Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Aria_zz schreef:Dus dat het in mijn hersenen zit ja, maar alles zit in mijn hersenen, de hele wereld zit in mijn hoofd, want alles wat ik zie klopt niet met de werkelijkheid, aangezien in je hoofd alles vervormd. je hersenen zelf zijn de grootste ontvanger. En ik ken mijn receptoren, voor mij zijn dat mijn handen, mijn oren en mijn ogen. Niets zesde zintuig dus. En ja ik gebruik lichaamstaal om mensen te 'lezen', dat is ook logisch.
En de zender waar het vandaan komt is simpel te vinden hoor, dat is de andere persoon met al zijn emoties.
maar energie is aanwezig, overal, bij iedereen. De zenuw berichten in je lichaam zijn pure energie, je brengt energie voort wanneer je fietst enz. en ook wel degelijk meetbaar.
Maar als ik het me enkel voorstel in mijn eigen hoofd, geeft dat niet. Want ik heb nog nooit zo iets puurs gevoeld als het binnen gaan van mijn energie in iemand anders en daardoor doordringen in een klein stukje van zijn geest. Uiteindelijk is dat paranormale niets bovennatuurlijks voor mij, gewoon heel gevoelig zijn.
Citaat:Geen enkele begaafde zal zonder zijn zintuigen kunnen, maar kan meer doen met deze zintuigen dan jij
Focussed schreef:De energievelden die Reiki beoefenaars claimen te voelen zijn niet meetbaar, iig niet tot nu toe.
Focussed schreef:Kleine noot, een niet controleerbare theorie wil niet per definitie zeggen dat een therapie die daarop gestoeld is ook onwerkzaam is.
Chiropraxie gaat er vanuit dat er een "innate intelligence" aanwezig is in onze wervelkolom. Deze "innate intelligence" kan niet gemeten of aangetoond worden.
Toch is chiropraxie wel werkzaam bij rugklachten (maar let op: Niet beter dan conventionele fysiotherapie, terwijl het wel veel meer risico's heeft dan fysiotherapie).
Het probleem is dat "klassieke" chiropractoren vanuit deze "innate intelligence" menen dat ook andere ziektes en aandoeningen zoals astma, huiduitslag, kanker, AIDS, diabetes, doofheid en zelf het huilen bij huilbaby's genezen kunnen worden door het manipuleren van de ruggengraat. Dit is helaas niet waar, chiropraxie is niet effect bij het behandelen van deze aandoeningen.