Rare mensen op marktplaats deel 3!!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 3!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 17:27

Ja ik stond er ook nogal van te kijken. :=

Fijn dat je (hopelijk) leuke mensen voor hem hebt gevonden Natasja! :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 18:54

net voor €20 een aquarium met 5 vissen erin opgehaald. Jammer dat het me bij de hornbach daarna nog eens €50 aan materialen kostte :P

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 18:56

Jorienn schreef:
Zo net weer 40 boeken erop gezet, ben benieuwd! Vanmiddag kwam iemand een kinderwoordenboek halen, nou ze heeft een uur aan de deur gestaan. Haar kind kreeg speciaal onderwijs en had hem dus echt nodig, maar ze vond €7,50 een beetje veel.. Boek was nog in nieuwstaat (nooit gebruikt) en kost ruim €30,00 nieuw. Toch uiteindelijk het geld gehad, en toen wilde ze graag binnenkomen voor een kop koffie.. En misschien kon zoontje even tv kijken? :') Ik heb maar gezegd dat ik zo weg moest. :Y)

Als er hier mensen aan de deur komen, geef ik ze altijd wat te drinken :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 19:04

Wauw, die man met z'n fries met zulke goede papieren houd me bezig haha.
Kwam hij net langs om de deken te bekijken, netjes op tijd, laat de deken zien en vraagt of hij wel op z'n fries zou passen, ja uhh weet ik niet het is n maat 185 en stond ook in de advertentie.
Maar staat in de deken geen kaartje met de maat ofzo en hij geloofde niet dat het echt die maat was, ik uitgelegd dat de deken op mijn pony van 1.55 heeft gelegen en zelfs iets te ruim lag, heb de deken nog voor hem opgemeten, geen probleem.
Hij twijfeld heel erg en gaat nu eerst de maat van z'n fries opmeten en zou me terug bellen, ik ben benieuwd.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 19:45

ShauniBef schreef:
Jorienn schreef:
Zo net weer 40 boeken erop gezet, ben benieuwd! Vanmiddag kwam iemand een kinderwoordenboek halen, nou ze heeft een uur aan de deur gestaan. Haar kind kreeg speciaal onderwijs en had hem dus echt nodig, maar ze vond €7,50 een beetje veel.. Boek was nog in nieuwstaat (nooit gebruikt) en kost ruim €30,00 nieuw. Toch uiteindelijk het geld gehad, en toen wilde ze graag binnenkomen voor een kop koffie.. En misschien kon zoontje even tv kijken? :') Ik heb maar gezegd dat ik zo weg moest. :Y)

Dat meen je hopelijk niet? :')

Ik heb zo om 8u iemand die twee racebanen (nieuw in verpakking) op komt halen. Het is: hoi, hallo, dat is dan €... veel plezier ermee, doeg!' en wegwezen weer :j

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 20:07

Vjestagirl schreef:
Jorienn schreef:

"Hoi, we komen het boek kopen, krijgen we gebruik van je huis en je vooraadkast erbij?"

8)7

Die 7,5 euro moet je natuurlijk wel eruit krijgen :')

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 20:12

Mi_Amore schreef:
Ik heb een leuke:

Er had een man mij gemaild voor een badkamerlamp en na een week kwam hij deze halen.
Komt hij de lamp halen, heeft hij oorbellen in, make up aan, een rok tot onder de knie met een panty en stiletto's!!!

Ik stond echt te kijken van " :oo "

Lamp meegenomen en netjes betaald, maar toch, manlief deed bijna in zijn broek van het lachen :D

Had hij niet gewoon zijn vrouw gestuurd :7 :D ?

Twirrekwpn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 20:25

Op bokt kunnen ze er ook wat van... 7 euro (incl verzenden via tnt)bieden op 2 zadeldekjes die nog in zeer goede staat zijn. Dan zou ik dus 75 cent krijgen voor 2 dekjes 8)7. Gemaild dat ik dat toch echt te weinig vind, krijg ik weer bericht terug : vind het best veel geld is want ik krijg maar 1,50 zakgeld en heb er dus heel lang voor moeten sparen mag ik ze alstublieft hebben want mn pony heeft ze heel hard nodig andes kan ik heel lang niet meer rijden dat is toch sneu?
Profiel gecheckt en ja hoor een penny van 10....

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 20:33

ik werd laatst ook netjes binnen gevraagd en te drinken aangeboden gekregen (kwam voor sieraden).

Vond het heel vriendelijk, wel mee naar binnen gekomen om de sieraden te bekijken maar drinken heb ik vriendelijk afgeslagen. Maar vond het echt super lief!

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 20:41

ik vraag mensen ook altijd mee binnen hoor.
vind het niks zo aan de deur staan.
en bied ze ook allemaal drinken aan hoor.

Twirrekwpn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 20:57

Ik zou nooit iemand binnen vragen om wat te drinken.. ze komen aan de deur, hallo 'dit is het' --> geld en doei...
Zou zelf ook niet bij iemand gezellig iets gaan drinken als ik wat op haal helemaal geen behoefte aan kom voor spullen niet om iets te drinken...

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 20:57

Bij mij komt er echt NIEMAND binnen :n Je weet nooit wie er voor je deur staat...

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 20:58

idd ik heb die behoefte ook niet maar ook niet aan mensen in mijn huis uit te nodigen dus dat doe ik ook niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 21:47

ShauniBef schreef:
Jorienn schreef:

Oh ik niet, ik kan het nu ook niet ivm handicap dus dat gaat een beetje moeilijk, en als er rare types zijn ben ik toch bang dat ze misschien de TV pakken ofzo, en ik ben vrijwel altijd alleen thuis en kan ik er in mn rolstoel niet echt snel achterna .. :') Nee hoor het is hier tegenwoordig gewoon boek inkijken en weg haha.

Zo ik had er schoolboeken opgezet om 20.00, en ik heb gewoon al 14 verschillende mensen ervoor! Als het goed is komt er morgen om 12.00 iemand alles ophalen :D

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 22:06

Bij ons willen ze meestal niet eens naar binnen, hele toegangshek hangt vol met "pas op voor de honden" bordjes :D
Maar ja, je krijgt bij de Blokker ook nooit koffie, dus als ik 2ehands wat verkoop hoeven ze dat ook niet te verwachten :')

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 22:07

Wauw Jorienn, dat is mooi! Daar zal dan toch wel 1 normaal kereltje/vrouwtje tussen zitten x) (En wedden dat de eerste nu gelijk goed zit? :') Dan heb je eens genoeg alternatieven, maar heb je ze niet nodig :Y))

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-12 22:25

Bij ons mogen sommige mensen wel naar binnen andere niet, beetje afhankelijk waarvoor ze komen.
Als ze voor gereedschap komen hebben we het klaar liggen, en kunnen ze het buiten uittesten, en die mensen komen echt de plek niet binnen waar alles ligt, dan zien ze veel te veel.
In huis hoeven we die mensen vaak ook niet.
Komen ze voor een paard of pony, of ander dier, dan bieden wij ze vaak wel wat te drinken aan, je wil toch weten aan wie je iets verkoopt.
En paardenspullen leggen we ook vaak klaar, ze hoeven niet onze hele zadelkamer te zien, straks komen ze terug om alles even op te halen, en dat is toch een beetje veel.

Ook is het bij ons wel afhankelijk of dat we de mensen aardig vinden, en of ze lang in de auto hebben moeten zitten, maar wij hoeven thuis ook niet iedereen op de koffie.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 09:22

wenckep schreef:
Op bokt kunnen ze er ook wat van... 7 euro (incl verzenden via tnt)bieden op 2 zadeldekjes die nog in zeer goede staat zijn. Dan zou ik dus 75 cent krijgen voor 2 dekjes 8)7. Gemaild dat ik dat toch echt te weinig vind, krijg ik weer bericht terug : vind het best veel geld is want ik krijg maar 1,50 zakgeld en heb er dus heel lang voor moeten sparen mag ik ze alstublieft hebben want mn pony heeft ze heel hard nodig andes kan ik heel lang niet meer rijden dat is toch sneu?
Profiel gecheckt en ja hoor een penny van 10....

Voor zo'n meisje is het natuurlijk eel geld :p Maar wel een belachelijk bod... En het feit dat er nog een zielig verhaaltje bijkomt dat haat ik zo :$ Ook toen ik een verzorgster zocht... Zielig verhaal over een vrouwtje die haar rijlessen niet meer kon betalen en of ik haar ook nog op wilde halen om naar stal te komen want ze vond het te ver om te fietsen.... Ik zocht juist iemand die zelfstandig iets met het paard kan doen :p als ik taxi moet spelen en erbij moet blijven dan kan ik het net zo goed zelf doen :D Toch proberen mensen het...

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 09:30

Zo werd ik begin dit jaar gebeld nadat ik een advertentie op marktplaats had staan voor mijn shetlandpony's. Mensen hoeven niks te doen enkel aandacht te geven en een heel enkele keer voeren of uitmesten als ik zelf eens niet kon. Als prijs had ik er gewoon gratis bij gezet.
Belde er een vrouw voor haar dochter van 12 die iets bij wilde verdienen. Ja prima maar niet bij mij!! Ga niet betalen om mijn pony's aandacht te laten geven. Ze ging het met haar dochter overleggen. Uiteraard nooit meer iets van gehoord.
Heb nu een verzorgster van 12 jaar die iedere keer samen met mams komt. Mams helpt mij vaak mee en zij is lekker met de pony's bezig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 09:34

Marktplaats loopt echt niet bij mij :(
Had er pijpkousen op staan, geen reacties. Tijdje geleden een fleecedeken, geen reacties.
:(

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 09:40

DeSa schreef:
Zo werd ik begin dit jaar gebeld nadat ik een advertentie op marktplaats had staan voor mijn shetlandpony's. Mensen hoeven niks te doen enkel aandacht te geven en een heel enkele keer voeren of uitmesten als ik zelf eens niet kon. Als prijs had ik er gewoon gratis bij gezet.
Belde er een vrouw voor haar dochter van 12 die iets bij wilde verdienen. Ja prima maar niet bij mij!! Ga niet betalen om mijn pony's aandacht te laten geven. Ze ging het met haar dochter overleggen. Uiteraard nooit meer iets van gehoord.
Heb nu een verzorgster van 12 jaar die iedere keer samen met mams komt. Mams helpt mij vaak mee en zij is lekker met de pony's bezig.

Ja die had ik er ook veel tussen... ze wilde 20 euro hebben voor het rijden van mijn pony? Ik heb een recreatiehobbeltje die gewoon braaf zijn rondje loopt, meer hoeft voor mij niet... "Ja, want ik stop toch tijd in je pony?" "ga maar lekker op de manege een pony huren"...

Sta volpension, dus er hoeft echt niets gedaan te worden... En als het kind nu kei hoog reed, maar ze reed wel al "L2" :')

Ik snap dat ze er tijd in steken.. maar daar staat een "gratis pony" tegenover... Niets doen dan aandacht geven, rijden, wandelen, wat ze maar willen.. Gebruik van al mijn spullen etc. Geen verplichtingen, kan ze een keer niet, dan niet... En het is iets anders als je je paard echt wil laten trainen.... Maar ik zocht een verzorgster.... Het meisje dat hem nu reed kwam zelfs zelf aan met "wil je dat ik een bijdrage betaal, want dat is geen probleem hoor"...

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 09:56

HTM schreef:
Bij ons mogen sommige mensen wel naar binnen andere niet, beetje afhankelijk waarvoor ze komen.
Ook is het bij ons wel afhankelijk of dat we de mensen aardig vinden, en of ze lang in de auto hebben moeten zitten, maar wij hoeven thuis ook niet iedereen op de koffie.

Ja, zo doen wij het ook.
En ik blijf liever bij de voordeur staan als ik iets af kom halen.

Wat ik ook wel grappig vind om te kijken: de foto's van de spullen op mp.
Zo kan je soms toch al bij de mensen binnen kijken...
Ik doe er soms leuke ideetjes mee op. :=

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 10:44

Omdat wij gaan verhuizen ben ik op zoek naar een grote linnenkast.
Eén gezien en gaan bieden, kreeg een reactie terug dat ze er tussen in wilde gaan zitten.
Kast was alleen pas over een maand beschikbaar, gevraagd of dat eerder kon, ja dat was prima alleen ging ook direct de prijs daardoor omhoog, dat vind ik dus erg vreemd.... We waren toch al een prijs overeen gekomen?????

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 11:46

Tja meggiemeg, die heb je er ook tussen...

Gewoon vriendelijk voor bedanken en lekker verder zoeken! ;)

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 11:51

meggiemeg schreef:
Omdat wij gaan verhuizen ben ik op zoek naar een grote linnenkast.
Eén gezien en gaan bieden, kreeg een reactie terug dat ze er tussen in wilde gaan zitten.
Kast was alleen pas over een maand beschikbaar, gevraagd of dat eerder kon, ja dat was prima alleen ging ook direct de prijs daardoor omhoog, dat vind ik dus erg vreemd.... We waren toch al een prijs overeen gekomen?????

das ook een mooie.

Niet doen, en verder kijken.