Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
TinekeHorses schreef:Kuggur schreef:Was de ark niet te klein...? Gemene streek.
Hahaha, nee.![]()
Ik geloof dat fossielen in een 'korte' tijd kunnen ontstaan. Bijvoorbeeld als het dier door modderlagen/water overspoelt is of bedolven is tijdens een aardverschuiving.
Tijdens de zondvloed, toen veel dieren buiten de ark bleven, zijn er dus ontzettend veel fossielen ontstaan.
Kuggur schreef:Er trouwens nog een grappige consequentie van de jonge aarde theorie van creationisten; Als je dat gelooft dan moet je ook geloven dat het observeerbare universum heel klein is.
Ik lees verschillende leeftijden, maar laten we de populaire tien duizend jaar sinds de schepping aanhouden.
Dan zouden aardse telescopen niet verder kunnen kijken dan tienduizend lichtjaar, en zou het observeerbare universum een bolvormige ruimte zijn met een doorsnee van twintig duizend lichtjaar.
Wel de doorsnede van ons eigen melkwegstelsel is zo´n 100.000 lichtjaar, en dat is maar een miniscuul deel van het universum dat we kunnen zien.....
Kuggur schreef:_San87_ schreef:Ik geloof eigenlijk niet dat een gelovige daadwerkelijk gelooft dat de ark van Noach heeft bestaan. Dat zou gewoon pure domheid zijn, imo.
Je onderschat duidelijk de kracht van geloof...
Arabesk schreef:Dít allemaal op de ark van Noach?
Tot nu toe zijn ongeveer 1,75 miljoen soorten beschreven, maar niemand weet precies hoe groot het aantal in werkelijkheid is
Groep Aantal bekende
soorten werelwijd
Gewervelde dieren
45.000
Insecten 1.065.000
Weekdieren 70.000
Draadwormen 25.000
Overige dieren 115.000
Planten 270.000
Schimmels 72.000
Algen 40.000
Een- en weinigcelligen 40.000
Bacteriën 20.000
Virussen 4.000
Heb je wel een HELE grote boot nodig
TinekeHorses schreef:Arabesk schreef:Dít allemaal op de ark van Noach?
Tot nu toe zijn ongeveer 1,75 miljoen soorten beschreven, maar niemand weet precies hoe groot het aantal in werkelijkheid is
Groep Aantal bekende
soorten werelwijd
Gewervelde dieren
45.000
Insecten 1.065.000
Weekdieren 70.000
Draadwormen 25.000
Overige dieren 115.000
Planten 270.000
Schimmels 72.000
Algen 40.000
Een- en weinigcelligen 40.000
Bacteriën 20.000
Virussen 4.000
Heb je wel een HELE grote boot nodig
Misschien vind je dit dan interessant om te lezen: http://www.evolutie.eu/index.php/Rebutt ... arium.html
_San87_ schreef:Ik geloof eigenlijk niet dat een gelovige daadwerkelijk gelooft dat de ark van Noach heeft bestaan. Dat zou gewoon pure domheid zijn, imo.
TinekeHorses schreef:_San87_ schreef:Ik geloof eigenlijk niet dat een gelovige daadwerkelijk gelooft dat de ark van Noach heeft bestaan. Dat zou gewoon pure domheid zijn, imo.
Er staan wel meerdere dingen in de Bijbel die wij niet begrijpen.
God doet wonderlijke dingen, en daar is dit een voorbeeld van.
Dat hoeven en kunnen wij niet verklaren. Daar gaat immers het geloof ook niet om.
TinekeHorses schreef:Misschien vind je dit dan interessant om te lezen: http://www.evolutie.eu/index.php/Rebutt ... arium.html
Arabesk schreef:Wat iemand gelooft moet ie zelf weten, maar het is irritant als er een onderdeel van de wetenschap van tafel geveegd wordt omdat het in hun sprookjes boek niet zo mooi uitkomt....
Arabesk schreef:Alles wat we niet begrijpen kan het stickertje 'God' op. Vroeger was dat voor bliksem en donder; Wodan. Tegenwoordig nog voor evolutie, maar dat wordt ook al steeds minder.
Door de wetenschap blijven er steeds minder raadselen over en steeds minder stickertjes met 'God' kunnen ergens op worden geplakt.
Oh ja. Welk bewijs is er voor God????
Kinderkanker? Concentratiekampen?
Oh nee, dat was van de duivel. Maar God was almachtig? Maar kan de duivel níet aan
Te ingewikkeld voor mij geloof![]()
Ik hou het wel bij logica: wetenschap