan mag je er van uit gaan dat de andere partner hiervan op de hoogte is en respect voor opbrengt. Genegenheid kan net zo bevredigend zijn als een stevige vrijpartij :D

@xMathilde; Een goed verstaander heeft maar een half woord nodig. TS heeft heel veel mailcontact gehad met S. Je kunt wel degelijk iemand heel goed leren kennen, en ook diens liedestaal, door mailcontact. Als beide parteien echt eerlijk zijn geweest in de chat/mail contacten dan kun je daar echt wel de liefdestaal uit lezen. (en toch blijft het een raar woord :+ )

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 15:24

espiga1984 schreef:
Als ik dit lees over de liefdestalen merk ik dat mijn ex man geen enkele liefdestaal spreekt.
Positieve woorden? Nooit
Dienen? Nooit

Ik daarentegen hou van alle liefdestalen, mss wel de lichamelijke het meest, maar ook de andere. Vooral dienen denk ik dan. Wil ik maar zeggen dat seks en genegenheid voor mij niet het belangrijkste in een relatie zijn (mss wel belangrijker als ik in het begin dacht), maar ik werd dus ook niet beantwoord in andere talen.

Vreemd, als ik nadenk over S. zijn liefdestalen, kan ik al meteen zeggen dat lichamelijk contact en positieve woorden de talen zijn die we allebei spreken

Tot zover mijn bijdrage over liefdestalen. ik snap je punt wel hoor Mavelle. Maar hieruit kan ik maar des te meer tot de conclusie komen dat ik wel veel meer tekort kwam dan enkel lichamelijk contact

Zo ik kom ook even binnenvallen. Ik heb het topic al een tijdje gevolgd en wil nu toch wel graag mijn reactie geven.

Ik ben het met Mavelle en Osmo eens. Ik heb het boek van Gary Chapman ook. Het is echt een eye-opener voor je relatie. Elk mens zit nu eenmaal anders in elkaar en bij een relatie moet je proberen elkaar te begrijpen.

TS: Je zegt hier dat je man geen enkele liefdestaal spreekt. Dat kan gewoon weg niet. Tenminste niet als hij je aan het begin van jullie relatie wel gelukkig heeft gemaakt (en ik mag hopen dat dat wel zo is, omdat je anders vast geen relatie met hem was aangegaan)
Misschien kan je terug kijken naar de eerste paar jaar van jullie relatie? Hoe was hij toen? Waarmee zou hij zijn liefde aan jou willen laten zien? En heb je het hem al eens gevraagd?
Ik zeg niet dat je nu niet de juiste keuze hebt gemaakt, dat kan en wil ik namelijk niet beoordelen vanaf een computerscherm. Dat kan jij alleen zelf beoordelen.
Wat ik wel lees is dat het in je reacties heel veel over jou gaat. Zoals ook in bovenstaande reactie. Het lijkt alsof je ex-man niets goeds meer kan doen en S. daarentegen wel. Is dit een realistische kijk op de zaak?

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-13 15:40

Mloei schreef:
espiga1984 schreef:
Positieve woorden? Nooit
Dienen? Nooit

Zo ik kom ook even binnenvallen. Ik heb het topic al een tijdje gevolgd en wil nu toch wel graag mijn reactie geven.

Ik ben het met Mavelle en Osmo eens. Ik heb het boek van Gary Chapman ook. Het is echt een eye-opener voor je relatie. Elk mens zit nu eenmaal anders in elkaar en bij een relatie moet je proberen elkaar te begrijpen.

TS: Je zegt hier dat je man geen enkele liefdestaal spreekt. Dat kan gewoon weg niet. Tenminste niet als hij je aan het begin van jullie relatie wel gelukkig heeft gemaakt (en ik mag hopen dat dat wel zo is, omdat je anders vast geen relatie met hem was aangegaan)
Misschien kan je terug kijken naar de eerste paar jaar van jullie relatie? Hoe was hij toen? Waarmee zou hij zijn liefde aan jou willen laten zien? En heb je het hem al eens gevraagd?
Ik zeg niet dat je nu niet de juiste keuze hebt gemaakt, dat kan en wil ik namelijk niet beoordelen vanaf een computerscherm. Dat kan jij alleen zelf beoordelen.
Wat ik wel lees is dat het in je reacties heel veel over jou gaat. Zoals ook in bovenstaande reactie. Het lijkt alsof je ex-man niets goeds meer kan doen en S. daarentegen wel. Is dit een realistische kijk op de zaak?

Goh, ik vind het zelf raar om steeds over die liefdestalen te spreken maar goed. de eerste 6 jaar van onze relatie woonden wij niet samen, dus uiteraard gaat het dan over dingen samen doen. En dat doen of deden we nog steeds. Maar positieve woorden en cadeautjes die zijn er nooit veel geweest. Maar ik lag daar niet wakker van. van dienen was zeker en vast geen sprake, maar dat was ook niet nodig omdat we die dingen nog niet met elkaar deelden. Lichamelijk contact was er wel. Laat ons dan stellen dat we elkaar begrepen met liefdestaal samen zijn en lichamelijk contact.

Toen we gingen samen wonen had ik dus wel behoefte aan dienen. maar die kreeg ik niet. Ach ja, ik dacht dat hij wel ging veranderen. Daarnaast bleek ook dat wij geen eigen leven leidden, omdat zijn ouders in alles betrokken werden. Volgend punt is het lichamelijk contact dat stilaan wegviel en de laatste punten gewoon op 0 stond. Wat blijft er dan nog over? Juist samen zijn. Maar is dat genoeg?

Of het wegvallen van lichamelijk contact de druppel is geweest weet ik niet. Feit is wel dat dat wegvallen niet gecompenseerd werd door andere liefdestalen.

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 16:03

Duidelijk. En mijn laatste vraag? Kijk je realistisch naar S. op dit moment?

Nog wel even een toevoeging, omdat ik het idee heb dat het verkeerd begrepen word.
Iedereen spreekt liefdestalen (of hoe je het ook anders moet noemen), zoals de schrijver van het boek het uitlegt, alleen je spreekt één taal het meest. Er is een taal die jij spreekt en waarmee je het MEEST je liefde laat zien en er is een taal (dit kan dezelfde zijn) die je graag ontvangt, omdat jij daarmee weet dat diegene nog van je houd (daar word je blij van).
Dus in elke relatie zullen bovenstaande liefdestalen zeker allemaal naar voren komen. Maar er is er ééntje die overstijgt. In een heleboel relaties hebben man en vrouw verschillende liefdestalen op nummer één staan en weten ze dit niet van elkaar. Hierdoor worden mensen verkeerd begrepen en word er meer en meer langs elkaar heen geleefd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 16:49

Mloei je legt het beter uit dan ik :o .

TS het is best handig voor jezelf te weten wat je liefdes taal precies is, vooral wanneer je weer in een nieuwe relatie zou stappen.
Ik bedoel niemand vind het leuk om een relatie na een tijdje kapot te zien gaan toch? Het brengt een hoop verdriet met zich mee en laten we al het geregel wat er vaak ook nog bij komt kijken niet vergeten.
Stel je voor dat het wel wat gaat worden met die S, dan wil je neem ik aan graag dat het gaat slagen.
Maar stel dat zijn liefdestaal zoals jij zegt positieve woorden is en die van jou dienen is dan is de kans dat wanneer je verliefdheid over gaat jij je minder gelukkig gaat voelen.

Ik haal er bewust geen lichamelijk contact bij omdat een man fysiek drang heeft om een zaadlozing te hebben.
Daardoor is seksualiteit erg belangrijk voor een man (die ex-man van jou heeft duidelijk een laag libido).Dat een man zegt van seks te houden hoeft niet te betekenen dat het dus zijn eerste liefdes taal is.

Wat vond je zelf van huis uit prettig? waar werd jij thuis het meest gelukkigst van? het lijkt nu op lichamelijk contact maar van dienen zeg je ook dat je dat miste bij je ex-man en er is echt 1 taal die jou eerste is.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 17:02

We kunnen honderuit babbelen over die liefdestaal... feit is dat de koek op is tussen TS en haar man.

Het moet ook maar je ding zijn om alles zo uit te pluizen... Gewoon eens in het diepe springen is ook wel eens fijn, Niet weten wat de toekomst brengt, leven en genieten in het hier en nu!

Ik ben niet zo van het "beredeneren". Ik volg mijn hart en mijn gevoel. Knok voor dat wat me lief is. Simpel... :+

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 17:05

OsMo schreef:
Ik haal er bewust geen lichamelijk contact bij omdat een man fysiek drang heeft om een zaadlozing te hebben.

Oh ja??? Hmmmm....... volgens mij is na het boek over al die liefdestalen (theorie) het tijd voor een ander boek?? De Kamasutra lijkt me een aanrader (heerlijke oefenstof zonder zaadlozingen!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 04:30

Wordt wel zwaarmoedig zo {:}

Tsaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 08:03

Ik heb net het hele topic doorgelezen en er zijn toch een hoop dingen waarbij ik vraagtekens zet.

Wat erg opvalt is dat gedurende het topic je steeds negatiever over je man gaat praten. Ook valt op dat je dingen met betrekking tot S. nogal door een roze bril ziet. Ken je het gezegde liefde maakt blind? Dat idee heb ik nu over jou TS. Met betrekking tot kritische vragen over S. negeer je die en geef je geen antwoord. Je schrijft dat je S. alleen online kent. Heb je wel eens naar het programma Catch Fish gekeken? Dingen die online gesproken zijn, zeker door mensen uit het buitenland kunnen wel eens heel anders zijn dan de werkelijkheid. Ik weet dit uit ervaring omdat ik toen ik nog geen relatie had online heb gedate met mensen uit het buitenland. En echt elke bleek zich anders voor te doen dan hij werkelijk was. Je ziet alleen maar de geweldige kanten naar hem (de mindere kanten zal hij natuurlijk niet zomaar aan je schrijven). Echter TS, S. is ook een mens, met goede en slechte kanten. Wil je een realistisch beeld hebben zul je beide moeten kennen. En die ken je niet. Wat je nu in je hoofd hebt van S. is een ideaal plaatje wat hoge verwachtingen schept. En dat kan nooit werken.

Ik begrijp dat je gefrustreerd bent met je man, maar je ziet alles van hem nu zo vertekend negatief door de roze bril van S. dat je hem nu ook niet realistisch ziet. Een relatie is werken en gaat nooit van zichzelf. Je hebt moeilijke periodes en makkelijke. Door te gaan chatten en te blijven chatten heb je je man gekwetst, is dat het echt allemaal waard? Wat als je er straks achter komt dat S. niet diegene is wie je dacht dat hij was. En je door hem je relatie die je in het begin als erg goed omschreef hebt verknalt? Ik heb het idee dat je voor de makkelijk weg aan het kiezen door je heil in iemand anders te zoeken, in plaats van echt te praten en aan je relatie te werken.

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-13 10:17

Ok de reden waarom ik niet veel over S. vertel is omdat ik S. niet zie als een vervanger van mijn man. S. is de mqn die mijn ogen heeft doen openen, en mij laten merken dat seks dus wel degelijk belangrijk is in een relatie.
Ik heb verschrikkelijk veel gepraat met S. en ik durf te zeggen dat ik hem goed ken. Omgekeerd ook. Maar zie ik alles door een positieve bril? Nee hoor. Ik weet verdomd goed dat hij ook zijn slechte kanten heeft. En we hebben zelf soms 'ruzie' online. Hij is koppiger dan ik, weet verdomd goed wat hij wil, zijn kinderen zullen altijd voor gaan. Dus ja, ik heb wel een realistisch beeld van hem. Dan hebben we het nog niet eens over het feit dat hij Engels is. Dus ik ben me eer ZEEEEEER zeker van bewust dat het niet gemakkelijk zal worden en dat het misschien ook niets wordt. Maar toch hebben we een connectie dus waarom niet proberen.
Als het niets wordt, zal dat iets veranderen aan mijn relatie met mijn ex? NEE! En ja, soms moet je gewoon eens iets geks doen in je leven.

En ja ik ken het programma catfish en ik heb daar eerlijk gezegd ook al zitten aan denken. Maar nee, hij stuurt geen geile foto's van zichzelf door, dat uiterlijk speelt voor ons beiden zelfs geen rol. Als hij zegt dat hij gaat zwemmen of voetballen met zijn kinderen, dan geloof ik dat. Als hij op zijn verjaardag uitgaat met zijn vrienden maar zich meerdere keren opsluit op het toilet om met mij te kunnen chatten, dan geloof ik dat. Als hij mij een hele dag niets laat horen omdat hij aan het werk is, maar wel stipt om 23 u wanneer hij gedaan heeft, mij contacteert, dan geloof ik dat. Als hij mij om 6u 's morgens goeiemorgen wenst (5u voor hem), dan geloof ik dat. Als hij zegt dat hij mij de tijd wil geven om mijn relatiebreuk te verwerken, dan geloof ik dat. Is dat naief van mij? Misschien wel. Als het allemaal fake zou zijn zou het verdomd goed in elkaar moeten zitten, maar het kan. Zal ik dan gekwetst zijn? Uiteraard wel. Maar ik ben geen 16 meer hé. Ik weet wel wat ik doe

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 10:30

Heel goed verwoord TS!! Je hebt een goed stel hersens in je bovenkamer...

Ik zeg, GO GIRL!!! No regrets and no surrender!!! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 12:09

Hummertime ik begrijp best dat jij de kriebels krijgt en je misschien wel dood irriteert aan mijn manier van dingen bezien en idd uitpluizen.
Ik ben zelf niet zo van in het diepe springen maar dat krijg je als zelf beschadigd bent dan ga je stappen meer overwogen maken.
Maar buiten dat, is zelf kennis echt niet verkeerd.
Veel van wat we leren komt uit boeken, het ene boek spreekt je aan en het ander weliswaar niet.
Tijdens een studie krijg je informatie uit een boek en van de leraar. Dus dat zijn weer boeken.
Overigens het boek waar ik het over heb, is geschreven door iemand die zelf huwelijkstherapeut is en zijn ervaringen met koppels heeft gedeeld.
Dat zijn ervaringen die in de werkelijkheid zijn gebeurd en dat is iets waar ik persoonlijk meer mee heb dan bijvoorbeeld een roman als 50 tinten grijs.

Beste TS het is niet mijn bedoeling om jou te zien als iemand die niet nadenkt, ik ken je niet eens dus ik kan daar ook geen oordeel over maken.
Dat je steeds wat meer info geeft en wat duidelijker beschrijft hoe jij S ziet maakt voor veel mensen ook een hoop meer duidelijk.
Door het weglaten van info (waar je overigens alle recht toe hebt) krijg je wel dat sommige bokkers zich gaan afvragen "Hoe zit dat".
Sommige bokkers gaan misschien die info zelf invullen waardoor er een bepaald scenario ontstaat in hun hoofd waarover ze een mening hebben en die uiten.
Het zal heel goed zo zijn dat je daar allemaal niet op zit te wachten en dat je alleen maar medeleven wilt.
Maar je weet wanneer je een topic opent op bokt dat je niet alleen maar te lezen zult krijgen "ach jee wat erg en volg je hart en sterkte er mee".

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 12:24

Ik heb geen hekel aan boeken hoor, integendeel....

Maar ik word een beetje moe van dat doorgaan over liefdestaal en volgens mij TS ook ;)

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 13:35

Prima! Dan houden we erover op.

Maar zoals OsMo al zei, we wilden het alleen even delen (ik tenminste).
Omdat het écht een eye-opener kan zijn. Misschien niet voor TS (omdat zij haar keuze al gemaakt heeft), dan wel voor anderen.

Ik lees trouwens ook in de posten van TS dat ze haar ex-man steeds negatiever afschildert. Is hij echt zo slecht, of kan je nu alleen maar de negatieve kanten van hem zien?
Ik zeg dit niet om je van je keuze af te brengen, of omdat ik denk dat je niet goed nadenkt. Helemaal niet. Maar dit valt op in je reacties.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 14:09

Dus als je man jullie vrienden mailt dat S. jou de ogen heeft doen openen dan snapt hij er niets van..., maar later post jij hier zelf dat S. je de ogen heeft doen openen. :?
Verder geen oordelen over wat je doet of niet doet, maar net als sommige anderen betwijfel ik of je nog wel realistisch naar alles kijkt. Dit soort tegenstrijdige uitspraken die vooral heel negatief uitpakken voor je man komen op mij heel gekleurd over.

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-13 15:20

Mijn ex stuurde een email naar onze vrienden om te zeggen dat ik wegens maandenlange aanslepende gevoelens voor een ander besloten had te vertrekken. Dat is wel iets anders hoor.
Ik heb trouwens net met mijn ex afgesproken volgende dinsdag om iets te gaan eten zodat we nog even kunnen praten. Als ik hel echt zo negatief zou afschilderen zou ik dat niet doen hoor.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 15:24

espiga1984 schreef:
Als ik hel echt zo negatief zou afschilderen zou ik dat niet doen hoor.

Freudiaans versprekinkje??? :=
(grapje meid ;) weet wat je bedoelt)

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-13 15:32

haha ja :-)

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 17:22

Het ging mij om een andere mail die je man naar jullie vrienden had gestuurd:
espiga1984 schreef:
Ach vandaag stuurde hij weer een mail naar onze vrienden waarin dit stond: Ik geef haar niet wat ze nodig heeft om dat geluk te bereiken... Er is alleszins iemand in haar leven die haar heeft doen nadenken en gegeven wat ze wel nodig heeft qua liefde en aandacht. Dus ja, dat zegt voor mij genoeg dat hij het nog steeds niet snapt.

Inhoudelijk vind ik bovenstaande erg overeenkomen met jouw eigen beschrijving van de situatie:
espiga1984 schreef:
S. is de man die mijn ogen heeft doen openen, en mij laten merken dat seks dus wel degelijk belangrijk is in een relatie.

Misschien betekent het voor jou inhoudelijk wel iets heel anders, dat kan. Of er nog toekomst zit in jullie relatie weet ik niet, maar los daarvan denk ik dat je nu alles wat je man doet in een negatief licht zet. Maar misschien kun je nu ook niet anders.