Geloof jij in evolutie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 00:37

Ik geloof eigenlijk niet dat een gelovige daadwerkelijk gelooft dat de ark van Noach heeft bestaan. Dat zou gewoon pure domheid zijn, imo.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 00:39

Er trouwens nog een grappige consequentie van de jonge aarde theorie van creationisten; Als je dat gelooft dan moet je ook geloven dat het observeerbare universum heel klein is.
Ik lees verschillende leeftijden, maar laten we de populaire tien duizend jaar sinds de schepping aanhouden.
Dan zouden aardse telescopen niet verder kunnen kijken dan tienduizend lichtjaar, en zou het observeerbare universum een bolvormige ruimte zijn met een doorsnee van twintig duizend lichtjaar.
Wel de doorsnede van ons eigen melkwegstelsel is zo´n 100.000 lichtjaar, en dat is maar een miniscuul deel van het universum dat we kunnen zien.....

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 00:40

TinekeHorses schreef:
Kuggur schreef:
Was de ark niet te klein...? Gemene streek.

Hahaha, nee. ;)
Ik geloof dat fossielen in een 'korte' tijd kunnen ontstaan. Bijvoorbeeld als het dier door modderlagen/water overspoelt is of bedolven is tijdens een aardverschuiving.
Tijdens de zondvloed, toen veel dieren buiten de ark bleven, zijn er dus ontzettend veel fossielen ontstaan. :)

Hahahaha, het blijft amusant. En ik neem aan dat jij dit oprecht gelooft.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 00:43

Kuggur schreef:
Er trouwens nog een grappige consequentie van de jonge aarde theorie van creationisten; Als je dat gelooft dan moet je ook geloven dat het observeerbare universum heel klein is.
Ik lees verschillende leeftijden, maar laten we de populaire tien duizend jaar sinds de schepping aanhouden.
Dan zouden aardse telescopen niet verder kunnen kijken dan tienduizend lichtjaar, en zou het observeerbare universum een bolvormige ruimte zijn met een doorsnee van twintig duizend lichtjaar.
Wel de doorsnede van ons eigen melkwegstelsel is zo´n 100.000 lichtjaar, en dat is maar een miniscuul deel van het universum dat we kunnen zien.....

Het is letterlijk dus niet verder kijken dan je neus lang is :+

Het zicht beperkt zich tot tienduizend jaar en ongeveer ons zonnestelsel en dat was het wel zo ongeveer.

Gelukkig is er een God die je leven stuurt, zodat je niet al te veel hoeft na te denken, ook niet over deze ingewikkelde kwesties en de bangmakende bijna oneindigheid van ons heelal.

En de ontdekking dat wij slechts een rimpeling, niet eens, zijn in de vrijwel eindeloze tijd-ruimte.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 00:43

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 00:44

_San87_ schreef:
Ik geloof eigenlijk niet dat een gelovige daadwerkelijk gelooft dat de ark van Noach heeft bestaan. Dat zou gewoon pure domheid zijn, imo.

Je onderschat duidelijk de kracht van geloof...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 00:46

Kuggur schreef:
_San87_ schreef:

Je onderschat duidelijk de kracht van geloof...

Ik denk dat ik gewoon niet wil geloven dat dergelijke kortzichtige mensen bestaan ;(. Ik kan er echt met m'n hoofd niet bij...

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 00:48

Arabesk schreef:
Dít allemaal op de ark van Noach?

Tot nu toe zijn ongeveer 1,75 miljoen soorten beschreven, maar niemand weet precies hoe groot het aantal in werkelijkheid is

Groep Aantal bekende
soorten werelwijd
Gewervelde dieren
45.000

Insecten 1.065.000
Weekdieren 70.000
Draadwormen 25.000
Overige dieren 115.000
Planten 270.000
Schimmels 72.000
Algen 40.000
Een- en weinigcelligen 40.000
Bacteriën 20.000
Virussen 4.000

Heb je wel een HELE grote boot nodig %)

Misschien vind je dit dan interessant om te lezen: http://www.evolutie.eu/index.php/Rebutt ... arium.html

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 00:48

imo is de bijbel en het hele geloof bedacht door mensen vroeger om bijzondere natuuurverscheinselen en dingen die ze niet konden verklaren te verklaren. er zijn ook mensen in mijn klas die er met 100% in geloven dat ik naar de hel ga omdat ik niet in god geloof, enorm kortzichtig imo. ik geloof in de evolutietheorie denk ik :)

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 00:49

Om heel even offtopic te zijn, ik vind de sfeer in dit topic niet zo gezellig, het komt op mij over alsof de gelovigen gek zijn dat ze niet in de evolutie theorie geloven? (domheid dit, domheid dat, amusant?) Iedereen mag geloven wat diegene wil, dan hoeft diegene niet persé dom te zijn. (ook als je in het vliegend spagetti monster gelooft, van mij mag je! :) )

@Rienepien_: Dankje voor de uitleg :) Ik snap het wat beter nu denk ik :P Ik ga nog maar eens goed op internet zoeken hoe dat leven nou is ontstaan.
Laatst bijgewerkt door EmmaVZ op 10-11-12 00:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 00:51

Kan een gelovig iemand mij uitleggen

hoe 1,75 miljoen soorten

op deze boot pasten?

Oh wacht ff, déze christelijke site zegt dat er wél dinosaurussen aan boord waren

http://www.christiananswers.net/dinosaurs/j-ark1b.html

Jemig, jullie zijn niet eens eenduidig in jullie opvatting over wel of geen dino's op de ark.... %)

EmmaVZ

Re: Geloof jij in evolutie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 00:53

@Arabesk: Ieder denkt weer anders en gelooft toch net weer iets anders dan een andere gelovige, daarom zijn er zoveel verschillende kerken én site's waar weer iets anders op staat dan de ander ;)

Arabesk

TinekeHorses schreef:
Arabesk schreef:
Dít allemaal op de ark van Noach?

Tot nu toe zijn ongeveer 1,75 miljoen soorten beschreven, maar niemand weet precies hoe groot het aantal in werkelijkheid is

Groep Aantal bekende
soorten werelwijd
Gewervelde dieren
45.000

Insecten 1.065.000
Weekdieren 70.000
Draadwormen 25.000
Overige dieren 115.000
Planten 270.000
Schimmels 72.000
Algen 40.000
Een- en weinigcelligen 40.000
Bacteriën 20.000
Virussen 4.000

Heb je wel een HELE grote boot nodig %)

Misschien vind je dit dan interessant om te lezen: http://www.evolutie.eu/index.php/Rebutt ... arium.html

Ah, hierin wordt de evolutietheorie erbij betrokken, om het ark verhaal dan toch nog kloppend te krijgen _O-

Uit de meegenomen soorten ontstonden dan toch weer nieuwe soorten, omdat ze toch niet allemaal aan boord pasten.

He komt dat ff mooi uit, komt het dankzij de evolutietheorie toch nog goed. :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Ik vind het wel knap dat Noach dieren van alle soorten mee kon nemen. Waar herberg je walvissen? Hoe maak je een tank waarin de druk zo immens hoog is dat diepzeedieren ook mee kunnen komen? Hoe houd je al die dieren en mensen gezond met al die bacteriën, schimmels en virussen aan boord?

Waarom probeer ik iets dat nooit heeft bestaan te weerleggen :')?

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 00:54

_San87_ schreef:

Er staan wel meerdere dingen in de Bijbel die wij niet begrijpen.
God doet wonderlijke dingen, en daar is dit een voorbeeld van.
Dat hoeven en kunnen wij niet verklaren. Daar gaat immers het geloof ook niet om. :)

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 00:55

Voor mij is de evolutie ook een vaststaand feit. Ik respecteer de mening van mensen die niet in evolutie geloven, zolang zij ook vrede hebben met mijn mening. :) Mensen die anderen dwingen ook in de evolutie te geloven vind ik net zo erg als gelovigen die je proberen te bekeren.
Laatst bijgewerkt door hannahaapje op 10-11-12 00:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Arabesk

Re: Geloof jij in evolutie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 00:56

Wat iemand gelooft moet ie zelf weten, maar het is irritant als er een onderdeel van de wetenschap van tafel geveegd wordt omdat het in hun sprookjes boek niet zo mooi uitkomt....

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 00:57

TinekeHorses schreef:
_San87_ schreef:

Er staan wel meerdere dingen in de Bijbel die wij niet begrijpen.
God doet wonderlijke dingen, en daar is dit een voorbeeld van.
Dat hoeven en kunnen wij niet verklaren. Daar gaat immers het geloof ook niet om. :)

De Ark van Noach is gewoon godsonmogelijk.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 00:57

TinekeHorses schreef:

Wel je neemt een mythe, verklaard die voor letterlijk waar, en dan fantaseer je een proces bij elkaar die alle onwaarschijnlijkheden van een verklaring voorziet...."Hyperevolutie", wel amusant op een ironische manier, ik bedoel je bent tegen "gewone" evolutie, en je argumenteert met iets als hyperevolutie....
Ik snap sowieso het probleem niet , ik bedoel god is er actief bij betrokken, alles wat problemen oplevert kan toch zó "miraculeus" opgelost worden.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 01:01

Alles wat we niet begrijpen kan het stickertje 'God' op. Vroeger was dat voor bliksem en donder; Wodan. Tegenwoordig nog voor evolutie, maar dat wordt ook al steeds minder.

Door de wetenschap blijven er steeds minder raadselen over en steeds minder stickertjes met 'God' kunnen ergens op worden geplakt.

Oh ja. Welk bewijs is er voor God????

Kinderkanker? Concentratiekampen?

Oh nee, dat was van de duivel :?. Maar God was almachtig? Maar kan de duivel níet aan %)

Te ingewikkeld voor mij geloof }:0

Ik hou het wel bij logica: wetenschap

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 01:05

Arabesk schreef:
Wat iemand gelooft moet ie zelf weten, maar het is irritant als er een onderdeel van de wetenschap van tafel geveegd wordt omdat het in hun sprookjes boek niet zo mooi uitkomt....

Tsja, christenen he, leven en laten leven. Ik vind 't prima als ze hun afkeer maar tegen de wetenschap voor zich houden wanneer iemand aangeeft niet te willen luisteren. En eh, wetenschappers zijn mensen, die maken zo af en toe ook fouten wat jaren later pas blijkt. :P

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 01:06

Arabesk schreef:
Alles wat we niet begrijpen kan het stickertje 'God' op. Vroeger was dat voor bliksem en donder; Wodan. Tegenwoordig nog voor evolutie, maar dat wordt ook al steeds minder.

Door de wetenschap blijven er steeds minder raadselen over en steeds minder stickertjes met 'God' kunnen ergens op worden geplakt.

Oh ja. Welk bewijs is er voor God????

Kinderkanker? Concentratiekampen?

Oh nee, dat was van de duivel :?. Maar God was almachtig? Maar kan de duivel níet aan %)

Te ingewikkeld voor mij geloof }:0

Ik hou het wel bij logica: wetenschap

http://www.home.zonnet.nl/gemeente.van. ... ijzen.html
Veel lees plezier. :)

Ik ga slapen. :+
Laatst bijgewerkt door Resfeber op 10-11-12 01:13, in het totaal 1 keer bewerkt

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 01:08

Kuggur schreef:
Dus alleen onderzoeken die jouw luxe leven verbeteren hebben relevantie...?
Dat is een behoorlijk triest standpunt.

Graag onderbouwing ;)

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 01:09

Hey Tinekehorses, ik ga de website eens doorlezen. :)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 01:10

Die hebben niet helemaal begrepen wat het woord "bewijs " betekent...Welterusten Tineke